- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2197 stemmen
Over Jurgen Colin hoor je ook niks meer bij Ajax. Is nu toch al een aantal weken op proef?
Neem aan dat dat ook een breedteversterking zou zijn mocht ie komen. Kan me niet voorstellen dat dat een basisspeler moet worden bij een topclub in Nederland
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Na etappe 5 kwam de FRANSMAN Geoffrey Lequatre zeer ruim buiten tijd binnen na een val. Hij mocht echter toch starten de volgende dag. Vandaag komt Stef Clement na een val een paar minuten buiten tijd binnen en hij moet naar huis. Die fransen veranderen ook nooit... Sneu voor Clement, dat dit een dag voor de tijdrit gebeurt (zijn specialiteit).
Het is al lang geweten dar de Fransen met twee maten en twee gewichten meten als het om een landgenoot gaat.
Stef Clement te laat binnen en uit Tour gezet.
De Tour de France zit erop voor Stef Clement. De Nederlander van Bouygues Telecom kwam in de twaalfde etappe van Montpellier naar Castres buiten de tijdslimiet binnen en werd door de organisatie uit de wedstrijd genomen. Clement raakte op achterstand nadat hij vroeg in de rit ten val was gekomen. Hij is de eerste Nederlander die in deze Tour de strijd moet staken. De nationale kampioen tijdrijden was bezig aan zijn eerste Ronde van Frankrijk en stond in het algemeen klassement op de 73ste plaats. (novum/hln)
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
Over Jurgen Colin hoor je ook niks meer bij Ajax. Is nu toch al een aantal weken op proef?
Neem aan dat dat ook een breedteversterking zou zijn mocht ie komen. Kan me niet voorstellen dat dat een basisspeler moet worden bij een topclub in Nederland
Hij speelt in ieder geval al bijna al oefenwedstrijden mee als rechtsback bij ajax tijdens de oefenwedstrijden. Maar ben het met je eens dat dat nog niet direct een basisspeler is.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2197 stemmen
Ik denk dat Ajax van het geld van Babel,Perez en de Mul nu toch wel 2 dure spelers moet kopen. Urzaiz en Rommedahl zijn niet duur dus er is nog genoeg geld over lijkt me. Dus geen niveau Colin of Delorge
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
Ik heb ook nog niet het idee dat ze een centrale verdediger op het oog hebben.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Hoop op Prieto en Delgado (buiten Suarez). Al denk ik niet dat die eerste twee komen, anders had men Rommedahl niet aangetrokken.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Apart, ik lig helemaal krom van het lachen om die uitspraken. Toch als ik de tour kijk, erger ik me alleen maar aan hem.
Same here! Ik denk wel dat ik er nu om ga lachen met deze link in het achterhoofd 
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2197 stemmen
Ik heb ook nog niet het idee dat ze een centrale verdediger op het oog hebben.
Volgens mij ook niet. Wat ik al zei Martin van Geel zei in het AD dat Ajax niet van plan was een vervanger van Grygera aan te trekken.
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Het verhaal Rasmussen krijgt met de dag een groter staartje 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Het verhaal Rasmussen krijgt met de dag een groter staartje 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3903 stemmen
Het is ook wel enorm irritant dat al die vergeten oud renners altijd met zo'n verhaal komen. Ik heb vaak toch het idee dat ze over de rug van anderen nog eens proberen in de publiciteit te komen. Waarschijnlijk komt die over een half jaar nog met een boek wat goed verkoopt of heeft die flink betaald gekregen voor dit verhaal. Ik zeg niet dat ik er helemaal niks van geloof maar vertel het dan in 2000 of weet ik wanneer het gebeurde. In belgie heb je ook die Jef D'Hondt. Dat is ook zo'n akelig figuur die alles voor het geld doet. Wat heb ik een hekel aan die mensen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3903 stemmen
Overigens nu niet allemaal aankomen met zie je wel wat Cancellara betreft
Want tegen de regen die met bakken uit de hemel komt kan niemand fietsen. Zou me niks verbazen mocht Wiggens door het weer de tijdrit nu al zo goed als hebben gewonnen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Overigens nu niet allemaal aankomen met zie je wel wat Cancellara betreft
Want tegen de regen die met bakken uit de hemel komt kan niemand fietsen. Zou me niks verbazen mocht Wiggens door het weer de tijdrit nu al zo goed als hebben gewonnen.

