• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.965 gebruikers
  • 9.370.139 stemmen

Het grote "smakelijk eten" topic

zoeken in:

Observator

• 18281 berichten
  • 3578 stemmen

De risotto van Lassie is erg lekker. Ook de couscous van AH is met wat extra Marokkaanse kruiden goed binnen te houden.

Zakjes voorverpakte "verse" groenten (geen diepvries) erbij, et voila. In 20 minuten klaar. Eten, afwassen, koffie en verder geen gezeur.

Gamba's zijn overigens wel briljant. Maar daar heb ik wel een goed adresje voor. Wordt 't nog voor je klaargemaakt ook.

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

Waarom is dit topic eigenlijk toegestaan?

riesma

• 3706 berichten
  • 3081 stemmen

rokkenjager schreef:

Waarom is dit topic eigenlijk toegestaan?

riesma schreef:

En waarom zou dit gesloten moeten worden? Muziektopic? Verjaardagtopic? Ook geen drol met movies te maken. Daar is dit toch het Algemeen-forum voor?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wel leuk idee van mijn ex destijds.

Lekkere koude winteravond.

Barbeque aan(wel origineel met echte kooltjes he:p)

Andijviestampot maken en de speklappen op de barbecue pleuren.

Glaasje wijn erbij en daarna kerstfilmpje erin gooien(nee niet op de barbecue). Was leuk avondje. Romantiek levert zoveel meer op haha.

V

• 8369 berichten
  • 3362 stemmen

Deze heb ik een tijdje terug van Smulweb geplukt. Werkelijk een superrecept!:

Salade met verse tonijn, sesamzaad en een wasabidressing

Ingrediënten voor 4 personen

- 400 gr tonijn van goede kwaliteit (staartstuk)

- 4 el sesamzaadjes

- 1 el zout

- 1,5 el versgemalen peper

- 1 el olijfolie

Voor de dressing:

- 1 el Wasabi (Japanse mosterd, tube)

- 1 el rijstwijnazijn

- sap van een limoen

- 1 el (Japanse) sojasaus

- 0,5 el honing

- 1 sjalotje, fijngesneden

- 1 el sesamolie

- 1,75 dl extra vergine olijfolie

- zout en peper naar smaak

Voor de salade:

- 250 gr gemengde sla (frisee, lollo rosso, rucola of een zakje van AH.

- 1 bakje alfalfa, tuinkers of rucolakers

- 200 gr tomaten, in plakjes of cherrytomaatjes

- 1 rode ui, in dunne ringen

- 8 basilicumblaadjes, in reepjes

Hulpmiddelen

- koekenpan

- scherp mes

Bereidingswijze

Meng sesamzaad, zout en peper door elkaar en rol het hele stuk tonijn erdoor, zodat de hele buitenkant bedekt is.

Verhit een koekenpan tot gloeiend heet, voeg 1 el olijfolie toe en schroei de tonijn aan alle kanten dicht. De buitenkant moet knapperig blijven, de binnenkant rauw.

Laat de tonijn rusten en snij de tonijn daarna in dunne plakjes.

Meng de ingredienten voor de salade door elkaar. Meng de ingredienten voor de dressing door elkaar en schep driekwart door de salade. Verdeel de salade over vier borden, leg de tonijn erop en sprenkel de rest van de dressing over de tonijn.

Serveren met een stokbroodje, heerlijk! Bovenstaande is trouwens bedoeld als voorgerecht voor vier personen. Wij eten het met z'n tweeën als hoofdgerecht. Zelf bak ik de tonijn rose en niet rood, maar dat is uiteraard naar ieders smaak. Oh, en voordat je naar de visboer wandelt: tonijn is fucking duur.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

soom schreef:

(quote)
Zoals wat ?

Poeh... Ik vind heel veel dingen lekker soom

Voor lekker Aziatisch ben ik altijd wel te porren, Indisch of Thais zijn dan favoriet.

In Italië heb ik ook vaak heel erg lekker gegeten, vooral de "boerenmaaltijden" vaak met ingrediënten als konijn, lamsvlees, gevogelte, geitenkaas zijn om de vingers bij af te likken.

