• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.948 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.982 gebruikers
  • 9.370.669 stemmen

Het grote "smakelijk eten" topic

zoeken in:

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Ik heb mij de laatste 3-4 erg beperkt wat alcohol betreft. Op vrijdag drink ik 2-3 blikjes bier. (geen halve liters) En op zaterdag 6-8 glazen, maar ook dit wil ik reduceren. Ik doe nu een jaar aan krachttraining en alcohol is van invloed op de spieropbouw.

Qua zuivel drink/eet ik een halve liter magere melk per dag en eet ik iedere dag magere kwark en soms wat kaas. (5 plakjes per week)

Ik ben nooit ziek (nog niet) en het enige waar ik last van heb is zware vermoeidheid, maar dit heeft vermoedelijk meer te maken met mijn bioritme. Ik kan maar niet wennen aan vroeg opstaan en heb heel veel moeite met het in slaap vallen 's avonds. Ben vaak de hele dag moe. (al jaren) Maar wanneer ik het omgooi dat gaat het extreem goed. Als ik vakantie heb, dan kom ik heel snel in een ander ritme en dat is om 3:00/3:30 naar bed, slapen tot 11:30-12:00 en dan voel ik mij op zo'n dag altijd buitengewoon super en fit!

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Gezond bezig Jaco, Ik drink doordeweeks ook niks maar in het weekend ga ik niet teveel limieten erop zetten Maar vind het wel knap van je want je lust het wel graag als ik het zo lees

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

@ JacoBaco

Dat laatste heb ik precies zo, ook dezelfde tijden maar voel mij niet vermoeid als het ritme van +/- 7.00-0.00 is, hoewel dat dan niet mijn ritme is.

En niet in slaap kunnen vallen kan wel met voeding of bv cafeïne te maken hebben.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Mescaline schreef:

Gezond bezig Jaco, Ik drink doordeweeks ook niks maar in het weekend ga ik niet teveel limieten erop zetten Maar vind het wel knap van je want je lust het wel graag als ik het zo lees

Klopt, en eigenlijk baal ik er ook best wel van, want ik ben wel echt een liefhebber ja! Maar ik probeer nu te genieten in mindere mate, wat toch ook weer zijn voordelen heeft.

Dreiecke schreef:

@ JacoBaco

Dat laatste heb ik precies zo, ook dezelfde tijden maar voel mij niet vermoeid als het ritme van +/- 7.00-0.00 is, hoewel dat dan niet mijn ritme is.

En niet in slaap kunnen vallen kan wel met voeding of bv cafeïne te maken hebben.

Ik ben de vermoeiheid behoorlijk beu en volgende week ga ik naar de neuroloog. Heb al verschillende bloed en urineonderzoeken gehad. Wellicht heeft het iets met mn voeding te maken ja. Maar cafeïne is denk het probleem niet. Ik drink weinig koffie en frisdrank. Ik drink max 3 koffie per dag en de laatste om 10:00 's morgens. Al jaren.

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Misschien toch eens zonder melkproducten proberen, bij sommigen vreet dat energie om te verteren.

Het lijkt mij per persoon te verschillen en misschien heeft het toch met bloedgroep of andere aanleg te maken. Maar ik zou mij ook niet alle berichten aantrekken, anders levert het misschien weer stress op.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

JacoBaco schreef:

Klopt, en eigenlijk baal ik er ook best wel van, want ik ben wel echt een liefhebber ja! Maar ik probeer nu te genieten in mindere mate, wat toch ook weer zijn voordelen heeft.

Dan is het inderdaad extra moeilijk, want iedere liefhebber weet dat 1 of 2 biertjes 9 van de 10x toch weer naar meer smaakt. The Evil Drink

Het heeft inderdaad voordelen als je het met mate doet, sowieso voor je conditie en je lever ofcourse.

Maar nogmaals echt knap dat je de wilskracht wel hebt, die heb ik zelf als ik heel eerlijk moet zijn nog niet zo heel erg

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Dreiecke schreef:

Misschien toch eens zonder melkproducten proberen, bij sommigen vreet dat energie om te verteren.

Het lijkt mij per persoon te verschillen en misschien heeft het toch met bloedgroep of andere aanleg te maken. Maar ik zou mij ook niet alle berichten aantrekken, anders levert het misschien weer stress op.

