- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Echt, tranen in mijn ogen. Fantastisch!
Ook doorklikken naar Herbert Dijkstra:
"Gisteren bereikte ons het bericht dat de hond van Tyler Hamilton is gestorven. 13 jaar, best oud voor een Golden Retriever. Maar ja, de Tour wacht op niemand." 
kos
-
- 46806 berichten
- 8936 stemmen
Hier staan de bekende Ducrot uitspraken die hij bijna dagelijks ophoest.
.
Harken op het buitenblad
.
Die lange van Summeren.
.
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
"De chasse patatte, ik heb géén idee wat het betekent, maar het ik vind het een prachtige uitdrukking."
Deze uitspraak van Ducrot geeft toch duidelijk aan dat ie maar wat lult. Hij heeft goed naar de Belg geluisterd maar helaas niet naar de uitleg 
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
[Deze uitspraak van Ducrot geeft toch duidelijk aan dat ie maar wat lult. Hij heeft goed naar de Belg geluisterd maar helaas niet naar de uitleg 
Dat is toch niet helemaal waar. Hij weet best waar de uitdrukking voor staat, dus wat er dan wieler-technisch aan de hand is. Hij kent alleen de taalkundige oorsprong van de uitdrukking niet (wat het dus juist zo mooi maakt).
Overigens heb ik op een gegeven moment echt opgezocht of Van Summeren 'Lange' heet van voren. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Voor de weinige onwetenden onder ons:
Een 'chasse patatte' is een eenzame vruchteloze achtervolging. Een renner hangt kilometers en kilometers op dezelfde afstand achter de kopgroep en voor het peloton. Een soort 'tussenhanger' zeg maar.
Chasse komt van het Franse jagen en patatte betekent zoveel als vruchteloos, er een patat op geven, falen, mislukken...
maxcomthrilla
-
- 15583 berichten
- 2872 stemmen
Echt, tranen in mijn ogen. Fantastisch!
Ook doorklikken naar Herbert Dijkstra:
"Gisteren bereikte ons het bericht dat de hond van Tyler Hamilton is gestorven. 13 jaar, best oud voor een Golden Retriever. Maar ja, de Tour wacht op niemand." 
Geniaal!
Staan inderdaad grappige uitspraken bij. Vooral om Ducrot `s uitdrukkingen kan ik wel lachen, alhoewel hij soms wat teveel in herhaling valt. Hilarisch gewoon dat dit op wikipedia staat. 
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Voor de weinige onwetenden onder ons:
Een 'chasse patatte' is een eenzame vruchteloze achtervolging. Een renner hangt kilometers en kilometers op dezelfde afstand achter de kopgroep en voor het peloton. Een soort 'tussenhanger' zeg maar.
Chasse komt van het Franse jagen en patatte betekent zoveel als vruchteloos, er een patat op geven, falen, mislukken...
Ik hoop dat Ducrot dit ook leest want ook vandaag gebruikt hij het bijna tot vervelens toe en zegt wederom dat hij niet weet wat het betekent 
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Vandaag moet het dan maar gebeuren voor Rondemaster. Mijn team is zo goed dat er zelfs geen plek meer is voor Jens Voigt. 
Nou, dit wordt weer helemaal niks. Totaal andere koers dan ik verwachtte.
Gelukkig had ik wel de twee coureurs die op de top tegen het asfalt gingen beide in mijn team. 
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Ik had ook een ander koers in mijn hoofd en ook ik heb Wegmann
Wie weet tovert Vino nog iets uit zijn hoge hoed 
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2197 stemmen
2e aankoop in 2 dagen voor Ajax
Rommedahl verkast naar Ajax
Geschreven door Matthijs van Laar op vrijdag, 20 juli om 16:34
Ajax heeft in Dennis Rommedahl opnieuw een aanvaller vastgelegd. Nadat gisteren de Spanjaard Ismael Urzaíz voor één jaar tekende in Amsterdam, zal ook de Deense oud-speler van PSV vanavond zijn handtekening zetten onder een verbintenis die hem de komende tijd Ajacied moet maken.
Vanavond om zeven uur zal de razendsnelle 28-jarige rechteraanvaller officieel worden gepresenteerd in De Lutte, waar de Amsterdammers momenteel hun tenten hebben opgeslagen voor een trainingskamp. Vanmiddag al werd de medische keuring met succes doorstaan.
De 82-voudig Deens international zal in eerste instantie worden gebruikt als stand-in voor Kennedy Bakircioglu, die eveneens nieuw is in de hoofdstad. De Zweedse buitenspeler kwam over van FC Twente, en zal de voorkeur genieten op de flanken in de Arena.
Rommedahl speelde de afgelopen drie jaar voor Charlton Athletic, waarmee hij het afgelopen seizoen degradeerde uit de Premier League. Daarvoor was hij zes jaar in dienst van PSV.
