- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3311 stemmen
Och hij werd van te voren door iedereen een top 10 kans toegedicht. Hij eindigt in de etappe in de top 10 en staat in het klassement in de top 10. Dus goed gedaan, lijkt mij.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Wat een dramatische dag voor T-Mobile. Rogers, Cavendish en Burghardt stappen af, en ze raken ook nog eens het geel kwijt.
Burghardt heeft hem gewoon uitgereden (169ste op 39.07) al maakt dat de dag niet veel beter voor ze natuurlijk......
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3311 stemmen
Vreemd dat ze overal roepen dat ie afgestapt is
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Och hij werd van te voren door iedereen een top 10 kans toegedicht. Hij eindigt in de etappe in de top 10 en staat in het klassement in de top 10. Dus goed gedaan, lijkt mij.
Leuke tour krijg je dan als iedereen zo zou denken/rijden...
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Klopt, heeft de jury ten onrechte doorgegeven tijdens de rit.
Zelfde verhaal met Hushovd, die staat ook gewoon in de uitslag.
En voor wie het mocht interesseren: Mc Ewen was te laat binnen.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3311 stemmen
Leuke tour krijg je dan als iedereen zo zou denken/rijden...
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Prachtige rit maar ik snap werkelijk niet waarom Moreau en Valverde en co Vino niet de vernieling in rijden. Dijkstra mocht zijn 'hollen en stilstaan' stokpaardje weer van stal halen, en terecht ditmaal...
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3904 stemmen
Respect voor Napolitano, Herve en Mc Ewen. Anderen zouden hebben opgegeven zij hebben echter vanaf kilometer 10 afgezien en moeten knokken om op tijd binnen te komen. Het is niet gelukt maar de poging dwingt bij mij toch respect af.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Aan het passeren van de finish van de achtste etappe in Tignes heeft Patrik Sinkewitz in ieder geval een gebroken neus overgehouden. De Duitser van T-Mobile botste tegen een toeschouwer en is naar het ziekenhuis gebracht.
Ook de toeschouwer kwam er niet zonder kleerscheuren vanaf. Hij ligt in coma in het ziekenhuis.
Gaat lekker
.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Niet de geluksdag van T-Mobile...
Trouwens, Thomas Dekker op 7 minuten gereden door Bram Tankink, wie had dat kunnen denken in een alpenetappe.
maxcomthrilla
-
- 15583 berichten
- 2872 stemmen
Tankink is zichzelf inderdaad aan het ontdekken. Jammer dat Thomas vandaag niet met de beste 40 mee kon.
Verder een aardige etappe. Grote vraagteken voor mij is nu Valverde. Eerst lossen uit een groep van 50 man, daarna uit de groep Moreau gelost en weer terug gekomen. Verder niet meewerken maar wel volop aanvallen afslaan. Nou, ja het zal allemaal wel gespeeld zijn, ik blijf vertrouwen in hem houden.
Rasmüssen was geweldig vandaag, Mayo herrees maar ik moet nog zien of hij constant genoeg is om te bljven verrassen. En wat ik al verwachtte Karpets bleek een stuk minder dan zijn 2 kopmannen.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
RASMUSSEN. 
Geweldige dag voor Rabo. Het lijkt me een misrekening van de concurrentie om Rasmussen zo weg te laten rijden. Drie minuten is een groot gat en de renners die het kortst staan zijn ook geen tijdrijders (Mayo, Valverde, Moreau).
Waar die Mayo ineens vandaan komt is me overigens een raadsel. Hoe kan hij ineens weer zo goed zijn??? Kaschechkin is ook beter dan ik nu al (op grond van zijn ervaring, voorjaar en rol binnen de ploeg) verwachtte.
Wordt echt tof om te zien hoe Rabobank dit gaat uitspelen de komende dagen. Mentsjov is nog een grote troef en samen met meesterknecht Boogerd zijn er mooie tactieken te verzinnen.
Prachtige rit maar ik snap werkelijk niet waarom Moreau en Valverde en co Vino niet de vernieling in rijden.
Vino is al de vernieling in gereden. Vergeet Vino. In Vino Veritas.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
RASMUSSEN. 
Geweldige dag voor Rabo. Het lijkt me een misrekening van de concurrentie om Rasmussen zo weg te laten rijden. Drie minuten is een groot gat en de renners die het kortst staan zijn ook geen tijdrijders (Mayo, Valverde, Moreau).
