- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5984 stemmen
Een geniaal artikel in het NRC Handelsblad van vandaag, als doekje voor het bloeden:
Verlies AZ en PSV niet meer dan toeval
Je moet geregistreerd zijn om het artikel te kunnen lezen, maar registratie is gratis.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Je moet sowieso de aanval afwachten. Maar het blijft gewoon domme pech dat die laatste bal er in gaat.
Jij had geen enkel commentaar gegeven als hij 4 minuten had bijgeteld en het was 3-1 gebleven.
Zelfs buitenlandse sites hebben het over één van de mooiste wedstrijden van het seizoen troouwens.
Over 10 jaar praten we nog over 2005 als het net-niet jaar vrees ik.
Dat van je moet altijd de aanval afwachten, is volgens mij geen regel. Het gebeurt wel vaak dat een scheidsrechter het zo doet, maar het is geen regel. Je ziet ook wel ooit dat er wordt afgefloten als men bijvoorbeeld net een corner wil nemen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3873 stemmen
'Gehoorbeschadiging doelman Bucci'
6/5/2005 17:32
De medische staf van Parma vreest dat doelman Luca Bucci een beschadiging aan zijn trommelvlies overhoudt aan het ontplofte vuurwerk tijdens het duel met CSKA Moskou. Dat blijkt uit een eerste diagnose.
De keeper verblijft nog in een ziekenhuis in Moskou, waar hij wacht op het bericht dat hij wordt ontslagen. Waarschijnlijk zal pas in Italië een definitieve diagnose worden vastgesteld.
Bucci moest zich in de twintigste minuut laten vervangen nadat er vuurwerk in zijn doelgebied was ontploft. Parma verloor het duel met 3-0, maar de UEFA vergadert zondagmiddag om 15.00 uur in Genève of en hoe thuisclub CSKA Moskou wordt bestraft.
Ik geloof echt niet dat Moskou hier mee weg komt. Ik denk dat moskou in ieder geval de finale niet speelt. Maar een finale Sporting-Parma is toch ook wle heel ongeloofwaardig naar buiten toe. Een ploeg die in de halve finale kansloos met 3-0 verliest gaat dan nog de uefa cup winnen. Het beste kunnen ze Sporting maar meteen tot winnaar uitroepen.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Meest sportieve zou een replay AZ-Sporting zijn. Maar dat druist ook weer tegen de regels in.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Was dat al gezegd, dat AZ genaaid was? Blijkbaar is het onregelementair om in de verlenging extra tijd bij te tellen. Na 2 x 15 minuten moet de scheidsrechter affluiten. Lekker toch altijd.
Er gaan trouwens geruchten dat CSKA uitgesloten wordt van de finale en Parma en AZ een beslissende wedstrijd moeten spelen, maar daar geloof ik zelf eigenlijk weinig van.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5984 stemmen
Was dat al gezegd, dat AZ genaaid was? Blijkbaar is het onregelementair om in de verlenging extra tijd bij te tellen. Na 2 x 15 minuten moet de scheidsrechter affluiten. Lekker toch altijd.
ALS dat zo is, dan kan AZ toch beroep indienen en dan zouden ze dat toch al gedaan hebben?
Bron?
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Bron: Barend & van Dorp. Daar hadden ze het gisteren aan tafel over met Timmer, die hoorde ook pas na de wedstrijd dat dat een regel was.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5984 stemmen
Wat let ze dan nog om bij de UEFA in beroep te gaan?!
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Dat vraag ik me ook af. Zijn de regels trouwens niet ergens te vinden?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5984 stemmen
Doelpunt Sporting onreglementair
Het winnende doelpunt van Sporting] AZ Er bestaat nog een theoretische kans dat AZ alsnog de finale van de UEFA Cup mag spelen.
AZ won donderdag na verlenging met 3-2 van Sporting Lissabon. Maar het tweede doelpunt van de Portugezen viel in 122ste minuut van de wedstrijd. Het reglement van de FIFA luidt dat de verlenging bestaat uit twee periodes van niet meer dan 15 minuten elk.
