• 15.898 nieuwsartikelen
  • 178.633 films
  • 12.251 series
  • 34.041 seizoenen
  • 648.426 acteurs
  • 199.171 gebruikers
  • 9.382.754 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Juventus is zelfs een graadje erger dan Milan.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2253 stemmen

kos schreef:

Ik reageerde ook eigenlijk meer op ThaMovieVoter. Om blij te zijn dat Juve van Milan wint omdat die zogenaamd dat niet verdienen met hun spel...tja.

Juve had precies zo van PSV gewonnen.

Ik ben sowieso ook geen fan van Italiaanse ploegen. En je hebt idd gelijk wat betreft Juve en Milan, maar dan krijgen we weer de 'wat als' discussie. Het is Milan wat geheel onovertuigend en vooral onverdiend door is naar de finale, ten koste van psv (niet mijn club) maar ik vond wel dat ze het verdiend hadden. En dus is Milan wat mij betreft voor de rest van dit seizoen de zondebok. Ik kan een voorbeeld nemen van het EK van vrorig jaar, toen Portugal (wel verdiend) Nederland had uitgeschakeld in de halve finale, tijdens de finale heb ik in mijn omgeving niemand gezien die toen nog voor Portugal was, integendeel, iedereen was opeens voor Griekenland, wat dan best logisch is.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Het is gewoon de primaire natuur van de mens die dan bovenkomt. Wij niet, dan jullie ook niet.

Als AC Milan PSV nu overklast had en met 0-3 had gewonnen, was het ook een stuk minder erg geweest.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

CSKA Moskou ontsnapt, UEFA straft zeer mild

CSKA Moskou mag zich de handen dichtknijpen met de straf die de UEFA de Russische club heeft gegeven voor de vuurwerkincidenten in de return tegen Parma. De UEFA Cup-finalist komt goed weg met een boete van 65.000 euro en twee thuisduels (waarvan eentje voorwaardelijk) zonder publiek.

Internazionale werd voor een vergelijkbaar vergrijp in de kwartfinale van de Champions League tegen AC Milan veel zwaarder bestraft. Omdat Milan-doelman Dida werd getroffen door vuurwerk, kreeg Inter een reglementaire 3-0 nederlaag toebedeeld. Veel effect had dat niet omdat Inter zowel de heenwedstrijd als de return toch al verloor.

De tuchtcommissie van de UEFA durfde het resultaat van CSKA-Parma (3-0 na 0-0 in de heenwedstrijd in Italië) niet ongeldig te verklaren ondanks dat Parma-doelman Luca Bucci eveneens geraakt werd door vuurwerk vanuit het publiek.

CSKA mag daardoor gewoon aantreden in de eindstrijd van de UEFA Cup. Op 18 mei treffen de Russen Sporting Lissabon, dat zich plaatste ten koste van AZ en de finale afwerkt in het eigen stadion in Lissabon.

Bron: VI.nl

Ik heb er een beetje gemengde gevoelens over, Inter kreeg wel een 3 - 0 nederlaag en dan CSKA weer niet, je moet wel met dezelfde maten meten.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

wou net hetzelfde bericht posten. In een woord belachelijk. Waarom wel een club die achterstaat een 3-0 nederlaag durven geven dan staat er toch niets meer op het spel. Maar nu een team ineens voorstaat als zoiets gebeurt durven ze het niet. De uefa had eindelijk eens een keer kunnen aangeven dat ze 1 beleid voerden. Vraag me ook af hoe je dit kunt verkopen tegenover Inter milan en As Roma. Ik ben wel blij voor de spelers van moskou want het was toch afschuwelijk geweest voor dat team als je door de actie van dat groepje malloten de finale niet had kunnen spelen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik kan het niet meer met je eens zijn timbo. Erg belachelijk inderdaad (een team die achterstaat wel 3 - 0 verlies geven, een winnende ploeg niet) maar wel leuk voor CSKA zelf.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

1 vuurpijl of honderden pijlen is natuurlijk een groot verschil.

