- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- MovieMeter's muziekfestival topic
MovieMeter's muziekfestival topic
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Ik heb al een behoorlijke planning gemaakt, maar er komt dit jaar zoveel leuks dat ik op het moment zelf echt keuzes moet gaan maken, want er zijn veel goede bands die tegelijk spelen. 
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Bummer. Tegelijkertijd ook een goed teken. Have fun iig. 
jordybeukeboom
-
- 6797 berichten
- 2423 stemmen
Ik ga dit jaar voor het eerst
Minimeeting houden
?
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Probeer het via de televisie een beetje te volgen. Een en al sfeer (en jaloezie..), ziet er ech geweldig uit. Voorlopige hoogtepunten (van hetgeen dat uitgezonden werd dan toch) waren Franz Ferdinand, Underworld, Blood Red Shoes en met name Booka Shade. Het absolute hoogtepunt leek me echter de band Holy Fuck met het nummer Royal Gregory!
Royal Gregory live (jammer genoeg kon ik de beelden van lowlands nog niet vinden, geluidskwaliteit is hier ook wat minder)
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Ik ben weer terug
. En alleen jordybeukeboom ben ik nog even tegengekomen van alle MuM en MMers die er naartoe gingen. Hier mijn verslag.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Van wat ik op tv zag viel mij de hip-hop en rock zwaar tegen, maar vond ik Róisín Murphy werkelijk geniaal. Terwijl dat eigelijk juist zo'n act is die ik als bezoeker zou hebben overgeslagen.
Ben er echter wel een beetje pissig over dat ze The Dresden Dolls niet uitzonden en Editors wel, terwijl die hetzelfde deden als vorig jaar en als op PinkPop. DD was een van de dingen waarvoor ik eigelijk nog graag naar Lowlands was gegaan, helaas was bij mijn vrienden het geld op en zat ik toch ook niet ruim met mijn budget 
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Ik ben weer terug
. En alleen jordybeukeboom ben ik nog even tegengekomen van alle MuM en MMers die er naartoe gingen. Hier mijn verslag.
Leuk man. Volgend jaar weer?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Dacht het wel
.
Wat heb je gezien dan, want ik vond van de hiphop alleen Extince wat tegenvallen, maar daar had ik dan ook niet zoveel van verwacht. Vooral The Roots waren grandioos!
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Van The Roots zonden ze natuurlijk alleen Seed 2.0 uit, dat nummer komt me nu net de neus uit eigelijk
Dus hoe het voor de rest was weet ik niet. Ik heb niet alles op tv gezien, maar N.E.R.D. vond ik geen heel sterk optreden al zag het er uit als een geinig feestje en De Jeugd vond ik het zelfs slecht doen.
Tommeh
-
- 7317 berichten
- 3291 stemmen
Ik zag bij Los Campesinos iemand met een Tjolk shirt lopen, Starbright Boy toevallig? 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Van The Roots zonden ze natuurlijk alleen Seed 2.0 uit, dat nummer komt me nu net de neus uit eigelijk
Dus hoe het voor de rest was weet ik niet.
Vreemd hoor. Het was wel zo ontzettend anders dan de single/album versie dat het er bijna niet meer op leek. Zoals het hele optreden eigenlijk. Echt erg goed.
Volgens mij ben je echt de enige op de hele planeet die dat vond. Zelfs een 9,5 op 3 voor 12. Al vind ik dat ook wat overdreven. Ik zag het niet helemaal (want moest een goede plek hebben bij N*E*R*D) maar wat ik zag was erg leuk.
OlafK
-
- 955 berichten
- 1814 stemmen
Ik heb ook n geweldig weekend gehad. Veel gefeest, veel gezien, nu totaal brak, maar ach
dat hoort erbij!
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1702 stemmen
Naar Lowlands ben nooit geweest, spreekt me niet echt aan. Mysteryland ben ik vrijzeker aanwezig.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Volgens mij ben je echt de enige op de hele planeet die dat vond. Zelfs een 9,5 op 3 voor 12. Al vind ik dat ook wat overdreven. Ik zag het niet helemaal (want moest een goede plek hebben bij N*E*R*D) maar wat ik zag was erg leuk.
Het zal wel anders overkomen als je het op tv ziet, dus ik kan niet echt zeggen of het goed of slecht was, ik vond het vrij oninteressant en ben ook met de tv op de achtergrond andere dingen gaan doen. Zoals ik al zei vond ik alleen de dance acts eruit springen. Róisín Murphy, Underworld en Santogold leken echt geweldig.
