• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.266 films
  • 12.403 series
  • 34.355 seizoenen
  • 651.876 acteurs
  • 199.771 gebruikers
  • 9.423.912 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

timbo_ schreef:

...Maar een beetje respect zou wel op zijn plaats zijn. Na een slechte wedstrijd wordt zo iemand hier al weer afgeschreven zo typisch nederlands.

Niemand schrijft Van Nistelrooij af. Maar mijn punt is als je Van Bommel thuislaat omdat hij zijn taak verzaakt er wel meer spelers in aanmerking komen.

Te zeggen: Van Nistelrooij moet scoren is wel erg simpel. In feite verzaakt Van Nistelrooij zijn taak (aanspeelpunt zijn in de spits) niet , maar daardoor bakt hij er weinig van.

Kuijt zwerft over het hele veld en laat zich terugzakken op het middenveld. Zodanig verzaakt zijn taak dus, met wel als gevolg dat hij de beste spits is. Maar je kan ook Kuijt dus thuislaten om dezelfde reden als Van Bommel.

Beetje meten met twee maten van Van Basten dus.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25187 stemmen

Misschien dat hij naar aanleiding van de wedstrijd tegen Roemenië ook Ruud en Kuyt heeft aangesproken over hun taken. Waar het hier om gaat is dat San Marco al veel vaker tegen van Bommel heeft gezegd dat hij anders moet spelen. Laten we nou gewoon eerlijk zijn : Iedereen zag toch dat van Bommel slecht speelde en die gekke Roemeen geen moment in zijn zak had.

Van Bommel zonder Vogel en Cocu is gewoon een matige middenvelder.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

timbo_ schreef:

Van nistelrooij heeft een gemiddelde van 0,5 goals per wedstrijd in het nederlands elftal. Dat is een gemiddelde dat de laatste 15 jaren door niemand is Geëvenaard die een enigzins respectabel aantal wedstrijden heeft gespeeld.

1 16-11-1994 Patrick Kluivert 79 40

Nog iets beter kijken. Volgens jouw lijstje heeft Kluivert 0,506 per wedstrijd gescoord. Das meer dan Van The Man...

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25187 stemmen

Nou ja zeg, er word hier gewoon foute informatie verstrekt

timbo_

• 13116 berichten
  • 3893 stemmen

Sorry jongens. Ik ging er dan ook vanuit dat die vanavond 3 keer scoorde en zo boven Kluivert uitkwam. En wat van bommel betreft vind ik het ook gewwon onzin iemand te slachtofferen vanwege 1 wedstrijd. Je hebt Van Basten na die andere wedstrijden namelijk niks horen zeggen over verzuim van taken. Dat heeft hij alleen gezegd naar aanleiding van wedstrijden bij PSV en daar heeft die niets mee te maken.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

wel klote dat die geldwolf van een de mol de voetbalrechten krijgt

timbo_

• 13116 berichten
  • 3893 stemmen

Ik zei het toch. Dat was nummer 1 en wat voor een. nog 1 te gaan en hij heeft weer het hoogste gemiddelde.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Haha, raar doelpunt. Maar ja, hopen dat het voor van Nistelrooij de ommekeer betekent.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3893 stemmen

wat weer een drama wedstrijd. erg saai.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tsjechie heeft ook weer flink aan hun doelsaldo gewerkt. Dat komt Nederland toch nog duur te staan, het achterover leunen bij een voorsprong.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Tis weer erg indrukwekkend dat voetbal .

timbo_

• 13116 berichten
  • 3893 stemmen

achterover leunen? Mogen blij zijn dat ze uberhaupt voorstaan.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Ik heb het helemaal gehad met San Marco en Co.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Jammer winnen ze nog ook met 4-0 .

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25187 stemmen

Timmyh757 als je niets nuttigs hebt te melden zeg dan gewoon niets. Oranje wint uit bij Finland met 0-4 en jij vind dat jammer en heb dan ook nog het lef om Marco van Basten te bekritiseren. Als je voor Oranje bent mag je van mij allerlei soorten kritiek hebben maar als je het jammer vind als Oranje wint moet je gewoon je mond houden.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Sorry hoor ik geef alleen mijn mening.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Waarom zou iemand niet mogen zeggen dat hij/zij het jammer vindt dat Oranje gewonnen heeft. Wat een belachelijk statement weer.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Kijk als een ploeg zo slecht speelt als nederland dan verdienen ze het niet om te winnen en dan vind ik het jammer als een ploeg wel wint (behalve Italie dan)

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vooral met die selectie die er nu staat. Van Basten met zijn vage argumenten waarbij hij zijn argumenten toch tegenspreekt bij het selecteren van velen leden van de selectie.

Nederland vind imo zichzelf ook heel erg goed als het even goed gaat.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Altijd één ding dat bij voetbal telt, en dat is winnen. !

PatrickL

• 1586 berichten
  • 2416 stemmen

Timmy757 schreef:

Kijk als een ploeg zo slecht speelt als nederland dan verdienen ze het niet om te winnen en dan vind ik het jammer als een ploeg wel wint (behalve Italie dan)

Waarom vind je het niet erg als Italië wint met slecht voetbal dan?

