- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Ik kijk al heel lang naar darten maar de laatste 2 jaren vind ik er niks meer aan. Vroeger keek ik altijd BBC. Dat was tenminste een beetje rustige commentaar op de achtergrond. Maar bij sbs en rtl 5 heb je zo'n onvakkundige commentator die er maar doorheen zit te zeuren. Ik vind ook dat de dartswereld te commercieel is geworden. Ik hou het toch het liefst alleen aan de Embassy.
Niemand zal me wel geloven, maar ach ik weet wel beter. Mijn vader is in 1981 nederlands kampioen darten geworden, hij heeft zelfs nog een keertje met Raymon Barneveld gedart. Die was nog erg jong destijds. We hebben thuis de beker nog staan, ook al is er niet veel meer van over.
Linda
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
Jep, ik ook. Een jaar of 5 geleden begonnen met kijken en ik heb het altijd erg leuk gevonden! Ik keek zoveel mogelijk wedstrijden. Vanaf de kwartfinales keek ik ze zeker allemaal (Ik weet nog wel dat ik een keer 8 uur achter elkaar wedstrijden heb gekeken
) voor de rest probeerde ik de leukste wedstrijden eruit te pikken. Mijn favoriet is nog altijd Ronnie Baxter, erg jammer dat hij een tijd niet mee kon doen vanwege hartproblemen (las ik ten minste) dus hopelijk zal hij de volgende keer weer meedoen. Helaas dit jaar door school haast niks gezien en ik vrees dat ik me ook volgend jaar zal moeten beperken tot een paar wedstrijden maar ik zal zeker alle standen in de gaten blijven houden. Darten is gewoon een lekkere suffe sport
.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
Ik vond de Embassy ook altijd wel leuk om te kieken. Mijn nummer 1 darter is en blijft toch altijd Tony David. The Viking (weet zijn echt naam niet) vind ik ook wel cool. 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2084 stemmen
kvin bambi leuker... 
kvin Rambi leuker...;)
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
Ronny Baxter is overgestapt naar die andere bond, en zal niet meer tegen Barney en Stompe uitkomen.
ik heb enkele favoriete spelers, o.a Colin Monk en Tony O'Shea.
the viking heet in het echt Andy Fordham.
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Tja, de Tjechen zijn blij 
En wij ook, want wij hebben meer voetbalavonden in het verschiet 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
En wij ook, want wij hebben meer voetbalavonden in het verschiet 
Tsja, of je daar nou vrolijk van wordt. Misschien moeten we t Nederlands elftal maar gewoon opdoeken en het over een jaar of 25 een keer opnieuw proberen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Jammer, maar terecht. Wat heeft Nederland eigenlijk te zoeken op een EK? Hoe lang is het geleden dat we een goed Nederlands elftal hebben gezien? Lang geleden toch. Mooie kans nu voor Dick (en Willem) om tegen Moldavië eens wat anders te proberen. Want dat het anders moet is wel duidelijk nu.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Hoe lang is het geleden dat we een goed Nederlands elftal hebben gezien?
WK '98, met min of meer hetzelfde elftal als nu...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Het probleem met de Nederlanders is doodgewoon dat ze veel te veel vedette willen zijn, teveel talent hebben en daardoor niet in ploegverband kunnen spelen!!!
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
WK '98, met min of meer hetzelfde elftal als nu...
Daar ligt ook het probleem.Het lijkt wel of we niet durven te vernieuwen. Ik zie ons al in 2012 met deze spelers het EK winnen! 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen

Waar heb ik dat vroeger nog gehoord???
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Pijltjes mikken in de kroeg is best lollig op z'n tijd, maar om daar nou naar te gaan zitten kijken... 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
kvin Rambi leuker...;)
Nou de meest zinloze Post ooit.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Het probleem met de Nederlanders is doodgewoon dat ze veel te veel vedette willen zijn, teveel talent hebben en daardoor niet in ploegverband kunnen spelen!!!
Lulkoek. Het probleem is vooral dat we simpelweg te weinig kwaliteit in huis hebben.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Pijltjes mikken in de kroeg is best lollig op z'n tijd, maar om daar nou naar te gaan zitten kijken... 
Ja kijk liever naar een grasveld waarbij ik de sprietjes tijdens een regenbui omhoog zie schieten.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Yep, goede spitsen genoeg, maar geen goede verdedigers.........plus we hebben een mentaliteit van lek-mijn-vestje.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
goede spitsen genoeg
Op papier wel ja, maar ze kunnen keer op keer maar niet het verschil maken.
Klopt. Hebben meer sporters last van. Richard Kraijcek gaf onlangs toe dat hij speelde om niet te verliezen. En dus niet een houding van 'ik speel om te winnen, koste wat kost'.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
1) Waarom speelde De Boer? Als ik diarree heb haal ik net de plee. Hij had nooit mogen beginnen. Waar was hij toen Poborski alleen op vd Sar afging?
