- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Armstrong niet nee, maar van bijna al z'n concurrenten van toen wel, waaronder in ieder geval de hele Telekom en ONCE ploegen. Je gaat mij niet vertellen dat US Postal zonder doping jarenlang iedereen wist te verslaan die wel met doping reed. Want niet alleen Armstrong was sterk, z'n hele ploeg was het, elk jaar weer... En Bruyneel was daar al die jaren ploegleider van...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Wielerliefhebbers, niet vergeten!!!
Vanaf vrijdag aanstaande om 13u30 op Canvas (tweede Belg):
Rechtstreeks verslag van de 1ste rit: "Saarbrücken - Saarbrücken (182 km)"
Commentaar: Renaat Schotte en José De Cauwer
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Wielerliefhebbers, niet vergeten!!!
Vanaf vrijdag aanstaande om 13u30 op Canvas (tweede Belg):
Rechtstreeks verslag van de 1ste rit: "Saarbrücken - Saarbrücken (182 km)"
Commentaar: Renaat Schotte en José De Cauwer
Let op Gesink en Posthuma!
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Armstrong en EPO is nooit bewezen. Het lijkt tegenwoordig wel echt dat als je de tour wint dat je automatisch op de dopinglijst belandt
kappeuter (crew films)
-
- 74733 berichten
- 5988 stemmen
Ik ben een leek. Leg eens uit. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22598 berichten
- 5245 stemmen
Gesink
Is echt erg goed bezig. Eendroom eerste seizoen. Benieuwd hoe die zich verder ontwikkeld.
-
- 22598 berichten
- 5245 stemmen
Ik ben een leek. Leg eens uit. 
Veel middelen op de dopinglijst (de meerderheid) zijn gewoon medicijnen die gewone mensen met allerlei kleine en grote kwalen dagelijks gebruiken. Wielrenners mogen die medicijnen niet gebruiken, tenzij ze daar een medisch attest voor kunnen voorleggen Dat is een doktersverklaring dat er een medische noodzaak is waarom de renner dat medicijn toch moet hebben en er geen alternatief is. Daar wordt, uiteraard, ook weleens misbruik van gemaakt.
Dat het bewezen is komt voor tovenaars rekening, maar wat er vaak over Armstrong verteld wordt is dat hij mede dankzij zijn ziekte met heel erg veel niet altijd terechte medische attesten rondreed, waardoor hij bepaalde middelen legaal kon gebruiken.
kappeuter (crew films)
-
- 74733 berichten
- 5988 stemmen
Hij was toch al van kanker genezen?
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
Maar ik denk dat je dan nog wel het 1 en ander moet bijhouden op medicinaal gebied. Vooral als je topsporter bent.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3903 stemmen
Ik vind conclusie van Tovenaar toch wel enigzins twijfelachtig moet ik zeggen. Er zijn al meer dan genoeg renners geschorst ondanks dat ze medische attesten hadden. Ook met die attesten moet je binnen bepaalde waardes blijven.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
En sorry hoor, maar op Salbutamol win je geen zeven Tour de France's. Doping wordt overschat. Armstrong was gewoon een groot sportman.
JayLunar
-
- 748 berichten
- 2961 stemmen
Dat was Pantani ook.
Maar om terug te komen op het verhaal van de attesten. Waarom is dit dan nooit groots door de Franse pers aangehaald?
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Alle medische attestjes voor plastabletten en corticosteroiden kan je van mij cadeau krijgen. En dat Armstrong officieel Epo kreeg voorgeschreven lijkt mij onwaarschijnlijk, of hij moest aan een ernstige nierziekte hebben geleden.
-
- 22598 berichten
- 5245 stemmen
Doping wordt overschat.
Zonder meer waar.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Epo heeft toch wel een groot effect hoor, moet je niet onderschatten. Neem als voorbeeld Johann Mühlegg, de langlaufer die nooit meer dan een middenmoter was en in 2002 opeens met grote voorsprong goud won op de Spelen. Hij werd vervolgens betrapt op gebruik van Epo.