Het blijft erg raadselachtig vind ik, want toen ik nog niet aan sport deed, nam ik nauwelijks zuivelprodukten en ik dronk zelfs helemaal geen melk en dingen als vla, yoghurt, kwark, room en noem het allemaal maar op was er voor mij niet bij. Het enige was kaas op mn brood, maar ook niet overdreven. Ik had best een zuivelloos bestaan toen. Ik eet nu kwark omdat er veel eiwitten inzitten en ik heb wat extra eiwitten nodig i.v.m. mn krachttraining. Ik eet nu ook iedere dag als ontbijt Brinta en daar doe ik magere melk bij en dan ook nog een eiwitshake met magere melk. Ben niet extra moe en merk geen verschil met de jaren dat ik nauwelijks zuivel binnenkreeg. Ik heb al aardig wat onderzoek gedaan naar voeding en daar wordt een mens niet echt blij van nee. Misschien heeft mijn vermoeidheid een psychische oorzaak en kom ik nieuwe prikkels te kort. Ik heb gemerkt wanneer ik nieuwe (positieve) prikkels binnenkrijg, ik daar energie van krijg, maar ik raak ook weer snel gewend aan dingen en dan verdwijnen de prikkels al snel. En dit wellicht in combinatie met mijn bioritme.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Mescaline schreef:

(quote)

Dan is het inderdaad extra moeilijk, want iedere liefhebber weet dat 1 of 2 biertjes 9 van de 10x toch weer naar meer smaakt. The Evil Drink

Het heeft inderdaad voordelen als je het met mate doet, sowieso voor je conditie en je lever ofcourse.

Maar nogmaals echt knap dat je de wilskracht wel hebt, die heb ik zelf als ik heel eerlijk moet zijn nog niet zo heel erg

Je bent 22 zie ik. Ik ben vanaf mijn 18e zo'n beetje stevig gaan drinken en op jouw leeftijd zat ik dus ook volop in mijn zuipperiode en deze periode heeft dus zo'n 12 jaar geduurd. Een litertje of 8 was niks hoor. Wel vooral in de weekenden, maar doordeweeks dronk ik ook nog vaak 2 of 3 biertjes. Maar schaam je nergens voor, veel drinken heeft wel gevolgen voor je gezondheid, maar de reden waarom je drinkt is ook belangrijk. Sommige mensen drinken uit frustratie en andere puur voor de gezelligheid en worden vrolijk en lekker los van drank. Maar gecontroleerd drinken is toch wel een aanrader.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ruim 8 uur slapen doet wonderen. Niet computeren/tv kijken voor het slapen gaan maar een goed boek pakken.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Dat is zeker waar ja. Ik probeer ook echt aan die 8 uur te komen. Het is me ook wel is gelukt, maar dan heb ik sowieso nog enorme moeite met opstaan, zit ik echt nog een aantal uren in een roes, krijg ik diverse dipjes per dag, maar naarmate de dag vordert, voel ik mij beter en beter en helaas voel ik mij rond 22:00 's avond op mijn best en dan wil ik alweer bijna gaan slapen. En ik heb al mijn hele leven wat concentratieproblemen en heb altijd al moeite gehad mij te concentreren op lezen. Ik probeer het vaak nog is, maar het lukt niet echt. Tegenwoordig zit ik in elk geval op 6,5 a 7 uur slaap per nacht.

Mijn buurman moet bijvoorbeeld voor de TV in slaap vallen omdat hij anders standaard gaat liggen malen in bed. Ik heb dat gelukkig niet, maar het is lastig om een half uur tot een uur even helemaal geen TV te kijken of te computeren als lezen lastig is. Misschien een korte avondwandeling.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Jantje vroeg aan zijn vader: 'Wat eten we vanavond?'

Vader zei: 'Kak met bonen.'

Waarop Jantje antwoordde: 'Eikes, weeral bonen.'

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Halcyon schreef:

Jantje vroeg aan zijn vader: 'Wat eten we vanavond?'

Vader zei: 'Kak met bonen.'

Waarop Jantje antwoordde: 'Eikes, weeral bonen.'

Een knappe blondine wordt door kannibalen gevangen. Net als zij haar in de kookpot willen gooien, komt er een jongetje aangerend:'Stop! Stop' Het opperhoofd wil vandaag zijn ontbijt op bed!'

EW101

• 1256 berichten
  • 2284 stemmen

Net een heerlijke friet zuurvlees gehad. Mag je me best voor wakker maken 's nachts. Goede week ,moet ik zeggen. Zondag had ik al een konijn met wildsaus op het bord liggen dus voor mijn kan de week niet meer stuk qua eten.