Jammer dat de regen een rol gaat spelen. Hopelijk hebben de favorieten voor het klassement i.i.g. gelijke omstandigheden. Niet gunstig voor Rasmussen als het blijft regenen... (hoe vaak zal hij vallen?
). Gelukje voor de Belgische tijdrijders die allemaal vroeg mochten starten.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3903 stemmen
Inmiddels zou het weer beter moeten zijn. En Cancellare zou ook nog een keer gevallen zijn.
Matchostomos
-
- 4171 berichten
- 535 stemmen
De regen en een val hebben Cancellara toch duidelijk parten gespeeld. Bij de aankomst was hij goed voor een voorlopige 29ste plaats, op 6min 31sec van Wiggins, die nu op zijn beurt een hele goede kans maakt op de overwinning. Al kan het natuurlijk nog volledig droog worden tegen het moment dat de best geklasseerden aan hun tijdrit moeten beginnen. In dat geval geef ik Klöden veruit de meeste kansen.
EDIT: Cancellara zou gehavend aan de linkerkant en op het dooie gemakje aangekomen zijn (al kan je dat in dit geval niet meer zo noemen:)).
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3903 stemmen
Boogerd
vierde na 40 kilometer ongeloofelijk. Had die deze manier van tijdrijden maar 10 jaar geleden uitgevonden.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Nog een uitspraak van Ducrot die in het rijtje meegneomen kan worden in de wikipedia: Over Leiheimer en zijn haaienhelm:
Dan kan ie nog zoveel haaien op zijn kop tekenen, ik vind dit geen gevaarlijk persoon! 
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Jammer van Cancellara. Valt me van je tegen, timbo_. 
Vino doet het boven mijn verwachting goed. Ik gokte op zijn kwetsuren maar daar lijkt hij wel wat overheen nu.
Stomst is nog dat ik vergeten was dat Rogers al niet meer meedoet...
Matchostomos
-
- 4171 berichten
- 535 stemmen
Wat een ongelofelijke klasbak is die Vinokourov toch, maar liefst 2min 14sec sneller dan Wiggins. 
Dit is geen éénmalige wraak meer, maar simpelweg een nieuwe en eerste stap in een gooi naar het geel.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Rasmussen gaat Valverde inhalen. 
Helaas is de saaiste van alle klassementsrenners (Evans) nu de favoriet geworden.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3903 stemmen
Eerste keer in mijn leven dat ik bij het wielrennen heb gedacht kan dit? Ik ben er niet blij mee maar zo veel verbeteren ten opzichte van vorig jaar. Voor hem pleit echter dat het ook naief is om te denken dat mocht hij nu vals spelen hij dat vorig jaar niet deed.
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Evans was na zijn optreden in de eerste bergetappes al mijn topfavoriet. Vandaag een mooie tijdrit gezien en Astana neemt op een knappe manier revanche. Vino was echt sterk en dat belooft straks wat. En respect voor Rasmussen
Door velen al bij voorbaat kansloos geacht maar dan op zo'n manier een tijdrit rijden en zelfs een rivaal inhalen, hulde! 
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
Mooie vent is het toch ook:
Door ROB HARTOG
STOCKHOLM - Willem van Hanegem is zaterdagmorgen op Schiphol vlak voor vertrek van FC Utrecht naar Stockholm uit het vliegtuig gestapt. Hij kampt met vliegangst en durfde het op het laatste moment niet aan met een kleine charter het luchtruim naar Zweden te kiezen.
Zaterdagmiddag, even na één uur, draaide John van Loen, meteen na landing op de luchthaven van Stockholm, het mobiele nummer van technisch manager Piet Buter. Hij hoorde toen dat die met passagier Willem van Hanegem zojuist met de auto de grens met Duitsland was gepasseerd.
Via een lange autotocht van een kleine 1500 kilometer was Van Hanegem in het voertuig van Buter dus toch op weg naar Stockholm, waar FC Utrecht morgen in de Intertoto Cup tegen het Zweedse Hammarby speelt.
Uiteraard was het de bedoeling dat De Kromme gewoon met de spelers en de rest van de staf naar Stockholm zou vliegen, maar hij bedacht zich toen hij eenmaal plaats had genomen in het piepkleine toestel, waar slechts 60 passagiers in konden. ,,Hiermee ga ik niet mee,’’ mompelde Van Hanegem, die al jaren last heeft van vliegangst. ,,Ik ga wel met de auto.’’