2) Waarom speelde Davids? Voor zijn routine? Ja ik heb het gezien. Dit gefrustreerde mannetje speelt zijn eigen wedstrijd en het interesseert hem geen reet of hij rood krijgt. Dit zei ik ook al voor deze wedstrijd.
3) Waarom haalt hij in de rust de enige buitenspeler eruit Overmars om Bosvelt?????? in te brengen?
4) Waarom begin je niet met Van Hooijdonk? Kluivert/Van Nistelrooij werkt niet...helemaal niet zonder buitenspelers.
Tegen Oostenrijk werd 1 ding duidelijk...oranje kan niet zonder Van Hooijdonk want met hem krijgen andere spelers ruimte.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Ja kijk liever naar een grasveld waarbij ik de sprietjes tijdens een regenbui omhoog zie schieten.
Thrilling!...:o 
stinissen (crew films & series)
-
- 23489 berichten
- 77005 stemmen
waterreus
verdedigers
cocu
stam
ooyer
verdedigende middenvelders
Bosvelt
Bommel
linksbuiten
Robben
rechtsbuiten
Overmars
schaduwspits
Vd vaart
Spitsen
Nistelrooy
Hooydonk
Met de opmerking dat bommel en Bosvelt controlerend spelen, en dat ik Kluivert en Davids Nooit meer had op gesteld En wat Advocaat betreft, laat hij maar een kaart clubje beginnen met de heren davids en kluivert. En is toch niet te geloven dat Davids al in de wedstrijden hiervoor verzuimde om in het belang van de tactiek de buitenkanten te bezetten (En Dat nooit deed) en nu als dank tegen de Tsjechen een plek op het middenveld verdiende ( schaam je Advocaat) en dat een Zo genaamde wereldspits (Kluivert) kritiek krijgt op zijn zeer matige spel en dan niet het lef heeft om de pers te woord te staan. En als er dan gewisseld word is het Nooit kluivert die er uit moet maar Nistelrooy (die wel scoort bij zijn club) wat Kluivert ook al niet doet. En om zijn kaartvriendjes te vriend te houden zet hij het grootste talent van nederland maar linksbuiten en niet als schaduw spits waar van de Vaart het beste tot recht komt.
Wissels
Makaay
Bouma
van der meyden
van de sar
Schneider
reiziger
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Maar eh, Kluivert staat hoog in de topscorerslijst allertijden van Oranje. Tegen Oostenrijk was hij bij twee doelpunten betrokken.
-
- 23489 berichten
- 77005 stemmen
Maar eh, Kluivert staat hoog in de topscorerslijst allertijden van Oranje. Tegen Oostenrijk was hij bij twee doelpunten betrokken.
-
- 23489 berichten
- 77005 stemmen
Dan resteert er nog één probleem: Oranje beschikt dan wel over vijf topspitsen, maar de juiste combinatie is nog steeds niet gevonden. Van Nistelrooy en Makaay hebben Kluivert intussen overvleugeld, maar de Barcelona-speler lijkt heilig voor de bondscoaches. Ze hebben van alles geprobeerd, niemand wordt ontzien, maar Kluivert speelt altijd. Op basis van zijn kwaliteiten kan ik daar begrip voor opbrengen, maar Oranje moet het sterkst mogelijke collectief zijn en dan mag zelfs Kluivert niet onaantastbaar zijn, al zal Davids het daar niet mee eens zijn. Dit kliekje binnen de groep, met een enkele meeloper, speelt naar verluidt nog steeds een rol. Het zou heel treurig zijn als de bondscoaches zich door dergelijke stromingen laten beïnvloeden. Deze week wordt duidelijk of Advocaat en Van Hanegem echt geschikt zijn als bondscoach.
Stephan
-
- 7894 berichten
- 1388 stemmen
Henk.... rustig Henk.
Neem een borrel. Haal rustig adem...
Uiteindelijk is de essentie van het voelbal dat het niet met de hand wordt gespeeld.

Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Dan resteert er nog één probleem: Oranje beschikt dan wel over vijf topspitsen, maar de juiste combinatie is nog steeds niet gevonden. Van Nistelrooy en Makaay hebben Kluivert intussen overvleugeld, maar de Barcelona-speler lijkt heilig voor de bondscoaches.
Hij is dan ook de beste speler die we erbij hebben. Scoorde meer dan van Basten en Bergkamp. Hoe jij ziet dat die boomstam Kluivert overschaduwd heeft is me een raadsel. Makaay heeft nooit echt kansen gekregen, maar van Nistelrooij wel en faalde keer op keer.