En nog meer Ajax nieuws: Wesley Sneijder blijft komend seizoen ook gewoon nog bij Ajax. Dat heeft ie in een persconferentie bekend gemaakt.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3903 stemmen
Nou, dit wordt weer helemaal niks. Totaal andere koers dan ik verwachtte.
Gelukkig had ik wel de twee coureurs die op de top tegen het asfalt gingen beide in mijn team. 
Ik heb ook allemaal aanvallers. Wat had je vandaag een slag kunnen slaan met een sprintersteam. Fedrigo had ik wel maar die gaat het helaas ook niet redden.
Matchostomos
-
- 4171 berichten
- 535 stemmen
Het is groen en je krijgt er maar geen genoeg van. Het is Tom Boonen. 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Rommedahl verkast naar Ajax
Bah, daar had ik altijd zo'n hekel aan toen hij bij PSV zat. Faalde ook altijd volledig in de belangrijke wedstrijden. Ik ben echt niet tevreden met de aankopen van Ajax tot nu toe, alleen Kennedy vind ik een aanwinst. Ik vrees dat het tussen AZ en PSV zal gaan. 
Dat is dan wel weer goed nieuws.
Wat de tour betreft: Beetje jammer dat Boonen weer wint. Cancellara heeft vandaag de benen stil gehouden, dus die staat er morgen echt wel.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2197 stemmen
Bah, daar had ik altijd zo'n hekel aan toen hij bij PSV zat. Faalde ook altijd volledig in de belangrijke wedstrijden. Ik ben echt niet tevreden met de aankopen van Ajax tot nu toe, alleen Kennedy vind ik een aanwinst. Ik vrees dat het tussen AZ en PSV zal gaan. 
Dat is dan wel weer goed nieuws.
Wat de tour betreft: Beetje jammer dat Boonen weer wint. Cancellara heeft vandaag de benen stil gehouden, dus die staat er morgen echt wel.
Ik vond Rommedahl bij PSV altijd wel dreigend overkomen. Is denk ik de beste buitenspeler die Ajax nu in de selectie heeft. Kennedy is technisch wel beter maar kan beter rechtshalf spelen. Alleen speel Gabri maar eens uit de basis...
Nummer 3 is ook bijna binnen
'Nilsson en Ajax persoonlijk overeen'
Op: 20-07-2007 Op: 16:39 Door: Nathan Mol
De kans is heel groot dat Lasse Nilsson het komende seizoen gaat spelen voor Ajax. De club uit Amsterdam zou met de 25-jarige Zweed van SC Heerenveen hebben gepraat over een overgang naar Amsterdam en al tot een akkoord zijn gekomen. Nilsson mag voor ongeveer vier miljoen euro gekocht worden van Heerenveen.
De Zweed wordt aantrekkelijk voor Ajax na het vertrek van Perez,Babel en Tom de Mul.
Nilsson liet eerder weten weg te willen bij Heerenveen, omdat hij liever naar een grotere plaats wil verhuizen. In dat plaatje past Ajax perfect met Amsterdam als stad.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3311 stemmen
Opvallende aankoop, die Rommedahl. Ben ook een beetje sceptisch, maar ik heb ook genoeg vertrouwen in van Geel over wat ie binnenhaalt.
Nilsson mag van mij ook wel komen. Vesterking is sowieso gewenst aan de linkerkant, denk niet dat Mitea dat een heel seizoen in zn eentje kan invullen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Dit zijn leuke spelers voor de breedte, verwacht toch nog wel 1 á 2 basis-aankopen.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2197 stemmen
Ik snap niet echt waarom Ajax alleen maar bezig is met aanvallers. Van Geel had gezegd dat ie niet zou komen maar een centrumverdediger rond de 25/26 lijkt me ook niet zo vreemd. Als Stam uit valt staan er alleen maar gasten van 20/21
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2415 stemmen
Haha geweldig! Tranen over mijn wangen
"Voigt zit ondersteboven op de fiets, te roepen om zijn moeder"
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Het is groen en je krijgt er maar geen genoeg van. Het is Tom Boonen. 
Vrijdag is niet langer 'visdag' maar 'Boonendag'. Vrijdag de dertiende nummer één, vandaag vrijdag de twintigste nummer twee en nu snel even kijken welke rit er volgende vrijdag is. 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Hahahaha, geweldige link timbo_.
Ook echt dat "harken op het buitenblad" dat wel 3 keer terugkomt
.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
Opvallende aankoop, die Rommedahl. Ben ook een beetje sceptisch, maar ik heb ook genoeg vertrouwen in van Geel over wat ie binnenhaalt.
