• 17.160 nieuwsartikelen
  • 181.968 films
  • 12.556 series
  • 34.712 seizoenen
  • 655.040 acteurs
  • 200.335 gebruikers
  • 9.457.882 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

starbright boy (moderator films)

• 22598 berichten
  • 5248 stemmen

Ik had na de tegenvallende Vino ook al figuurlijk wat geld op Evans gezet. Saai, maar enorm stabiel en steeds beter. Grootste kanshebber om te winnen. Astana is er ook weer helemaal bovenop, maar Vino had wel veel tijd verloren en Rasmussen houdt veel meer stand dan verwacht. Dat had ik niet verwacht. Wel een veel betere tijdrit dan ooit, maar niet dit. Doet me sterk denken aan de tijdritten van bijvoorbeeld Virenque of Pantani als ze echt goed in het klassement stonden. Boogerd rijdt zijn beste tijdrit in jaren (want en dat lijkt iedereen vergeten, vroeger (97,98) kon hij wèl behoorlijk tijdrijden). Ik denk dat Valverde nooit de tour gaat winnen. Wat er ook gezegd wordt, die man heeft het niet in zich. Nooit.

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

Wat mij betreft is Leipheimer veruit de saaiste van de klassementsrijders, heeft zero uitstraling. Bovendien heeft Evans in deze Tour al laten zien dat hij niet enkel aan het wiel van een ander blijft kleven.

Overigens onnoemelijk veel respect voor Rasmussen, die in deze tijdrit iedereen verbaast door zichzelf te overtreffen.

Tot de favorieten reken ik nu vooral Evans en Klöden, maar evenzeer Contador (misschien wel de beste klimmer) en zelfs Vinokourov, die in de Pyreneëen werkelijk alles uit de kas zal halen. Rasmussen is daarentegen een twijfelgeval. Vandaag heeft hij me alvast verbaasd, al is de volgende tijdrit van een andere en meer vlakkere aard.

• 22598 berichten
  • 5248 stemmen

Leipheimer is inderdaad nog saaier dan saai, maar die gaat de tour dan ook niet winnen. Die wordt dertiende ofzo. Verliest nog behoorlijk de komende dagen, let maar op.

Ik zet mijn geld vooralnog op Evans, maar het kwartje kan heel veel kanten opvallen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

Ik zie Contador vooral erg ver komen nu.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

eRCee schreef:

En dat van die zakken bloed in wielerschoenen van 5 jaar terug is echt een poepverhaal.

Daar heb ik vanmorgen al mijn mening over gegeven dat ik daar niet veel van geloof zeker na zo'n verhaal als dit. Een dokter die doping vindt en dan maar besluit dit niet te melden en door de wc te spoelen.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_530209.html?wt.bron=homeArt1

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

Zeer leuke wendingen in de Tour. Ik verwacht ook in bergen de komende ritten een machtsgreep van Astana. Ze hebben nog 3 mannen om uit te spelen. Jammer voor Mayo, Valverde en Sastre maar die gaan nu moeten aanvallen in de bergen. Het zal er alleen maar mooier op worden. Ze kunnen nu echt niet meer wachten tot de laatste col, dan wordt er nooit genoeg tijd goed gemaakt. Oorlog op 2-3 cols van het einde in de Pyreneeën. Ik begin al te watertanden...

Mijn gok gaat trouwens naar Evans. Had vandaag niet zo een sterke tijdrit van hem verwacht, en ook in de bergen behoorde hij tot de beste. Maar ben geen supporter, geef mij maar Contador! Rasmussen verbaasde ook enorm vandaag, maar in de laatste tijdrit zie ik hem meer verliezen. Dus ook die moet gaan aanvallen in de bergen, en toch minstens 3 minuten bonus hebben op een Evans of Contador. Zeer mooie Tour tot nu toe!

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

eRCee schreef:

En dat van die zakken bloed in wielerschoenen van 5 jaar terug is echt een poepverhaal.

Stonden die wielerschoenen omstreeks 3 december voor een open haard?

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

eRCee schreef:

Stomst is nog dat ik vergeten was dat Rogers al niet meer meedoet...

Ik vond van mijn team Zabriskie nogal tegenvallen, onzichtbaar gewoon Mja kan dat niet allemaal bij gaan houden hoor...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

Haha had je die erin staan. Mijn broer belde ook al waarom die zo slecht reed . Ik ben 150 plaatsen gestegen sta nu weer 193 e. Maar twijfel voor morgen erg tussen Valverde en Sastre. Heb geen goed gevoel over valverde maar als die erbij zit wint die vanwege zijn sterke finisch. Sastre daarentegen rijdt bijna altijd tussen plaats 5-10 en biedt dus meer zekerheid.

kos

• 46802 berichten
  • 8934 stemmen

Ik zou ze allebei niet nemen.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

timbo_ schreef:

Een dokter die doping vindt en dan maar besluit dit niet te melden en door de wc te spoelen.

Of het verhaal eerst anoniem proberen te verkopen aan kranten. Nu vijf jaar later is het natuurlijk meer waard, nog maar eens proberen dan. Stakkers.

