- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
stel je nu eens voor dat ene heer Beloki niet was gevallen...
Die was in de tweede Pyreneeen-etappe idd meegesprongen met Vinokourov en dan had Lance echt wel moeten reageren.Ulrich kan het tempo toch nooit volhouden op beslissende momenten (lees: stijle beklimmingen). Hij kan alleen maar versnellen en niet demarreren, erg jammer. Beloki, Vinokourov, Mayo, Zubeldia en Hamilton komen echt niet eens in de buurt van Armstrong. Misschien Mayo en Zubeldia over een jaar of 3.
De val gaf Armstrong een adrenaline-kick en heeft Ullrich op de één of andere manier aangeslagen.
En ook is Ullrich al een paar keer aanvallend weggereden van de anderen.
Beloki was zonder valpartij dit jaar wel degelijk een kandidaat voor het geel in Parijs. Hij viel ook constant aan en heeft een meer dan gemiddelde tijdrit in de benen.
O ja, die verdomde bonusseconden moeten ze vooral in bergetappes meteen afschaffen. Die slaan natuurlijk nergens op.
jay73
-
- 1184 berichten
- 1388 stemmen
In de lijstjes van favoriete wielermomenten mis ik toch nog het wereldkampioenschap van Zoetemelk (1985), op 39-jarige leeftijd!
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Ik vond dat lichtelijk een cadeautje.
Hij fietste weg en niemand wilde hem halen, daarna had niemand er moeite mee om deze renner zo'n afscheid te gunnen.
Zachery Glass
-
- 575 berichten
- 584 stemmen
Heu, misschien kan ik het verkeerd voor hebben. Maar ik dacht toch dat de muur van Hoei in de Waalse pijl beklommen wordt, en niet in de Brabantse pijl. In die Brabantse pijl is trouwens Boogerd altijd superieur goed, ik vraag me trouwens af waarom ze hem zo lang "tegengehouden" hebben om de Ronde van Vlaanderen te rijden. Zo'n enthousiasme dat Michael heeft voor die wedstrijd! Die moet hij ooit wel eens winnen, kan niet missen.
Misschien deze er ook nog bij:
- Parijs-Roubaix 1994 (Tsjmil - Museeuw die met zijn nieuwe fiets in de vernieling wordt gereden)
- Stephen Roche op La Plagne in 1987 (ik denk dat dat de eerste keer was dat ik "bewust" keek naar wielrennen, als zesjarige)
- WK 1988: Claude Criquelion valt, Bauer stopt met sprinten, Fondriest wint (ik was erbij!)
- Claudio Chiappucci in de ronde van Frankrijk 1992 in de etappe naar Sestrière
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
De steile beklimming wordt in stijl afgesloten door een winnende Lance Armstrong. 
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
als goede Rotterdammer en Feyenoordfan:
het winnen van de EC1 en de wereldbeker.
Weinig andere sportevenementen hebben dezelfde impact gehad op me, waarschijnlijk ook doordat ik nog zo jong was toen het gebeurde.
Negatief: Duitsland-Nederland 74, gezien op vakantie in Italie, met een heleboel Duitsers om ons heen. Kan de pijn nog voelen.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Heu, misschien kan ik het verkeerd voor hebben. Maar ik dacht toch dat de muur van Hoei in de Waalse pijl beklommen wordt, en niet in de Brabantse pijl. In die Brabantse pijl is trouwens Boogerd altijd superieur goed, ik vraag me trouwens af waarom ze hem zo lang "tegengehouden" hebben om de Ronde van Vlaanderen te rijden.
Muur van Huy is de Waalse Pijl inderdaad. Ik had het echter over de Brabantse Pijl, vooral door het enthousiasme van Boogerd (en zijn formidabele rijden daar elk jaar). De Waalse Pijl is wat het parcours betreft heel mooi, maar het wedstrijdverloop is de laatste jaren veel te tam om ervan te genieten.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Helemaal niet mee eens. Als Armstrong niet was gevallen op Luz Ardiden had Ullrich hem gewoon bijgehouden want hij zat al weer rustig in het wiel van Armstrong.
