• 15.926 nieuwsartikelen
  • 178.862 films
  • 12.260 series
  • 34.055 seizoenen
  • 648.854 acteurs
  • 199.225 gebruikers
  • 9.386.322 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

bylar

• 160 berichten
  • 174 stemmen

kappeuter schreef:

Met behulp van doping.

Dat is mij niet bekend hoor!?!

Vertel!

(Of ben je in de war met Ben Johnson?)

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Ik denk het wel ja

bylar

• 160 berichten
  • 174 stemmen

Ach, het scheelt maar een paar Olympics.

bylar

• 160 berichten
  • 174 stemmen

Niet echt topsport, maar die eerste "schermutselingen" van Jos Verstappen mochten er ook wel wezen...

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

bylar schreef:

(Of ben je in de war met Ben Johnson?)

Ben in de war met Ben.

bylar

• 160 berichten
  • 174 stemmen

Als Ben van naam veranderd krijg je dat soort dingen, ja.

lindastuurman

• 1006 berichten
  • 0 stemmen

ff een andere sport er tussendoor gooien.

Ik vond Lance gister echt SUPER!! Maakte m´n dag nog beter dan dat ie al was

bylar

• 160 berichten
  • 174 stemmen

Weinig van gezien, maarre..je bent voor Lance dan, of was het gewoon een mooie sportdag?

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Lance komt me de strot uit. Geen klap aan de Tour de France sinds die robot steeds de Tour wint. Gelukkig blijkt hij sinds dit jaar over zwakheden te beschikken, alleen de concurrentie is te laf om dit af te straffen.

Lance rijdt alleen de Tour, en kan zich daar volledig op concentreren. Itt anderen die het hele jaar fietsen.

Het zou verboden moeten worden!

Zo, dat moest er even uit. Lucht op.

En nu zou ik graag een beschouwing van wielergoeroe tovenaar willen lezen!

Stephan

• 7894 berichten
  • 1388 stemmen

WK '82

Frankrijk West-Duitsland

De wedstrijd met de befaamde overtreding van doelman Schumacher tegen Battiston.

Officiële speeltijd eindigde met 1-1 en in de verlenging nam Frankrijk in de 93e minuut de leiding met 2-1. Troefkaart Rummenigge werd ingebracht, de Fransen hadden een antwoord: 97e min. 3-1. Alles leek voor de Duitsers verloren... maar ja, we kennen de Duitsers hè? De troefkaart deed zijn werk. Binnen 5 minuten stond het opeens weer 3-3. Een thriller met een gelukkige (maar terechte) Duitse winnaar bij strafschoppen.

Om je nagels bij op te vreten. Om nooit te vergeten.

bylar

• 160 berichten
  • 174 stemmen

Potvernikkie, dat lucht idd op zo te zien!

Niet veel Tour gezien dit jaar hoor, daarvoor hadden ze die beter 's avonds kunnen laten rijden , maarre...concurrentie straft niet af?

Ik lees andere dingen in de krant hoor. Ze proberen het toch?

Stephan

• 7894 berichten
  • 1388 stemmen

kappeuter schreef:

Lance komt me de strot uit...

Moeten die anderen maar harder fietsen. Over Robot gesproken... die Ulrich.. da's pas een robot. Die heeft niet eens een subroutine dat-ie gaat staan bij een beklimming.

bylar

• 160 berichten
  • 174 stemmen

Stephan schreef:

WK '82

Frankrijk West-Duitsland

Toen werd toch ook de slechtste, saaiste wedstrijd ooit gespeeld?

Oostenrijk-Duitland geloof ik, of Zwitserland-Duitland?

Terugspelen en terugspelen, zo ging dat geloof ik. 90 minuten lang. Je zou daar kaartjes voor hebben gekocht zeg!

rzasa

• 396 berichten
  • 159 stemmen

kappeuter schreef:

Geen klap aan de Tour de France sinds die robot steeds de Tour wint.

Huh?? Heb je gisteren wel gekeken? Spannend hoor, die Tour van dit jaar.

Mijn sportmoment: Don Boscoschool-OBS Overstegen 4-3

lindastuurman

• 1006 berichten
  • 0 stemmen

bylar schreef:

Weinig van gezien, maarre..je bent voor Lance dan, of was het gewoon een mooie sportdag?

