- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Als ik Contador was zou ik trouwens ook afstappen, zo wil je toch niet winnen? Op z'n minst verwacht ik dat hij het geel niet gaat dragen morgen.
Denk ook niet dat hij het geel zal dragen inderdaad. Betwijfel zelfs of dat zou kunnen, omdat Rasmussen vandaag gewoon gefinisht is.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Niemand draagt de gele trui morgen. Morgen bij de start en je komt niet opdraven, dan pas ben je weg uit de Tour officieel. Net zoals er vandaag geen ploeg rondreed met gele rugnummers (nummer 1 in het ploegenklassement, op het moment van de start nog Astana).
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Daar ben ik bepaald niet van overtuigd. Volgens mij hebben ze het niet gelezen, want zelfs zonder dat vleugje waarheid zou het dan aan bod gekomen zijn.
Ik denk dat ze het gewoon nog niet gelezen hadden. Er staat geen tijdstip bij het bericht van L'Equipe, maar vermoedelijk stond dat pas heel kort op de site.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Toch ook wel grappig dit allemaal. MQuaid heeft nog niet helemaal door hoe de vork in de steel zit:
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4767 stemmen
Getver, volg ik eens een hele avond niets van het nieuws, krijg je dit. Ik weet niet meer hoe te reageren. Volgens mij zet Rabo hem gewoon uit de Tour door druk van buitenaf... Maar weet zelf nog niet goed hoe de vork in de steel zit, eens even verder lezen.
Pff, wat een ramp. Als wielerfan ben ik hier echt niet goed van en ik denk nog velen met mij.
Al blijf ik ervan overtuigd dat er minder doping circuleert dan pakweg 10 jaar geleden, het volledig uitroeien lijkt me onmogelijk. Er zullen altijd valsspelers zijn...
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Zullen we het dan maar hebben over het onderwerp waar we de andere 48 weken van het jaar dit topic mee vullen?
Wat was die Sahin vandaag goed zeg. Denk dat Feyenoord in zijn handen mag knijpen dat ze zo'n groot talent een jaar in dienst hebben.
narva77 (crew films)
-
- 12774 berichten
- 6565 stemmen
Sowieso zou een renner trouwens pas na de B-staal uit de tour mogen worden gezet vind ik en voor die tijd zou de pers hier niets over moeten weten.
Waarom? De ploegen zijn zelf vrij om zélf maatregelen te nemen, ook als het UCI of de tour-directie nog geen uitspraak hebben gedaan, nietwaar?
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Wat was die Sahin vandaag goed zeg.
Mooi. Ik heb hem nog steeds niet zien spelen, maar op youtube staan een paar filmpjes ik zeer hoge verwachtingen van kreeg. Sierlijk, eenvoudig, flitsend en functioneel. Speelde hij vandaag ook zo? 
Wenger noemde hem al eens de beste speler in zijn leeftijdscategorie, las ik.
Op wat voor positie speelde hij trouwens?
Pure
-
- 770 berichten
- 0 stemmen
Pff besluit ik op deze rustige avond even een film te kijken, zet ik even de tv aan waar de avondetappe herhaalt wordt, krijg je dit walgelijke nieuws te horen. Echt om te kotsen dit gewoon, en het vertrouwen dat ik in Rasmussen had is nu ook volledig weg. Ik geloofde dat hij dopingvrij was (die 'administratieve fouten' werden opgeblazen), maar als het Cassani verhaal waar is, is dit érg verdacht. Even op doping flink trainen in de maand juni, zodat je de Tour 'dopingvrij' kan uitrijden. Walgelijk.
Maar eerst maar eens het mediacircus flink laten draaien zodat we allemaal meer weten.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Mooi. Ik heb hem nog steeds niet zien spelen, maar op youtube staan een paar filmpjes ik zeer hoge verwachtingen van kreeg. Sierlijk, eenvoudig, flitsend en functioneel. Speelde hij vandaag ook zo? 
Wenger noemde hem al eens de beste speler in zijn leeftijdscategorie, las ik.
Op wat voor positie speelde hij trouwens?
rechtsmidden. Hij heerste en verdeelde, precies zoals jij beschrijft. Het was vooral mooi, het contrast, om te zien hoe de centrale verdedigers vuurpijlen aan het afvuren waren en hoe precies zijn passes waren.