De val gaf Armstrong een adrenaline-kick en heeft Ullrich op de één of andere manier aangeslagen.
soboer
-
- 359 berichten
- 293 stemmen
Sorry hoor, ik heb met interesse het gedeelte over de Tour in deze topic gelezen. Ben overigens geen liefhebber van Lance maar wel van Ullrich.
Schrijft er iemand dat Ullrich wel kan versnellen. Dan vraag ik me af of diegene wel echt verstand heeft van wielrennen. Want als er 1 ding wel is gebleken de afgelopen jaren is dat niemand de tempovernelling van Armstrong kan bijhouden. Ullrich klimt altijd constant een berg op, terwijl Lance uit zijn zadel komt wat Ullrich overigens nooit doet en dan iedereen deraf rijdt. Iedereen moet gewoon objectief zijn en toegeven dat Lance een klasse beter is dan de rest ook dit jaar.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Oke, dat denk ik niet. Armstrong zou Ullrich er sowieso wel afgereden hebben. Er was ook maar 1 versnellinkje voor nodig en Ullrich was eraf. Dat dat aan de adrenaline zou liggen geloof ik nooit.
Ullrich kon namelijk Armstrongs eerste tempoversnelling (waarin de valpartij plaats vond) wel pareren.
tenniskampioen
-
- 61 berichten
- 752 stemmen
Mijn mooiste sportmomenten:
Tennis:
- Ivanisevic wint Wimbledon 2001
- Agassi wint Wimbledon 1992 en Roland Garros 99 waardoor hij, als één van de weinigen, alle Grand Slams weet te winnen.
- Kim Clijsters wint de Masters van vorig jaar tegen de onbetwiste nummer 1 Serena Williams.
- Hénin wint Roland Garros. Nooit gedacht dat ze, vooral op mentaal gebied, nu al tot zo'n prestatie in staat zou zijn.
Wielrennen:
- Museeuw wordt wereldkampioen een week nadat hij dacht aan stoppen.
- Armstrong slaat hard toe op Alpe d'Huez in 2001 na komedie te hebben gespeeld.
- Vandenbroucke wint Luik-Bastenaken-Luik in 99.
- Indurain moet lossen in de bergen en verliest zowaar de Tour.
- Chiapucci in Sestrière.
Voetbal:
- Rode Duivels op het WK van 86.
- Anderlecht dat een schitterende reeks neerzet in de Champions League na overwinningen tegen Manchester United en Lazio Roma.
Noodles
-
- 221 berichten
- 905 stemmen
Een thriller met een gelukkige (maar terechte) Duitse winnaar bij strafschoppen.
Om je nagels bij op te vreten. Om nooit te vergeten.
Terechte winnaar???? Heb het niet bewust meegemaakt, wel de beelden gezien en commentaren gehoord/ gelezen, maar dacht dat er maar één ploeg had moeten winnen: Frankrijk.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Alsjeblieft zeg... als je nog in deze onzin gelooft!!! Museeuw zegt na elke wedstrijd dat het wat minder gaat dat hij gaat stoppen. Hij heeft het denk ik al wel 421 keer gezegd... wat een flauwerik.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Terechte winnaar???? Heb het niet bewust meegemaakt, wel de beelden gezien en commentaren gehoord/ gelezen, maar dacht dat er maar één ploeg had moeten winnen: Frankrijk.
Het beruchte Franse middenveld kwam er op t laatst nauwelijks meer aan te pas.
Noodles
-
- 221 berichten
- 905 stemmen
Nee, Duitsland was wel degelijk de terechte winnaar maar dat hoor je niet zo snel in Nederland.
Het beruchte Franse middenveld kwam er op t laatst nauwelijks meer aan te pas.
Ok, dan zal t wel zo zijn. Zal die samenvatting er eens op nakijken op zo'n wk-historie band die ik hier nog heb liggen (alhoewel dat natuurlijk ook niet zo veel zegt...).
