- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Iketes
-
- 1968 berichten
- 1387 stemmen
Maarre.. met hotelreserveringen, vliegtickets etc. moet het allemaal toch makkelijk zijn te achterhalen?
Menchov gestopt 
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Och Och , wat een drama nu toch .. Na de Tour van vorig jaar is deze ook totaal verpest.
Erg zonde voor de Rabo ploeg , ze reden fantastisch en waren toch de topploeg van de Tour en Rasmussen de enige echte winaar.
Ook zo jammer voor mensen zoals Boogert , jammer dat hij zijn laatste ? Tour voor niks heeft gereden.
Amen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Even iets anders tussendoor.....
Ben ik de enige die 20 mln voor Simao een absurd bedrag vindt voor een middelmatige voetballer?
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
Ligt er aan hoe je het bekijkt.
Als je 17 miljoen voor Babel betaalt is 20 miljoen voor Simao niet zo veel.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
17 miljoen voor Babel vind ik ook veel....
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Zeker weten , maar goed voor Ajax.
Waar gaat Simao naar toe btw ?
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
ANP:
" Rasmussen vindt ontslag onbegrijpelijk
PAU - Voor Michael Rasmussen is de maatregel van de Rabobank om hem uit de Ronde van Frankrijk te halen, volslagen onbegrijpelijk. De Deense wielrenner, op dat moment klassementsleider in de Tour, is het volstrekt niet eens met de beslissing van directeur Theo de Rooij van de Nederlandse wielerploeg.
„Ik heb een fout gemaakt. Ik ben gewaarschuwd door de UCI en heb een boete gekregen van de ploeg. Waarom moet ik nog een keer worden gestraft?”, reageerde de Deen op het besluit.
De Deen werd na de door hem gewonnen zestiende etappe met een helikopter naar het hotel van de Raboploeg overgebracht. Daar kwam ploegleider Erik Breukink hem tegen op de gang. De voormalig renner wilde hem feliciteren. Rasmussen antwoordde dat dat niet meer hoefde. Hij was uit koers genomen."
Dit begint dus steeds meer te stinken en meer te lijken op een solo-actie van De Rooij om een wit voetje te halen bij de tourdirecteur, die nog steeds wellicht met een eigen wielerorganisatie wil komen, aldus De Telegraaf gisteren, dan een gegronde beslissing genomen op basis van onomstotelijk bewijs.
Het is toch volslagen en compleet van de zotte dat kennelijk niemand van de ploeg bij dit besluit betrokken is en ploegleider Erik Breukink notabene van Rasmussen zelf moet horen dat het over is. Als ik Erik Breukink was, zou ik onder Theo de Rooij geen milimeter koers meer willen rijden.
En de verhalen van woordvoerder Bergsma en Theo de Rooij, voor het gemak afwezig op de persconferentie vannacht (hij kan niet zo goed liegen, of hij wil zijn eigen leugens niet toegeven?), dat Rasmussen bekend heeft, zijn dus ook steeds meer met een korreltje zout te nemen. Ook uiterst frappant dat er nu nog steeds niet duidelijk is op welke grond de conclusie getrokken is dat Rasmussen 100 procent zeker te weten gelogen heeft.
.....
De druk van Tourorganisator ASO en de nieuwe ‘beweging voor een geloofwaardige wielersport’ bleek uiteindelijk groter dan de wil om het geel van Rasmussen naar Parijs te brengen. De sponsor wou geen enkel risico lopen.
Rabobank is met het grootste budget (ruim 11 miljoen euro per jaar) en het langst lopende contract (tot 2012) nog altijd een machtsfactor in het peloton. Maar de sponsor wil niet het risico lopen volgend jaar niet aan de Tour te mogen deelnemen. De drie weken durende wielerronde is aan exposure op televisie en in kranten 15 miljoen euro waard, becijferde de bank.