Overigens is 3voor12 wel vaker overdreven met die cijfers 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Hehe, van Santogold hoorde ik dan weer dat het erg tegenviel. Róisín Murphy was inderdaad wel erg gaaf.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Dit was mijn 12e (geslaagde) Lowlands.
Hier mijn top 5 van Lowlands 2008:
1.Blood Red Shoes
2.The Kooks
3.Sex Pistols
4.Sigur Rós
5.Hit Me TV/Get Well Soon
Met gepaste trots heb ik bij Hit Me TV staan kijken. Ik volg ze inmiddels al een jaartje of zes. Eerder als Skip The Rush en nu als Hit Me TV. Het was echt super leuk om ze nu eindelijk eens een keer op Lowlands te kunnen zien. Het is ze echt gegunt, ze hebben er jarenlang keihard voor geknokt. Het was niet hun beste optreden, dacht een beetje zenuwen te bemerken, maar ze wisten het publiek goed mee te krijgen en een goede show weg te geven.
Ik baalde wel behoorlijk toen we in geen mogelijkheid meer in de X-Ray tent konden komen voor Crystal Castles. Ik had ze graag echt mee willen maken, maar helaas was dit de zoveelste programmeerfout op deze Lowlands. Erg jammer!
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Dresden Dolls audio opname 
Nu ben ik niet zo pissig meer 
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2365 stemmen
oeh leuk top vijfjes!
1. Infadels
2. Gogol Bordello
3. The Ting Tings
4. Franz Ferdinand
5. N*E*R*D
Eervolle vermeldingen voor: 90's now, The Kooks, Balkan Beats, Los Campesinos, The Hives en The Roots.
Volgend jaar ga ik voor mijn 3e LowLands!
B_B
-
- 1969 berichten
- 776 stemmen
Heb mijn kaartje inmiddels binnen! Nog meer mensen die al zeker weten of ze gaan? 
OlafK
-
- 955 berichten
- 1814 stemmen
Ik heb m kaartje ook alweer een week of 2 binnen
! Zat zelfs nog bij de Vroege Vogels
!
Heb er ook nu al enormmmm veel zin in
!
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Wil graag eerst het programma zien voordat ik tickets haal.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Er komt altijd wel iets dat je wil zien, dat kan haast niet anders. Ik ga binnenkort ook maar eens een kaartje kopen. Dit jaar ook naar Paaspop overigens maar dat is al wat eerder
.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Ik ga misschien. Het ligt er weer eens totaal aan of ik andere mensen mee krijg.
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Heb al kaartjes! Wordt mijn Lowlands-ontgroening.
Arkadi.
-
- 797 berichten
- 870 stemmen
In Overigen > Algemeen > Pinkpop 2009:
Zo ... de kaartjes voor pinkpop zondag zijn binnen 
Eerste keer pinkpop voor mij. Eigenlijk trekt het festival mij totaal niet maar ga alleen maar voor Depeche mode. Ben echt een rock werchter man.
Nog meer mensen die dit jaar gaan?
Kraay
-
- 6190 berichten
- 1474 stemmen
Ik twijfel nog, over de line-up hoor je mij in ieder geval niet klagen.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Toch maar even één topic gemaakt voor de muziekliefhebbers en festivalbezoekers op deze site.
Ik ga trouwens ook weer dit jaar, vorig jaar was de line-up iets meer mijn kopje thee maar ga ook wel een beetje voor de relaxte festivalsfeer. Kijk nu toch vooral uit naar Bruce Springsteen en Placebo.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Lowlands is al uitverkocht. Heb geen kaartje, maar kan me niet echt boeien, vind de line-up niet heel erg sterk. Nu is het echter niet te hopen dat ze nu ineens namen als The Horrors, Patrick Watson, Bat for Lashes en Animal Collective eraan toevoegen. Dan zou ik toch wel een beetje dood gaan.
OlafK
-
- 955 berichten
- 1814 stemmen
Lowlands heeft waarschijnlijk nog wel wat kaarten in petto, maar ze willen nu volgens mij eerst de zwarthandel volledig uitbannen.
Ik heb mn kaarten in ieder geval weer
! het interesseert me ook verder geen drol wat er komt, voor mij is Lowlands gewoon 4 dagen extra vakantie
!