Was natuurlijk wel een schitterende ploeg, dat Frankrijk van midden jaren 80, met een inderdaad fantastisch middenveld: Platini, Giresse, Tigana en Fernandez. Niet voor niets ook Europees Kampioen geworden 2 jaar later...
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Was natuurlijk wel een schitterende ploeg, dat Frankrijk van midden jaren 80, met een inderdaad fantastisch middenveld: Platini, Giresse, Tigana en Fernandez. Niet voor niets ook Europees Kampioen geworden 2 jaar later...
tenniskampioen
-
- 61 berichten
- 752 stemmen
[/quote]
Alsjeblieft zeg... als je nog in deze onzin gelooft!!! Museeuw zegt na elke wedstrijd dat het wat minder gaat dat hij gaat stoppen. Hij heeft het denk ik al wel 421 keer gezegd... wat een flauwerik.[/quote]
Ik ben geneigd dat te geloven ja. Het klopt wel dat Museeuw en stoppen op het irritante af met elkaar zijn vergroeid, vooral dan omdat de media steeds maar weer de vraag blijft stellen na iedere prestatie tout court. Maar denk toch dat hij de week daarvoor echt wel in een dal zat. Of het nu klopt of niet, ik geloof het graag want het maakt de prestatie en vooral het plezier van het kijken er alleen maar groter op.
Over geloven gesproken: het doet me een beetje denken aan de controverse die er nu is losgebarst rond Tyler Hamilton. Die (super)mens breekt zijn sleutelbeen, blijft in koers, valt aan op Alpe d'Huez, wint vandaag de rit na een solotocht van 90 km na er in de aanvangsfase af te zijn gereden en ondanks het achtervolgingswerk van drie of vier ploegen, en ipv je hoed daarvoor af te nemen beweren sommige mensen dat het allemaal show is en reageren ze zo jaloers als de pest. Zeker van een renner als Boogerd had ik zoiets niet verwacht.Als je op die manier en met al die pijn (zelfs al was het maar een barst) zo kunt reageren zoals vandaag, ben je een groot kampioen en daar neem ik mijn hoed voor af.
Aan mijn mooiste sportmomenten mag nu ook dit worden toegevoegd...
vdc
-
- 825 berichten
- 619 stemmen
Mooiste sportmoment : Wimbledon-finale 1980 : Bjorn Borg - John McEnroe.
Uitslag 1-6 ; 7-5 ; 6-3 ; 6-7 (16-18) ; 8-6.
De wedstrijd duurde bijna 4 uur, en was zo spannend dat je er een hartstilstand van zou krijgen (of waaraan dacht je dat Hitchcock in 1980 stierf ?).
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Een mooi sportmoment waar ik zelf bij was:
Ajax - De Graafschap 1-1
Zal zo rond '95/'96 zijn geweest. 't hakje van superboer Ali Ibrahim op de lat: kunst. Was het mooiste doelpunt ooit geworden als die had gezeten. Ajax mocht z'n handen dichtknijpen met dat gelijkspel trouwens, De graafschap stond op de helft van de competitie toen 3e, geweldig!
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Een mooi sportmoment waar ik zelf bij was:
Ajax - De Graafschap 1-1
Zal zo rond '95/'96 zijn geweest. 't hakje van superboer Ali Ibrahim op de lat: kunst. Was het mooiste doelpunt ooit geworden als die had gezeten. Ajax mocht z'n handen dichtknijpen met dat gelijkspel trouwens, De graafschap stond op de helft van de competitie toen 3e, geweldig!
Was 96/97 en inderdaad een geweldig mooie actie! heb trouwens nooit meer wat gehoord van Ali Ibrahim gehoord. Weet iemand waar hij naartoe is?
jedymaster
-
- 889 berichten
- 2526 stemmen
Ali Ibrahim speelt komend seizoen voor zondaghoofdklasser Babberich. De 34-jarige aanvaller uit Ghana wil bij de club uit het oosten van Gelderland, getraind door Veenendaler Henne Oostermeijer, een wervelende comeback maken.