Ze hebben van alles geprobeerd, niemand wordt ontzien, maar Kluivert speelt altijd. Op basis van zijn kwaliteiten kan ik daar begrip voor opbrengen, maar Oranje moet het sterkst mogelijke collectief zijn en dan mag zelfs Kluivert niet onaantastbaar zijn,
Hier heb je volledig gelijk in.
Volgens mij moeten Nederlanders eens beseffen dat er gekozen moet worden tussen al die spitsen. Geen enkele combinatie werkt. Da's ook niet vreemd, want het zijn allemaal centrumspitsen. Ik denk dat de bondscoach gewoon moet kiezen tussen Kluivert, Makaay, Hasselbaink, van Hooijdonk en van Nistelrooij. Er kan er maar 1 in de basis. En vd Vaart erachter.
al zal Davids het daar niet mee eens zijn. Dit kliekje binnen de groep, met een enkele meeloper, speelt naar verluidt nog steeds een rol. Het zou heel treurig zijn als de bondscoaches zich door dergelijke stromingen laten beïnvloeden. Deze week wordt duidelijk of Advocaat en Van Hanegem echt geschikt zijn als bondscoach.
Persoonlijk vind ik ze al door het ijs gezakt. Van Gaal lukte het niet met dit stel en gaf al aan dat er het een en ander grondig mis is. De spelers worden er echt niet beter op. Advocaat is veel te conservatief geweest in zijn selectiebeleid. Leuk hoor, die 17 gewonnen wedstrijden, maar de man heeft niets uitgeprobeerd. De hele achterhoede loopt op zijn wenkbrouwen, maar de man heeft niks geprobeerd. Ik geloof dat dit het oudste oranje ooit is.
En als dit nu een uiterst succesvolle ploeg was waar je lang van wil profiteren zou ik het nog snappen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Waarom nou veel op Kluivert afschuiven, of zeggen dat hij niet in de basis hoort? Als hij alleen of met Bergkamp in de spits stond scoorde hij bijna altijd. Sinds van Nistelrooy erbij is scoren zowel Kluivert als van Nistelrooy niet (vaak/genoeg). Van Hooijdonk mag het van mij wel eens proberen, van hem komt elke wedstrijd wel gevaar. Ook al zit ie niet in de wedstrijd (vrije trap). En nou hebben we eindelijk weer eens de middelen om 4-3-3 te spelen en doen we het niet. Advocaat is bang, durft niks te veranderen. Advocaat onder het motto: "never change a winning team". En van Hanegem? Die zegt niks...lijkt het tenminste.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Dan resteert er nog één probleem: Oranje beschikt dan wel over vijf topspitsen, maar de juiste combinatie is nog steeds niet gevonden. Van Nistelrooy en Makaay hebben Kluivert intussen overvleugeld, maar de Barcelona-speler lijkt heilig voor de bondscoaches. Ze hebben van alles geprobeerd, niemand wordt ontzien, maar Kluivert speelt altijd. Op basis van zijn kwaliteiten kan ik daar begrip voor opbrengen, maar Oranje moet het sterkst mogelijke collectief zijn en dan mag zelfs Kluivert niet onaantastbaar zijn, al zal Davids het daar niet mee eens zijn. Dit kliekje binnen de groep, met een enkele meeloper, speelt naar verluidt nog steeds een rol. Het zou heel treurig zijn als de bondscoaches zich door dergelijke stromingen laten beïnvloeden. Deze week wordt duidelijk of Advocaat en Van Hanegem echt geschikt zijn als bondscoach.
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Barneveld wint wel gezellig alles, maar dat heeft ook zo zijn redenen. De Embassy is van de BBC ( niet-commercieel ). en die andere bond met o.a. Ronnie Baxter is commercieel. Barney krijgt veel publiciteit omdat BBC en SBS6 alles van hem uitzend. Alleen bij de commercieële bond krijgen ze wel minder publiciteit ( word wel steeds meer ), maar ze krijgen wel veel meer prijzengeld. En als of dat al niet genoeg is, het niveau ligt bij de commercieële bond een stuk hoger.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ze hebben van alles geprobeerd, niemand wordt ontzien, maar Kluivert speelt altijd.[/b] Op basis van zijn kwaliteiten kan ik daar begrip voor opbrengen, maar Oranje moet het sterkst mogelijke collectief zijn en dan [b]mag zelfs Kluivert niet onaantastbaar zijn, al zal Davids het daar niet mee eens zijn.[/
Kijk, en daar zijn we dan weer, het collectief, de groep, en zolang men niet begrijpt het dat het geheel in de eerste plaats komt zal men nog jaren aanmodderen. Nochtans de Nederlands zijn vroeger zeer lang één stuk ALS PLOEG één van de beste ter wereld geweest. (En wij Belgen kunnen het weten, snik)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.