• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.011 films
  • 12.557 series
  • 34.722 seizoenen
  • 655.105 acteurs
  • 200.356 gebruikers
  • 9.458.571 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Zavo schreef:

Inderdaad, was duidelijk dat Freire er langs wou, mou door een snok naar rechts van Boonen kon hij niet. OK, het was niet erg genoeg voor diskwalificatie, maar het gebeurde wel. Freire zei in het interview na de rit ook dat Boonen niet recht bleef sprinten.

Op het ogenblik dat Boonen voor ligt op de renners het kortst bij hem kiest hij zelf het parcours. Freire komt op geen enkele ogenblik nog maar aan zijn wiel. Ik heb net nog eens de beelden bekeken, en Boonen moest, net als Freire trouwens, een renner van Gerolsteiner ontwijken. Daarom gaan die twee naar rechts.

Maar is het nu niet triest voor de Nederlanders dat ze moeten supporteren voor een Nederlandse ploeg vol 'gastarbeiders' omdat ze zelf geen finisher hebben?

Ik ben tevreden dat we morgen aan de bergen beginnen, zodat we Boogerd nog eens een keertje zien. En die moet eentje winnen voor zijn laatste jaar. Ik hou wel van die spontane man.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

speedy23 schreef:

Maar is het nu niet triest voor de Nederlanders dat ze moeten supporteren voor een Nederlandse ploeg vol 'gastarbeiders' omdat ze zelf geen finisher hebben?

Ik supporter echt niet alleen voor Freire omdat hij voor Rabo rijdt, maar ook omdat ik hem sympathiek vind (in tegenstelling tot Boonen). Mijn favoriete sprinters zijn Freire en McEwen. Helaas hebben ze beiden pech deze tour (al wint McEwen wel een etappe).

Maar dat Nederland al jaren geen topsprinters mee heeft is inderdaad wel opvallend. Misschien moet Theo Bos het maar eens op de weg proberen vanaf 2009 (eerst nog even olympisch goud winnen natuurlijk ).

Ik ben trouwens ook blij dat de bergen beginnen, genoeg sprints gehad nu. Ik ben alleen bang dat de favorieten vandaag vooral zulen aftasten en niet zullen aanvallen,.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

otherfool schreef:

Leuk hoor, dat sprinten, maar vandaag begint het echt! Ik denk dat Vino het op die laatste klim meteen gaat proberen. Of hij gaat slagen is een tweede. Ik tip vandaag voor de winst Valverde, Kloden komt in het geel.

Gisteren zaten de beide heren anders als twee dode vogeltjes in het wiel. Het zou me echt verbazen als één van beiden vandaag een rol gaat spelen. Sterker nog, Vino zou morgen weleens direct de tour kunnen verliezen. Ik hoop meer dat Rabo de kaart van Thomas Dekker durft te spelen vandaag. Zou een mooiw etappe zijn voor hem!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3904 stemmen

Art schreef:

Wat is dat nou weer voor onzin?!

Kloden en Vino zijn gewoon veel zwaarder geblesseerd als jullie denken. En aangezien jullie hier het over Vino's aanvallen hebben probeer ik jullie vast voor te bereiden. Dit werd bijvoorbeeld gister nog door de Astana ploegleider gezegd. En als vino zelfs al niet op de pedalen kan staan dan gaat die de komende twee dagen op minuten gereden worden.

2007-07-13 - ’Klöden twijfelgeval, Vino start zeker’

Het is nog onduidelijk of Andreas Klöden zaterdag op de racefiets stapt voor de zevende etappe in de Ronde van Frankrijk, waarin de eerste bergen opdoemen. De Duitse wielrenner van Astana reed vrijdag met veel pijn naar de finish in Bourg-en-Bresse. „Ik heb geen idee of hij morgen start. We zullen moeten afwachten wat de artsen zeggen”, zei teammanager Marc Biver na afloop van de etappe.

Kopman Aleksander Vinokoerov start zaterdag zeker, ondanks dat de Kazak ook moeite had om het tempo bij te benen en leed. „Ik weet zeker dat Vino start, ik ken hem, hij is een vechter”, aldus Biver.

Klöden en Vinokoerov kwamen beide in de etappe van donderdag ten val. Klöden, derde in de Tour van vorig jaar en de huidige nummer twee in het algemeen klassement, liep daarbij een haarscheurtje op in zijn stuitje. Het doet vooral pijn als hij op de pedalen staat. ’Vino’, kandidaat voor de eindzege, verwondde knieën en elleboog en fietste met hechtingen.

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

Sorry, dit wist ik niet Als het inderdaad zo zou zijn is dat toch wel heel erg jammer voor het verdere verloop van deze Tour!

