• 15.887 nieuwsartikelen
  • 178.628 films
  • 12.250 series
  • 34.040 seizoenen
  • 648.426 acteurs
  • 199.169 gebruikers
  • 9.382.651 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Maar hij krijgt niet eens de kans bij Van Basten om dat tegendeel te bewijzen.

Selecteer hem, geef hem opdracht(en) mee en als ie dan nog niet doet wat van hem verlangd wordt, kun je m altijd nog "passeren".

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Van Basten heeft gewoon een andere kijk op het bondscoach-schap. Traditioneel selecteert een bondscoach de individueel beste spelers en probeert er dan een team van te smeden. Van Basten bekijkt het van de andere kant, hij wil een echt team smeden en selecteert daarbij de spelers die het beste in dat team passen. Hij kiest daarbij voor teamspelers en jonge talenten, omdat hij ook naar de toekomst kijkt. In dat plaatje past het grote ego van Seedorf (en een aantal andere spelers) niet.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Dat hij de elf spelers moet opstellen die samen het beste team vormen, ben ik t helemaal mee eens.

Als hij naar de toekomst kijkt, ben ik t minder mee eens.

Oranje is het hoogste wat er is en moet altijd presteren.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2480 stemmen

Van Basten word langzamerhand ongeloofwaardig, bankzitters als Zoetebier, Lucius en van de Vaart selecteren maar Davids afserveren omdat hij op de bank zat/zit bij Inter (evenals het lang links laten liggen van Van der Meyde) en dan laat ik Seedorf nog buiten beschouwing.

Eveneens kan je je afvragen of een voormalige tweede-elftalspeler over genoeg ervaring op het hoogste niveau beschikt en dus voldoende wedstrijdritme heeft op topniveau.

Maar het is al weer heel wat dat hij nu eindelijk van Persie heeft opgeroepen.

gemaster

• 1005 berichten
  • 2720 stemmen

Davids is geen bankzitter, maar tribuneklant. Kluivert en Seedorf zijn filmsterren die alleen maar onrust stoken, tenminste in de optiek van Van Basten. Ik snap sommige keuzes van Bassie ook niet(Bobson, Denneboom, van den Bergh), maar zolang ie wint, heeft ie gelijk.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Je moet gewoon het beste van het beste selecteren en daar een team van smeden.

Rijkaard heeft in het verleden bewezen dat het mogelijk is... we hadden toen gewoon pure pech!! en speelde het beste voetbal van het toernooi!

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Ik begrijp van Basten ook. Komt nog eens bij dat Seedorf qua penalties een enorm risico is

kos

• 46702 berichten
  • 8859 stemmen

Bondscoaches die spelers selecteren die 3 wedstrijden eredivisie-ervaring hebben zijn natuurlijk al bij voorbaat lachwekkend.

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

Noem je 16 punten uit 6 wedstrijden lachwekkend?

Ik ben het op zich met je eens, maar de resultaten liegen er niet om. Marco heeft met zijn vorige belachelijke keuzes zeker geen slechte resultaten behaald. Ik riep eerst ook 'belachelijk zus en zo' maar begin er steeds meer in te geloven dat Marco weet wat ie doet. Sterker nog: hij is na De Generaal de enige bondscoach die mij het gevoel geeft dat hij meer verstand van het spelletje heeft dan ik.

Een winnende coach heeft altijd gelijk.

kos

• 46702 berichten
  • 8859 stemmen

Voor mijn part scoort een debutant met 3 wedstrijden eredivisie-ervaring meteen 4 keer met een omhaal, dan blijft het nog wel een belachelijke keuze.

Dat 'de winnaar heeft altijd gelijk' principe is zo'n suffe dooddoener. Voor hetzelfde geld speel je met de speler die je NIET selecteert nog veel beter.

Dat er van alles kan gebeuren, betekent niet dat het een doordachte, snuggere keuze is om dat soort spelers te selecteren. Tenminste: als ze opgesteld worden als er echt punten behaald moeten worden.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Er worden betere resultaten behaalt met deze spelers dan met de vorige generatie. Misschien komt dat wel doordat deze spelers ALS TEAM gewoon beter zijn. Vergelijk maar eens met Real Madrid, als je gewoon de individuele kwaliteiten bij elkaar optelt, zou Real de afgelopen 5 jaar 5x de CL en 5x de Spaanse titel gewonnen hebben. Daar zijn ze niet eens in de buurt gekomen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik vind het belachelijk dat Seedorf er niet bijzit. Misschien is hij wel een tikeltje arrogant, maar hij dwingt zijn plek al 10 jaar lang af. En als hij er dan een keer bijzit laat hem dan is de belangrijke man worden. Inplaats van weer ergens op zijn niet-favoriete postitie neer te zetten.