Nilsson mag van mij ook wel komen. Vesterking is sowieso gewenst aan de linkerkant, denk niet dat Mitea dat een heel seizoen in zn eentje kan invullen.
Ik had vertrouwen in Van Geel, zelfs het aankopen van de oude Urzais en dergradant Delorge kan ik begrijpen. Maar nu Rommedahl ...
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
Ik snap niet echt waarom Ajax alleen maar bezig is met aanvallers. Van Geel had gezegd dat ie niet zou komen maar een centrumverdediger rond de 25/26 lijkt me ook niet zo vreemd. Als Stam uit valt staan er alleen maar gasten van 20/21
Misschien komt die nog. Hij is in ieder geval stevig bezig in het verbreden van de selectie. En van Geel beloofde dat Ajax nog niet uitgewinkeld was.
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
Het vertrek van Babel heeft Ajax zich laten bewegen op het Transfermarkt. Na het aantrekken van Urzaiz heeft Ajax na Delgado ook haar ogen gericht op Valeri Bojinov.
Dit wist Nova TV vanmiddag te meldden. Ook op fansites van Fiorentina wordt er al over gespeculeerd, een vertrek lijkt aanstaande.
In 1998 kwam Valeri Bojinov naar US Lecce van Pieta Hotspurs FC, 7 jaar later, in 2005, ging de Bulgaar voor 13 miljoen euro naar Fiorentina. Afgelopen seizoen werd hij verhuurd aan de Turijnse club Juventus
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
De Spaanse grootmacht Real Madrid is nu al bezig met toekomstige transfers. Hoewel enkele aankopen voor dit jaar nog niet zijn afgerond, denken de Madrilenen er nu al over om Kaká volgend jaar aan te trekken.
Op de Italiaanse website calciomercato.com is te lezen dat de Madrilenen een bod van 104 miljoen euro voorbereiden op Kaká. Voor de Braziliaan zou een contract tot 2016 met een jaarsalaris van 13 miljoen euro klaarliggen.
Als Real werkelijk 104 miljoen euro voor Kaká gaat betalen, wordt dat de duurste transfer uit de geschiedenis. Op dit moment heeft Zinedine Zidane het record in handen. In 2001 ontving Juventus 73 miljoen euro van Real Madrid voor de Franse ster.
Volgens calciomercato zou Milan met het geld dat het ontvangt voor Kaká Ronaldinho of het Braziliaanse talent Alexandre Pato willen kopen. Pato speelt momenteel bij Internacional uit Porto Alegre, maar wordt gezien als een groot talent en werd al met vele Europese topclubs in verband gebracht.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Vindt het tot nu toe wel aardige breedte-aankopen, het gunt Ajax eveneens meer mogelijkheden in speelstijl en systeem. Rommedahl is immers een heel ander type dan Kennedy en ook Urzaiz en Huntelaar verschillen nogal. Hoop wel op nog 2 á 3 wat grotere namen (= potentiële basisspelers).
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Na etappe 5 kwam de FRANSMAN Geoffrey Lequatre zeer ruim buiten tijd binnen na een val. Hij mocht echter toch starten de volgende dag. Vandaag komt Stef Clement na een val een paar minuten buiten tijd binnen en hij moet naar huis. Die fransen veranderen ook nooit... Sneu voor Clement, dat dit een dag voor de tijdrit gebeurt (zijn specialiteit).
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
De tip van de dag, nee van de week, nee van het jaar!
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"

ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 8160 stemmen
Apart, ik lig helemaal krom van het lachen om die uitspraken. Toch als ik de tour kijk, erger ik me alleen maar aan hem.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2197 stemmen
Misschien komt die nog. Hij is in ieder geval stevig bezig in het verbreden van de selectie. En van Geel beloofde dat Ajax nog niet uitgewinkeld was.
Als er een linksbuiten en een centrumverdediger bij komen lijkt Ajax wel uitgewinkeld
happie
-
- 6261 berichten
- 426 stemmen
Vindt het tot nu toe wel aardige breedte-aankopen, het gunt Ajax eveneens meer mogelijkheden in speelstijl en systeem. Rommedahl is immers een heel ander type dan Kennedy en ook Urzaiz en Huntelaar verschillen nogal. Hoop wel op nog 2 á 3 wat grotere namen (= potentiële basisspelers).
Dat moeten dan waarschijnlijk Suarez, Nillson en/of Delgado worden, aangezien ze nog een basisspeler op links willen hebben. Ik heb nog niet echt een verdediger gehoord die ze voor de basis willen halen. Aangezien van der Wiel nu ook een tijdje uit de running is. Ze gaan in ieder geval niet bepaald op de Nederlandse tour op dit moment. Maar ik geloof dat Kennedy redelijk en Rommedahl toch behoor de nederlandse taal machtig is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.