Verder ben ik dol op vis, een overheerlijke gegrilde Snapper heb ik laatst in Egypte nog op, vissoep met krab vooraf, heerlijk. Tonijnsteak (nog lekker rood) is ook erg lekker.

Maar ik kan ook enorm genieten van een goed klaargemaakte steak op z'n Amerikaans, met groente, aardappelpuree en "gravy" eroverheen.

Vanavond eet ik trouwens spruitjes met gebakken aardappelen en varkensfiletlapjes in mosterdmarinade (in de aanbieding bij de Super de Boer deze week). Is ook lekker...

Eigenlijk zou ik deze post nog heel lang kunnen rekken met alles wat ik lekker vind

riesma

• 3706 berichten
  • 3081 stemmen

Hahaha, een smulpaep! Dat heb ik ook, daarom vertel ik altijd wat ik niet lust (lekker vinden en lusten zijn verschillend). En die lijst is klein: zeefruit (mosselen en oesters), slakken en over het algemeen orgaanvlees. Verder ben ik principieel tegen bepaald voedsel, zoals hondervlees en ganzenlever.

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Orgaanvlees houd ik ook niet echt van, behalve pate dat vind ik best lekker zo af en toe. Zeefruit en slakken zijn prima, natuurlijk de overbekende Escargots maar ook die kleine Kreukeltjes of in Frankrijk hele grote Wulken met huisgemaakte mayonaise. Insecten heb ik ook wel eens geproefd maar op de krekels na niet zo bijzonder, slang is dan weer wel lekker bevonden.

Verder zou het best kunnen dat ik wel eens hond op heb maar heb het nooit echt bewust besteld (niet uit principe), ganzelever ben ik ook niet dol op (wel een beetje uit principe) maar heb het wel eens gegeten bij wat chiquere etentjes. Vind het dan toch onbeleefd om dat af te wijzen maar voor mij persoonlijk hoeft het niet zo.

riesma

• 3706 berichten
  • 3081 stemmen

Ganzenlever heb ik wel eens afgewezen, omdat het de echte foie gras was. Dat werd me ook niet in dank afgenomen, maar op dat moment heb ik daar schijt aan, etiquette of niet. Als ik verder niet zit te boeren en met m'n handen eet, vind ik dat ik best mijn principes mag hebben.

Insecten heb ik nog nooit gegeten, afgezien van de vele vliegen op de brommer vroeger (had je maar een helm op moeten doen!). Het lijkt me niet vies, maar er zit denk ik helemaal geen smaak aan.

Ik heb wel eens kat op, maar dat was dan ook onbewust. Bij onze chinees vroeger kon je letterlijk je (een) kat bij de achterdeur afgeven en die zat daarna bijvoorbeeld door de nasi heen. Totdat er een keuringsdienst langskwam en de tent ontmaskerde. Naar gevoel had ik na het lezen van het krantenbericht.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

He gatverdamme riesma.. ik zou als ik zoiets zou weten, niet meer teruggaan naar die chinees... Heb het daar sowieso al niet echt op, maak het liever zelf.

riesma

• 3706 berichten
  • 3081 stemmen

We zijn er ook nooit meer geweest, zelfs niet toen het van 'eigenaar veranderde' (=zelfde familie). Conimex to the rescue!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Elineloves schreef:

He gatverdamme riesma.. ik zou als ik zoiets zou weten, niet meer teruggaan naar die chinees... Heb het daar sowieso al niet echt op, maak het liever zelf.

Je maakt liever kat thuis?

De vader van een vriend van mij moest voor zaken naar China(Hele tijd geleden).

Ze hadden een aap(weet niet wat voor 1) de schedel open gemaakt(beetje silence of the lambs 2-achtig) terwijl die nog leefde(was lekkerder, ja ik heb het niet verzonnen) en dan een gat in de tafel en daar gingen ze dan van eten. Hij moest mee-eten wilde hij die chinezen niet beledigen. Dat lijkt me echt weerzinwekkend.

Rare chineesjes toch!

