- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ah zo ik dacht al Belgen zijn echt gek. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Astana mag niet naar Vuelta.
Astana mag over drie weken niet aan de start verschijnen van de Ronde van Spanje. Organisator Unipublic trok de uitnodiging aan de Kazachse wielerploeg in vanwege de vele dopinggevallen in het team. Tijdens de Tour de France werd kopman Alexandre Vinokourov tweemaal positief getest op bloeddoping. Woensdag liep Andrej Kashechkin bij een out-of-competitioncontrole tegen de lamp. (hln.be)
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2170 stemmen
Nu gaan ze onze bankzitter halen. Moet niet gekker worden in Amsterdam
'Medunjanin mogelijk vervanger Sneijder'
maandag 13 augustus, door Cupa, Bussloo, 17:38u, Voetbalzone.nl
Haris Medunjanin staat hoog op het verlanglijstje van Ajax. Zeer betrouwbare bronnen bevestigden aan voetbalzone.nl dat de Amsterdammers in de middenvelder van AZ een waardig opvolger van Wesley Sneijder zien.
Maandag liet technisch directeur Martin van Geel al in De Telegraaf weten dat het elftal op nog twee posities versterkt zou worden. Met het vrijgekomen geld door de transfer van Sneijder naar Real Madrid willen de Amsterdammers zo snel mogelijk zaken doen.
Maandagmiddag vernam Voetbalzone.nl dat Medunjanin positief heeft gereageerd op de interesse uit de hoofdstad en dat ook AZ bereid is mee te werken aan een overgang. Ook met Mbark Boussoufa werd contact opgenomen, maar de speler van Anderlecht zegt zelf aan een grotere competitie toe te zijn.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Lol laat die medujanin maar komen zou ik zeggen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Geloof er niks van. Zie ik inderdaad ook niet zitten. En AZ zal wel een flinke zak geld vragen.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Het seizoen van Ajax is al voorbij voor het begonnen is. Volgend jaar weer een kans. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Wat trouwens een knappe prestatie van Gesink gister. Is denk ik wel het grootste klimtalent van het hele peleton. Rabo is wel enorm goed bezig met hun opleiding. Vooral op het gebied van ronde renners wacht Nederland een enorme toekomst.
Fikret8
-
- 6172 berichten
- 4238 stemmen
Het seizoen van Ajax is al voorbij voor het begonnen is. Volgend jaar weer een kans. 
Ik kan het niet laten om er een paar moppen over neer te zetten. 
----------
Zit een man met hond naar de wedstrijd Ajax-Slavia te kijken. Ajax verliest weer en de hond begint te janken. Vraagt de man naast hem, Waarom jankt die hond? 'Ja, als Ajax geen Champions League speelt of geen kampioen wordt, dan begint hij te janken'. 'Wat doet ie als het Ajax een keer wel lukt?' de man:' Dat weet ik niet, ik heb hem pas een paar jaar.'
----------
Hoe herken je een "oldtimer"?
Heeft een sticker op de bumper waar op staat: Ajax Champions League!
gotti
-
- 14075 berichten
- 5897 stemmen
Niet al te best net. Na een kwartiertje in de tweede helft kwam er een beetje pit in, ging Ajax iets aanvallender spelen en werd het wat gevaarlijker. Toch duidelijk te zien dat Ajax vooral Sneijder mistte en niet een echte nummer tien heeft. Suarez stond veelal veel te diep voor een nummer tien; wellicht Bakircioglu daar eens neerzetten?
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
wellicht Bakircioglu daar eens neerzetten?
Ja, dat had ik ook verwacht. Zou tenminste als een middenvelder kunnen spelen. En wat rust brengen.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5897 stemmen
En snapte ook niet waarom Rommedahl niet meteen vanaf rechts starte. Was daar in de tweede helft duidelijk veel meer op zijn plaats. Wellicht kan Suarez dan op de linksvoor positie en dan Bakircioglu doorschuiven naar de nummer tien positie...
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2170 stemmen
Waarom Ajax Colin heeft gekocht is mij na het zien van deze wedstrijd nog steeds een raadsel. Leed constant balverlies was angstig en had de grootste schuld bij de penalty van de Tjechen door een simpele bal in de voeten van de tegenstander te schuiven
Vermaelen liet weer zien dat hij boven de rest uit steekt. Die houd Ajax niet lang meer als ie zo door gaat
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
En snapte ook niet waarom Rommedahl niet meteen vanaf rechts starte. Was daar in de tweede helft duidelijk veel meer op zijn plaats. Wellicht kan Suarez dan op de linksvoor positie en dan Bakircioglu doorschuiven naar de nummer tien positie...
Ja, precies. Ten Cate had het vantevoren over een opkomende back van Slavia, waar Rommedahl dan beter achteraan kon hollen. Maar dat heb ik nauwelijks gezien.
En ik vermoed dat ze Kennedy niet dynamisch genoeg vinden. Maar balvast, overzicht, goede steekpass en goed schot lijkt mij toch genoeg. Zeker nu je zag hoe Suarez het deed. Typische spits / buitenspeler.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Waarom Ajax Colin heeft gekocht is mij na het zien van deze wedstrijd nog steeds een raadsel. Leed constant balverlies was angstig en had de grootste schuld bij de penalty van de Tjechen door een simpele bal in de voeten van de tegenstander te schuiven
Omdat ze uberhaupt nauwelijks verdedigers hebben, vrees ik.
Vermaelen was prima, inderdaad. Maar ik vind 'm ook weer niet zo goed dat-ie toe is aan een volgende stap.