Een amateur-wielrenner zal de Tour niet winnen met Epo, maar een subtopper kan er wel een topper mee worden (mits de rest niet ook gebruikt
). Daarom geloof ik ook niet dat Armstrong de tour schoon gewonnen heeft. We weten inmiddels toch vrijwel zeker dat concurrenten als Ulrich, Basso, Beloki, Sevilla, Mancebo, etc .allemaal gebruikt hebben. Ik kan niet geloven dat Armstrong die schoon heeft verslagen, 7 keer op rij. Dat wil niet zeggen dat Armstrong geen groot sportman was, dat was hij wel, gezien alles wat hij er voor over had, maar eerlijk speelde hij het denk ik niet.
Rabobank heeft trouwens Henri vd Aat als interim-manager aangesteld. Hij is voormalig bondscoache van de zeilers, maar was wel al sinds 1995 betrokken bij het Rabobank-wielerplan. Lijkt me een goede keuze, iemand uit een andere sport, die wel ervaring heeft binnen het wielrennen, maar er niet midden in zit.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3903 stemmen
Andrey kaschechkin is betrapt op bloeddoping. Astana is nu natuurlijk totaal niet meer serieus te nemen en de Vuelta is een van zijn kanshebbers kwijt.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Valverde laat Vuelta schieten.
Alejandro Valverde doet volgende maand niet mee aan de Ronde van Spanje. De nummer zes van de Tour de France liet weten dat de Vuelta niet past in zijn voorbereiding op het wereldkampioenschap op de weg, dat op 30 september in Stuttgart plaatsvindt. Vorig jaar eindigde de Spanjaard achter Alexandre Vinokourov als tweede in de Vuelta.
De renner van Caisse d'Epargne heeft zijn weg naar het WK al uitgestippeld. Tussen 14 en 18 augustus rijdt hij de Ronde van Burgos, op 2 september staat hij in de ProTour-koers in het Franse Plouay aan de start. (novum/hln)
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
En nu Sneijder ook nog op Reals lijstje...
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Koninklijke Royston Drenthe. 
Ha, de Feyenoord directeuren knijpen in hun handen. 13 miljoen.. Tis bijna nog belachelijker dan 17 voor Babel.
Maar ik ben er wel blij mee, hopelijk kunnen ze nu Koevermans aantrekken.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Zeilcoach Van der Aat volgt de Rooij op bij Rabobank.
Rabobank heeft Henri van der Aat aangesteld als interim-manager. Dat meldt De Telegraaf woensdag. De sportmarketeer is bij de wielerploeg de tijdelijke opvolger van Theo de Rooij, die vorige week opstapte. Hij blijft in elk geval aan totdat het interne onderzoek naar de Deense renner Michael Rasmussen is afgerond.
De directie van Rabobank is gisteren geïnformeerd over de aanstelling van Van der Aat. De renners werden later op de hoogte gesteld. De tijdelijke bestuurder is geen onbekende bij de ploeg. Nadat Rasmussen in Pau door De Rooij uit de Tour was gezet, vloog hij met onder andere advocaat Harro Knijff naar de ploeg om die met raad en daad bij te staan.
"Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst door Rabobank benaderd", verklaarde Van der Aat in De Telegraaf. "Aangezien ik weet wat er speelt binnen de ploeg en bij de bank, heb ik deze functie geaccepteerd. Gisterenochtend was ik telefonisch snel met de raad van commissarissen van de ploeg rond. Tot het onderzoeksrapport is afgerond, zal ik voor rust in de ploeg en stabiliteit bij de sponsor trachten te zoeken."
Van der Aat was eerder coördinator van het Rabobank-wielerplan. In de sportwereld werd hij bekend als de grote man achter het sportmarketingbureau Trefpunt. Ook verrichte hij werkzaamheden bij het Holland Heineken House en de Volvo Oceanrace.
"Van der Aat is voor ons op dit moment de beste man op de beste plaats", lichtte de zegsman van de Rabobank de aanstelling toe. "Hij is vanaf het begin in verschillende hoedanigheden betrokken geweest bij het Rabowielerplan. Hij kent de wielerwereld van een afstand en ook kent hij de ploeg goed."
Volgens de woordvoerder is afgesproken dat Van der Aat in ieder geval tot en met de uitkomsten van het onderzoek van Vogelzang aanblijft. "We wilden snel met een goede tijdelijke oplossing komen. Er was ineens een gat na het vertrek van de Rooij, maar het fietsen gaat wel door en dus draait het wielerbedrijf door. We kunnen nu de komende tijd rustig kijken hoe we de functie voor de komende jaren definitief gaan invullen." (novum/hln)

wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Nog niemand wat gepost over Barry Bonds?