Er is geen speler in Nederland met zo'n loopbaan en prestaties als hij, daar komt bij dat hij bij elke topploeg in de basis staat en dat al 10 jaar lang.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nederland doet het goed maar of ze ook zo geweldig zouden zijn tegen toppers zoals: Brazilie, Portugal etc. Ik denk het niet.

Van Basten is een clown, en erger nog hij is het idool van ons wonderkind: Fernando Torres.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

We zullen het wel zien tegen Tsjechië, toch wel een topploeg denk ik. Wat Seedorf betreft: Hij en Oranje zijn totnogtoe altijd een slechte combi gebleken. Sowieso is het clubvoetbal en een nationaal team iets totaal verschillends. Zo is Oranje niet te vergelijken met Milan en Seedorfs eventuele rol in beide dus ook niet.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Naomi Watts schreef:

Nederland doet het goed maar of ze ook zo geweldig zouden zijn tegen toppers zoals: Brazilie, Portugal etc. Ik denk het niet.

Van Basten is een clown, en erger nog hij is het idool van ons wonderkind: Fernando Torres.

Tsjechie mag je op het moment toch echt wel een topland noemen. En Van Basten een idool? Zal eerder andersom zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Andersom? bedankt voor het compliment hoor. Er staat toch echt dat Van Basten het idool is van Fernando Torres maar als jij het andersom logischer vindt.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3282 stemmen

Wat is daar erg aan. Als coach neemt hij misschien dubieuze beslissingen (al werken ze tot nu toe wel), als speler zal niemand erover twijfelen dat hij briljant was. En Torres is ongetwijfeld idool van Van Basten als speler.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Als speler inderdaad, ik ben nooit onder de indruk van Van Basten geweest. Dus het kan aan mij liggen dat ik er niet blij mee ben.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2480 stemmen

Naomi Watts schreef:

Als speler inderdaad, ik ben nooit onder de indruk van Van Basten geweest. Dus het kan aan mij liggen dat ik er niet blij mee ben.

Volgens jou is Raul ook nog steeds een topspeler

Maar even zonder dollen. Van Basten zou met zijn status (waar spelers hoe dan ook tegen op kijken), kwaliteiten als coach en contacten in Milan toch wel enigszins Seedorf in het gareel moeten kunnen houden en goed moeten kunnen laten spelen in het Nederlands elftal. Clarence haalt ook bij zijn clubs al jaren een hoog niveau, waarom zou van Basten niet hetzelfde uit hem kunnen halen?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

pascal83 schreef:

Volgens jou is Raul ook nog steeds een topspeler

Sterker nog, ik vind hem de beste speler ter wereld. Feitelijk gezien niet misschien maar hij blijft mijn sportidool en daar hoef je niet de beste voor te zijn.

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

Clarence haalt ook bij zijn clubs al jaren een hoog niveau, waarom zou van Basten niet hetzelfde uit hem kunnen halen?

Hoe vaak hebben we dit inmiddels al gezegd. Seedorf en Oranje is een dramatische combi. De kans dat hij in Oranje gaat presteren is net zo groot als de kans dat Balkenende de hoofdrol krijgt in de nieuwste Kim Holland film. Bovendien hebben we genoeg kwaliteit op het middenveld zonder hem.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2480 stemmen

Hoe vaak hebben we dit inmiddels al gezegd. Seedorf en Oranje is een dramatische combi.

Dat is gewoon grote onzin, net of het Nederlands elftal al tien jaar met dezelfde tien spelers speelt waardoor Seedorf er nooit tussen zal passen. Aan het Nederlands elftal ligt het zeker niet, evenmin dat de schuld volledig bij Seedorf ligt: bij clubs als Real Madrid, Inter en Ac Milan wordt in principe hetzelfde hoge niveau nagestreefd en bestaat het elftal naast Seedorf ook uit tien andere spelers met hun eigenschappen en eigenaardigheden.

En ook onder Hiddink heeft hij zeker toch wel goede wedstrijden gespeelt.

Wellicht laat van Basten zich wat betreft Seedorf toch iets te veel leiden door de heersende opinie en door wat 'anderen' hem influisteren. Ook een goede bondscoach moet uit Seedorf hetzelfde kunnen halen als clubcoaches.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Van basten laat zich in grote lijnen lijden door cruijf. Zelfs ik als PSV fan vindt het belachelijk dat lucius bij de voorlopige selectie zit. Alleen omdat cruijf hem tegen Milan tot man van de wedstrijd uitriep. Maar ja tot nu toe heb ik niks te klagen over van basten. Honder keer beter dan die advocaat. Van basten straalt tenminste een beetje rust uit.

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3311 stemmen

Pauw, Vanenburg, Bos, Menzo halen CBV

12/5/2005 18:22

Oranje dames-bondscoach Vera Pauw is er als eerste vrouw in geslaagd het diploma Cursus Coach Betaald voetbal te halen. Evenals onder anderen Gerald Vanenburg en Stanley Menzo legde de voormalige dames-international de cursus met goed gevolg af.

