- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3292 stemmen
Daar kan je nog helemaal niet zeker van zijn, je weet niet wat de landen uit andere poules doen.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Wat Trouwens wel heel erg leuk is is dat we Shevchenko waarschijnlijk in actie zullen zien op het WK 
kittyklitty
-
- 299 berichten
- 1511 stemmen
Daar is inderdaad nog helemaal niets over duidelijk. Laten we niet vergeten dat Nederland in een poule zit waar i.p.v. 6 deelnemende landen 7 deelnemende landen in zitten en waar het dubbele resultaat tegen de laagst geklasseerde afgeschreven wordt van het totaal.
Op dit moment komt dat dus neer op het feit dat Nederland 3 punten voor heeft op Engeland en 4 op Zweden terwijl beide landen een interland minder gespeeld hebben als Nederland.
Als beide landen winnen staat Nederland gelijk met Engeland en maar een punt voor op Zweden.
Niets is dus al duidelijk en Nederland moet gewoon zien dat ze eerste in de poule blijven.
Dat biedt pas zekerheid.
kappeuter (crew films)
-
- 74678 berichten
- 5987 stemmen
Snap ik niet. Het is toch knapper om 2e te worden in een poule van 7, dan in een poule van 6 landen?
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
De resultaten tegen de nummer laatst in de poule van 7 tellen niet mee. Ik kan me daar wel in vinden.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Snap ik niet. Het is toch knapper om 2e te worden in een poule van 7, dan in een poule van 6 landen?
Nee, want in de loting is de zevende ploeg een ploeg uit de zwakste plaatsingsgroep (dacht ik). Dat zijn dus landen als Andorra en de Faeroer. De poules van 7 zijn dus niet sterker dan die van 6, er moeten alleen meer (onzin-)wedstrijden gespeeld worden.
Ik vind het trouwens sowieso belachelijk dat er zoveel van die kleine landen meedoen. Daar zouden ze een aparte voorronde voor moeten maken, zodat de uiteindelijke poules niet groter dan 5 worden.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Voor Macedonië oid misschien maar voor ons toch niet. Eén Andorra-kloon meer is alleen maar goed voor het doelsaldo en de punten mbt tot de beste nummer 2.
kappeuter (crew films)
-
- 74678 berichten
- 5987 stemmen
OK thanks. Het is me nu duidelijk.
Ik zit absoluut niet over plaatsing in overigens.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Alexandre Vinokourov heeft de vierde etappe in de Dauphiné Libéré gewonnen. De Kazak kwam als eerste boven op de Mont Ventoux. De Spanjaard Jose Angel Gomez Marchante werd tweede. De Belg Wim van Huffel bewees wederom zijn klimmerskwaliteiten, hij kwam uiteindelijk als derde boven. Levi Leipheimer behoudt zijn leidende positie.
De vierde etappe was ruim 180 kilometer lang en ging van start in Tournon-sur-Rhône. De finish van vandaag lag bovenop de loodzware Mont Ventoux. De eerste 160 kilometer waren vrij vlak, het moest dus gebeuren op de Mont Ventoux.
Het zevental Vogondy, Becke, Gutierrez, Jaksche, Miorin ,Zaballa en Rigotto ging op veertig kilometer van de meet in de aanval. De zeven renners hadden een maximale voorsprong van ongeveer vier minuten. Gutierrez en Jaksche hielden het nog lang vol, maar een paar kilometer van de top werden zij ook ingelopen.
De Belg Wim van Huffel ging als eerste renner van de favorietengroep in de aanval, hij had al snel een voorsprong van dertig seconden. In de achtervolgende groep kreeg Armstrong het moeilijk, hij moest enkele kilometers van de top lossen. Uit de achtervolgende groep sprongen Vinokourov en Gomez Marchante weg. Op drie kilometer van de finish haalden zij Van Huffel bij.
In de laatste kilometer plaatste Vinokourov de beslissende jump, Gomez Marchante en van Huffel konden niet aanpikken. Vinokourov kwam daardoor solo aan op de top van de Mont Ventoux en mocht zijn tweede grote zege van het seizoen gaan vieren. Levi Leipheimer hield de schade beperkt en mag daardoor morgen weer in de leiderstrui starten. Landgenoot Armstrong herpakte zich en werd vandaag nog knap vierde. Beste Nederlander was de jonge Pieter Weening, hij werd vandaag 24ste. Morgen volgt er wederom een zware bergrit.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Knap werk het lijkt er dan ook op dat alexander vinokourov een geduchte concurrent gaat worden voor Armstorng. Ook knap van die belg Van Huffel eerst een top giro en nu derde op de mont ventoux. Alleen Rabobank valt tegen. Menchov eindigde niet bij de eerste 10. Maar ja de tour is pas over een week of drie dus nog 4 weken tot de bergen. Hij heeft dus nog even.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Ik zie ook eerder een vinokourov de tour winnen dan een Ullrich.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
wordt denk ik Ullrich's beste tour ooit. Of het genoeg is om armstrong te verslaan dat is twijfelachtig.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Of het genoeg is om armstrong te verslaan dat is twijfelachtig.