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

In het vliegtuig draaide ze zeker Temple of Doom

riesma

• 3706 berichten
  • 3081 stemmen

En aan die kant van de wereld kennen ze helemaal geen 'nee, dank je'. Alles is met eer en beledigen. Mooi smoesje om je eigen manieren op te dringen!

Damn, ik ken een leuke japanse sketch daarover, maar kan 'm niet vinden. Even zoeken nog.

Het topic mag bijna veranderd worden in "onsmakeijk eten" .

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

riesma schreef:

(quote)
(quote)

Niemand heeft jou wat gevraagd.

Mijn vraag was bedoeld voor een moderator.

Logico

• 80 berichten
  • 0 stemmen

Dit topic smaakt jou te zuur, blijf gewoon weg dan in plaats van te kijken of je wel een fatsoenlijk antwoord hebt gekregen..

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

De vraag van rokkenjager is gewoon terecht.

Er worden willekeurig topics gesloten die niet filmgerelateerd zijn. Waarom is dit topic dan wel toegestaan?

Ik herinner me dat er in het verleden een discussie was over een apart voetbaltopic. Dat mocht dus niet omdat er al een algemeen sport topic aanwezig is. Prima, maar waarom mogen er dan wel meerdere voedseltopics op de site?

Ik zie ook net dat er een pas geopend romantiek topic gesloten is.

Geen probleem, maar waarom? Waarom worden al die kleding, horloge, MP3 en andere topics dan niet gesloten?

Logico

• 80 berichten
  • 0 stemmen

1 voedseltopic, 1 sporttopic en 1 kleding & accessoirestopic zou dus een mooi compromis zijn? De eerste 2 zijn er blijkbaar al, nu het laatste nog.

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

Logico schreef:

Dit topic smaakt jou te zuur, blijf gewoon weg dan in plaats van te kijken of je wel een fatsoenlijk antwoord hebt gekregen..

Nee, ik blijf liever op mijn plek tot ik een aannemelijk antwoord heb gehad van een moderator.

riesma

• 3706 berichten
  • 3081 stemmen

Stuur dan een PM naar eentje. Ik voel me wel degelijk aangesproken aangezien ik het receptentopic geopend heb en jij er direct al op reageerde.

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

En waaruit maak je op dat jíj wel degelijk een acceptabel antwoord zou kunnen hebben op mijn vraag? Bovendien beantwoord jij mijn vraag geenszins.

'Waarom bestaat dit topic?'

'Waarom niet?'

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Als je een vraag aan een moderator wilt stellen, kun je die het beste stellen door ze een PM te sturen, op een alertknop te drukken of de vraag in het daarvoor bestemde topic (Feedback, klachten en andere opmerkingen) te stellen. Dat heeft meer zin dan een vraag stellen in een topic en te hopen dat ze het ooit lezen en reageren. Anders kun je er donder op zeggen dat er onzinnige discussies volgen en je antwoord krijgt van elke willekeurige user. Dit schiet namelijk niet op.

riesma

• 3706 berichten
  • 3081 stemmen

Richt dan je vraag direct op een moderator, wat SelmaDuim al aangeeft.

Waarom dit topic bestaat? Omdat het mij een leuk idee lijkt om lekkere tips uit te wisselen. Omdat er nog geen topic over eten was. Omdat ik dacht dat een muziektopic ook niets met films te maken heeft, dus deze dan ook acceptabel zou zijn. Omdat er nu ook animo voor blijkt te zijn.

Blijkbaar heb jij daar geen behoefte aan, blijf dan weg uit dit topic en discussieer het beleid in het topic bedoeld daarvoor (wederom dank je, SelmaDuim).

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

En ik hou niet eens van koken. Ik hou er wel van als er lekker gekookt wordt voor mij. Gelukkig heb ik een hele goede kok in huis, waar ik goede (vegetarische) recepten aan kan doorschuiven.

riesma

• 3706 berichten
  • 3081 stemmen

Dat hoor ik steeds vaker, de omgedraaide rollen ten opzichte van het klassieke 'vrouw-in-de-keuken-beeld'.