De leiding van Rabobank schat de ASO sterker in dan de internationale wielerunie UCI, en wil de organisator van de Ronde vooral niet voor het hoofd stoten. Prudhomme verklaarde gisteravond bijzonder snel dat de andere renners van Rabobank welkom blijven in zijn Ronde, terwijl Astana en Cofidis hun koffers konden pakken. De Tourorganisator had woorden van lof over voor Rabobank, en prees de beslissing om Rasmussen terug te trekken vanochtend als „het beste wat deze Tour kon overkomen.”
In een handig een-tweetje zei De Rooij vanochtend voor de start dat het volgend jaar helemaal anders moet, dat de Tour de France niet meer onder deze omstandigheden kan worden gereden. Lees: de invloed van de UCI moet worden ingeperkt, de ASO moet het heft volledig in handen nemen. Daarmee lijkt de Rabobank zijn ticket voor de Tour 2008 al op zak te hebben. De beslissing om Rasmussen uit de Tour te halen en te ontslaan, heeft dus minstens evenveel met imago en marketing te maken, als met de veel besproken strijd tegen doping in het wielrennen.
Aldus het NRC
De Rooij. 
Ontslag op staande voet is natuurlijk trouwens ook gewoon onzin. Net alsof dat kan volgens de Nederlandse wet zonder een dossier aan te leggen en meermalen te waarschuwen. Dat wordt dus of gewoon doorbetalen tot einde contract waarbij Rasmussen gewoon gebruik mag blijven maken van de Rabobankfaciliteiten of vertrekken met een fikse vertrekbonus. En terecht. Er wordt hier zomaar een paar ton door zijn neus geboord.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Atletico Madrid
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dit begint dus steeds meer te stinken en meer te lijken op een solo-actie van De Rooij om een wit voetje te halen bij de tourdirecteur, die nog steeds wellicht met een eigen wielerorganisatie wil komen, aldus De Telegraaf gisteren, dan een gegronde beslissing genomen op basis van onomstotelijk bewijs.
Het is toch volslagen en compleet van de zotte dat kennelijk niemand van de ploeg bij dit besluit betrokken is en ploegleider Erik Breukink notabene van Rasmussen zelf moet horen dat het over is. Als ik Erik Breukink was, zou ik onder Theo de Rooij geen milimeter koers meer willen rijden.
En de verhalen van woordvoerder Bergsma en Theo de Rooij, voor het gemak afwezig op de persconferentie vannacht (hij kan niet zo goed liegen, of hij wil zijn eigen leugens niet toegeven?), dat Rasmussen bekend heeft, zijn dus ook steeds meer met een korreltje zout te nemen. Ook uiterst frappant dat er nu nog steeds niet duidelijk is op welke grond de conclusie getrokken is dat Rasmussen 100 procent zeker te weten gelogen heeft.
Aldus het NRC
De Rooij. 
Ontslag op staande voet is natuurlijk trouwens ook gewoon onzin. Net alsof dat kan volgens de Nederlandse wet zonder een dossier aan te leggen en meermalen te waarschuwen. Dat wordt dus of gewoon doorbetalen tot einde contract waarbij Rasmussen gewoon gebruik mag blijven maken van de Rabobankfaciliteiten of vertrekken met een fikse vertrekbonus. En terecht.
Als Rasmussen inderdaad in Italië zat en niet in Mexico doet dit geleuter helemaal niet ter zake. Als Rasmussen echt zo verontwaardigd is komt ie nog deze week met het "Mexico" bewijs. Eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo in.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Als Rasmussen inderdaad in Italië zat en niet in Mexico doet dit geleuter helemaal niet ter zake.
Ik heb hét bewijs nog steeds niet gezien, dát is het probleem. We zijn nu 17 uur verder. Waarom heeft De Rooij nog steeds niet duidelijk gemaakt op grond waarvan hij zijn beslissing heeft genomen.
Dat stinkt, enorm.
Als De Rooij echt zo verontwaardigd is, waarom heeft hij dan nog steeds niet het Italiëbewijs geleverd.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
We zijn nu 17 uur verder. Waarom heeft De Rooij nog steeds niet duidelijk gemaakt op grond waarvan hij zij beslissing heeft genomen.