Bij Rondemaster moet ik een beetje gaan gokken. Ik neem wat aanvallers morgen.

Overigens verwacht ik dat de favorieten vrij laf zullen koersen, op de laatste klim pas gaan en dat er geen grote verschillen worden gemaakt. Niemand 'durft het gewicht van de koers op zich te nemen', hoewel ze 'op de toppen van hun inspanning' zullen rijden. Maar vooral: niemand steekt er genoeg bovenuit.

maxcomthrilla

• 15583 berichten
  • 2872 stemmen

starbright boy schreef:

Boogerd rijdt zijn beste tijdrit in jaren (want en dat lijkt iedereen vergeten, vroeger (97,98) kon hij wèl behoorlijk tijdrijden).

Fantastisch inderdaad. Ik stond echt raar te kijken toen ik zag dat Boogerd 24ste was geworden.

Als mogelijke tourwinnaar moet ik Sastre nu toch maar doorstrepen. Zal zeker hoog eindigen, maar zijn achterstand op Evans en Contador lijkt onoverbrugbaar. Als eindoverwinnaar gok ik nu op Evans. Lijkt vrij stabiel en laat nu zien dat hij meerdere disciplines erg goed beheerst. Gelukkig ook geen afwachtende renner ala Leipheimer, dat die laatste nog maar ver mag duikelen in het klassement. Moreau had vandaag trouwens ook een behoorlijke off - day of een nasleep van zijn valpartij.

Verder moeten er morgen flink wat Spanjaarden in de aanval gaan. Ik ben benieuwd.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

kos schreef:

Ik zou ze allebei niet nemen.

Dan vraag ik me af wie je dan wel zou nemen want 9 anderen voor morgen kan ik er niet verzinnen.

maxcomthrilla

• 15583 berichten
  • 2872 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Dan vraag ik me af wie je dan wel zou nemen want 9 anderen voor morgen kan ik er niet verzinnen.

Sastre en Valverde zijn morgen inderdaad gewoon bij de beste 10 te vinden hoor. Denk dat Valverde wel gemotiveerd is om wat recht te zetten op een gebied waarin hij goed is.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Vorig jaar reed hij niet voor het klassement, dus ook niet voluit in de tijdritten. Vergelijkingen met vorig jaar slaan nergens op.

Ik ben het weer eens met je eens Zavo. Daar komt nog bij dat Rasmussen van alle renners zo'n beetje de beste omstandigheden heeft gehad en dat hij een gigantische moraal heeft gekregen door nu al een week in het geel rond te rijden. In elk geval een prachtige tour en ik kijk alweer uit naar morgen!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Sastre en Valverde zijn morgen inderdaad gewoon bij de beste 10 te vinden hoor. Denk dat Valverde wel gemotiveerd is om wat recht te zetten op een gebied waarin hij goed is.

vraag me ook af wat de Astana's gaan doen. Zie ze zomaar in staat nu weer volledig de kaart vino te trekken en morgen Kascheskin en Kloden op kop te gaan laten rijden waardoor hun kansen verkeken zijn.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

timbo_ schreef:

vraag me ook af wat de Astana's gaan doen. Zie ze zomaar in staat nu weer volledig de kaart vino te trekken en morgen Kascheskin en Kloden op kop te gaan laten rijden waardoor hun kansen verkeken zijn.

Van Kashechkin verwacht ik ik inderdaad dat hij wordt opgeofferd. Bij Kloden kan ik me dat nauwelijks voorstellen, maar ze zijn er wel gek genoeg voor.

Valverde is een beetje een gok. Hij kan er zomaar de brui aangeven morgen. Aan de andere kant hebben we eerder gezien dat een pak op z'n donder van de ploegleider wonderen doet bij die jongen. Sastre zou ik sowieso niet nemen: met een tiende plek scoor je toch niet veel punten en ik moet nog maar zien of hij dat al redt. Maakt tot nu toe geen sterke indruk eigenlijk.

En Boogerd gaat morgen benen hebben, nou nou nou.

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

Zeker spannend. Op papier staat Evans er inderdaad het beste voor, maar hij heeft nog weleens een slechte dag (ik herriner me een rit in de Giro waar hij in het roze 15 minuten verloor, al is dat jaren geleden). Als Rasmussen op een Evens in de Pyreneen 1 a 2 minuten kan winnen, dan zou het zomaar kunnen. Morgen zal veel duidelijk worden, tactisch gezien hoeft Rasmussen niet in de aanval, gewoon de andere volgen en hopen dat Evans niet mee kan.

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

Knisper schreef:

Morgen zal veel duidelijk worden, tactisch gezien hoeft Rasmussen niet in de aanval, gewoon de andere volgen en hopen dat Evans niet mee kan.

En wat als Evans wel kan volgen, dan heeft Rasmussen achteraf ongetwijfeld spijt dat hij enkel volgde. Dat risico neemt Rasmussen niet en hij weet dan ook dat aanvallen zijn enige kans is om deze Tour te kunnen winnen.

happie

• 6261 berichten
  • 426 stemmen

Rasmussen kennende en dat zei hij ook, gaat hij er gewoon voor om zelf de concurrentie eraf te rijden. En ik denk dat ook Menchov zich gaat opofferen om een flinke sneer te geven aan het peleton. Rasmussen hoeft niet in de aanval, maar ik denk dat hij dat zeker gaat doen.

