- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Eerst Vinokourov, nu weer dit.
Waar gaat het heen 
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2415 stemmen
Rasmussen nu ook op staande voet ontslagen.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Als hij tegen de UCI gezegd heeft dat hij in Mexico is en hij was in Italie dan gaan ze dat niet pikken. Zal ongetwijfeld een regel voor bestaan.
Maar dan gaat het dus niet om een interne regel, waar woordvoerder Jacob Bergsma op bleef hameren.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Het een sluit het ander niet per se uit.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
P.s. wat is die Antoine Bodar toch een vervelende media geile man.
Inderdaad, wat is dit irritant zeg. Ik zit op nieuws over Rasmussen te wachten en nu moeten we naar dit gezeik luisteren en wat stelt Smeets een zeikvragen. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22598 berichten
- 5248 stemmen
Het een sluit het ander toch niet uit.
Precies. Een interne regel hoeft niet anders te zijn dan een UCI-regel.
Rabobank blijft sponsoren trouwens.
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1833 stemmen
Een mooie overwinning vandaag en nu dit
ik begrijp er niks meer van allemaal. waar gaat het heen met de tour, een van de mooiste sport evenementen ooit, wordt het zo altijd verpest 
kos
-
- 46802 berichten
- 8934 stemmen
Gewoon kappen met die kutTour
. Allemaal.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Het een sluit het ander niet per se uit.
Wel als je Bergsma hoorde.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Wat zei hij dan?
Teletekst meldt overigens dit:
hij aan het trainen was en dat bleek
niet te kloppen",zei een aangeslagen
directeur Theo de Rooy woensdag in het
hotel van de Raboploeg."Die informatie
heeft de ploegleiding diverse malen
gekregen.Vandaag hebben we nog nieuwe
informatie gekregen",aldus De Rooij.
Ze citeren dus De Rooij, waarnaar Bergsma in verwees in het fragment dat ik hoorde.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Rabobank blijft sponsoren trouwens.
Ja? Ook na dit nieuws? Ook nadat de huidige overeengekomen periode is afgelopen?
Er valt straks ook niet zoveel boeiends meer te sponsoren.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3723 stemmen
Maar alleen maar omdat die heeft gelogen om zijn vakantie? Ook al heeft die op zijn vakantie van alles geslikt, maakt toch niet zoveel uit als je tijdens de tour niks gebruikt, of mis ik iets?
-
- 22598 berichten
- 5248 stemmen
In ieder geval tot einde contract. Er is al een statement van die kant. Wielrennen is meer dan de tour trouwens.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Ja? Ook na dit nieuws? Ook nadat de huidige overeengekomen periode is afgelopen?
Dat is 2010 toch? Dat is wel ver vooruit, maar ik geloof ook dat dit geen reden zal zijn om te stoppen.
Immers, voorzover nu bekend heeft Rasmussen bewust zijn ploeg voorgelogen en heeft hij dus zeker geen medewerking gehad van de ploeg. Sterker nog, hij was er angstig voor. Dat spreekt in het voordeel van de ploeg.
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2415 stemmen
Maar alleen maar omdat die heeft gelogen om zijn vakantie? Ook al heeft die op zijn vakantie van alles geslikt, maakt toch niet zoveel uit als je tijdens de tour niks gebruikt, of mis ik iets?
Wielrenners moeten tegenwoordig opgeven waar ze wanneer zijn, juist omdat ze ook dán gecontroleerd kunnen worden op dopinggebruik.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Maar alleen maar omdat die heeft gelogen om zijn vakantie?
Precies, dat gaat mij ook te ver. Ik geef toe dat het verdacht is, maar ik vind dat er eerst bewijs moet zjin voordat iemand veroordeeld wordt. Van enige vorm van eerlijke processen is ook allang geen sprake meer in het wielrennen, ook dat is een probleem dat opgelost moet worden.
-
- 22598 berichten
- 5248 stemmen
Je mist het een en ander. Het was een training en geen vakantie. Doping mag nooit en elke renner moet constant melden waar hij is. En kan op elk moment, in competitie of niet, kan een renner een onverwachte controle krijgen. En doping nemen tijdens je training heeft wel degelijk invloed op je prestaties.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Rasmussen loog diverse malen over zijn verblijfplaats. ,,Naar nu blijkt was hij op een andere plek dan de volgens hem ingevulde en aan de internationale wielrenunie UCI opgegeven verblijfplaats. Dat gebeurde ook nog eens te laat'', laat de Rabobank in een verklaring weten. ,,Het fout opgeven van de verblijfplaats is een flagrante schending van de UCI-regels en onacceptabel.''
