• 16.449 nieuwsartikelen
  • 180.267 films
  • 12.406 series
  • 34.358 seizoenen
  • 651.876 acteurs
  • 199.777 gebruikers
  • 9.424.004 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Naomi Watts schreef:

Wat ik erg onbegrijpelijk vond is de denkwijze van de argentijnse coach. Messi op de bank houden en daarna Goga nog eens wisselen.

Helemaal mee eens. Gelukkig startte Argentinie vandaag wel met beide heren in de basis. Ik zat, net als afgelopen zaterdag, in het stadion en heb met volle teugen genoten van Messi. Nagenoeg alles wat hij deed was goed. Hij is niet van de bal te krijgen, denkt altijd vooruit, heeft een goede actie, een geweldige versnelling, goed overzicht, hoge handelingssnelheid en een prima pass. Alleen zijn afronding kon soms iets scherper. Na een uur kwam hij niet veel meer in het spel voor (misschien vermoeid? komt hij misschien net terug van een blessure?) en even later werd hij gewisseld. Maar dat eerste uur vond ik, net als de tweede helft van afgelopen zaterdag, werkelijk fantastisch.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3292 stemmen

Wat een absoluut belachelijke regel is het trouwens dat je de bal niet meer mag aanraken als het spel eenmaal stil ligt. Die Chileen die met 2 keer geel van het veld werd gestuurd is tot nu toe het toppunt van dat infantiele gedoe.

Er is best wel wat voor te zeggen maar dan toch alleen als het spelbederf is.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Inderdaad ja. Bizar en kinderachtig dat die regel niet geinterpreteerd mag worden door de scheidsrechters. Kan haast niet anders of daar gaan ze uiteindelijk wel op uitkomen, voordat die regel overal wordt ingevoerd.

Als dat al gebeurt trouwens, want hoe groot was het probleem nou helemaal? Voor het bewust wegtrappen van de bal mocht altijd al geel worden gegeven en bij een ingooi zijn er altijd wel ballenjongens in de buurt die de bal weer snel terug kunnen geven.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25187 stemmen

Ik heb toch wel het gevoel dat die Chilenen daar ook veel hinder van hadden. Nadat die libero er uit moest met die gekke regel hadden ze helemaal niets meer te vertellen en was het lekker prijsschieten op de nieuwe regel kermis.

Had die man hebben mogen staan was het zeker geen 0-7 geworden en had Chili nu nog boven Marokko gestaan.

Vervelende regel

gotti

• 14086 berichten
  • 5922 stemmen

Ben benieuwd wat die Freddy Edu er de komende jaren van gaat bakken. De wedstrijd van gister speelde die toch erg sterk.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Nederland staat op plaats 4 in de wereldranglijst:

http://fifa.com/en/mens/statistics/index/0,2548,107557,00.html?articleid=107557

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25187 stemmen

Zelfs Frankrijk al voorbij

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Italie niet eens in de top 10.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2605 stemmen

terecht

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

$#@^ Niks terecht die $!#$% fifa

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Prachtige wedstrijd gister, Chili - Spanje. Weer dezelfde spelers die zich weer laten zien. Vooral Llorente, Silva, Juan Fran en Fabregas waren weer goed op dreef. Ik denk dat we een hele grote kans hebben deze titel te pakken.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Zit er dik in, ze zijn tenslotte ook europees kampioen .

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat zegt niks imo.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Bewijst toch dat ze aardig achter dat balletje aan kunnen huppelen.

De Knip

• 1885 berichten
  • 3681 stemmen

Collins John natte krant. Kan alleen als sub dienen voor Babel als centrumspits.

Prince Rajcomar komt duidelijk tekort, speelde voor zichzelf. Waardeloze invalbeurt.

Foppe heeft genoeg gezien: 4-3-3 met Vincken en Owusu op de vleugels. Die Medunjanin viel leuk in, Vincken uitstekend (dient de ploeg en heeft goeie versnelling) oftewel alles wat Collins John juist niet heeft.

Geweldige actie Medunjanin samen met Owusu op een gegeven moment bij de zijlijn. Genieten!

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3292 stemmen

Vond het een leuke wedstrijd die af en toe wat inkakte, zo aan het einde van de eerste helft bijvoorbeeld. Australie is trouwens ook maar een flutploeg of lag dat aan de Nederlandse defensie die stond als een huis?

Die derde goal was trouwens wel een schoonheid zeg. Ik zie Nederland nog wel ver komen. Ze hebben in ieder geval de kwaliteiten om wereldkampioen te worden.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Ben er live bijgeweest.