De vierde official gaf aan dat er twee minuten aan de verlenging werden toegevoegd. De treffer van Garcia viel dus nadat de 15 minuten speeltijd van de tweede verlenging al versteken waren. Bij AZ orienteert men zich op de zaak.
bron: http://www.rtvnh.nl/
Ik vind het een rare zaak. Zoveel officials in het stadion en arbiter en assistent scheidsrechter, waarbij niemand de regels kent en even een seintje geeft aan die vierde official?!
Blijkbaar mag het dus wel?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5984 stemmen
'Blessuretijd kan ook in verlenging'
6/5/2005 16:10
Even, en tegen beter weten in, gloorde er sprankje hoop voor AZ. Want spraken de officiële spelregels niet van een verlenging die niet langer dan twee keer vijftien minuten mocht duren? En scoorde Sporting Lissabon niet juist in de blessuretijd van de tweede verlenging de doorslaggevende tweede treffer?
'Het staat er misschien wat ongelukkig. Maar het artikel in de reglementen is bedoeld om geen andere verlenging mogelijk te maken dan twee keer vijftien minuten', verduidelijkt Jaap Uilenberg, hoofd scheidsrechterszaken van de KNVB. 'De sudden death of silver goal, dat mag nergens meer.'
En natuurlijk mag een scheidsrechter in de verlengingen blessuretijd toevoegen, zo veegt Uilenberg alle Alkmaarse hoop van tafel. Het UEFA Cup-avontuur van AZ is echt voorbij.
bron: VI.nl
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Moet de scheidsrechter niet aangeven hoeveel extra tijd erbij komt aan de vierde official? Maar het blijft inderdaad raar dat niemand de regels kent, zeker op dit niveau.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5984 stemmen
Ze kennen de regels dus wel. 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Je bent te snel met je berichten, kappeuter
.
Pitbull
-
- 558 berichten
- 1424 stemmen
Dit moeten we ff in de gaten houden. Dit kan geweldig worden, ipv dat iedereen volgend jaar vergeten is dat AZ in de halve finale stond, kan dit legendarisch worden.
Ik stem voor beslissingsduel Parma - AZ op neutraal terrein.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Dit klinkt allemaal erg interessant. Ik ga er vooralsnog vanuit dat CSKA gewoon de finale speelt, ook al zouden ze gewoon een reglementaire 3-0 aan hun broek moeten krijgen. Ik geloof niet dat er een duel tussen Parma en AZ zou komen.
Ik kan het nog steeds niet geloven 
Een bepaalde wedstrijd uit 1974 misschien? Voor mijn tijd 
Tsja. Nederland had die finale net zo goed met 4-1 kunnen verliezen. Maar de Duitse kansen zie je nooit meer terug in de nabeschouwingen... Lees ook het NRC van vandaag (of gisteren) er maar eens op na.
Overigens hier ook een flinke kater. Italie en Portugal hoef ik voorlopig niet meer heen.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Misschien raar van mij hoor, maar als Moskou de wedstrijd reglementair verliest met 3-0 is Parma toch gewoon door met een 0-0 en een 3-0 overwinning?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ja klopt ik weet zeker dat er geen wedstrijd AZ-Parma komt.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Tuurlijk. AZ ligt er uit, tenzij iemand de UEFA kan overtuigen dat Sporting onterecht door is (illegale wissel, doping, etc). 
Ik ben benieuwd naar volgend seizoen. In hoeverre AZ en PSV hun selectie op peil houden en het dan weer ver kunnen schoppen... Als PSV zo blijft spelen, dan moet ze de poules echt welweer kunnen overleven. Alleen zal het moeilijk worden nu Van Bommel en Vogel weggaan en Cocu ook niet meer de jongste is...
Ik ben ook zeer benieuwd of Van Gaal hetzelfde uit de selectie kan halen als Adriaanse. Ik ben bang van niet eigenlijk, maar misschien wil Louis zich hard revancheren na zijn laatste, minder gelukkige, avonturen bij Barca, Oranje en Ajax...
En wie weet of Feyenoord en Ajax weer van zich kunnen laten spreken in Europa...