Moreau werd in de eerste tijdrit van vorig jaar 14e met "slechts" 2 minuten achterstand op Gonchar. Zo slecht is dat nou ook weer niet, zeker vergeleken met Rasmussen (8 minuten). Wil Rasmussen een serieuze kans maken hij met twee tijdritten zal in in de overige bergettappes in elk geval nog flink wat tijd moeten winnen volgens mij.
Neemt niet weg dat ze deze ritwinst en de trui alvast in de zak kunnen steken natuurlijk!
Matchostomos
-
- 4171 berichten
- 535 stemmen
Wat Rasmussen vandaag liet zien was een knap staaltje wielrennen, en ik zie het hem zeker en vast nog eens overdoen in de Pyreneeën.
Een kandidaat voor het geel is hij echter niet, niet enkel vanwege zijn beperkte tijdrijderscapaciteiten, maar ook vanwege het feit dat hij dat hoge niveau in de bergen niet kan aanhouden of alleszins niet altijd mee zal kunnen gaan met de besten (zoals vorige jaren eveneens bleek).
Hetzelfde geld in principe voor Mayo. Hij heeft zijn pieken, maar die zijn meestal beperkt tot één of twee dagen. Aan hem natuurlijk om het tegendeel te bewijzen, al verwacht ik niet al te veel meer van hem.
Na de eerste echte grote opdracht blijft de strijd voor het geel nog helemaal open; tussen plaats 3 (Mayo) en plaats 23 (Karpets) zit slechts een verschil van minder dan vier minuten. Enkelen daarvan zullen ongetwijfeld nog meer tijd verliezen, maar het gros van deze groep dingt nog steeds mee, zelfs Vinokourov. Zeker als hij tijdens de rustdag goed herstelt van zijn opgelopen schade.
Persoonlijke favoriet: Vladimir Karpets (eeuwige reserve: Andreas Klöden, die ten tijde van ex-persoonlijke favoriet Ullrich, ook al reserve was
).
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3311 stemmen
Ik had ook groot vertrouwen in Karpets. Vond hem alleen vandaag geen grote indruk achter laten. Mijn favorieten zijn Valverde en Contador.
starbright boy (moderator films)
-
- 22599 berichten
- 5249 stemmen
Twee jaar geleden kon Rasmussen in elke bergrit met de allerbesten mee, vorig jaar niet. Maar toen was hij nogal duidelijk zijn krachten aan het verdelen en niet met het klassement bezig en voor mijn gevoel beduidend minder goed dan in 2005 en dit jaar. Desalnietemin heeft Rasmussen nog heel veel voorsprong erbij nodig wil hij met twee lange tijdritten de tour kunnen winnen. Een minuut of tien erbij, pas dan is hij kansrijk en dat lijkt me niet erg haalbaar.
De tour ligt nog behoorlijk open. Valverde en Klöden vind ik moeilijk te peilen. Evans vond ik stiekem sterk. Moreau maakte een sterke indruk. Schleck en Contador gaan top 10 rijden. Karpets en Fothen vielen me tegen. In Vino geloof ik ook niet zo meer, maar dat is zeker geen renner die je snel moet afschrijven.
Overigens een relatief zware tour dit jaar. De Alpen zijn pittig, maar weleens zwaarder geweest, maar de Pyreneeën zijn dit jaar nog een aardig stukje erger. Het zwaarste Pyreneeënparcours in jaren. Zondag, Drie zeer zware etappes.Vooral in de etappe van zondag gaat een hoop favorieten flink door het ijs zakken. Dat is de essentiele bergetappe verwacht ik. Maar ook volgende week woensdag is niet mis met finish op de Aubisque. Verder nog zowat 110 tijdritkilometers. Daarnaast nauwelijks nog echt vlakke etappes.
Matchostomos
-
- 4171 berichten
- 535 stemmen
Overigens een relatief zware tour dit jaar. De Alpen zijn pittig, maar weleens zwaarder geweest, maar de Pyreneeën zijn dit jaar nog een aardig stukje erger. Het zwaarste Pyreneeënparcours in jaren. Zondag, Drie zeer zware etappes.Vooral in de etappe van zondag gaat een hoop favorieten flink door het ijs zakken. Dat is de essentiele bergetappe verwacht ik. Maar ook volgende week woensdag is niet mis met finish op de Aubisque. Verder nog zowat 110 tijdritkilometers. Daarnaast nauwelijks nog echt vlakke etappes.