(..)
De directie van de bank staat volledig achter de beslissing van de leiding van de wielerploeg om de Deen uit koers te nemen en te ontslaan. ,,Ik dacht dat we het ergste gehad hadden met die waarschuwing, want dat was al niet fraai. Wat er is gebeurd, maakt me sprakeloos. Een nachtmerrie'', verklaarde Piet van Schijndel, lid van de raad van bestuur en portefeuillehouder van het wielerplan van de bank.
Rabobank blijft actief als geldschieter in de wielersport, zo heeft het concern vanavond laten weten.
Dus inderdaad zowel een interne regel van de ploeg als een UCI-regel. En inderdaad blijft men sponsoren.
Pieter Montana
-
- 6681 berichten
- 2297 stemmen
Vandaar al die kracht van Rasmussen om nog heel de de tijd met zijn armen naar de motoren te zwaaien... 
Hmm, dan komt nu Evans op 1:53 van Contador en Leipheimer op 2:49.
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2415 stemmen
Vandaar al die kracht van Rasmussen om nog heel de de tijd met zijn armen naar de motoren te zwaaien... 
Nogmaals, er is op dit moment geen reden om van dopinggebruik uit te gaan.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3723 stemmen
Er is al een statement van die kant. Wielrennen is meer dan de tour trouwens.
Das waar, maar het ergste voor de sport lijkt me dat je oneerlijk wint door doping. Als je dan overal negatief op word getest, dan lijkt het me dat je tenminste niets gebruikt. Maar ja, ze zetten de man er niet zomaar uit, siert de rabobank wel dat ze het zelf doen. Ik zou het stil hebben gehouden 
Edit: Zie je verdere bericht Starbright. Wist dat indd niet. Bedankt.
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2726 stemmen
Rasmussen loog diverse malen over zijn verblijfplaats. ,,Naar nu blijkt was hij op een andere plek dan de volgens hem ingevulde en aan de internationale wielrenunie UCI opgegeven verblijfplaats. Dat gebeurde ook nog eens te laat'', laat de Rabobank in een verklaring weten. ,,Het fout opgeven van de verblijfplaats is een flagrante schending van de UCI-regels en onacceptabel.''en.
Ben nu wel zeer benieuwd naar de bewijzen. Een RAI-journalist die een primeur dagenlang bewaart en zelfs niet zelf gebruikt, is echt compleet niet geloofwaardig.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik heb het gevoel dat dit niet gebeurt was als de (Franse) pers niet zo'n hetze had gemaakt tegen Rasmussen. Nu hebben ze dus hun zin. Of het is nog veel erger, de ploeg weet dat er meer aan de hand is en stuurt Rasmussen er nu maar uit, voordat hij echt betrapt wordt. In beide gevallen is het zeer zwak optreden van de ploeg.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Er is nog geen bewijs inderdaad, maar liegen over je verblijfplaats in de wielerwereld van nu; dat stinkt toch wel gigantisch.
En over de hetze; tja, dat gebeurt op het moment met alle winnaars.
-
- 22598 berichten
- 5248 stemmen
Best kans dat het niet uit was gekomen als er niet zo'n lawaai was gemaakt. Toch vind ik de beslissing volkomen terecht, mits ze zeker weten dat Rasmussen gejokt heeft.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Maar dan hadden ze die beslissing al voor de tour moeten nemen en niet nu onder druk van journalisten. Sowieso vind ik het een (te) zware straf.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Maar toen wisten ze toch niet dat hij had gelogen over z'n verblijfplaats? Voorzover nu bekend, althans.
-
- 22598 berichten
- 5248 stemmen
Ze wisten voor de tour niet dat hij loog. Dat weten ze nu pas. Ze wisten dat hij te laat was met het inleveren van zijn verklaringen. Dat is heel wat anders.
Liegen tegen je ploeg en tegen de UCI kan ècht niet.
Het blijft gissen maar volgens mij is het zo gegaan:
Cassani verklaart> Rabobank onderzoekt/confronteert Rasmussen> Rasmussen bekent of ze vinden meer bewijs> ontslag en uit de tour zetten
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik wacht de persconferentie nog maar even af, maar ik kan me niet voorstellen dat ze nu opeens zoveel nieuwe informatie hebben. Ik denk dat hier meer speelt.
Zelfs als dat wel zo is lijkt me dit een overhaaste beslissing, wacht dan gewoon tot de tour voorbij is en doe gedegen onderzoek. Van Landis weten we ook nog steeds niet of hij gewonnen heeft, dus...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.