Toch wel een prachtige sportprestatie (met 756 homeruns het 33 jarige all-time MLB record van Hank Aaron gebroken!) van deze ietwat arrogante honkbalgrootheid!
De wedstrijd werd stilgelegd en Bonds kreeg een minutenlange staande ovatie. Mooi hoe ze in Amerika met hun sporthelden weten om te gaan! Daar kan menig Nederlander nog wat van opsteken!
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Zeker prachtig maar omstreden is hij wel 
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Andrey kaschechkin is betrapt op bloeddoping.
Heel erg jammer. En wederom onvoorstelbaar dom.
-
- 22598 berichten
- 5245 stemmen
Als Bonds een wielrenner was geweest had hij nooit een record kunnen vestigen. Sterker nog, dan had hij al lang geen carriere meer gehad.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Als Bonds een wielrenner was geweest had hij nooit een record kunnen vestigen. Sterker nog, dan had hij al lang geen carriere meer gehad.
Nog sterker is dat, indien er in de VS op doping getest werd zoals in Europa in het wielrennen, er zou helemaal geen sport meer zou zijn in Amerika. 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Luis Suarez maakt alsnog de overstap van FC Groningen naar Ajax. Nadat hij eerder een arbitragezaak om de transfer af te dwingen had verloren, werden beide clubs het toch nog eens.
Ajax maakt voor Uruguayaan een bedrag van 7,5 miljoen over. Verder betalen de Amsterdammers een bonus van maximaal één miljoen, afhankelijk van de prestaties van Ajax in de komende drie seizoenen.
FC Groningen-directeur Hans Nijland in een reactie: "Deze afwikkeling is voor alle partijen de juiste oplossing en we wensen Luis veel succes bij Ajax."
Duur
Met de transfer is dus een bedrag van 7,5 miljoen euro gemoeid. Met dat bedrag is de overgang van Suárez niet de kostbaarste. De topper wat dat betreft blijft een andere transfer. Ajax betaalde in december 2005 liefst negen miljoen euro voor Klaas-Jan Huntelaar en PSV betaalde in de zomer van 2006 9,0 miljoen euro voor Arouna Koné.
Duurste binnenlandse transfers
Nr. Speler Van Naar Prijs*
1. Klaas-Jan Huntelaar Heerenveen Ajax 9,0
2. Arouna Koné Roda JC PSV 9,0
3. Nikos Machlas Vitesse Ajax 8,6
4. Jan Vennegoor of H. FC Twente PSV 8,2
5. Luis Suárez FC Groningen Ajax 7,5
6. Danko Lazovic Vitesse PSV 6,6
7. Ruud van Nistelrooij Heerenveen PSV 6,4
8. Bob Peeters Roda JC Vitesse 6,4
9. Moussa Dembélé Willem II AZ 5,0
10. Victor Sikora Vitesse Ajax 4,5
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ben hier als Ajacied toch wel tevreden mee, alhoewel het een behoorlijk bedrag is.
Het is middels de top 10 ook wel duidelijk dat veel geld betalen geen garantie is op succes. Er zitten toch drie gigantische miskopen bij, waarvan twee voor Ajax! Daarbij zijn er ook nog drie bij die nog alles te bewijzen hebben.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Nog sterker is dat, indien er in de VS op doping getest werd zoals in Europa in het wielrennen, er zou helemaal geen sport meer zou zijn in Amerika. 
Ben ik het deels mee eens. Feit is wel dat er ook in de VS wel wat grote atleten gepakt zijn. In het geval van Bonds was het niet tegen de regels en dus min of meer eerlijke concurrentie. Met alleen anabolen sla je geen 757 ballen over de hekken. Daar is toch ook nog zoiets als techniek en talent voor nodig. Ik blijf het knap vinden om een record van 33 jaar uit de boeken te slaan. En dde beelden van de ovatie blijven schitterend.
En om maar bij het fietsen te blijven: Zonder doping had Joop ook nooit de tour gewonnen. Daar zijn de Nederlanders toch ook nog altijd trots op!
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 8159 stemmen
Nou, geweldig van Suarez 
Houden we nog 1 fatsoenlijke spits over hier in Groningen. Hoop dat er geen paniekaankopen komen zoals vorig jaar Marnix Kolder.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.