21 Juli is altijd al een mooie dag , maar nu ook Lance nog eens op fantastische wijze deze etappe won, klasse gewoon.

Beetje voor Lance ben ik wel ja. "Men" weet wel waarom

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

rzasa schreef:

Huh?? Heb je gisteren wel gekeken? Spannend hoor, die Tour van dit jaar.

Jawel, ik heb gekeken. Armstrong won.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

lindastuurman schreef:

Beetje voor Lance ben ik wel ja. "Men" weet wel waarom

Nee he, is hij familie van Williams ?

rzasa

• 396 berichten
  • 159 stemmen

kappeuter schreef:

[Jawel, ik heb gekeken. Armstrong won.

gehe, da's waar.

Vrij naar Lineker: wielrennen is een sport met een peloton van renners die van A naar B fietsen, en op het eind wint Armstrong.

Maar goed, Ullrich had door moeten trappen.

Die etappe van morgen is geen gemakkelijke, de tijdrit van zaterdag nog en heel veel toeschouwers met gele tasjes. Het is nog niet gedaan!

Stephan

• 7894 berichten
  • 1388 stemmen

bylar schreef:

Toen werd toch ook de slechtste, saaiste wedstrijd ooit gespeeld?

West-Duitsland Oostenrijk ja. Ten koste van Algerije. Bij gelijkspel gingen de (nog niet geheel denazifizierte) gelijkgezinden naar de kwartfinales.

bylar

• 160 berichten
  • 174 stemmen

Hier worden veel onbekende geiten uit de sloot gehaald hoor.

Ik hoor niet bij "men" denk ik. Vind dat berichtje van linda maar cryptisch geloof ik.

Verder zou ik het scoreverloop van Don Bosco-Overstegen wel eens willen zien dan. Er staat me bar weinig van bij.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Mijn mooiste sportmomenten die me zo snel te binnen schieten:

Voetbal:

- EK 1988 Halve Finale Nederland-Duitsland 2-1

- EK 1992 Voorronde Nederland Duitsland 3-1 (Met een onnavolgbare Van Basten)

- WK 1986 Finale Argentinië-Duitsland 3-2

- WK 1986 Kwartfinale Brazilie-Frankrijk 1-1 Frankrijk wint met strafschoppen

- WK 1986 Kwartfinale Rusland-Belgie 2-2 waarna Belgie in de verlenging van deze krankzinnige wedsrijd met 3-4 wint.

- Het onavolgbare (balletachtige) doelpunt van Bergkamp met Arsenal tegen Newcastle United.

- EK 1984 Halve Finale Frankrijk-Portugal 3-2 (Mooiste landenwedstrijd die ik zelf ooit heb gezien met helaas de verkeerde winnaar)

Volleybal:

- Nederland wint Olympisch goud tegen Italië.

Tennis:

- Krajicek wint Wimbledon .

- Goran Ivanisevic wint Wimbledon. (had tranen in mn ogen)

- Chang verslaat in halve finale Roland Garros Ivan Lendl.

- Navratilova wint haar 20e Wimbledon-titel

Schaatsen:

- Yvonne van Gennip wint 3 maal Olympisch goud.

- Johan Olav Koss wint 3 maal Olympisch goud.

Wielrennen:

- Joop Zoetemelk die eindelijk de Tour de France wint.

- Tour de France 1989 waarin Greg Lemond de Tour wint met 7 seconden verschil van Laurent Fignon.

- van Moorsel en Longo die een sur place maken tijdens een zware Alpenetappe.

- Hennie Kuiper wint Parijs-Roubaix na lekke band.

Atletiek:

Mike Powell verbetert heel oude wereldrecord met 5 cm naar 8.95 m

Motorsport:

- Jack Middelburg wint TT Assen

Autosport:

- gevechten tussen Senna en Prost in (ik dacht) 1993

bylar

• 160 berichten
  • 174 stemmen

En dat van Lineker ging toch:

And at the end it's the Germans who win.?

Dan zal Ulrich wel winnen!

Voor kapeuter hoop ik dat dan maar.

bylar

• 160 berichten
  • 174 stemmen

EmDee schreef:

- Goran Ivanisevic wint Wimbledon. (had tranen in mn ogen)

Hee, dat vond ik ook erg mooi!

De sfeer in dat stadion, half Aussie, half Kroat.

Ongekend voor het tennis!