Die hogere moeilijkheidsgraad bevalt me wel. Meer renners die spelen met hun limieten en dus meer renners die zichzelf tegenkomen of zichzelf overtreffen. In een open Tour als deze kan dat de bikkelharde strijd enkel en alleen maar ten goede komen.
En meer naar het oosten, meerbepaald in Oostenrijk, wint Stijn Devolder de ronde. Het lijkt er meer en meer op dat we met Devolder eindelijk nog eens een volwaardige klassementsrijder hebben. Een mooie top tien plaats in de komende Tour de France moet tot de mogelijkheden behoren. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En voor wie het mocht interesseren: Mc Ewen was te laat binnen.
Ik heb gisterenavond nog een kort interview gezien met McEwen. Hij was een half uur te laat binnen. Zijn commentaar: "De zwakkeren moeten er uit. Maar men kan nooit zeggen dat ik opgegeven heb."
Zeer spijtig om zo deze symphatieke halve Vlaming te moeten verliezen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Desalnietemin heeft Rasmussen nog heel veel voorsprong erbij nodig wil hij met twee lange tijdritten de tour kunnen winnen. Een minuut of tien erbij, pas dan is hij kansrijk en dat lijkt me niet erg haalbaar.
Met nog een dikke honderd kilometer tijdrijden (109,5) te gaan, én wetende welke slechte tijdrijder Rasmussen is dacht ik eerder aan 20 minuten. En dan nog. Onder druk presteert die man niet. Alleen maar als men hem zijn 'ding' laat doen, dan is hij op zijn best. 
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Een kandidaat voor het geel is hij echter niet, niet enkel vanwege zijn beperkte tijdrijderscapaciteiten, maar ook vanwege het feit dat hij dat hoge niveau in de bergen niet kan aanhouden of alleszins niet altijd mee zal kunnen gaan met de besten (zoals vorige jaren eveneens bleek).
Oke, voor zijn constantheid in de bergen vrees ik ook een beetje. Aan de andere kant hebben we gister kunnen zien dat er bergop geen echte tempobeul bij zit. Of hij forse tijdverliezen gaat boeken bij een mindere dag valt dus te bezien.
De tijdritkwaliteiten van Rasmussen worden volgens mij echter veel te dramatisch voorgesteld, met name op basis van de beruchte etappe uit 2005 waarin hij twee keer viel en tig keer van fiets wisselde. Echter, zelfs toen verloor hij 'maar' vijfenhalve minuut op Evans (die van de kanshebbers van nu het best reed in die rit, zevende).
Daartegenover zet ik de bergetappe van vorig jaar waarin Rasmussen zeker 50 kilometer op het vlakke standhield tegen het duo Moreau/Voigt, die "geen acht millimeter dichterbij" kwamen (M. Boogerd). Zijn tijdritten van dat jaar kunnen nauwelijks serieus worden genomen, hij had toen niets te winnen.
Tenslotte heeft de Deen dit jaar op tijdritten getraind.
Vino en Menchov (of zelfs Karpets) laten al jaren zien tekort te komen in de bergen en toch worden ze nog als favorieten gezien, dan zet ik mijn geld liever op Rasmussen die weliswaar geen ijzersterke tijdrit zal rijden maar mijns inziens toch zeker niet kansloos is.
En om dit betoog nog enigszins te relativeren: het is natuurlijk veel te vroeg om het hierover te hebben. 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Zaterdag is de eerste tijdrit en dan zullen we zien of Rasmussen nog een kans heeft. Renners met de gele trui om de schouders kunnen vaak wat extras in een tijdrit, maar Rasmussen zal toch minimaal 4 minuten per tijdrit verliezen, waarschijnlijk meer. Ik zie hem dus niet als kandidaat tourwinnaar, het lijkt mij namelijk sterk dat hij de prestatie van gisteren nog twee keer gaat herhalen deze tour.