Zal wel niet, die Armstrong heeft toch altijd mazzel in de tour dus er zal wel weer iets gebeuren waardoor zijn grootste bedreiger op achterstand komt of uitvalt ofzo.
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2605 stemmen
Omdat Armstong in het verleden wel eens een beetje geluk heeft gehad ga jij er vanuit dat hij nu ook wel zal winnen 
gotti
-
- 14086 berichten
- 5922 stemmen
Ik hoop dat Ulrich of Basso wint en nog meer hoop ik dat Armstrong eens flink op z'n bek gaat.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik gun het Armstrong van harte, ik begrijp dat misgunnen aan Armstrong niet zo.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Nou ja voor de tour opzich zou het niet zo leuk zijn als Armstrong zal vallen, maar ik zal er deze keer ook geen aardappel minder om eten als die zal vallen.
Omdat Armstong in het verleden wel eens een beetje geluk heeft gehad ga jij er vanuit dat hij nu ook wel zal winnen 
Daar ga ik inderdaad vanuit, trouwens een beetje geluk, zeg maar een beetje heel erg veel geluk, ene jaar gaat valt Beloki die in topvorm was en hem zou hebben gewonnen en valt Armstrong en gaan ze allemaal wachten. En jaar daarna valt een Mayo die in topvorm was in de eerste week al en is zijn klassement kwijt
.
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2605 stemmen
Maar met de Armstrong van vorig jaar had Mayo geen schijn van kans gehad, ook al had hij hem normaal uit kunnen rijden.
Ik snap trouwens niet dat zoveel mensen zo anti-Armstrong zijn. Ik hoop dat hij de Tour nog één laatste keer kan winnen voordat hij zijn carriere afsluit.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Ik hoop op Basso of Mancebo, al zie ik Mancebo hem niet zo snel winnen. Zolang Armstrong maar niet wint.
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2605 stemmen
Ik zie Basso inderdaad wel als topfavoriet. Samen met Armstrong en Vinokoerov dan. Mancebo zal wel weer top 10 worden en verder komt die vent ook niet.
Weet mischien iemand als die José Azevedo dit jaar ook nog voor Armstrong rijdt in de Tour? Of is hij al gestopt/andere ploeg?
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Mancebo zal wel weer top 10 worden en verder komt die vent ook niet.
gestopt/andere ploeg?
Mag wel met wat meer Respect hoor. Azevedo rijd nog wel voor Discovery maar of de tour ook gaat rijden weet ik niet.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
IK reken op Ullrich, Basso, vinokourov en mayo als bedreigingen voor armstrong. Waarvan die laatste volgens mij in de bergen flink huis gaat houden. Dat armstrong zoveel geluk heeft gehad vind ik ook onzin. Beloki had dat jaar echt niet van armstrong gewonnen want zijn tijdritten zijn ten opzichte van armstrong te zwak. In de bergen pakte hij die etappes ervoor nou ook niet veel bijster veel tijd ten opzichte van armstrong. wat dat betreft is mayo een vele grotere kanshebber aangezien die in de bergen nog wel een gat kan slaan. Maar als ik er geld op zou zetten zou het toch op der jan zijn. En een goede tijdrit en een goede kllimmer. Voordeel is ook dat het eerste jaar is geweest dat hij er echt voor heeft geleefd. Hij zat in mei al zonder overgewicht dit in tegenstalling tot lance die voor het eerst in zijn carriere niet zo´n iedeale voorbereiding heeft gehad en ook voor het eerst met overgewicht kampte.
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2605 stemmen
Leuk, zo'n Valverde, die zowel in tijdritten als in sprintetappes als in bergetappes 5e kan worden...
(ik overdrijf nu een beetje maar dat is wel een beetje het verhaal van Valverde)
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Klopt maar ik vroeg me alleen af of hij ook mee zal doen.
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2605 stemmen
Ik dacht van niet, maar kan dit niet met zekerheid zeggen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Weet bijna zeker dat dei wel meedoet. De voorjaarsklassiekers en de tour de france waren zijn hoofddoelen dit jaar.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Wat vinden jullie trouwens van het parcour dit jaar? Wel erg minimaal wat bergetappes betreft.
titan
-
- 1616 berichten
- 4435 stemmen
JA!!!!!!! Sparta is terug waar het hoort; In de Eredivisie 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.