Zachery Glass

• 575 berichten
  • 584 stemmen

Mooiste sportmomenten:

- Bartoli wint Luik-Bastenaken-Luik '97 (hij reed de Once tweeling Zülle/Jalabert vrolijk in de vernieling)

- Bartoli ontsnapt op de muur van Geraardsbergen in de Ronde van Vlaanderen '96

- Ronde van Vlaanderen bis: De tranen van Edwig van Hooydonck na zijn tweede onverwinning in '91 (of was het bij zijn eerste in '89? Ik weet het niet precies meer)

- Johan Museeuw wordt wereldkampioen in Lugano (1996)

...

Wat betreft Lance Armstrong & Robin Williams, volgens mij zijn ze goede vrienden. Want vorig jaar (of was het vroeger?) bracht Robin een bezoekje aan Lance in le Tour de France. Andere prominenten uit de filmwereld in "la grande boucle": Orson Welles (ik dacht in '50) & Dustin Hoffman.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

En nu zou ik graag een beschouwing van wielergoeroe tovenaar willen lezen!

Et Voila

Ik zal het maar meteen vertellen, ik ben ook zeker geen fan van Armstrong. En dan nog niet zo zeer omdat hij de Tour 'saai' heeft gemaakt de laatste jaren, maar ook zeker om zijn persoonlijkheid. Armstrong is een naar mijn mening zeer arrogante wielrenner! Lance staat altijd voorop als hij een renner kan beledigen of beschuldigen, terwijl zijn samenwerking met Dr. Ferrari ook niet het beste doet vermoeden, maar dat terzijde. Ik vind het verschrikkelijk hoe hij de Posties opdracht heeft gegeven om Rabobank bijvoorbeeld de Ronde van Nederland te doen verliezen. Hij krijgt nu zelfs weer een rechtzaak aan zijn broek omdat hij weer wat renners belachelijk heeft gemaakt. Lance... kap daar toch mee man! En dan fan zijn van deze renner alleen omdat een acteur deze man een beetje goed vind fietsen.......... Zowieso vind ik het moeilijk om te geloven dat een échte wielerfan helemaal gek kan zijn van Armstrong, aangezien hij maar een paar weken per jaar op de fiets te 'bewonderen' is.

De tour tot nu toe (op Rabo na) is echt geweldig! Eindelijk weer wat tegenstand. Ik ben het niet met Kappeuter eens dat de concurrentie te laf is. Dat waren ze andere jaren wel, maar nu zeker niet. Er is nog nooit zo vaak de aanval geopend op de trui van Lance (stel je nu eens voor dat ene heer Beloki niet was gevallen...). Ik denk echter wel dat Lancelot de tour wint, de minuut die hij heeft zal genoeg zijn in de tijdrit en daarmee wint Lance zijn vijfde. Maar dat is wel zijn laatste! Die klappen die hij dit jaar heeft gehad waren echt super en die komt ie niet zo snel te boven denk ik. Daar komt ook nog eens bij dat ik zowieso niet kan geloven dat een renner 6 keer de tour wint, het blijkt toch áltijd onmogelijk.

Zachery Glass schreef:

Andere prominenten uit de filmwereld in "la grande boucle": Orson Welles (ik dacht in '50) & Dustin Hoffman.

Inderdaad, zie foto's:

(afbeelding)

Orson Welles met Raphaël Geminiani en Jacques Marinelli

(afbeelding)

Orson Welles met de Tour-renners voor de start van de Tour 1950

Zachery Glass schreef:

Mooiste sportmomenten:

- Bartoli wint Luik-Bastenaken-Luik '97 (hij reed de Once tweeling Zülle/Jalabert vrolijk in de vernieling)

- Bartoli ontsnapt op de muur van Geraardsbergen in de Ronde van Vlaanderen '96

- Ronde van Vlaanderen bis: De tranen van Edwig van Hooydonck na zijn tweede onverwinning in '91 (of was het bij zijn eerste in '89? Ik weet het niet precies meer)

- Johan Museeuw wordt wereldkampioen in Lugano (1996)

Onze filmsmaak komt goed overeen en dan kan het al niet anders he, dat moet ook een wielerfan zijn . Goede smaak Zachery hehe.

Mooie sportmomenten:

- Waalse Pijl waar Bartoli in de sprint won van Maarten den Bakker op de Muur van Huy.

- Dekker die 3 tour-etappes wint.