Bovendien speelt de enorme complicatie dat het om een finale gaat. Ik begrijp het wel.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2253 stemmen

herman78 schreef:

Het is gewoon de primaire natuur van de mens die dan bovenkomt. Wij niet, dan jullie ook niet.

Als AC Milan PSV nu overklast had en met 0-3 had gewonnen, was het ook een stuk minder erg geweest.

Jij snapt het

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3282 stemmen

Inter kreeg waarschijnlijk ook vooral een 3-0 nederlaag omdat ze 1. al ruim achter stonden en 2. de wedstrijd ook is stilgelegd. Ik snap de straf wel.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2253 stemmen

Door Parma naar de finale te laten gaan ipv Moskou zouden ze het Sporting ook wel erg gemakkelijk maken.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

FisherKing schreef:

1 vuurpijl of honderden pijlen is natuurlijk een groot verschil.

Als je de beelden hebt gezien weet je dat het niet een vuurpijl was. Het waren er geen honderden zoals bij milan maar er werden er tientallen gegooid.

Bovendien speelt de enorme complicatie dat het om een finale gaat. Ik begrijp het wel.

Ja en dat is dus mijn punt. Ik vind niet dat je bij de strafbepaling mag kijken hoe de stand op dat moment is en ook niet of het om een finaleplaats gaat. Zo krijg je toch nooit dat iedereen weet waar hij aan toe is.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Door Parma naar de finale te laten gaan ipv Moskou zouden ze het Sporting ook wel erg gemakkelijk maken.

Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat parma het hele uefa cup avontuur met een B-team heeft gespeeld. Tegen de tijd van die finale is wel duidelijk of ze gedegradeerd zijn of niet dus hoogswaarschijnlijk zouden ze wel met een A-team spelen. En parma met ene A-team is volgens mij helemaal geen slechte ploeg.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3282 stemmen

timbo_ schreef:

En parma met ene A-team is volgens mij helemaal geen slechte ploeg.

Waarom staan ze dan op het punt van degradatie?

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Hebben AS Roma inmiddels weer achterhaald hoor. Trouwens vanaf nummer 7 (!) Messina is volgens mij nog geen club veilig.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

van de nummer 15 tot de nummer 7 zijn inderdaad maar 4 punten verschil. Er zijn zoveel ploegen die wel eens zo'n jaar hebben dat alles tegenzit. Parma kan volgend jaar met hetzelfde team weer gewoon voor europees voetbal gaan verwacht ik.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

timbo_ schreef:

Ja en dat is dus mijn punt. Ik vind niet dat je bij de strafbepaling mag kijken hoe de stand op dat moment is en ook niet of het om een finaleplaats gaat. Zo krijg je toch nooit dat iedereen weet waar hij aan toe is.

Helemaal mee eens.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3282 stemmen

Voor wie dit nog niet gezien heeft: PSV zingt . Die Gomes, wat een gast zeg .

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Heb me rot gezocht na die link. eindelijk gevonden na een uur zoeken en dan staat die hier gewoon. toch bedankt.

gotti

• 14075 berichten
  • 5893 stemmen

Ron Vlaar in voorlopige selectie

Ron Vlaar,Olaf Lindenbergh,Michael

Jansen en Barry Opdam maken deel uit

van de voorlopige selectie van Oranje,

die op 25,26 en 27 mei in Noordwijk een

extra trainingsstage afwerkt.

Met het oog op de WK-kwalificatieduels

met Roemenië (4/6) en Finland (8/6) is

door bondscoach Marco van Basten een

groep van twintig spelers geselecteerd

die al klaar zijn met de competitie.De

totale voorlopige selectie telt 29 man.

Vrijdag 27 mei maakt van Basten zijn

definitieve selectie bekend.

Met name het selecteren van Vlaar is

opmerkelijk.De 20-jarige verdediger

kwam pas vier wedstrijden uit in het

eerste van AZ.

bron: NOS Teletekst

Van Basten does it again!