Sowieso zal het er in de Pyreneen anders uitzien, omdat van de 15 kanshebbers die er nu nog zijn, minstens de helft al afvalt na morgen en na de tijdrit . De koers zal daarna meer gecontroleerd worden door de favorieten die dan nog over zijn denk ik.
kos
-
- 46806 berichten
- 8936 stemmen
Rasmussen krijgt bovendien nu alleen maar de ruimte omdat hij toch geen gevaar is. Moet het nog zien als ze hem een keertje niet willen laten gaan.
kos
-
- 46806 berichten
- 8936 stemmen
En warme interesse van Real voor Sneijder.
Dat zou geweldig zijn.
.
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Er is nu niemand die zowel in de bergen als in de tijdritten superieur is, dat is echt een verschil met voorgaande jaren. Rasmussen is een van de weinigen die tenminste op één van beide disciplines het verschil kan maken (met de nadruk op kan). Laten we zeggen dat het een mooie winnaar zou zijn. 
(Overigens zie ik op ad.nl dat Rasmussen uitdrukkelijk niet op tijdritten heeft getraind.)
De etappe van morgen vind ik erg lastig te voorspellen. Zoveel scenario's mogelijk met een aankomst 'berg-af'.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3904 stemmen
Grote vraagteken voor mij is nu Valverde. Eerst lossen uit een groep van 50 man, daarna uit de groep Moreau gelost en weer terug gekomen. Verder niet meewerken maar wel volop aanvallen afslaan.
Je moet die Ducrot en Dijkstra niet teveel geloven als ze dergelijke dingen roepen. Valverde loste niet maar wilde even met de ploegleider overleggen ofdat ze niet achter Rasmussen moesten gaan rijden.
Knisper
-
- 13052 berichten
- 1285 stemmen
Volgens mij heeft het verleden wel bewezen dat renners in de gele trui toch flink wat betere tijdritten afleveren dan anders (bijv. Heras in de Vuelta (en voor zijn US Postal-periode), die reed ook opeens top 3) Rasmussen zal waarschijnlijk wel meer tijd nodig hebben, maar hij heeft dan ook nog de kans om dit te bewijzen. Het veld ligt nog in ieder geval open.
Kloden zou er enorm goed voorgestaan hebbben als hij Vino niet hoefde te helpen. Ik begrijp werkelijk geen snars van die tactiek, maar misschien moeten we daarvoor bij Kazahkstan Railways zijn.
Pure
-
- 770 berichten
- 0 stemmen
Misschien herstelt Vino wel dusdanig goed dat Astana nog vertrouwen in hem heeft voor de rest van de Tour. Maar Klöden was gisteren wel erg sterk bezig inderdaad.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Volgens mij heeft het verleden wel bewezen dat renners in de gele trui toch flink wat betere tijdritten afleveren dan anders (bijv. Heras in de Vuelta (en voor zijn US Postal-periode), die reed ook opeens top 3)
Heras had daar een speciaal soort "voorbereiding" voor. 
Dat begreep ik ook niet, ze hebben wel erg veel vertrouwen in Vino, terwijl Kloden op dit moment duidelijk beter is. Misschien heeft het er iets mee te maken dat Vino een Kazak is en Kloden niet.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Volgens mij heeft het verleden wel bewezen dat renners in de gele trui toch flink wat betere tijdritten afleveren dan anders (bijv. Heras in de Vuelta (en voor zijn US Postal-periode), die reed ook opeens top 3) Rasmussen zal waarschijnlijk wel meer tijd nodig hebben, maar hij heeft dan ook nog de kans om dit te bewijzen. Het veld ligt nog in ieder geval open.
Kloden zou er enorm goed voorgestaan hebbben als hij Vino niet hoefde te helpen. Ik begrijp werkelijk geen snars van die tactiek, maar misschien moeten we daarvoor bij Kazahkstan Railways zijn.
Ik ben er vrij zeker van dat hier een flink stuk kazachstaans chaufinisme bij komt kijken inderdaad!
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik heb gisterenavond nog een kort interview gezien met McEwen. Hij was een half uur te laat binnen. Zijn commentaar: "De zwakkeren moeten er uit. Maar men kan nooit zeggen dat ik opgegeven heb."
Zeer spijtig om zo deze symphatieke halve Vlaming te moeten verliezen.
Was inderdaad een prachtig stukje! Mc Ewen laat nog maar eens zien wat een op en top sportman (en een goed mens) hij is, ook in een mindere periode! 9 van de 10 hadden er al lang de brui aan gegeven of op zijn minst geen zin gehad in de pers, Chapeau!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.