Ik heb ook het idee dat mannen meer willen kokkerellen en vrouwen een maaltijd klaarmaken. Althans, als ik in mijn vriendengroep kijk. Elke woensdag hebben we dineravond, elke week kookt iemand anders voor de rest. De mannen koken (bijna) altijd redelijk uitgebreid, de vrouwen raffelen het af met een makkelijk opwarmprakkie of besteden het zelfs uit.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Nomak schreef:

De vraag van rokkenjager is gewoon terecht.

Er worden willekeurig topics gesloten die niet filmgerelateerd zijn. Waarom is dit topic dan wel toegestaan?

Ik herinner me dat er in het verleden een discussie was over een apart voetbaltopic. Dat mocht dus niet omdat er al een algemeen sport topic aanwezig is. Prima, maar waarom mogen er dan wel meerdere voedseltopics op de site?

Ik zie ook net dat er een pas geopend romantiek topic gesloten is.

Geen probleem, maar waarom? Waarom worden al die kleding, horloge, MP3 en andere topics dan niet gesloten?

Dit topic is de samenvoeging van een aantal bestaande topics over eten. Een is genoeg. We streven ernaar om een topic per breed thema over niet filmgerelateerde onderwerpen te maken. In de toekomst kunnen nog meer topics worden samengevoegd.

Het romantiek-topic is gesloten omdat er genoeg topics zijn waarin mensen privé zaken kunnen bespreken.

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

Als je een vraag aan een moderator wilt stellen, kun je die het beste stellen door ze een PM te sturen, op een alertknop te drukken of de vraag in het daarvoor bestemde topic (Feedback, klachten en andere opmerkingen) te stellen.

Lijkt me niet. Ten eerste heeft een mod hier al nota bene een paar berichten achtergelaten en ten twee lijkt het mij simpelweg een zeer relevante vraag die het best in het desbetreffende topic gesteld zou kunnen worden. En bovendien zijn er ongetwijfeld meer mensen die nieuwsgierig zijn waarom uiteraard DIT topic is toegestaan aangezien het 1) een non-gerelateerde filmtopic is en 2) Tegenwoordig zou strenger opgetreden worden tegen dergelijke topics.

En om verdere 'onzinnige discussies' (wat geenszins mijn intentie is geweest om te scheppen) tegen aan te gaan, zal ik stoppen met reageren en wacht gewoon op een antwoord van een mod.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zo maar eens lekker taco's van knorr's wereldgerechten klaarmaken.Barst van de honger!

riesma

• 3706 berichten
  • 3081 stemmen

rokkenjager schreef:

En om verdere 'onzinnige discussies' (wat geenszins mijn intentie is geweest om te scheppen)(...)

Top! Ik had het idee dat je érg geprikkeld begon te reageren, met name met de toon in "Niemand heeft jou wat gevraagd" en was bang voor zo'n discussie (waar ik op geen enkele manier in mee ga doen). Ik begrijp je vraag na deze uitleg iets beter, de toon komt iets vriendelijker over . (Dit is geen kritiek op jou, echter een verklaring van mijn reactie op jou.)

(...)en wacht gewoon op een antwoord van een mod.

Antwoord staat boven, zoals je waarschijnlijk al hebt gezien.

Thank you, come again!

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Noodle soep met gebakken kipfilet-reepjes!

* 2 Kipfilets, ongeveer 400g

* 2 eetlepels Hoisinsaus

* 3 gedroogde Chinese paddenstoelen, 20-30 minuten geweld in warm water

* 1 fijngehakte teen knoflook, 1 volle eetlepel fijngehakte gember

* 1 liter kippenbouillon (mag van een blokje dit keer)

* 200 gram Chinese kool of paksoi

* 3 eetlepels lichte sojasaus

* 3 eetlepels rijstwijn

* 2 eetlepels rijsazijn

* 100 gram noodles (Udon)

* 50 gram lenteuitjes, gesneden

* 150 gram tougé

* een beetje plantaardige olie

En dat alles bij elkaar mikken, denk ik.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.