Chelsea speelde overigens ook bij vlagen heel erg goed, met name in kleine ruimte en dan ineens via Lampard openen. Fijne wedstrijd om te zien.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
En wie speelden er verder op het middenveld?
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25200 stemmen
Al blijf ik ervan overtuigd dat er minder doping circuleert dan pakweg 10 jaar geleden, het volledig uitroeien lijkt me onmogelijk. Er zullen altijd valsspelers zijn...
Laat het duidelijk zijn dat Rasmussen absoluut niet is betrapt op het gebruik van doping.
Dat formulier wat Rasmussen dan niet of verkeerd heeft ingevuld is gewoon belachelijk, even invullen wat je precies de gehele dag over drie maanden doet, hou toch op ! Als hier iemand precies weet wat ze over drie maanden doen vind ik dat erg knap. Dit zijn gewoon mensen hoor !
Rasmussen is hét slachtoffer van een stel stropdassen die over de rug van de normale mensen hun machstrijd willen voeren. Misselijkmakend 
MXO
-
- 1449 berichten
- 532 stemmen
Ik vond de uitspraak van Jans Koerts typerend maar tegelijkertijd beangstigend voor het wielrennen. Hij bekende doping te hebben gebruikt tijdens zijn carrière, omdat de keuze was of stoppen en niet mee kunnen met de beste of doping gebruiken zoals iedereen. Een dergelijke stelling schrikt mij ontzettend af.
Daarbij moet ik mijn verbazing uiten over de mate waarin de doping werkt. Ik heb altijd begrepen dat je van doping niet harder van gaat fietsen, maar dat als het goed door je lichaam wordt opgenomen, je lichaam sneller hersteld. Als je bekijkt hoe Vinokourov zijn tijdrit reed, op z'n gemakje in de afdaling, knallend op de rechte stukken, dan lijkt doping goed te werken als je hem vergelijkt met de dagen daarvoor. Het zelfde verhaal bij Landis, die in zijn winnende etappe geen schim was van de dag daarvoor.
Door deze acties verliest de sport inderdaad zijn geloofwaardigheid bij mij. Ik merk, dat bij een boven menselijke overwinning mijn eerste gedachte afgaat naar doping. Ik ben benieuwd hoe alles gaat lopen in deze sport en mijn interesse voor deze heroische sport.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Iemand als Joop Zoetemelk is drie keer in de tour op doping betrapt.
Inderdaad, ik vraag me af hoe ver we in de tijd moeten terugkeren om een cleane winnaar aan te treffen. Hele wielrennerij is een stilgezwegen hoax.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik geloof de Rabobank en neem aan dat zij voldoende bewijs hebben om Rasmussen te ontslaan (hulde!). Ik zou niet weten welk belang de Rabobank heeft om Rasmussen voor niks te ontslaan. Rasmussen is een lul, een bedrieger, het kijken onwaardig. Net als ELKE andere renner die doping gebruikt (Rasmussen heeft gebruikt ja! Het stelletje schijnheillige geloof ik geen van alle meer). Hoe kun je als mens zo laag zakken om je vrienden, collega's, fans en werkgevers zo te belazeren en dan ook nog het gore lef te hebben te juichen als je over de finish komt, hoe kan een mens zo egoistisch zijn 
Bah, en dan hoor ik nu van Koerts dat hij geen spijt heeft van zijn gebruik, want meneer zou anders zijn baan niet kunnen houden... Ja dus?! Dan ga je toch ander werk doen? Hoe laag kun je als mens zinken om je eigen hachje te redden 
Zucht, het is al laat en de emoties spelen hoog op maar de sport wordt gedomineert door klootzakken...
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
@moviefreak#1: Maar het gaat inmiddels om meer dan die formulieren: hij heeft - te laat - doorgegeven dat hij in Mexico was, maar was in werkelijkheid in Italie.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
En wie speelden er verder op het middenveld?
Gio links, Sahin dus rechts en Guzman daarvoor, soort steun voor Makaay. Schijnt tegen kleine clubs goed te hebben gewerkt, nu eigenlijk niet. Pas wanneer Vlaar doorschoof werd Makaay gevaarlijk bediend.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
En is Sahin daar verdedigend sterk genoeg voor?