Italië was bagger, blij dat ze waarschijnlijk uit het toernooi zijn. Zelfs Syrië had een veldoverwicht. Paar goede spelers zitten er tussen, en een fanatieke aanhang. Het land wordt overigens uitgesproken als Soeria.

Colombia is de grote smaakmaker, ze spelen heel erg fantastisch Braziliaans, en hun supporterschare maakt een Enorm lawaai. En wat een fantastische 2-0

Leno

• 5922 berichten
  • 4432 stemmen

Ik ga zaterdag, in Tilburg. Jammer dat Nederland al geplaatst is aangezien ze nu misschien wat spelers rust gunnen en wat rustiger aan doen.

Columbia de grote smaakmaker? Die wedstrijd is ervoor maar ik niet op tijd vrij kan krijgen om die ook te zien, jammer..

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2605 stemmen

Naomi Watts schreef:

Prachtige wedstrijd gister, Chili - Spanje. Weer dezelfde spelers die zich weer laten zien. Vooral Llorente, Silva, Juan Fran en Fabregas waren weer goed op dreef. Ik denk dat we een hele grote kans hebben deze titel te pakken.

'we' zeg je

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ja,heb het dan over de Spaanse selectie en de supporters.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

En ook met het B team kunnen wij dus winnen, het was wel Honduras maar toch. Viva Espana, muy orgulloso.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Dat je Spanje prefereert boven Nederland is één ding, maar ga dan niet zo opzichtig het woordje 'we' spuwen. Net alsof hier enig saamhorigheidsgevoel te vinden is over het Spanjaard zijn en dat we trots moeten zijn op 'onze' Spaanse ploeg.

Het is hier niet www.moviemeter.es.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Dat mag die jongen toch zelf wel weten.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Ja, en ik mag er ook wat over zeggen neem ik aan?

Ik vind het vreselijk 'kijk, ik ben lekker anders dan anderen' overkomen.

Hartstikke leuk dat ie voor Spanje is, maar dat hoeft toch niet bij elke zin nog eens overduidelijk aan de gemeenschap duidelijk gemaakt te worden?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Als jullie mogen spreken over 'ons' Oranje waarom zou ik dan geen 'mijn' Spanje mogen noemen. Dus omdat het geen moviemeter.be is mogen belgen ook niet hun liefde voor hun nationale team uitspreken. Vreemde redenering.

Het zou dan www.PeliculaContador.es moeten zijn.

Zoals veel zich ook uitspreken voor 'hun' Oranje doe i kdat bij Spanje. Hoezo zou ik 'anders' willen zijn, die opmerking is nergens op gebaseerd. En dat 'we' is puur automatisme dat krijg je als je je ergens mee verbonden voelt, zoals ons Oranje ook altijd wordt uitgesproken, niks mis mee. Ook niks mis met trots voor je club/nationale team.

kappeuter (crew films)

• 74678 berichten
  • 5987 stemmen

'We' zeg je uit chauvinisme, dus omdat je voluit achter het team van je land gaat staan. Tenzij je spaans bloed hebt, vind ik het 'we' in jouw geval wel een beetje misplaatst.

Moet kunnen natuurlijk, maar vreemd is het iig wel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Spaans bloed is aanwezig dus het 'we' is niet misplaatst. Anders is het imo ook wel vreemd ja, lijkt mij onmogelijk anders zo connected te voelen met een land.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Naomi Watts schreef:

Als jullie mogen spreken over 'ons' Oranje waarom zou ik dan geen 'mijn' Spanje mogen noemen.

Omdat je met 'we', 'wij', 'ons' etcetera een saamhorigheidsgevoel aanroept. Er zitten hier volgens mij niet zo heel erg veel Spanje-fans in hart en nieren, dus er is geen saamhorigheidsgevoel om aan te roepen en daarom komt het heel erg patserig over. Wat je dus waarschijnlijk dan weer niet zo bedoelt, maar het kwam op mij wel zo over.

En natuurlijk mag je wel 'Mijn Spanje' zeggen, want dat roept geen saamhorigheidsgevoel aan. Mijn Spanje is júíst de juiste uitdrukking.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik snap wat je bedoelt, klinkt erg logisch zelfs. Het had inderdaad geen patserige intenties.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Jonathan is wel een held zeg, de tweede keeper wordt van het veld gestuurd (binnen 5 minuten, verving de eerste keeper) voor het neerhalen van een doorgebroken speler en Inaki had alle wissels al gebruikt, dus mocht Jonathan plaatsnemen in de goal en de penalty nog stoppen ook.

Scoren en een penalty stoppen, het lijkt een droomscenario.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.