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
'Blessuretijd kan ook in verlenging'
'Het staat er misschien wat ongelukkig. Maar het artikel in de reglementen is bedoeld om geen andere verlenging mogelijk te maken dan twee keer vijftien minuten', verduidelijkt Jaap Uilenberg, hoofd scheidsrechterszaken van de KNVB. 'De sudden death of silver goal, dat mag nergens meer.'
Wat een kulargument. Zo staat het er helemaal niet.
Extra Time
Competition rules may provide for two further equal periods, not exceeding 15 minutes each, to be played. The conditions of Law 8 will apply.
Mag meneer Uilenberg, die het zo heel goed schijnt te snappen, uitleggen waarom zo specifiek die 'not exceeding 15 minutes each' erbij staat.
De zin 'Competition rules may provide for two further equal periods to be played', is alleen al voldoende om aan te geven dat minder helften met behulp van silver goals, golden, platinum of wat voor goals dan ook niet zijn toegestaan. Die tijdsaanduiding is daarvoor helemaal niet nodig.
De enige logische reden, naast 'blessuretijd is dus niet toegestaan' voor die tijdsaanduiding, lijkt mij dat voetbalbonden het niet op hun heupen gaan krijgen om verlengingen 20 minuten per helft te gaan laten duren. Volgt men deze theorie, dan is het voetbalbonden dus wel toegestaan verlengingen, 5, 10 of zelfs 1 minuut te laten duren, mits de helften gelijk zijn en de 15 minuten niet overschreden worden.
Dan lijkt mij persoonlijk de regel 'geen blessuretijd' veel logischer.
Aangezien Uilenberg geen enkele verklaring heeft gegeven waarom die 15 minuten er dan specifiek bij staan, heb ik het donkerbruin vermoeden dat Jaapie het zelf eigenlijk helemaal niet snapt en maar wat raak loopt te lullen.
Dat weet ik eigenlijk wel zeker aangezien Uilenberg beweert dat de regel is bedoeld geen andere verlengingen mogelijk te maken dan die van 15 minuten en de woorden 'not exceeding' sowieso iets anders dan dat impliceren, aangezien dat niet 'precies met blessuretijd' betekent.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
We zitten nu gewoon te zoeken naar bepaalde fouten, het is gewoon over. Straks lullen we hier over 25 jaar nog over.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
Uilenberg moet gewoon zijn zaakjes goed op orde hebben. Als hij al de regels niet op een logische manier kan uitleggen, wie dan wel?
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Jammer dat Co zich weer zo moet laten gaan zeg! Snap best dat de spelers zich maar moeilijk konden opladen. Ook typisch dat ie alles op zichzelf betrekt, dat ie blij is met zn goeie timing enzo. Zo'n mooi seizoen en dan weer zo'n optreden, erg jammer!
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Zo zegeviert het recht dan toch nog, hopelijk laat Juventus geen punten meer liggen en vermant Liverpool zich zodoende zodat ze Milan met lege handen naar huis kunnen sturen.
Edit: idd erg jammer dat Co zich zo uitlaat, de spelers van AZ verdienen dat niet, maar ik begrijp zijn frustratie wel.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Yes Juve gewonnen
. Ben al jaren fan van die club!
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
Net alsof Juve zoveel anders speelt dan Milan...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nu AC dingen gaan misgunnen omdat ze PSV uitgeschakeld hebben. 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Net alsof Juve zoveel anders speelt dan Milan...
Ik zeg ook niet dat Juve heel anders speelt, alleen dat ik er al heel lang fan van ben, ik vind overgens het hele Italiaanse voetbal geweldig, goed verdedigen wordt ook nogal onderschat in ons land. Terwijl ik het prachtig vind om na te kijken.
Maar om terug te komen op Juve. Dat is op het stadion na een fantastische club, het team wordt daar heel erg intact gehouden spelers worden vaak bij kleine clubs gekocht en groot gebracht bij Juve.
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
Ik reageerde ook eigenlijk meer op ThaMovieVoter. Om blij te zijn dat Juve van Milan wint omdat die zogenaamd dat niet verdienen met hun spel...tja.
Juve had precies zo van PSV gewonnen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.