De druppel die de emmer deed overlopen was een grapje van één van de stewardessen. Die verzocht een meegereisde supporter links achter in het toestel een plek te zoeken omdat anders het vliegtuigje niet meer in evenwicht zou zijn.
De consternatie was aanvankelijk groot. De bemanning dacht dat Van Hanegem een grapje maakte toen hij te kennen gaf uit te willen stappen. De deuren van het vliegtuig waren al gesloten. Het toestel van de Duitse maatschappij Avanti Air stond op het punt te vertrekken. Pas na lang aandringen kregen de stewardessen in de gaten dat het Van Hanegem ernst was en dat hij inderdaad weigerde de lucht in te gaan.
Aanvoerder Gregoor van Dijk en veldtrainer John van Loen kwamen nog even poolshoogte nemen, maar Van Hanegem bleef bij zijn mening. Inmiddels had Piet Buter het toestel ook verlaten. ,,Ik laat Willem niet alleen achter,’’ zei hij bij het uitstappen. ,,We gaan wel rijden.’’
Een poging van reisleider Ted Vermeulen van het bureau dat de vlucht van FC Utrecht organiseerde, om Van Hanegem over te halen samen met Buter een groter lijntoestel te nemen, mislukte eveneens. ,,Hij had er gewoon geen zin meer in,’’ aldus Vermeulen.
Los van de commotie rond het uitstappen van Willem van Hanegem was de vlucht naar Zweden verder ook niet bepaald een succes. De vliegtijd bedroeg maar liefst twee uur en veertig minuten, wel erg lang voor zo’n betrekkelijk korte route. Staf en spelers waren daar niet blij mee. Vermeulen: ,,Daar kan ik niks aan doen. Dit toestel heeft turbo propellers. We konden ook met een iets grote Fokker 70 vliegen, een jet met meer plaatsen. In reistijd had dat circa drie kwartier gescheeld. De club vond dat echter te duur, want de kosten zouden dan met ongeveer 15.000 euro zijn toegenomen.’’
Pieter Montana
-
- 6681 berichten
- 2297 stemmen
Vinokourov make benefit for the glorious nation of Kazachstan

Klasse van die man.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Eerste keer in mijn leven dat ik bij het wielrennen heb gedacht kan dit? Ik ben er niet blij mee maar zo veel verbeteren ten opzichte van vorig jaar.
Vorig jaar reed hij niet voor het klassement, dus ook niet voluit in de tijdritten. Vergelijkingen met vorig jaar slaan nergens op.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Geweldig weer. Klassewerk van Vino en Rasmussen, en Contador niet te vergeten. 
Overigens zie ik Vino nog steeds niet serieus als kandidaat. Ik zou niet weten waar hij 4 minuten op Evans gaat goedmaken. Verder vind ik de tour nog helemaal open. Rasmussen en Contador zijn misschien in staat in de bergen tijd te winnen op Evans, Kloden is voor mij ook nog zeker niet afgeschreven.
Wat een tour!
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Eerste keer in mijn leven dat ik bij het wielrennen heb gedacht kan dit? Ik ben er niet blij mee maar zo veel verbeteren ten opzichte van vorig jaar. Voor hem pleit echter dat het ook naief is om te denken dat mocht hij nu vals spelen hij dat vorig jaar niet deed.
Paar dagen terug heb ik al voorspeld dat Rasmussen een prima tijdrit zou kunnen rijden. Met geel op het spel vind ik dit een hele geloofwaardige prestatie.
En dat van die zakken bloed in wielerschoenen van 5 jaar terug is echt een poepverhaal.
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Ik heb eindelijk weer een beetje mijn zin in de Tour terug. Helaas weer wat schandaaltjes maar dat valt in het niet bij hoe leuk en open deze Tour is! Kan echt nog alle kanten op. Heb nu al zin in morgen 
maxcomthrilla
-
- 15583 berichten
- 2872 stemmen
Rasmussen die Valverde inhaalde, dat kreeg ik nog net even mee. De wereld op zijn kop, maar wat heb ik zin in de etappe van morgen. Mayo en Valverde moeten nu weer, Vinokourov kan weer aanvallen en Rasmussen nog steeds lekker in het geel!
wolfmanrene
-
- 689 berichten
- 2917 stemmen
Ik ook, maar ik kijk dan wel naar de Belg. Dat Vino 30 hechtingen in zijn lijf had en dat Miller beter zijn mond had kunnen houden over Rasmussen weet ik nu wel. Dat hoeft echt niet elk kwartier herhaald.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.