• 15.986 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.275 gebruikers
  • 9.390.289 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

PaulieWalnuts

• 1239 berichten
  • 815 stemmen

Van Basten mag van mij vertrekken (na het verschrikkelijke WK al).

Wat een ramp. Hij vond het nog een goede wedstrijd ook tegen Albanië.

De beste man heeft gewoon geen coachers-capaciteiten.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Maar ik moet nogmaals de loftrompet steken over Engeland - Rusland. Een uur lang opwindend voetbal waarin de Russen uiteindelijk te weinig kregen. Doodzonde dat ze misschien het EK niet halen en het zootje ongeregeld genaamd Nederland wel. Kunnen we ons niet gewoon terug trekken?

PaulieWalnuts

• 1239 berichten
  • 815 stemmen

otherfool schreef:

Maar ik moet nogmaals de loftrompet steken over Engeland - Rusland. Een uur lang opwindend voetbal waarin de Russen uiteindelijk te weinig kregen. Doodzonde dat ze misschien het EK niet halen en het zootje ongeregeld genaamd Nederland wel. Kunnen we ons niet gewoon terug trekken?

Nederland zit echt in een lachwekkend makkelijke pool vind ik.

Maar goed... Seedorf laten warmlopen en hem dan laten zitten.... beschamend gewoon. Wat is Van Basten, een boze leraar ofzo?

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

v. Basten: Nederland heeft verdiend gewonnen. Welke wedstrijd heeft van basten gekeken ??

en al dat geluk van die spelers achteraf. "wedstrijd van hun leven, moeizaam, moeizaam, slecht veld". Leg gewoon de schuld bij jezelf neer verdomme.

Ik kon nog niet eens juichen bij het doelpunt. wel een mooi doelpunt trouwens

PaulieWalnuts

• 1239 berichten
  • 815 stemmen

Wouters schreef:

v. Basten: Nederland heeft verdiend gewonnen. Welke wedstrijd heeft van basten gekeken ??

en al dat geluk van die spelers achteraf. "wedstrijd van hun leven, moeizaam, moeizaam, slecht veld". Leg gewoon de schuld bij jezelf neer verdomme.

Ik kon nog niet eens juichen bij het doelpunt. wel een mooi doelpunt trouwens

"Ze groeven zich in" zeggen ze dan. Da's echt niet zo. Albanië had meer kansen dan Nederland!

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

vond het commentaar van v. hanegem wel mooi . "vd vaart peert em over het veld, kuijt raakt em half, de bal stuitert over die gozert heen, emanuelson raakt em op het nippertje en v. nistelrooy maakt em af"

V. Bommel had gelijk ! Uch

PaulieWalnuts

• 1239 berichten
  • 815 stemmen

Van Hanegem na Van Basten's commentaar:

"Volgens mijn hebtie met ze rug naar het veld toe gezeten"

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Dat was in ieder geval een van de slechtste wedstrijden die ik van het Nederlands elftal onder Van Basten heb gezien. Niet te zuinig, wat een schrale pot voetbal. Ik heb het meest genoten van die ontzettend slechte schwalbe van een Albanees waarna Melchiot uit de vrije trap van Albanië schitterend raak kopte in eigen goal. De scheids had daar twee keer poep in zijn ogen.

Wel leuk dat Van Nistelrooij bewijst dat hij gewoon altijd in het Nederlands elftal moet staan. Eén kans één goal.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

otherfool schreef:

Kunnen we ons niet gewoon terug trekken?

Alle toplanden hebben hetzelfde probleem als Nederland. Moeten die zich ook allemaal terugtrekken?

Portugal (1-1 Armenië)

Frankrijk (thuis verliezen van Schotland...)

Tsjechië (gelijkspel tegen Wales en Ierland...)

Engeland (gelijk tegen Macedonië en Israel..)

Spanje (verliest van Noord-Ierland(!!)

Italië (gelijk tegen Litrouwen..)

