• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.754 films
  • 12.256 series
  • 34.049 seizoenen
  • 648.696 acteurs
  • 199.207 gebruikers
  • 9.384.462 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Ajax ligt weer met zichzelf overhoop

Ik vrees dat de constatering van beroerd inkoopbeleid niet te weerleggen is.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

V schreef:

Op NOS Teletekst, pagina 807, staat het volgende:

De overtreding van Davids op Farfan, net voor die op Mendes, blijft onbestraft. De situatie is waargenomen door de arbiter en er is ook voor gefloten. Daarom kan er achteraf geen vooronderzoek meer naar worden verricht.

Kan het mij niet meer voor de geest halen, maar ga uit van de juistheid van de berichtgeving.

Ik kan de beelden zo 123 niet terug vinden en ga ook wel aan mezelf twijfelen, maar ik meen me toch echt te herinneren dat het anders is gelopen. Ik kom er nog wel eens op terug...

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Er werd daarna gewoon verder gespeeld met een inworp voor Ajax. Maar de scheids sprak Davids wel toe. Ook schijnt op het officieel wedstrijdformulier te zijn ingevuld dat een assistent die bewuste actie van Davids wel heeft waargenomen. Als dat zo is, is verdere vervolging niet meer mogelijk.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ah, Quido to the rescue, net nu ik overmand door twijfel maar zo'n geheugenpuzzel te voorschijn had gepakt. Blijft over waarom de lijnrechter dan niet ingreep, maar enfin.

edit (vi.nl):

Wegereef: 'Ik had Davids eerder rood moeten geven'

Scheidsrechter Jan Wegereef vindt dat hij Ajacied Edgar Davids tijdens de topper tegen PSV éérder een rode kaart had moeten verschaffen.

Wegereef gaf Davids rood wegens een keiharde charge op PSV'er Edison Méndez in blessuretijd. De arbiter zegt in De Telegraaf dat de middenvelder al eerder een rode kaart had moeten krijgen.

'Na het zien van de tv-beelden was ook de eerste actie, een overtreding op Jefferson Farfán, rood waard. Het zou me niet verbazen als de aanklager betaald voetbal van de KNVB nog een onderzoek instelt.'

De leidsman nam het bewuste moment zelf niet waar. 'Mijn assistenten helaas ook niet, vertelden ze me na de wedstrijd. Was het maar tien meter verder naar links gebeurd. Ik heb totaal niet waargenomen wat er gebeurde. Op tv was het een heel ander verhaal en besefte ik dat ik toen al rood had moeten trekken.'

Als de aanklager besluit geen vooronderzoek te starten, komt de Ajacied goed weg met zijn overtreding op Farfán. Reglementair staat voor een dergelijk vergrijp een straf van vier duels. Ook zou de ene wedstrijd voorwaardelijk die hij incasseerde voor de rode kaart die hij wél kreeg, worden omgezet in een onvoorwaardelijke.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Las het ook net. Eens kijken of ik dat ene bericht nog kan vinden en anders ... ach, van mij mag ie wel wat harder gestraft worden ...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Ja was duidelijk dat ze met een inworp verder gingen dus Davids zou er nog minimaal drie wedstrijden bovenop moeten krijgen. En dan wordt die voorwaardelijke wedstrijd van hem wel heel snel omgezet in een echte schorsing

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3399 stemmen

Ik was wel weer even toe aan een leuke vrijdagavondwedstrijd maar het was één grote teringzooi. Twente dat nauwelijks kansen creëerde, NAC dat erg slecht speelde en de scheids die weer kut floot. Om over de overtreding van Lurling nog maar te zwijgen...bah.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Zonde toch dat Twente .. het kan zo leuk voetballen maar in dit soort wedstrijden maken ze er een potje van ( en dan bedoel ik zeker die van vorige week tegen sparta ).

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2253 stemmen

Bert van Marwijk wordt misschien de nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal, lijkt me een uitstekende kandidaat!

Wouter

• 18720 berichten
  • 3085 stemmen

Nou, wat heeft hij Feyenoord aan het voetballen gekregen, zeg.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Als het nog steeds maar misschien is is dit erg oud nieuws.

cinema.

• 230 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

Nou, wat heeft hij Feyenoord aan het voetballen gekregen, zeg.

Nou, wat een nuance, zeg.

Maar wat vinden jullie van Verbeek als de opvolger van Bert van Marwijk (in het geval dat dan) en een Ajax onder leiding van Marco van Basten? En dan om het plaatje van de traditionele top 3 compleet te maken; Huub Stevens naar PSV?

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Dan zitten PSV en Feyenoord het beste qua trainers. Snap echt niet dat Ajax Van Basten zou willen hebben.

kos

• 46703 berichten
  • 8862 stemmen

Idd, dat wordt een ramp.