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3282 stemmen

Ik las trouwens pas een ingezonden brief in de Metro waar ik het wel mee eens ben. De schrijver stelde dat het hele uit doelpunt telt dubbel principe hartstikke oneerlijk is aangezien de club die als eerste thuis speelt erg in het voordeel is. Je zag dat dus ook bij Sporting Portugal - AZ. Zowel in Portugal als in Nederland werd het 2-1 in de reguliere speeltijd. Vervolgens heeft Sporting wel een extra 30 minuten om een uitdoelpunt te maken, tijd die AZ niet heeft gehad. Misschien is dat allemaal oud nieuws voor jullie maar ik had er nog nooit bij nagedacht. Ze moeten maar snel van die regel afstappen, komt het voetbal ook ten goede.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je kan het ook zo zien, AZ mocht een langere wedstrijd voor eigen publiek spelen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

AZ had juist 30 minuten extra om een THUISdoelpunt te maken, sinds wanneer is het maken van een uitdoelpunt makkelijker?

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Vind er voor de verlenging wel wat voor te zeggen dat een uitdoelpunt niet dubbel telt. Aan de andere kant is dat ook weer een aspect van de loting.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Zoals Jordy al aangeeft een uitdoelpunt maken is natuurlijk veel moeilijker.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3282 stemmen

AZ had juist 30 minuten extra om een THUISdoelpunt te maken, sinds wanneer is het maken van een uitdoelpunt makkelijker?

Maar dat thuisdoelpunt is helemaal niet zo belangrijk aangezien ze 2 keer hadden moeten scoren om veilig te zijn. De uitspelende ploeg heeft aan 1 doelpunt wel genoeg. Dat is oneerlijk.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Ben er altijd al voor geweest om in de verlenging deze regel af te schaffen. Het uitspelende team kan veel meer risico's nemen aangezien een tegendoelpunt niet funest is. andersom is het bijna niet meer te overbruggen. In een verlenging zie je bijna altijd dat beide ploegen er doorheen zitten. Gevolg hiervan is veel kansen over en weer. Ik vind een uitdoelpunt in een verlenging maken in veel gevallen dus wel makkelijker dan een uitdoelpunt in de reguliere speeltijd.

gemaster

• 1005 berichten
  • 2720 stemmen

BoordAppel schreef:

Ze moeten maar snel van die regel afstappen, komt het voetbal ook ten goede.

Zonder die regel had PSV de EC1 nooit gewonnen.

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

gemaster schreef:

Zonder die regel had PSV de EC1 nooit gewonnen.

Jep:

16-09-1987 PSV-Galatasaray SK (Tur) 3-0 (0-0)

30-09-1987 Galatasaray SK (Tur)-PSV 2-0 (2-0) ;(

21-10-1987 Rapid Wien (Oos)-PSV 1-2 (0-1)

04-11-1987 PSV-Rapid Wien (Oos) 2-0 (1-0)

02-03-1988 Girondins de Bordeaux FC (Fra)-PSV 1-1 (1-1)

16-03-1988 PSV-Girondins de Bordeaux FC (Fra) 0-0 (0-0)

06-04-1988 Real Madrid (Spa)-PSV 1-1 (1-1)

20-04-1988 PSV-Real Madrid (Spa) 0-0 (0-0)

25-05-1988 PSV-Benfica SL (Por) 0-0 (0-0) (6-5 n.s.)

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Ik vind trouwens dat die Seedorf recht van spreken heeft als ie eens een keer met zijn vuist op tafel slaat.

Je mag van hem vinden wat je wil, maar hij voetbalt al het hele seizoen in de basis van één van de topteams van Europa.

Heb trouwens steeds meer het idee (al sinds selectie van Maduro en Babel) dat Van Basten een afspraak met Foppe heeft gemaakt en daarom jonge jongens met Oranje laat meetrainen die zo super gemotiveerd aan het WK in eigen land beginnen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5984 stemmen

Het Nederlands elftal heeft geen baat bij grote ego's als Seedorf. Dat is in het verleden wel genoeg duidelijk geworden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.