• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.011 films
  • 12.557 series
  • 34.722 seizoenen
  • 655.105 acteurs
  • 200.355 gebruikers
  • 9.458.466 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

gemaster schreef:

Dat is mijn allereerste wieler herinnering.

starbright boy schreef het ook al, grootse nederlagen maken blijkbaar diepe indruk. Mijn allereerste wielerherinnering is zo'n ander moment, ook een soort machtsoverdracht. In 1986 fietsen LeMond en zijn ploegmaat Bernard Hinault hand in hand als eersten over de finish op Alpe d'Huez. Ik was 9 en begreep lang niet wat er allemaal gebeurde, maar ik kreeg wel mee dat de jonge, betere, nog wat naieve LeMond de geslepen, zelfs gemene Hinault had achterhaald, nadat die hem een kunstje had proberen te flikken. Vanaf dat moment was ik fan van Greg LeMond.

Andere grootse Tourmomenten in mijn herinnering zijn natuurlijk de zinderende Tour van 1989, waarin mijn grote held LeMond de ook al zo gemene Fignon in de slottijdrit klopt met 8 seconden.

En het moment dat kijkert een paar pagina's geleden ook al noemde uit de bijna net zo spannende Tour van 1987, waarin Roche in de rit naar La Plagne gelost wordt door Delgado, maar zich op de slotklim helemaal kapot rijdt en slechts een paar seconden (?) verliest. Ik hoor Smeets (of was het Nelissen?) nog roepen "En daar is Roche is al!" (of riepen ze iets heel anders?). En ik zie nog Roche met het zuurstofmasker op, na de finish.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3904 stemmen

Koekebakker schreef:

(quote)

Geen vertrouwen in de massasprint? Je bent een soort van Botero, begrijp ik?

Die heb ik er niet bij staan. Maar als het morgen niet lukt zal ik het zeker in een massasprint proberen.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

De Knip schreef:

Jij vindt Armstrong saai?.

Als renner? Enorm saai.

Hij valt altijd zelf aan op de 1e de beste col. Dat zn concurrenten ver onder hem staan, kan hij weinig aan doen.

Armstrong aanvallen? Hij heeft nog NOOIT zelf aangevallen.

Eddy Merckx, nochtans een zeer goeie persoonlijke vriend van Lance zei laatst: "Een overwinning zonder risico's is een overwinning zonder glans."

En zo heeft Armstrong het zeven maal gedaan. Hij is een groot renner, maar daarom nog geen groot kampioen.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

speedy23 schreef:

Armstrong aanvallen? Hij heeft nog NOOIT zelf aangevallen.

Deze Tour niet, inderdaad. Maar in eerdere Tours juist erg vaak, hoor. Als hij voelde dat hij de beste was, ging-ie weg. Weliswaar nooit op de eerste klim, maar vaak halverwege de slotklim. Dat vond ik ook zo'n verademing na Indurain.

Je kunt je toch wel het moment herinneren dat Ullrich en Armstrong met z'n tweeen over zijn. Armstrong merkt dat Ullrich op het tandvlees zijn wiel houdt, zet even aan, kijkt om, kijkt Ullrich recht in het getekende gezicht, ziet dat hij een gaatje heeft, en rijdt gigantisch hard bij hem weg. Een wat al te vernederend moment voor Ullrich, vond ik dat. Volgens mij was het op Alpe d'Huez.

edit: inderdaad naar Alpe d'Huez, in 2001, zelfs nadat hij eerst op de Madeleine toneel had gespeeld, dat hij niet goed zou zijn. Iets teveel van het goede allemaal...

starbright boy (moderator films)

• 22599 berichten
  • 5249 stemmen

Mijn eerste tourherinnering is vager. Ik zit met mijn vader (niet eens een grote liefhebber trouwens) op de bank te kijken en vraag of die renner in het geel Zoetemelk is. Ik heb geen idee welk jaar dat was. 1979 of 1980 denk ik. Ik zal 4 of 5 geweest zijn. Geel was mijn lievelingskleur en die kleur had de trui van de beste en ik wist dat Zoetemelk goed was en ik vond zijn naam leuk en iets daarna die van Peter Winnen ook. Zie daar: genoeg ingredienten om als kind de tour leuk te gaan vinden. Ik had zelfs een trui met een racefiets erop en vertelde mensen dat ik wielrenner wilde worden terwijl ik nog niet eens kon fietsen.

In de jaren daarna altijd wel flarden tour gezien en ik ging het elk jaar intensiever volgen. Fignon, Hinault en LeMond herinner ik me goed, de tour van 1987 vreemd genoeg wat minder. Het gemene van '88 maakte indruk. Ik zag Theunisse in de krat wegzakken in het klassement en Delgado mocht wel door. In '89 heb ik in een vakantiehuisje de tijdrit van Hinault en Fignon gezien. Ik was voor Fignon. Ik zie hem nog zitten op de straat. Met zijn gele trui nog aan maar volkomen vergeten. Ik had later een zwak voor Chiapucci. En altijd een beetje voor de underdog. Zeker in de Indurain-tijd.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

starbright boy schreef:

Ik had zelfs een trui met een racefiets erop en vertelde mensen dat ik wielrenner wilde worden terwijl ik nog niet eens kon fietsen.

Heheh, geweldig!

Ik had later een zwak voor Chiapucci. En altijd een beetje voor de underdog. Zeker in de Indurain-tijd.