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2170 stemmen
Van het geld dat ze hebben kan je toch een betere stand-in voor Ogararu kopen dan Colin?
Die jongen mocht weg bij Norwich City en moet het dan gaan maken bij een topclub in Nederland?
Ik vind Vermaelen ver boven de rest uitsteken eerlijk gezegd.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5897 stemmen
Colin was vooral de eerste helft niet best. Tweede helft liep het achterin wel iets beter. Maar nog een type Vermaelen/Stam zou bij Ajax geen kwas kunnen denk ik.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Klopt, maar Colin kostte praktisch niks. 250.000, dacht ik? Dus veel kwaad kan het niet, maar ik zou ook zeggen dat ze hard toe zijn een goede verdediger erbij.
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2170 stemmen
Emanuelson bewees overigens ook maar weer eens dat ie als linkermiddenvelder veel beter is dan als linksback
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik maak me meer zorgen over Stam. Het eind van vorig seizoen was niet best maar vandaag was het weer niet veel, op snelheid wordt hij constant geklopt!
Ten Cate heeft zich zojuist ook compleet belachelijk gemaakt door de penalty van Ajax terecht te vinden en die van Slavia niet.
Maar Ajax zit behoorlijk in de problemen, achterin is de spoeling sowieso dun en Collin heeft me tot nu toe nog niet kunnen overtuigen. Ajax heeft na Huntelaar geen diepe spits meer, want Urzaiz blijkt alleen als pinchhitter bruikbaar. En vandaag heeft na Boussouffa en Reira ook Defour Ajax bedankt. Misschien dan morgen toch maar met de staart tussen de benen + 20 miljoen naar Eindhoven? Daar lopen op dit moment 4 nummer "10's" rond waarvan we er eentje voor een vriendenprijsje hebben weggedaan. 
Ik begin het nu wel wat somber in te zien voor Ajax komend seizoen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Snap sowieso niet (of eigenlijk ook wel) dat Colin startte ipv Van der Wiel. Deze laatste speelde zaterdag erg goed op rechtsback tegen PSV. En aangezien hij ook uit de Ajax-jeugd komt, jonger is en veel meer potentie heeft (eigenlijk nu al véél meer kan) ...
Spartaan1986
-
- 3612 berichten
- 2170 stemmen
Klopt, maar Colin kostte praktisch niks. 250.000, dacht ik? Dus veel kwaad kan het niet, maar ik zou ook zeggen dat ze hard toe zijn een goede verdediger erbij.
Blijkbaar kan het wel kwaad. De penalty voor de Tjechen was voor 90 procent zijn schuld. Dan geef je maar wat meer geld uit voor een stand-in.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2261 stemmen
Ik was in de Arena en nog voor de wedstrijd viel me iets vreemds op: bij het noemen van de sponsors noemde de presentator bij het ABN AMRO logo Barclays..
Heb ik iets gemist?
Tevens waren er behalve Colin (die erg onzeker oogde) weinig problemen met de Ajax verdediging. Emanuelson speelde trouwens in aanvallend opzicht veel beter dan als verdediger. Het grootste probleem van Ajax vond ik liggen in de aanval, dat was gewoon waardeloos, alleen Suares maakte een goede indruk. Huntelaar bakte er helemaal niks van, maarja, hij moet ook zo nodig mee voetballen. Kennedy was redelijk, maar je zag toch echt dat Sneijder ontbrak. Maarja, ook zonder Sneijder verwacht ik van Ajax dat ze in eigen huis moeten winnen van de nummer 2 van Tsjechie. Ik snap werkelijk niet waar Ten Cate mee bezig is, maar dit lijkt echt nergens op..
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Nu benieuwd naar over 14 dagen. Mocht het dan weer fout gaan zal er flink gejuichd worden in Eindhoven want dat scheelt weer bijna 10 miljoen aan extra tv gelden.
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Nu benieuwd naar over 14 dagen. Mocht het dan weer fout gaan zal er flink gejuichd worden in Eindhoven want dat scheelt weer bijna 10 miljoen aan extra tv gelden.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Ten Cate heeft zich zojuist ook compleet belachelijk gemaakt door de penalty van Ajax terecht te vinden en die van Slavia niet.
Het ligt dan ook altijd aan een ander bij Ajax.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5897 stemmen
Die van Slavia was ook geen penalty. De overtreding werd net buiten de zestien gemaakt, maar de speler liet zich, heel slim en volkomen terecht natuurlijk, net binnen de zestien vallen, waardoor de scheids niets anders kon doen dan een penalty geven. Die van Suarez was gewoon een zuivere penalty, hoe klein het vergrijp ook was; hij werd gewoon vastgehouden...
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Het ligt dan ook altijd aan een ander bij Ajax.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Die van Slavia was ook geen penalty. De overtreding werd net buiten de zestien gemaakt, maar de speler liet zich, heel slim en volkomen terecht natuurlijk, net binnen de zestien vallen, waardoor de scheids niets anders kon doen dan een penalty geven. Die van Suarez was gewoon een zuivere penalty, hoe klein het vergrijp ook was; hij werd gewoon vastgehouden...
Oke, maar dan krijg je 10 penalty's per wedstrijd. Als verdediger kun je niet verdedigen zonder lichamelijk contact met je tegenstander.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5897 stemmen
Verdedigers zijn binnen de zestien gewoon veel voorzichtiger hierin. Die twee acties, waar de penaltys uit voortkwamen, waren de enige twee échte overtredingen in dat gebied. De rest van de wqedstrijd, zowel er voor als erna heb ik geen acties gezien die een penalty zouden moeten opleveren. Een tikkeltje overdreven dus...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.