- WK 98

- Brabantse Pijl, elk jaar weer (veel te laag genoteerde wedstrijd!!!, UCI, opwaarderen die hap!)

- Luik-Bastenaken-Luik die VDB won (waar Boogerd iedereen aan gortepap reed)

- en tja... kan het niet laten: La Plagne 2002

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Mooie foto's tov!

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Bedankt tovenaar!

tovenaar schreef:

Ik vind het verschrikkelijk hoe hij de Posties opdracht heeft gegeven om Rabobank bijvoorbeeld de Ronde van Nederland te doen verliezen.

Wat bedoel je hier mee ? Wat is hier verkeerd aan, want streven naar winst is de enige goede instelling.

En dan fan zijn van deze renner alleen omdat een acteur deze man een beetje goed vind fietsen..........

Het moet idd niet gekker worden.

De tour tot nu toe (op Rabo na) is echt geweldig! Eindelijk weer wat tegenstand. Ik ben het niet met Kappeuter eens dat de concurrentie te laf is. Dat waren ze andere jaren wel, maar nu zeker niet. Er is nog nooit zo vaak de aanval geopend op de trui van Lance (stel je nu eens voor dat ene heer Beloki niet was gevallen...).

Ik wilde mijn standpunt wat bekrachtigen. Ben het eigenlijk wel met je eens. Dit jaar zit de top 10 erg dicht bij elkaar.

Vinoukoerov, of hoe schrijf je dat, is de verrassing van dit jaar. Hoe oud is die man, kan hij nog wat jaartjes mee ?

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

Wat bedoel je hier mee ? Wat is hier verkeerd aan, want streven naar winst is de enige goede instelling.

Er werd dus juist niet gestreefd naar winst, maar puur naar het verlies van Rabobank (hebben ze overigens openlijk toegegeven). Lance was een beetje boos op de Rabo's en wilde daarom dat de Rabo's hun felbegeerde koers, de Ronde van Nederland zouden verliezen. Victor Hugo Peña won de tijdrit in die ronde en stond in de Oranje trui bovenaan het algemeen klassement. In de etappe daarna hebben ze mensen laten ontsnappen die gevaarlijk waren voor het algemeen klassement, dus dan zou je denken: US Postal moet dat gat dichtrijden, want Peña kan de ronde winnen....... Welnee, de Postals kregen de opdracht om helemaal niet op kop te fietsen, met als gevolg dat Rabobank (dat het niet kon maken in Nederland om de Ronde van Nederland te verliezen) alles moest dichtrijden. Heel flauw...

Ook in de Gold Race dit jaar zag je het goed. Lance zei ook letterlijk: ik kan misschien niet winnen vandaag, maar ik kan er wel 1 doen verliezen vandaag. En daar bedoelde hij Boogerd mee, dat ook duidelijk uit het koersverloop bleek. Armstrong reed zichtbaar puur en alleen op het wiel van Boogerd. En wie won daar ook al weer door? Inderdaad: Vinokourov.

Vinoukoerov, of hoe schrijf je dat, is de verrassing van dit jaar. Hoe oud is die man, kan hij nog wat jaartjes mee ?
Overtreft zichzelf dit jaar en dat komt mede door het overlijden van zijn maat Kivilev. Vino kan nog wel een aantal jaartjes mee, maar over zijn kansen waar dan ook doe ik geen uitspraken over, ik had namelijk nooit verwacht dat hij al zo ver zou komen in de Tour!

kos

• 46706 berichten
  • 8863 stemmen

Vinokourov was een paar jaar terug ook al erg goed hoor. Ik zie vooralsnog niet echt veel concurrentie op Armstrong. Ulrich kan het tempo toch nooit volhouden op beslissende momenten (lees: stijle beklimmingen). Hij kan alleen maar versnellen en niet demarreren, erg jammer. Beloki, Vinokourov, Mayo, Zubeldia en Hamilton komen echt niet eens in de buurt van Armstrong. Misschien Mayo en Zubeldia over een jaar of 3. Ik ben ook geen fan van Lance, maar zijn consistentie en vooral wil om te winnen zijn gewoon geweldig.

De Knip

• 1885 berichten
  • 3681 stemmen

kos schreef:

. Ulrich kan het tempo toch nooit volhouden op beslissende momenten (lees: stijle beklimmingen).

De steile beklimming wordt in stijl afgesloten door een winnende Lance Armstrong.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.