En natuurlijk is het spel niet best, maar de tijden dat landen als Albanië met 6-0 opgerold werden zijn gewoon voorbij. Dat we de schoonheidsprijs niet winnen is jammer, maar we gaan wel lekker naar het EK!!!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Kai schreef:

En natuurlijk is het spel niet best, maar de tijden dat landen als Albanië met 6-0 opgerold werden zijn gewoon voorbij. Dat we de schoonheidsprijs niet winnen is jammer, maar we gaan wel lekker naar het EK!!!

Nou nou, wat ben ik blij. Ik heb liever dat we niet gaan en zal ook zeker niet voor Nederland juichen op het EK. Voorlopig denk ik aan Duitsland of na vandaag Engeland. Die spelen ook wel eens minder, maar de intentie is altijd positief. Dat antivoetbal van Van Basten heeft me definitief af doen haken.

Ronnievb

• 602 berichten
  • 683 stemmen

Maar je ziet gewoon dat dit tactisch niet goed in elkaar steekt. Ik begrijp ook wel dat een EK volledig anders is en dat straks iedereen de polonaise loopt als we met één nul winnen van Duitsland en in de halve finale staan. Ik zal dan net zo goed meedoen, hypocriet als ik ben. Maar wat me dwarszit is dat het oplossen van problemen (wat me duidelijk lijkt) begint met het signaleren ervan, maar een kritische blik lijkt onze bondscoach niet gegund, en dat vindt ik een behoorlijk understatement. Deze wedstrijd heeft ie namelijk voornamelijk te danken aan een gelukje van goedweervoetballer Emanuelson en de klasse van topspits Van Nistelrooij die deze wedstrijd één op één liep - al moet ik toegeven te hebben geschakeld tussen deze en de andere wedstrijden op tv -.

John van het Schip lijkt zich doordeweeks trouwens ook niet bepaald druk te maken over het Nederlands Elftal, die huidskleur komt echt niet van een drie daagse cursus bij de Sunday's. Lekker bijbaantje.

Andere landen als excuus aanschuiven om deze wanprestatie te verantwoorden vind ik ook zwak, dan moet Van Basten niet blijven volhouden dat hij voor aantrekkelijk voetbal gaat, want dat is meer dan 6 aanvallend ingestelde spelers in het veld zetten, daar komt inzicht bij kijken, Kuijt en Van Der Vaart liepen namelijk alle gaten dicht.

Bottom-line: Ik snap werkelijk niet waarom Van Basten het zo hoog in zijn bol heeft, hij heeft namelijk op een goed moyenne na weinig tot niets gepresteerd. Tijd om het boetekleed aan te trekken en eens een keer wat info inwinnen bij andere bronnen dan Johan, 4-3-3, Cruijff.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Lang leve het resultaat!

Ik heb heb niet veel met mooi voetbal, doe mij maar resultaat. Ik snap overigens totaal niet hoe iemand naar deze wedstrijd gaat kijken met het idee een mooie wedstrijd met hoogstaand voetbal te zien. Hebben jullie al 10 jaar onder een rots geleefd? Slovenië, Wit- Rusland, Georgie, Estland etc, altijd vervelende lelijke wedstrijden. En Slavia Praag zou ook een makkie zijn...

Gewoon blij zijn dat we gewonnen hebben, verder niet zeuren.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En de Belgen doen het ook weer. Nu op Kazachstan 2-2. Wanneer gaan ze eens een trainer aanwerven die weet waarmee hij bezig is. Een in de 24ste minuut 0-2 behaalde voorsprong uit handen geven in de tweede helft door een stomme en verkeerde wissel. Opnieuw een match om te janken....

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

otherfool schreef:

Rusland heeft nog steeds een grote kans hoor. Moeten volgende maand weren tegen Engeland maar dan in Rusland. Als ze die winnen dan gaan de russen in plaats van de Engelsen. Maar vond de russen na de 1-0 ook een half uur lang erg goed en verzorgd voetbal spelen waarbij ook nog eens een zuivere treffer onterecht werd afgekeurd.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Reinbo schreef:

Lang leve het resultaat!

