- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Knisper
-
- 13052 berichten
- 1285 stemmen
Ik weet wel dat ik morgen niet meer ga kijken hoor. Ik had voor het begin van de Tour er geen zin in, maar werd uiteindelijk toch weer gepakt, vooral door het fantastische gevecht tussen Rasmussen en Contador, maar zo blijft er heel weinig van de sport over. De hele sport is besmet. Het is leuk en aardig die ze zo bezig zijn om doping uit het peleton te bannen, maar op deze toer blijft er geen enkele naam over die het publiek aanspreekt.
Ik neem aan dat Rabobank met Rasmussen heeft gesproken over de leugens en een serieuze aanwijzing heeft dat er daadwerkelijk iets aan de hand, maar ik weer vreselijk ontgoocheld.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Cassani verklaart> Rabobank onderzoekt/confronteert Rasmussen> Rasmussen bekent of ze vinden meer bewijs> ontslag en uit de tour zetten
Volgens mij ook, met als 'second best' scenario dat het de Tourorganisatie of de UCI is die met extra aanwijzingen/bewijzen kwamen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Contador stond waarschijnlijk op de lijst Fuentes, wat ik 10x zo verdacht vind als dit hele Rasmussen verhaal en die wint straks de tour. Ik hoop echt dat hij deze tour wel zuiver heeft gereden hoor, want ik heb ook van Contador genoten, maar je kunt er net zo grote vraagtekens bij zetten.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
En inderdaad blijft men sponsoren.
Dat is dus helemaal nog niet zeker. Van den Schijndel van de bank zegt net op Radio 1 dat er nu nog geen reden is om op te stappen, maar dat men er zich de komende dagen over gaat beraden.
narva77 (crew films)
-
- 12773 berichten
- 6565 stemmen
Van Landis weten we ook nog steeds niet of hij gewonnen heeft, dus...
Ach kom nou, dat is toch al lang bekend? Landis is officieel zijn touroverwinning al kwijt hoor.
Zelfs over Lance Armstong gaan nog geruchten. Van die Franse studenten die stalen of bloedmonsters van hem hadden gevonden.
Echt ongelovelijk KUT vooral voor Boogerd in zijn laatste tour! 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3723 stemmen
Ja inderdaad, reed zich uit de naad voor die gast. Maar als er nog meer ploegen eruit stappen is een podium plaats niet ver verwijdert voor hem 
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Dat is dus helemaal nog niet zeker. Van den Schijndel van de bank zegt net op Radio 1 dat er nu nog geen reden is om op te stappen, maar dat men er zich de komende dagen over gaat beraden.
Ik hoor het ook inderdaad. Het officiele persbericht van de bank zegt:
Rabobank is vooralsnog niet van plan om zich terug te trekken als sponsor uit de wielersport. Zij gaat zich nu beraden op de ontstane situatie.
Eigenaardig dat op het moment ongeveer alle media in het land die woorden interpreteren als: "Rabobank blijft actief in wielersport".
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ach kom nou, dat is toch al lang bekend? Landis is officieel zijn touroverwinning al kwijt hoor.
Nee hoor, absoluut niet. Er moet nog steeds uitspraak gedaan worden in die zaak. Wat natuurlijk belachelijk lang duurt allemaal.
starbright boy (moderator films)
-
- 22598 berichten
- 5248 stemmen
Om het ingewikkeld te maken: Niet helemaal. De tourorganisatie heeft 'm geschrapt, de UCI niet. Dus hij is nu een beetje winnaar, ofzo.
De UCI wacht de rechtszaak af die nog niet afgelopen is.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25200 stemmen
Wat te denken van Rasmussen zelf. Hem wordt dus nu een touroverwinning afgenomen omdat hij heeft gelogen over waar hij op een schone manier heeft getraint. Ja dag, de groeten.
Pure heksenjacht als je het mij vraagt en shame on de Rabobank-ploeg dat ze er ook nog op ingaan.Ik wil eerst keiharde bewijzen zien voor deze onzin voordat ik ooit nog een wielerwedstrijd bekijk.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Pure heksenjacht als je het mij vraagt en shame on de Rabobank-ploeg dat ze er ook nog op ingaan.Ik wil eerst keiharde bewijzen zien voor deze onzin
Eens.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Als ik Contador was zou ik trouwens ook afstappen, zo wil je toch niet winnen? Op z'n minst verwacht ik dat hij het geel niet gaat dragen morgen.
Knisper
-
- 13052 berichten
- 1285 stemmen
Ik heb een dergelijk vertrouwen in Theo de Rooij (en de rest van de leiding van Rabobank) dat zij voldoende informatie hebben, dat Rasmussen daadwerkelijk iets fout heeft gedaan. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het in het belang van Rabobank is om Rasmussen uit de ploeg te gooien, als dit werkelijk het enige zou zijn dat speelde.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Die priester... Antoine Boudain of zo...zegt dan heel plechtig in de camera: 'Verraad je vrienden niet'.
Maar de essentie is dat wil je een eerlijke koers krijgen, moet je juist wel je dopende vrienden/collega-renners verraden. Want ze houden elkaar de hand boven het hoofd zodat de grote leugen in stand blijft.