• 22598 berichten
  • 5248 stemmen

Rasmussen moet aanvallen. De volgende tijdrit is veel minder zwaar, want vrijwel vlak en weinig bochten. Dus dat is moeilijker voor Rasmussen. Om de tour te winnen moet hij tijd winnen op met name Klóden, Contador en Evans. En vooral de aankomsten bergop (morgen en woensdag) zijn daarbij essentieel.

Ik verwacht geen slechte dag van Evans. Evans vind ik elk jaar meer indruk maken. Vorig jaar was hij ook al erg stabiel.

Voor wat betreft Valverde: Ik zou 'm zeker niet opstellen voor morgen. Sterker nog: Het zou me niet verbazen als hij morgen de finish niet haalt.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3311 stemmen

AMSTERDAM - Ajacied Edgar Davids heeft in het gestaakte oefenduel met Go Ahead Eagles zijn linker scheenbeen gebroken. Dat meldt de officiële website van de club zaterdagavond.

ANP

De middenvelder, die zijn scheenbeen brak in een duel, zal zeker drie maanden uit de roulatie zijn. De oefenwedstrijd tegen Go Ahead werd gestaakt na supportersrellen op de tribune.

Lekker dan

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2197 stemmen

Davids,Mitea en Leonardo er lang uit nu

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Vd Wiel, Vertonghen ... ook geblesseerd. Begint weer lekker.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Op wikiquote nu ook een zeer opmerkelijke van vandaag te lezen van Maarten die ik ook al erg verdacht vond:

"Daardoor wordt sport geloofwaardig: door mensen die onmogelijke prestaties leveren."

Morgen vuurwerk!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3903 stemmen

Vond ik ook verre van gelukkig. Directeur van tour geeft nu al aan dat als ze het vantevoren hadden geweten van Rasmussen hij niet mee had mogen doen.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Na de tijdrit van gisteren stijgt mijn respect voor Rasmussen met de dag, maar vinden jullie ook niet dat hij meer en meer begint te lijken op 'Dobby', uit de Potter-films?

Ik vind hem er echt niet meer gezond uitzien. Ik dacht dat hij niet meer kon vermageren. Straks vliegt hij in een afdaling nog van zijn fiets. Bijna een skelet.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

timbo_ schreef:

Vond ik ook verre van gelukkig. Directeur van tour geeft nu al aan dat als ze het vantevoren hadden geweten van Rasmussen hij niet mee had mogen doen.

Dat vind ik zeer opmerkelijk want positief is-ie niet en wordt hij ook niet geacht. Bovendien als je hem met deze feiten niet had willen laten starten dan moet je hem nu uit de tour halen, simpel zat. Ik ben het derhalve dubbel oneens met die directeur (Prudhomme was het geloof ik?).

Knisper

• 13052 berichten
  • 1285 stemmen

Matchostomos schreef:

En wat als Evans wel kan volgen, dan heeft Rasmussen achteraf ongetwijfeld spijt dat hij enkel volgde. Dat risico neemt Rasmussen niet en hij weet dan ook dat aanvallen zijn enige kans is om deze Tour te kunnen winnen.

Ik bedoelde vooral dat hij in eerste instantie niet aan hoeft te vallen. Als Evans er nog steeds bij zit, moet hij uiteraard wel aanvallen om tijd te winnen. Het is hier echter al eens genoemd dat Rasmussen soms problemen heeft om met de druk om te gaan, maar wie zegt dat Evans wel met de druk om kan gaan, ook hij is nog nooit in deze positie geweest.

starbright boy schreef:

Rasmussen moet aanvallen. De volgende tijdrit is veel minder zwaar, want vrijwel vlak en weinig bochten. Dus dat is moeilijker voor Rasmussen. Om de tour te winnen moet hij tijd winnen op met name Klóden, Contador en Evans. En vooral de aankomsten bergop (morgen en woensdag) zijn daarbij essentieel.

Rasmussen verloor gisteren in de tijdrit op het vlakke stuk na de beklimming (en afdaling) ook slechts vijf seconde op Evans. Toegegeven, hij heeft meer tijd nodig, maar ik denk dat met een half minuutje extra Contador al geen gevaar meer is.

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 8160 stemmen

speedy23 schreef:

Na de tijdrit van gisteren stijgt mijn respect voor Rasmussen met de dag, maar vinden jullie ook niet dat hij meer en meer begint te lijken op 'Dobby', uit de Potter-films?

Ik vind hem er echt niet meer gezond uitzien. Ik dacht dat hij niet meer kon vermageren. Straks vliegt hij in een afdaling nog van zijn fiets. Bijna een skelet.

Hij ziet er idd bijna eng uit, echt een wrak. Al liet ie alleen maar z'n haar wat groeien, dat zou al beter staan en maakt hem iets minder een lijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.