Na LeMond heb ik eigenlijk geen favoriet meer gehad, los van de Nederlanders. Ik was vooral een neutrale liefhebber die hoopte op een grootse en spannende strijd - en had dus weinig sympathie voor Indurain.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Vandaag;

Lance Armstrong

Jan Ullrich

Ivan Basso

Óscar Pereiro

Santiago Botero

Levi Leipheimer

George Hincapie

Floyd Landis

Bobby Julich

CAPIpsv

• 766 berichten
  • 636 stemmen

Top 10 Tijdrit:

1- Armstrong

2- Ullrich

3- Bodrogi

4- Lefevre

5- Rich

6- Pereiro

7- Landis

8- Leipheimer

9- Moreau

10- Basso

kos

• 46806 berichten
  • 8936 stemmen

Niet op tijd kunnen wisselen.

Dat wordt een leuke tijdrit .

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Och, Julich kan tijdrijden .

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

starbright boy schreef:

...ik wist dat Zoetemelk goed was en ik vond zijn naam leuk en iets daarna die van Peter Winnen ook. Zie daar: genoeg ingredienten om als kind de tour leuk te gaan vinden.

Dat waren ook mijn helden. Samen met De Kneet uiteraard. En ene Robert Alban, want die kon erg stoer klimmen. Zat ook al klimmende in de 'leader' van Studio Sport. Die stijl ging ik nog wel eens op mijn verroeste Gazelle imiteren op het vals plat richting Ubbergen.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Hmm.. blijkbaar gaat er iets mis in Frankrijk bij het doorgeven van tussentijden. letour.fr, CSC en Teletekst geven allemaal al sinds 11:47 geen nieuwe tijden meer door. Of kan iemand ze ergens anders wel vinden?

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Ze doen het weer

Met Rich zat ik alvast mis, de tijd van Bodrogi zal ook wel niet voldoende zijn voor top-15, vrees ik. Verrassend dat Cancellara sneller is, ik had gedacht dat deze tijdrit te lang voor hem zou zijn.

• 22599 berichten
  • 5249 stemmen

Ik heb eens gek gedaan en Rasmussen in mijn team gezet. Ik heb een gevoel dat hij ingehaald wordt door Ullrich, dan in de slipstream doorrijdt en op een afstandje blijft hangen, dik 3 minuten later binnenkomt en prompt achtste wordt ofzo. En daardoor toch van het podium valt.

Alleen klassementsrenners verder (en een gokje op een herstelde Botero die iets goed gaat maken), duur team,. maar ze gaan allemaal voluit.

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Vind ik helemaal niet zo gek .

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Je Rasmussen-scenario is wel een interessante, ja. Ik had het idee dat het beste er bij hem wel vanaf is, maar je hebt inderdaad best kans dat 3 minuten achter Ullrich voldoende is voor top-15.

Ik heb me vooral laten leiden door uitlslagen van vorige jaren, waarin bijvoorbeeld Leipheimer (toch een toptijdrijder die altijd voor het klassement rijdt) buiten de top-10 eindigde en waarin Bodrogi vaak top-5 reed. Hincapie rijdt de laatste jaren telkens erg goed in de slottijdrit. Maar ja, wat was er ook alweer met behaalde resultaten uit het verleden en garanties voor het heden?

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Nou, Botero kunnen we wel vergeten, geloof ik. Zo te zien put hij geen extra motivatie uit die bocht - integendeel...

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

starbright boy schreef:

Ik heb eens gek gedaan en Rasmussen in mijn team gezet. Ik heb een gevoel dat hij ingehaald wordt door Ullrich, dan in de slipstream doorrijdt en op een afstandje blijft hangen, dik 3 minuten later binnenkomt en prompt achtste wordt ofzo. En daardoor toch van het podium valt.

Lijkt mij iets dat niet gaat uitkomen. Aangezien Ullrich eerder start dan Rasmussen, denk ik niet dat hij zich eerst laat inhalen door Rasmussen om Rasmussen daarna weer in te halen, zodat deze in zijn slipstream kan blijven hangen.

Maar het kan aan mij liggen hoor.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Haha! Jij bent de scherpste van de dag.

kappeuter (crew films)

• 74733 berichten
  • 5988 stemmen

Haha, de Rasmussen vallen van het dak.

Menni

• 1762 berichten
  • 0 stemmen

Nietes, er is net regen voorspeld! En dan eindigen álle toppers he-le-maal onderaan, mwoehaha..

• 22599 berichten
  • 5249 stemmen

Okè

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

In iemands slipstream meegaan, mag trouwens niet eens. Een ingehaalde renner moet minimaal 25 meter achter zijn inhaler blijven.

• 22599 berichten
  • 5249 stemmen

Weet ik, maar zelfs van die 25 meter werd in het verleden nog vaak zat geprofiteerd. Ik kan me Virenque nog herinneren.

• 22599 berichten
  • 5249 stemmen

Menni schreef:

Nietes, er is net regen voorspeld! En dan eindigen álle toppers he-le-maal onderaan, mwoehaha..

Gisteren had Jean het nog over ongelukken in St. etienne.....

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

Nu al twee minuten achterstand voor Rasmussen op Ullrich.

• 22599 berichten
  • 5249 stemmen

Rasmussen is nu echt helemaal van slag. En Rabobank met hem.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Je zag het al bij de start. Enorme onzekere en vermoeide blik.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2726 stemmen

Als het zo doorgaat, klettert ie nog uit de top 10.

• 22599 berichten
  • 5249 stemmen

Zevende uiteindelijk. En ik geloof 80e in de tijdrit ongeveer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.