Na Zabel, Jacksche en nu Koerds wordt de grote leugen steeds zichtbaarder. Ook de Armstrong-periode geloof ik nu steeds minder. Als ik Hincapie zie creperen in een klimmetje, denk ik aan de tijd dat hij Armstrong naar een hoge col loodste.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Cassani verklaart> Rabobank onderzoekt/confronteert Rasmussen> Rasmussen bekent of ze vinden meer bewijs> ontslag en uit de tour zetten
Dat is inderdaad wat L'Equipe optekent uit de mond van een Rabo-woordvoerder (denk ik met mijn zeer magere Frans te begrijpen) :
«Il nous est apparu mercredi après-midi que Michael n'était pas au Mexique alors qu'il nous a dit qu'il y était. Au vu de cette information, les responsables de l'équipe ont demandé à Michael s'il pouvait la confirmer et il a finalement confirmé qu'il était bien en Italie. Pour Theo de Rooy, le directeur de l'équipe, c'était la goutte d'eau qui a fait déborder le vase. C'est donc pour cela que nous avons décidé de ne pas aligner Michael Rasmussen jeudi. La décision d'aligner ou non l'équipe sera prise jeudi matin», déclarait mercredi soir le porte-parole de la formation.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Nou, wat een geweldige persconferentie. Niets nieuws gemeld en dus nog steeds geen enkel bewijs.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Na Zabel, Jacksche en nu Koerds wordt de grote leugen steeds zichtbaarder. Ook de Armstrong-periode geloof ik nu steeds minder. Als ik Hincapie zie creperen in een klimmetje, denk ik aan de tijd dat hij Armstrong naar een hoge col loodste.
Ja idd, Captain America valt echt hard door de mand. Maar hij rijdt nu in ieder geval wel clean..
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
«Il nous est apparu mercredi après-midi que Michael n'était pas au Mexique alors qu'il nous a dit qu'il y était. Au vu de cette information, les responsables de l'équipe ont demandé à Michael s'il pouvait la confirmer et il a finalement confirmé qu'il était bien en Italie. Pour Theo de Rooy, le directeur de l'équipe, c'était la goutte d'eau qui a fait déborder le vase. C'est donc pour cela que nous avons décidé de ne pas aligner Michael Rasmussen jeudi. La décision d'aligner ou non l'équipe sera prise jeudi matin», déclarait mercredi soir le porte-parole de la formation.
Ja hoor, L'Équipe weet uren eerder wat de Nederlandse media nu nog steeds niet weten.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Tja, ze citeren een woordvoerder van de ploeg. Misschien was die loslippiger tegen die ene slimme journalist. L'Equipe was de afgelopen dagen steevast de eerste met nieuws en volgens mij hebben ze er nog niet naast gezeten.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Het Nederlandse journaille volgt die krant ook.
-
- 22598 berichten
- 5248 stemmen
Iemand als Joop Zoetemelk is drie keer in de tour op doping betrapt. Een keer is hij uiteindelijk vrijgesproken. De andere keren werd hem een etappeoverwinning afgenomen en kreeg hij een tijdstraf van tien minuten. Joop reed 16 tours en hij reed ze allemaal uit.
Om even de veranderende houding ten opzichte van doping te illustreren.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Het Nederlandse journaille volgt die krant ook.
Ik weet niet of ik begrijp wat je daarmee bedoelt.
-
- 22598 berichten
- 5248 stemmen
Lippens gaf, met alle respect, nou niet de indruk veel meer te hebben gedaan dan rondkijken en naar de persconferentie luisteren. Een slimme journalist kan wellicht heel wat meer achterhalen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
L'Equipe was de afgelopen dagen steevast de eerste met nieuws en volgens mij hebben ze er nog niet naast gezeten.
Daar geef je nog maar eens een punt aan waar het wielrennen niet deugt. Er wordt alleen maar via de pers gecommuniceerd en daarbij krijgt l'Equipe altijd het eerst de informatie. Neem zo'n geval Vino, zoiets hoort toch via een officiele verklaring/persconferentie van de UCI of ASO als eerst naar buiten te komen? Sowieso zou een renner trouwens pas na de B-staal uit de tour mogen worden gezet vind ik en voor die tijd zou de pers hier niets over moeten weten.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Ik weet niet of ik begrijp wat je daarmee bedoelt.
Ik luister al Radio 1 vanaf het moment suprême en aan de mededeling dat Rasmussen tegenover de ploegleiding bekend zou hebben over zijn andere verblijfplaats, is niet één keer aan bod gekomen.
Journalisten die zich met de Tour bezighouden volgen echt wel die krant en als er ook maar een vleugje waarheid in zou kunnen zitten, zou dat op zijn minst genoemd zijn.
-
- 22598 berichten
- 5248 stemmen
Daar geef je nog maar eens een punt aan waar het wielrennen niet deugt. Er wordt alleen maar via de pers gecommuniceerd en daarbij krijgt l'Equipe altijd het eerst de informatie. Neem zo'n geval Vino, zoiets hoort toch via een officiele verklaring/persconferentie van de UCI of ASO als eerst naar buiten te komen?
Eens. Ik heb me stevig geergerd aan dat gevalletje van vanmiddag. Uren is er een dopinggeval zonder naam. Volgens mij terug te voeren op de UCI-ASO-oorlog.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Lippens gaf, met alle respect, nou niet de indruk veel meer te hebben gedaan dan rondkijken en naar de persconferentie luisteren. Een slimme journalist kan wellicht heel wat meer achterhalen.
Hij was net op tijd in de auto gesprongen om de persconferentie te halen. Veel tijd om iets anders uit te zoeken had hij dus niet. Voor dergelijk researchwerk heeft ook Langs de Lijn een schare burearedacteuren in dienst.
-
- 22598 berichten
- 5248 stemmen
Journalisten die zich met de Tour bezighouden volgen echt wel die krant en als er ook maar een vleugje waarheid in zou kunnen zitten, zou dat op zijn minst genoemd zijn.
Daar ben ik bepaald niet van overtuigd. Volgens mij hebben ze het niet gelezen, want zelfs zonder dat vleugje waarheid zou het dan aan bod gekomen zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.