Naast de konijn ook een glaasje Elske gedronken.

JacoBaco

• 10573 berichten
  • 2405 stemmen

Friet zuurvlees?? Fantastisch!! Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, maar ik vind het nu al super!

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Ah zuurvlees. Zie ook dat je uit Limburg komt. Daar het weleens gehad. Lekker dat man.

EW101

• 1256 berichten
  • 2284 stemmen

JacoBaco schreef:

Friet zuurvlees?? Fantastisch!! Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, maar ik vind het nu al super!

Uitproberen dan maar.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Heeft iemand wat tips voor voorgerechtjes? (met het oog op kerstmis?)

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Heb hier nog zo blik Zoetzuur van Chicken Tonight staan met perzik en heb ook nog een blikje mais, ik vraag me af of deze combinatie lekker zou kunnen zijn?

In me hoofd klinkt die combinatie zo slecht nog niet namelijk..

Creatief met groente!

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Gewoon proberen. Ik had ooit mayo met een chilimix, kreeg je een heerlijke sambasaus. Was lekker door de sla heen. Wel vaker probeer ik van alles, soms mislukt het faliekant, soms is het briljant.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Chicken Tonight is sowieso al lege, zoute prut, dus je kunt er maar beter zoveel mogelijk gezonde groenten bij flikkeren voor wat vitamientjes.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Chicken Tonight zelf bevat inderdaad ongeveer maar 12% groente dus das al vrij weinig.. Maar het maakt het wel een stuk aangenamer om op die manier groente te eten vind ik, en de calorieën vallen vaak ook nog wel mee( gemiddeld 70 tot 100 per 100gram)

Maar ik ga het maar eens proberen, ben wat laat met eten..

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Was trouwens best goed te doen, was echt een knutselmaaltje.

Chicken tonight zoetzuur, mais, rijst natuurlijk en ik had nog 6 chicken nuggets waar ik 12 stukjes van gemaakt heb. Was helemaal niet verkeerd..

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Tja, als je dat al een knutselmaaltje vindt. Wat mais en kip aan een pot Chicken Tonight toevoegen... Dan vraag ik me af wat je verder altijd eet, 's avonds

Maar goed dat het lekker was.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Ik eet normaal vrij simpel hoor, maar dat gaat op ten duur ook wel tegen staan.

Ben nu wel wat vaker bezig om dingen te combineren enzo, want iedere keer van die droge smakeloze groentes gaat ook wel tegenstaan.

Een keukenman ga ik in ieder geval nooit worden..

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Mescaline schreef:

Een keukenman ga ik in ieder geval nooit worden..

mij ook niet gezien.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Mescaline schreef:

iedere keer van die droge smakeloze groentesP

Wat eet je dan voor groenten? Meeste groente die ik ken heeft smaak en is veelal sappiger dan een droge aardappel of rijst. Gewokt is veel groente ook lekker met een beetje ketjap of gesmoord met wat tomatenpuree en gesnipperd uitje erbij.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

Van alles eigenlijk, rode kool met appel is wel 1 van me favorieten maar bijvoorbeeld doperwtjes, sperziebonen,worteltjes enzo vind ik toch best snel tegen staan.

Maar als mensen bepaalde tips hebben van bijvoorbeeld kruiden die erbij passen en die ik bij de supermarkt kan halen is dat ook erg welkom hoor.

Wil graag nieuwe dingen proberen, maar wil niet langer dan een half uur bezig zijn..

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3220 stemmen

mjk87 schreef:

Gewokt is veel groente ook lekker met een beetje ketjap of gesmoord met wat tomatenpuree en gesnipperd uitje erbij.

Ketjap is soms best lekker bij bepaalde groentes ja, maar vind ik ook al vrij snel tegen staan.

Wokken doe ik inderdaad te weinig.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Maak eens ratatouille, heerlijk. Kan je zakje provençaalse kruiden voor gebruiken, of bonenkruid met tijm en bieslook (die laatste weet ik niet zeker overigens). Krijg je heerlijke smaak bij echt enkel een groentegerecht. Lam uit de oven of van de barbie erbij is ook erg smaakvol, als is het wel echt voor in de zomer.

En maak vaak salade's met groenten en lekkere olie. Kan je van alles doen. Of met een slasoort, of zonder, maar dan met komkommer, paprika, tomaat, rode en witte ui, net wat je lekker vindt. En koude pasta (gebruik meestal dan kleine penne) kan er ook prima bij

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.