MXO
-
- 1449 berichten
- 532 stemmen
Even op doping flink trainen in de maand juni, zodat je de Tour 'dopingvrij' kan uitrijden. Walgelijk.
Ik snap niet waarom je harder zou gaan fietsen in de tour als je in die maand juni doping gebruikt, of spreek ik nu mijn woorden tegen van mij vorige post.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
De voordelen werken soms nog lang na, terwijl het middel al snel na gebruik niet meer op te sporen is. Bijvoorbeeld bij EPO.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Inderdaad, ik vraag me af hoe ver we in de tijd moeten terugkeren om een cleane winnaar aan te treffen. Hele wielrennerij is een stilgezwegen hoax.
De Volkskant (of was het Trouw?) heeft laatst de archieven nageplozen over de Tourwinnaars van de laatste 30 jaar ofzo. Alleen Van Impe is nooit in verband gebracht met doping.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
En is Sahin daar verdedigend sterk genoeg voor?
Op dit moment zou ik ja zeggen. Veroverde namelijk ook veel ballen. Multifunctioneel die jongen 
MXO
-
- 1449 berichten
- 532 stemmen
Ik geloof de Rabobank en neem aan dat zij voldoende bewijs hebben om Rasmussen te ontslaan (hulde!). Ik zou niet weten welk belang de Rabobank heeft om Rasmussen voor niks te ontslaan. Rasmussen is een lul, een bedrieger, het kijken onwaardig. Net als ELKE andere renner die doping gebruikt (Rasmussen heeft gebruikt ja! Het stelletje schijnheillige geloof ik geen van alle meer). Hoe kun je als mens zo laag zakken om je vrienden, collega's, fans en werkgevers zo te belazeren en dan ook nog het gore lef te hebben te juichen als je over de finish komt, hoe kan een mens zo egoistisch zijn 
Bah, en dan hoor ik nu van Koerts dat hij geen spijt heeft van zijn gebruik, want meneer zou anders zijn baan niet kunnen houden... Ja dus?! Dan ga je toch ander werk doen? Hoe laag kun je als mens zinken om je eigen hachje te redden 
Zucht, het is al laat en de emoties spelen hoog op maar de sport wordt gedomineert door klootzakken...
Een rare reactie! Er is nog niets bewezen omtrent Rasmussen of hij wel of geen doping heeft gebruikt. Beetje vreemd dat hij vanwege het niet correct aangegeven te hebben van zijn verblijfplaats meteen doping heeft gebruikt. Daarbij geeft die uitspraak van Koerts juist aan waar het probleem ligt. Ik snap best dat hij geen spijt heeft van zijn beslissing. Moet hij zijn werk opgeven? Misschien kiest Koerts de makkelijkste weg maar daarom zakt hij niet lager dan ieder ander mens. Daarbij denk ik dat de druk om te presteren zo ontzettend hoog is bij renners (vooral bij Vino) van sponsors en publiek dat het grijpen naar doping geen vreemde beslissing lijkt. Ik denk dat jouw redenatie te kort door de bocht is en dat je jezelf niet inleeft in de renners zelf.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Op dit moment zou ik ja zeggen. Veroverde namelijk ook veel ballen. Multifunctioneel die jongen 
Wow.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4767 stemmen
Laat het duidelijk zijn dat Rasmussen absoluut niet is betrapt op het gebruik van doping.
Dat formulier wat Rasmussen dan niet of verkeerd heeft ingevuld is gewoon belachelijk, even invullen wat je precies de gehele dag over drie maanden doet, hou toch op ! Als hier iemand precies weet wat ze over drie maanden doen vind ik dat erg knap. Dit zijn gewoon mensen hoor !
Rasmussen is hét slachtoffer van een stel stropdassen die over de rug van de normale mensen hun machstrijd willen voeren. Misselijkmakend 
Had het niet zozeer op Rasmussen. Ik vind voorlopig dat hij er te vroeg is uitgezet. Wie zegt trouwens dat dat verhaal van Cassani wel klopt? Rabo voelde de druk van buitenaf te groot worden, volgens mij, en voelde zich genoodzaakt er iets op te vinden. Ik denk, net als jij, aan een heksenjacht. Doodjammer natuurlijk.