Ik heb heb niet veel met mooi voetbal, doe mij maar resultaat. Ik snap overigens totaal niet hoe iemand naar deze wedstrijd gaat kijken met het idee een mooie wedstrijd met hoogstaand voetbal te zien. Hebben jullie al 10 jaar onder een rots geleefd? Slovenië, Wit- Rusland, Georgie, Estland etc, altijd vervelende lelijke wedstrijden. En Slavia Praag zou ook een makkie zijn...

Gewoon blij zijn dat we gewonnen hebben, verder niet zeuren.

Het gaat er niet eens om dat het een mooie wedstrijd moest worden maar als je de hele wedstrijd lang door Albanië overklast wordt dan is er toch echt iets goed mis.

Albanië zou de verdiende winnaar zijn geweest. Dat is nogal een schande en daar mag je best over zeuren. Het resultaat is natuurlijk prima maar met heel erg veel geluk tot stand gekomen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Reinbo schreef:

Ik heb heb niet veel met mooi voetbal, doe mij maar resultaat. Ik snap overigens totaal niet hoe iemand naar deze wedstrijd gaat kijken met het idee een mooie wedstrijd met hoogstaand voetbal te zien. Hebben jullie al 10 jaar onder een rots geleefd? Slovenië, Wit- Rusland, Georgie, Estland etc, altijd vervelende lelijke wedstrijden.

Ik heb zo'n beetje een half uur gezien maar daarin veegde Albanie Nederland van de mat... heerlijk ploegje! Ik snap overigens niet hoe je een overwinning in de laatste minuut tegen 10 Albanezen 'een resultaat' kunt noemen...

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

hoe vaak heeft het nederlands elftal wel niet verloren als ze goed en mooi en dominant voetbal speelde(ik weet het, is al een tijdje geleden) en dan maar zeuren dat je met alleen mooi voetbal niks wint. Nu winnen we (ok het is echt slaapverwekkend) is het ook niet goed. ik weet niet wat de criticasters nou denken in nederland,

we zijn 1 keer in de historie europees kampioen geworden en we hebben 2 wk finales gespeeld, tjonge jonge jonge wat zijn we toch goed, we mogen blij zijn als we uberhaupt op een ek of wk toernooi aanwezig zijn. we zijn zeker geen brazilie(tegenwoordig ook alleen maar op resultaat voetballen) of italie en duitsland(die ook alleen maar afbraak voetbal spelen trouwens behalve duitsland op het laatste wk dan).

het lijkt af en toe wel of we in nederland het voetbal hebben uitgevonden!!!! en wat van basten betreft, je kan zeggen wat je wilt verkeerde of verstandige keuzes hij is een weg in geslagen om europees kampioen te worden in oosterijk en zwitserland en pas als het toernooi voorbij is kunnen we een reken sommetje opmaken, eerder niet.

je kan zeggen wat je wilt ook al speelt nederland waardeloos zo makkelijk we het nu hebben in de laatste twee kwalificaties hebben we het nog nooit gehad en ga nu ook niet beginnen omdat de tegenstanders zwak zijn bedenk eerder zijn we wel zo goed?? en altijd dat negetieve rondom het nederlands elftal blehhh gadv.

de enigste die positief overkomt is de bondscoach ook al weet ie beter, alleen het verschil is hij hapt niet en blijft zijn spelers beschermen nou daar kunnen heel veel (bond)coaches een voorbeeld aan nemen. het enigste wat er niet word na gekomen is mooi en dominant voetbal(beetje moeilijk ook als elke tegenstander op de counter voetbalt)

ZO GOED ZIJN WE GEWOON NIET!!!!!!!!!!!!!

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Reed zeer sterk.

Maar ik vind het toch altijd jammer, dat hij een sprinter is die regelmatig voor het zware werk afstapt en met een pak prijzengeld er vandoor gaat. Net als onder andere Cipollini vroeger. Men zou daar iets moeten op vinden.

ze zouden het prijzen geld in kunnen houden, zou zo 1 2 3 niet weten wat je daar tegen zou kunnen doen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

gideonvdb schreef:

ZO GOED ZIJN WE GEWOON NIET!!!!!!!!!!!!!