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Omdat het bij Italie gewoon bij het systeem hoort wat ze spelen. Trouwens ze spelen vaak nie slecht maar veel mensen vinden dat als een ploeg verdedigend speelt dat ze dan ook slecht spelen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Na 45 minuten 0-1 achterstaan tegen Bosnia Herzegovina, wat een blamage. Het gaat helemaal niet lekker, ik begin mij ernstige zorgen te maken over het verloop van de kwalificatie.

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Bericht wat ik postte ten tijde van het EK

Yekezzez schreef:

Ik wil een coach die lak heeft aan reputaties. Een coach die op basis van wilskracht en teamgeest zijn spelers selecteert en vanuit een basis opstelling (4-3-3) naar spelers zoekt die willen werken. Het team met de beste spelers wint tegenwoordig niet meer. Het is het team dat het graagste wil en het team met de teamspirit. Dat zijn de mensen die elkaar het beste vinden met de bal en ook in de verdediging op elkaar kunnen vertrouwen. En als dan het tweede elftal van AGOVV wordt geselecteerd is dat voor mij geen probleem. Hopelijk gaan we dan echt voetbal zien. Ik wil de leeuwen weer op het veld zien staan. Scolari is een man die lak heeft aan reputaties. (Figo eruit halen, Romario niet selecteren) Otto Rehhagel weet hoe je een team moet smeden (Selecteert de tweede keeper van Olympiakos als eerste keeper in het nationale elftal) En als er geen coach in Nederland te vinden is dan moeten we maar naar het buitenland.

Ik had toen niet aan van Basten gedacht (wegens geringe ervaring), maar ik ben wél zeer tevreden met onze coach.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Als Nederland in deze omstandigheden (constant veranderende selectie, probeersels e.d.), en door zo te spelen Finland (al lang geen voetbaldwerg meer) met 0-4 oprolt... Dan heb ik goede hoop voor het WK, waar de basiself wel vast staat en de spelers op elkaar zijn ingespeeld.

Ik heb het idee dat Oranje een foutloze, ritmische dans of gymnastiekoefening inclusief driedubbele Rittberger en weet ik niet wat allemaal moet uitvoeren om de steun van bepaalde mensen hier te krijgen.

En ik ben het met Yekezzez eens.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25187 stemmen

Ik vind het ook zo mooi om te zien hoe mensen als Ruud van Nistelrooij en Philip Cocu met de "jonkies" omgaan. Het maakt gewoon niet uit wie San Marco wil uitproberen , iedereen voelt zich gelijk thuis in het elftal door deze mannen. San Marco heeft het voor elkaar gekregen om een leuk team neer te zetten met leuke en aardige figuren die voor elkaar strijden. Iets wat Dick Advocaat (als recordbondscoach, meeste wedstrijden) nooit voor elkaar heeft gekregen. En als mensen als Kluivert, Seedorf en van Bommel dan buiten de boot vallen moet dat maar zo zijn. Oranje is niet van deze personen afhankelijk.

Nu eerst even naar Praag en dan naar Deutschland

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Idd, het buiten de boot vallen van Ego's is iets wat in het proces hoort. Als je je niet wilt inzetten voor Oranje heb je geen plaats. Blijkt een erg effectief beleid, want nog nooit heeft een coach van het NL elftal zoveel gewonnen.

En zoals ik al eerder aangaf, énkel winnen telt. Hoe maakt niet uit, ik merk dat Van Basten de Mannschaft-methode hanteert, en dat werkt

Bovendien groeien spelers in een toernooi, en zo spelen helpt enorm.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3292 stemmen

Ik snap echt niet hoe mensen nog commentaar op Van Basten kunnen hebben. Winnen is blijkbaar niet genoeg. Ok, het spel kan aantrekkelijker maar die 4 doelpunten zaten er toch lekker in. Zeker die van Van Nistelrooij, wat een prachtgoal.

De echte test komt trouwens pas als we tegen Tsjechie moeten want die doen het nou ook niet bepaald slecht .

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

De Tsjechen komen pas in de voorlaatste wedstrijd. Tegen die tijd is allang bekend dat zowel wij als zij doorgaan (als beste nr. 2) Die wedstrijd gaat dus om 'des keizers baard' want het is, met alle clubverplichtingen tegen die tijd weer, maar de vraag of sportieve verlangens de boventoon zullen voeren. Wel leuk voor Van Persie trouwens. Zou hij zijn belofte nu eindelijk eens inlossen?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Het viel wel op dat Nederland een stuk beter ging spelen toen Maduro en Van Persie er in kwamen. Het selecteren van jonge spelers werkt dus goed.

Ik vind het juist leuk dat er eindelijk een bondscoach is die z'n eigen visie doorvoert en zich niets van de buitenwereld aantrekt, maakt het veel interessanter en als hij dan nog wint ook... Wat wil je nog meer? Ja, sprankelend voetbal, maar dat komt misschien nog wel. Bovendien, heeft Nederland onder Advocaat zo mooi gespeeld? Nee, integendeel. Dankzij Van Basten sta ik nu weer helemaal achter het Nederlands elftal, waar ik onder Advocaat vaak liever had dat ze zouden verliezen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.