Vind de reactie op de dopingzondaars trouwens wel wat overdreven. Vroeger gebeurde het veel vaker en door meer renners, denk ik. Maar toen werd er anders tegenaan gekeken (zoals starbright boy al zei). Versta me niet vekeerd, ze moeten er zeker uit, maar het moet niet te ver gaan. Rasmussen wordt nu als zondaar beschouwd door velen. Terwijl hij nog NOOIT op doping betrapt is... Ik weet niet meer wat of wie ik moet geloven.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Door LÉON DE KORT
,,Ik begrijp er niets van,’’ reageerde de ontslagen Rabo-renner Michael Rasmussen vannacht vanaf een onbekende plek.
,,Wat is de reden dat ik nu weg moet?'' zei Rasmussen.
,,Theo de Rooij heeft het me niet duidelijk kunnen maken wat hem er toe heeft gebracht me uit de wedstrijd te halen.
Bron: AD
Tot zover de geruchten dat Rasmussen bekend zou hebben dat hij ergens anders zat?
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Tja, ik zag dat het ANP inmiddels de quote die al in L'Equipe stond ook heeft overgenomen.
Zoals bijvoorbeeld in de Spits.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Ik vind dat je het te gemakkelijk voor Rasmussen opneemt. De discussie of hij wel of geen dopingzondaar is hier even buiten gelaten, is het gewoon ongelofelijk stom van hem. Zeker in deze moeilijke tijden en enorme hetzes ben je toch een idioot als je niet fatsoenlijk aangeeft waar je verblijft! Rasmussen had beter moeten weten, om maar een cliché uit de kast te halen: eigen schuld, dikke bult.
edit: lees nu alweer dat Rasmussen misschien niet eens heeft toegegeven of hij al dan niet in Italië zat. Mocht dat zo zijn, verandert natuurlijk de hele zaak..
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Een rare reactie! Er is nog niets bewezen omtrent Rasmussen of hij wel of geen doping heeft gebruikt. Beetje vreemd dat hij vanwege het niet correct aangegeven te hebben van zijn verblijfplaats meteen doping heeft gebruikt.
Ik moet bekennen ik ben niet meer zo goed gelovig in renners. Maar wel in de Rabobank ik geloof in de ploeg dat ze voldoende bewijs hebben Rasmussen te ontslaan (wanneer hij gelogen heeft, heeft hij gebruikt dat staat voor mij vast!). Ik wens geen genade meer, Zabel,Riis, Vino, Moreni ik wil die koppen nooit meer op televisie zien en allen moeten zei zich direct terugtrekken uit het wielrennen. Zei hebben alles stuk gemaakt en moeten boeten (ook financieel)
Daarbij geeft die uitspraak van Koerts juist aan waar het probleem ligt. Ik snap best dat hij geen spijt heeft van zijn beslissing. Moet hij zijn werk opgeven?
Ja, ik zou ook best profvoetballer of wielrenner willen zijn maar ik ben niet goed geoeg dus ik heb pechgehad. Hetzelfde geld voor hem.
Doet hij wel hij bedriegt andere mensen (werkgever, collega's, vrienden en FANS (mensen die centen betalen omdat ze tegen je opkijken, en juist die bedrieg je) als mens kun je niet veel lager zakken.
Ik kan me niet inleven in die mensen inderdaad, Ik voel me voor de zoveelste keer bedrogen door mensen die heel veel geld verdienen door mij en andere te belazeren. Ik heb er echt meer dan genoeg van en toch zal ik morgen weer kijken ben ik bang
waarom trouwens geen celstraf voor renners die gebruikt hebben vanwege oplichting?
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
edit: lees nu alweer dat Rasmussen misschien niet eens heeft toegegeven of hij al dan niet in Italië zat. Mocht dat zo zijn, verandert natuurlijk de hele zaak..
Dat heeft hij vast wel, hoor. Ook RTL citeert nu Bergsma:
Maar ben wel zeer benieuwd naar de uitleg van Rasmussen. Jammer dat het AD hem daar niet toe heeft kunnen verleiden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.