Noodles
-
- 221 berichten
- 905 stemmen
En toch hadden ze er in de halve finale tegen Portugal uit moeten liggen.
Hahahaha, ja dat zal dan wel. Die beelden heb ik nooit gezien.
rzasa
-
- 396 berichten
- 159 stemmen
Ali Ibrahim speelt komend seizoen voor zondaghoofdklasser Babberich. De 34-jarige aanvaller uit Ghana wil bij de club uit het oosten van Gelderland, getraind door Veenendaler Henne Oostermeijer, een wervelende comeback maken.
Met de nadruk op wervel.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5895 stemmen
Na dat ongeluk met John Karelse brak Ibrahim zijn nek en moest hij weken lang met een grote kraag lopen. Wonder boven wonder mocht deze kraag er erg snel (nou ja, snel...) weer af en Ibrahim heeft er daarna niet tot nauwelijks meer last van gehad. Erg jammer dat ie toen zo snel is weggegaan. De Graafschap zat toen in een hele goeie periode met Fritz Korbach aan het roer. Een van mijn favorieten toen was Hazem Emam.
Ik hoor het stadion nog roepen: Hazem Mohammed Emam, Hazem Mohamed Emam, Hazem Mohammed Emam, Emam, Emam, Emam, Emam. enz.
Eén van de betere, zo niet de beste, speler die de Graafschap de afgelopen tien jaar kende. Schitterende acties, hakjes en lobjes kwamen van deze man. Daarvoor ging je naar het stadion....
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Gotti praat als een tachtigjarige Mart Smeets. 
gotti
-
- 14075 berichten
- 5895 stemmen
Of je mag me heel graag, of je mag me helemaal niet.
(aldus Mart Smeets) En ik ben volgens mij één van de weinige Nederlanders die 'niks tegen Mart heeft'.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik ook nie! Mart is een zeer goed everslaggever, hij weet veel van vele verschillende sporten. Dat is alleen maar leuk om naar te luisteren.
Agony
-
- 1985 berichten
- 1256 stemmen
Prima sportverslagever die Smeets. Hij doet het nog met passie en liefde. Op eenzame hoogte in Nederland.
Prachtige overwinning van Knaven vandaag trouwens!
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Een van mijn favorieten toen was Hazem Emam.
Eén van de betere, zo niet de beste, speler die de Graafschap de afgelopen tien jaar kende. Schitterende acties, hakjes en lobjes kwamen van deze man. Daarvoor ging je naar het stadion....

Dan kies ik veel liever Hans van der Haar of van mijn part Jan Vreman. Jongens die er altijd staan.
Maar ik weet niet of t al meer dan 10 jaar geleden is, maar ik kan me nog een Erik Redeker herinneren, en Peter Hofstede was ook niet verkeerd.
En ik ben volgens mij één van de weinige Nederlanders die 'niks tegen Mart heeft'.
Heb 10 keer zo erg genoten van het duo Breukink/Smeets dan Breukink/Dijkstra. Die Herbert zit er soms faliekant naast maar zijn fout daarna toegeven, ho maar.
Prachtige overwinning van Knaven vandaag trouwens!

Die Bram de Groot was trouwens niet erg sportief na afloop. Hij fietste snel weg voor alle journaille terwijl hij die andere dagen wel meteen met de pers wou praten.
Wat dat betreft een petje af voor Boogerd die na elke etappe ff de moeite neemt om te reageren voor de camera.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
3e Voorronde Champions League:
Ajax tegen Grazer AK of Tirana (moet te doen zijn volgens mij).
Maar het mooiste affiche is volgens mij Lazio Roma - Benfica. Ook een leuke wedstrijd wordt: Club Brugge - Bor. Dortmund
ik denk dat Brugge gaat stunten!
Nu nog even over wielrennen:
Gister was idd een machtige dag! Prachtige overwinning van Servais Knaven! Ik vond het wel leuk bij het tourjournaal dat ze het gebeuren achter het podium lieten zien. En Armstrong feliciteerde hem, das wel aardig!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.