Van Marwijk als bondscoach lijkt me wel eens leuk.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

Beter Van Basten bij Ajax dan Van Basten bij Nederland.

kos

• 46703 berichten
  • 8862 stemmen

Absoluut, ik lach me dood als hij wordt aangesteld. .

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Davids kwam met twee benen in, onbezonnen, en kreeg rood. Echter, bij deze overtreding raakte hij zijn tegenstander niet (of amper).

Maar het gaat toch om de intentie? Of moeten de benen van de tegenstander er eerst afliggen, voordat men eens zwaar gaat straffen?

Wouter

• 18720 berichten
  • 3085 stemmen

timbo_ schreef:

Dan zitten PSV en Feyenoord het beste qua trainers. Snap echt niet dat Ajax Van Basten zou willen hebben.

Even aankijken. Zou zomaar kunnen dat ie een betere clubcoach is. Jong Ajax voetbalde goed onder hem.

Denk dat Davids wel stopt dan, trouwens. En zou Maduro al spijt hebben?

cinema.

• 230 berichten
  • 0 stemmen

Waarom? Hij heeft tot nu toe toch een vaste basisplaats bij Valencia

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Absoluut, ik lach me dood als hij wordt aangesteld. .

Ach ja, waarom ook niet? Toen hij net bij Jong Ajax vandaan kwam, trommelde hij half Ajax op voor het Nederlands elftal.

Wouter

• 18720 berichten
  • 3085 stemmen

cinema. schreef:

Waarom? Hij heeft tot nu toe toch een vaste basisplaats bij Valencia

Gaat lekker daar...

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3399 stemmen

NEC is in een winning spree

En Heerenveen was vandaag weer een lust voor het oog. Echt fantastisch om te zien hoe goed ze speelde en combineerde. Respect!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Weer knap werk van PSV gisteren. Twee nul winnen in Alkmaar en vandaag weer lekker vanuit de luie stoel kijken wie van de twee op grotere achterstand komt te staan. Mooie weken zijn het. En toch leuk dat een speler die maar een gedeelte van het geld van Perez kost uiteindelijk iedere week het verschil maakt al is Lazovich ook fantastisch bezig. Wat zou dat een goede spits zijn als die nog wat makkelijker scoorde.

Spijtoptant

• 170 berichten
  • 0 stemmen

Kijktip voor wielerliefhebbers:

Zembla, 3 februari 2008, 21.45 uur Ned. 2:

Zonder dat ex-renner Davide Cassani het besefte, luidde hij met zijn commentaar tijdens de Tour van 2007 de val van Michael Rasmussen in. Op basis van een verklaring van Cassani is Rasmussen uit de Tour gezet. Nu, een half jaar later, ontmoet de ontslagen gele truidrager hem in een café aan het Gardameer.

http://tinyurl.com/2ofjmp

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Spijtoptant schreef:

[i]Zonder dat ex-renner Davide Cassani het besefte, luidde hij met zijn commentaar tijdens de Tour van 2007 de val van Michael Rasmussen in.

Vrij naief van die ex-renner.

Spijtoptant

• 170 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Vrij naief van die ex-renner.

Lijkt me overdreven. Hij sprak indertijd zijn bewondering uit over het rijden van Rasmussen, en en passant vertelde hij dat hij hem enkele weken daarvoor tijdens een training in de Dolomieten ook al sterk vond. Kan me voorstellen dat je zoiets zegt zonder je op dat moment te realiseren wat de gevolgen van die woorden kunnen zijn.

Dat een gele trui-drager op grond van *vermeende* leugens uit koers wordt gehaald is sowieso een unicum en niet iets dat je verwacht.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3873 stemmen

Ik vind het totaal niet naief van de ex-renner. Je bewondering uitspreken gebeurt zo vaak tijdens een etappe.

cinema.

• 230 berichten
  • 0 stemmen

Ajax troeft schandalig Feyenoord af, nuff said.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Mag ik de zak van de week award bij dezen uitreiken aan Ruud Bossen die FC Groningen gewoon 2 punten afpakt? Hoe krijg je het in je bolle hoofd om daar rood voor te geven...

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

[

Spijtoptant schreef:

Kan me voorstellen dat je zoiets zegt zonder je op dat moment te realiseren wat de gevolgen van die woorden kunnen zijn.

Was het niet de overijverige Deense journalist die de val in gang zette?

De verklaring van de oud-renner was, volgens mij, tijdens een interview met deze journalist.

Die hierna vlug werk maakte van deze inconsistentie van feitjes.

Ik zie Bert Maalderink al een primeur ruiken, wat misschien ten koste zou kunnen gaan van het evt. succes van Van Basten...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.