Alle zestien cursisten slaagden overigens voor de cursus Coach Betaald Voetbal, al zit Aron Winter nog even in de wachtkamer. De voormalig recordinternational moet zijn praktijkexamen namelijk nog afleggen.

De geslaagden voor de jongste cursus CBV zijn Gert Aandewiel, Wil Boessen, Ray Atteveld, Theo Bos, Jerry Cooke, Joop Gall, Jelle Goes, Luc Nijholt, Bart Logchies, Stanley Menzo, Vera Pauw, Hans de Jong, Harry Sinkgraven, Gerald Vanenburg en Ronald Vroomans.

Bron: Vi.nl

gemaster

• 1005 berichten
  • 2720 stemmen

pascal83 schreef:

(quote)

Dat is gewoon grote onzin, net of het Nederlands elftal al tien jaar met dezelfde tien spelers speelt waardoor Seedorf er nooit tussen zal passen. Aan het Nederlands elftal ligt het zeker niet, evenmin dat de schuld volledig bij Seedorf ligt: bij clubs als Real Madrid, Inter en Ac Milan wordt in principe hetzelfde hoge niveau nagestreefd en bestaat het elftal naast Seedorf ook uit tien andere spelers met hun eigenschappen en eigenaardigheden.

.

Het Nederlands Elftal speelt heel anders voetbal dan die clubs die jij opnoemt. Bij Oranje moet iedereen binnen zijn taak voetballen, anders vallen er namelijk gaten en krijg je doelpunten tegen. Seedorf speelt bij zijn club op een positie waar het enige wat hij hoeft te doen, is loeren op een steekpassje op de spits. Meeverdedigen en positiespel is daar veel minder van belang. In zo'n systeem komt Seedorf veel beter uit de verf. In het systeem van Oranje werkt het echter niet. Dus wat Seedorf betreft: goede clubvoetballer, niet geschikt voor Oranje. Klaar.

Oh en dat Seedorf wel eens een aardige wedstrijd heeft gespeeld, dat zal best. Hij heeft er tenslotte dik 70 mogen spelen voor Oranje en dan mag er af en toe ook wel eens iets lukken.

gemaster

• 1005 berichten
  • 2720 stemmen

Naomi Watts schreef:

Hij is 3x Europees- en Wereldvoetballer van het jaar geweest!?

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

pascal83 schreef:

En ook onder Hiddink heeft hij zeker toch wel goede wedstrijden gespeelt.

Het ligt inderdaad zeker niet aan het NL-elftal of het hoge niveau dat wordt nagestreefd, ik zeg je: het ligt gewoon aan de mentaliteit van dat verwende nest van een Seedorf. Juist vanwege zijn goede prestaties bij al zijn clubs komt hij met een arrogantie bij het Nederlands elftal om vervolgens weer keihard door de mand te vallen: keer op keer!!! Een paar goeie wedstrijden 8 of 9 jaar geleden doet daar niets aan af!

Seedorf=gepasseerd station!

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Bij de voorronde van het EK was Seedorf anders wel het trainingsbeest van het elftal, er was niemand die zo hard voor z'n basisplaats trainde.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Rujar schreef:

Rijkaard heeft in het verleden bewezen dat het mogelijk is... we hadden toen gewoon pure pech!! en speelde het beste voetbal van het toernooi!

Huh wat???

Eerste wedstrijd Nedrland-Tsjechie of moet ik zeggen Nederland-Nedved.

Oranje begon goed maar nog voor rust nam Tsjechie het initiatief over. In de tweede helft verdrongen de engeltjes zich gewoon op de paal en lat van vd Sar. En minuut voor tijd "krijgt" Oranje penalty nadat R. de Boer leert vliegen.

Tweede wedstrijd tegen Denen gewoon goed gespeeld.

Derde wedstrijd het enorme geluk dat zowel Frankrijk als Oranje zich al geplaatst hadden waardoor Frankrijk wedstrijd niet meer zo serieus nam. (ik zeg niet dat ze anders niet gewonnen hadden)

De beroemde kwartfinale leverde idd mooi voetbal op tegen Joegoslavia die zelf wel erg dramatisch speelde met als dieptepunt grabbelaar Kralj in de goal.

Maar het leek allemaal goed te komen tegen Italië wat uiteindelijk het nationale penalty-drama opleverde.

Maar om nou te zeggen dat Oranje het beste voetbal van het toernooi speelde, ben ik t niet mee eens.

Persoonlijk geef ik die eer aan de Portugezen die helaas de halve finale verloren van de Fransen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

gemaster schreef:

(quote)

Hij is 3x Europees- en Wereldvoetballer van het jaar geweest!?

Prijzen betekenen voor mij nada.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.