Dat heeft hij wel; hij zegt dat Rasmussen tegenover hem bekend heeft dat hij in Italie zat.
Wel is het eigenaardig dat Rasmussen dat tegenover Deense kranten eheft ontkend.
starbright boy (moderator films)
-
- 22598 berichten
- 5248 stemmen
De altijd subtiele Franse pers:

Met in ieder geval dopingbekenner Thevenet nog in het petit-enfants-lijstje...
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Dat heeft hij wel; hij zegt dat Rasmussen tegenover hem bekend heeft dat hij in Italie zat.
Wel is het eigenaardig dat Rasmussen dat tegenover Deense kranten eheft ontkend.
Precies, dat is dus geen bewijs meer. Bovendien heb ik dat alleen uit de mond van woordvoerder Bergsma gehoord.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Precies, dat is dus geen bewijs meer.
Als Rasmussen gelijk heeft, heeft De Rooy een probleem, dat wel.
Ik heb het ook uit de mond van De Rooy gehoord.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Ik sluit me geheel aan bij Zelva. De statement van Boogerd vanochtend voor de start en het stappen van Menchov in de auto eerder vandaag versterkt het alleen maar. 'De renners mogen beslissen.' Daar geloof ik dus geen reet van. We moeten De Rooij dus maar op zijn woord geloven...? Ik ben bang dat er nog heel wat koppen gaan rollen aldaar.
Nogmaals, je bent schuldig ook al kun je je onschuld nog bewijzen. Het is echt vreselijk. ASO eerder.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik heb hét bewijs nog steeds niet gezien, dát is het probleem. We zijn nu 17 uur verder. Waarom heeft De Rooij nog steeds niet duidelijk gemaakt op grond waarvan hij zij beslissing heeft genomen.
Dat stinkt, enorm.
Als De Rooij echt zo verontwaardigd is, waarom heeft hij dan nog steeds niet het Italiëbewijs geleverd.
Rasmussen is gezien in Italië en de Rooy zegt dat rasmussen tegenover de hem bekend heeft. Als dat niet waar is, is het voor Rasmussen vrij eenvoudig om te weerleggen middels de genoemde tickets, hotelreserveringen, bewakingscamera's etc.
Ondanks je krantenberichtje geloof ik er niks van dat Rabobank en / of de Rooy er baat bij hebben om Rasmussen er uit te knikkeren als er niks aan de hand is. De tour op een schone manier winnen met je ploeg is namelijk de beste reclame die je maar kan krijgen als sponsor.
De tijd zal het leren, als Rasmussen toch in Mexico blijkt te zijn geweest zal ik hier publiekelijk voor je door het stof gaan, maar ik geloof er geen zak van!
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Ik sluit me geheel aan bij Zelva. De statement van Boogerd vanochtend voor de start en het stappen van Menchov in de auto eerder vandaag versterkt het alleen maar. 'De renners mogen beslissen.' Daar geloof ik dus geen reet van.
Breukink zegt dat de renners het niet eens waren en dat enkelen zich hebben neergelegd bij de meerderheid. Het was inderdaad duidelijk tot welke groep Boogerd zal hebben gehoord.
Ook zei hij dat er 'weinig' druk was vanuit de sponsor. Dat vind ik wel wat eigenaardig.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Rasmussen is gezien in Italië
Door een journalist die een primeur dagenlang voor zichzelf houdt en die notabene niet eens zelf gebruikt. Ja dahaaag. Niet realistisch.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Nee, dat schreef ik toch al eerder: Cassani heeft het terloops gezegd zonder dat hij de link met de verklaringen van Rasmussen zag. Een Deense journalist begreep het beter en legde het verhaal van Cassani naast de eerdere woorden van Rasmussen. Hij confronteerde vervolgens de Rabo-ploeg met de tegenstrijdigheid.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2197 stemmen
17 miljoen voor Babel vind ik ook veel....
10 miljoen voor Babel is al te veel
Overigens 2 mooie oefenwedstrijden gezien van Ajax en Feyenoord
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Knap dat de Raborenners doorgaan. Hoewel de tour natuurlijk voorbij is.