Tuurlijk wel, Nederland zit qua selectie bij de top 5 van de wereld. En dan weggespeeld worden door Albanie... dat is niet zorgwekkend? Met deze selectie moet je prachtig voetbal spelen en minimaal de halve finale van het EK halen. Het eerste is 3 jaar lang niet gelukt (het is zelfs slechter, saaier, onbeholpener dan ooit) en zal ook niet meer lukken onder Bassie, in het tweede heb ik totaal geen vertrouwen.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

top 5 hahahaha

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

en griekenland is de nummer 1 van europa hahahahaha

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Als je uitgelachen bent mag je me 5 betere selecties geven.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Tuurlijk wel, Nederland zit qua selectie bij de top 5 van de wereld.

Yeah right.

Mooie goal van Melchiot trouwens.!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

otherfool schreef:

Hier kan je een beetje een vergelijking maken.

Fifa-ranking op 13 juni (ranking op 16 mei tussen haakjes):

1. (1) Italië 1653 ptn

2. (4) Frankrijk 1585

3. (2) Brazilië 1484

4. (5) Duitsland 1467

5. (3) Argentinië 1373

6. (7) Portugal 1323

7. (9) Spanje 1273

8. (8) Engeland 1240

9. (6) Nederland 1220

10. (10) Tsjechië 1096

11. (12) Kroatië 1080

12. (15) Roemenië 1068

13. (11) Oekraïne 1044

14. (13) Kameroen 1019

15. (16) Griekenland 1011

...

22. (31) Servië 902

42. (45) Finland 696

71. (62) BELGIE 444

80.(128) Armenië 399

109.(103) Azerbeidzjan 277

119.(115) Kazachstan 235

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Dit is gebaseerd op resultaten (NL zal dus wel weer stijgen na de 2 fantastische winstpartijen deze week), ik zeg juist dat Nederland met deze selectie beter moet kunnen spelen. 'Wij' hebben toch betere spelers dan Duitsland, Argentinie, Portugal, Spanje en Engeland?

Ronnievb

• 602 berichten
  • 683 stemmen

Och, dat zegt niet zoveel. Spanje is al decennia het lachertje van Europa qua interlandvoetbal en staat boven Nederland. Dan heb ik meer met een selectie als Tsjechië. Het lijkt me trouwens moeilijk te ontkennen, Gideonvb, dat Nederland niet tot de sterkste selecties van Europa behoort. Met de centrale middenvelders van Real Madrid en AC Milan, de aanvalsleiders van Arsenal en hetzelfde Real Madrid en een berg ervaring bij Van der Sar en Van Bronckhorst in de selectie heb je zowieso al een selectie die een Albanië elk moment van het jaar zou moeten oprollen.

M.a.w: Eens met Otherfool, Nederland mag wel eens wat meer uit zijn selecties gaan halen, maar zeiden we dat zes jaar voor het WK van 2002 ook al niet?

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

als we gaan kijken naar nederlandse spelers die in het buiteland voetballen dan moeten we elk 4 jaar fluitend wereldkampioen worden, allemaal subjectief, omdat er nu 4 spelers bij madrid rond lopen pff. maar ok, als we nu is gewoon positief zijn volgens mij scheelt dat een slok op een borrel, maar nee stel je voor zeg ongeslagen kwalificeren en maar klagen terwijl elk ander land een gat in de lucht zou springen, nee wij moeten het mooiste en beste voetbal spelen, WIJ ZIJN DE BESTE, WIJ ZIJN DE BESTE word is wakker in nederland, ZO GOED ZIJN WE NIET.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

frankrijk

portugal

italie

duitsland

engeland

brazilie

argentinie

zweden

ivoorkust

spanje

tsjechie

dat zijn er 11.

Ronnievb

• 602 berichten
  • 683 stemmen

Ongeslagen, maar durf eens een blik op het doelsaldo te werpen, dan zie je de armoede. Hoe kun je toch voor elkaar krijgen om zoveel goede aanvallende spelers elkaar allemaal te laten opheffen?

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

omdat elke tegenstander zich ingraaft tegen nederland, en deze spelers zijn gewoon niet goed genoeg om het met verzorgd combinatie voetbal het te oplossen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.