En verder: we weten het niet.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Nee, dat schreef ik toch al eerder: Cassani heeft het terloops gezegd zonder dat hij de link met de verklaringen van Rasmussen zag. Een Deense journalist begreep het beter en legde het verhaal van Cassani naast de eerdere woorden van Rasmussen. Hij confronteerde vervolgens de Rabo-ploeg met de tegenstrijdigheid.
Vraag je je nou echt niet af waarom de Deense pers überhaupt opeens geïnteresseerd is om met Cassani te gaan praten? 
Niet bepaald een vanzelfsprekendheid en wel heel heel erg toevallig allemaal.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Maar toch wel als je erachter komt wat Cassani weet?
Wat denk jij dan: dat Cassani een complot heeft gesmeed?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3903 stemmen
Door een journalist die een primeur dagenlang voor zichzelf houdt en die notabene niet eens zelf gebruikt. Ja dahaaag. Niet realistisch.
Grote onzin. Cassani heeft toen Rasmussen de etappe naar Tignes won een lofzang over Rasmussen gehouden. Die lofzang ging erover hoezeer die met de sport bezig was en dat die midden juni in dramatisch slecht weer gewoon in de dolomieten aan het trainen was. Dit was dus voor de ophef over Rasmussen en was geen aanval maar een lofzang. Een deense journalist heeft dit echter gehoord en heeft na de persconferentie van Rasmussen waarin werd gezegd dat hij toen in Mexico was 1 en 1 bij elkaar opgeteld. Geconfronteerd hiermee heeft de Rooij het gevraagd aan Rasmussen en heeft volgens De Rooij bekend.
Pure
-
- 770 berichten
- 0 stemmen
Grote onzin. Cassani heeft toen Rasmussen de etappe naar Tignes won een lofzang over Rasmussen gehouden. Die lofzang ging erover hoezeer die met de sport bezig was en dat die midden juni in dramatisch slecht weer gewoon in de dolomieten aan het trainen was. Dit was dus voor de ophef over Rasmussen en was geen aanval maar een lofzang. Een deense journalist heeft dit echter gehoord en heeft na de persconferentie van Rasmussen waarin werd gezegd dat hij toen in Mexico was 1 en 1 bij elkaar opgeteld. Geconfronteerd hiermee heeft de Rooij het gevraagd aan Rasmussen en heeft volgens De Rooij bekend.
Kijk dit soort informatie heb je wat aan
Vond het Cassani verhaal maar wat vaag, maar als het zo is gegaan staat de Rooij in zijn recht.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Grote onzin. Cassani heeft toen Rasmussen de etappe naar Tignes won een lofzang over Rasmussen gehouden. Die lofzang ging erover hoezeer die met de sport bezig was en dat die midden juni in dramatisch slecht weer gewoon in de dolomieten aan het trainen was.
Bron?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3903 stemmen
Is al tientallen keren op tv verteld. Je hoeft de Belg maar op te zetten of gisteravond de avonetappe te kijken of de uitzending van vanmiddag te volgen. Is echt 100 % zeker zo. Hadden zelfs interview met Cassani waarin die zelfs nu nog vol lof over Rasmussens trainigsarbeid sprak.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3903 stemmen
Kijk dit soort informatie heb je wat aan
Vond het Cassani verhaal maar wat vaag, maar als het zo is gegaan staat de Rooij in zijn recht.
Ja dat is de vraag. Ik zette er al extra bij dat hij volgens de Rooij heeft bekend. Maar Rasmussen ontkent dit.
Pure
-
- 770 berichten
- 0 stemmen
Ja dat is de vraag. Ik zette er al extra bij dat hij volgens de Rooij heeft bekend. Maar Rasmussen ontkent dit.
Tja we kunnen op dit moment eigenlijk niets meer doen dan gissen. Ach hebben de sportverslaggevers ook weer wat om zich druk over te maken.
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
rasmussen
ik heb genoten van hem deze tour.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.