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Vinokourof rijdt met dertig hechtingen in beide knieën. Je moest eens zien hoe ze beiden verpakt zijn.

Klöden daarentegen heeft een barst in het staartbeen, wat naar het schijnt enorm pijnlijk én ongemakkelijk is.

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

Gisteren heb ik niet veel van de etappe kunnen zien, vandaar. Maar ik baal behoorlijk van dit gebeuren!

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

Sdiri uit ziekenhuis na ongeluk met speer

(Novum) - Salim Sdiri heeft het ziekenhuis in Rome zaterdagochtend verlaten. De Franse verspringer werd vrijdagavond tijdens de Golden League-wedstrijd in de Italiaanse hoofdstad geraakt door een afgedwaalde speer, maar de verwondingen bleken mee te vallen. Volgens het persbureau Reuters mocht hij met vijf hechtingen in zijn rechterzij naar huis.

De toeschouwers in Rome kregen de schrik van hun leven toen Sdiri het slachtoffer werd van een totaal mislukte worp van de Finse speerwerper Tero Pitkämäki. De Fransman had echter het geluk dat er geen organen werden geraakt, waardoor de schade beperkt bleef tot een drie centimeter diepe vleeswond.

Gelukkig is het goed afgelopen maar bizar is het allemaal wel!

kos

• 46806 berichten
  • 8936 stemmen

Toch opmerkelijk als je die beelden ziet. Een speer die vanaf ik weet niet hoeveel meter met een enorme snelheid in de zijkant van een lichaam terecht komt en dan maar een vleeswond van 3 cm. als gevolg .

Misschien moet Mel Gibson eens opletten .

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Dat was gister te zien op tv, door de wind kwam de speer in de rug van die verspringer. Zag er, op z'n zachts gezegd, niet prettig uit, maar gelukkig valt het mee.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

timbo_ schreef:

Kloden en Vino zijn gewoon veel zwaarder geblesseerd als jullie denken.

Ze gingen met 7 vingers in de neus mee vandaag. Volgens mij valt het allemaal wel een beetje mee...

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

Een heerlijke rit vandaag met een prachtige winnaar!

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

speedy23 schreef:

Ik snap dat ook niet. Ik supporter de Nederlanders wel maar toch niet Flecha, Menchov of Freire? Zal me echt worst zijn dat die toevallig voor Rabobank rijden.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Art schreef:

Hmm ik had Landaluze in m'n Rondemaster dus die had er nog wel bij mogen komen

timbo_

• 13116 berichten
  • 3904 stemmen

Art schreef:

Vond etappe niet veel aan. Leuk begin maar de grote keken elkaar maar wat aan.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

otherfool schreef:

Ik snap dat ook niet. Ik supporter de Nederlanders wel maar toch niet Flecha, Menchov of Freire? Zal me echt worst zijn dat die toevallig voor Rabobank rijden.

Rabobank is toch een mooie ploeg? Staan meestal wel voor aanvallend rijden.

Zoals eigenlijk wel verwacht was het niks vandaag, nog geen speldenprik van de favorieten. Morgen dan maar.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3904 stemmen

otherfool schreef:

Ze gingen met 7 vingers in de neus mee vandaag. Volgens mij valt het allemaal wel een beetje mee...

Als ze dit kinderlijke tempo nog niet bij hadden kunnen benen weet ik het ook niet meer. Maar we spreken elkaar morgen weer.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

Inderdaad, weeral een saaie rit. Ben eens benieuwd of het 'niet kunnen' of 'niet durven' was. Hopelijk begint het morgen dan écht...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3904 stemmen

speedy23 schreef:

Volgens mij zien de Belgen ook het liefst Evans goed rijden op het moment omdat ze zelf niks beters hebben voor het rondewerk. Dus zie het verschil niet zo.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Is de eerste Belg eigenlijk al binnen?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

Nee hoor, helemaal niet. Ik heb het meer voor de Spanjaarden: Valverde en Sastre. Al vrees ik er wat voor...

Ik wil het wel eens zien morgen. Heb echt totaal geen idee wie er het sterkst is van de favorieten. Sastre trok nogal vaak een vies gezicht, Menchov reed constant achteraan de groep, Vino en Klöden sukkelen wat met hun blessures (al leek het vooral bij Klöden wel mee te vallen), Evans zal wel weer zover mogelijk willen aanklampen; net als Leipheimer, Moreau daarentegen leek wel heel makkelijk te rijden,...

Ik denk niet dat er echt iemand bovenuit zal steken, en het ook morgen nog met seconden spelen zal zijn ipv minuten. Spannend? Dat zeker. Spectaculair? Voorlopig allerminst.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

timbo_ schreef:

Als ze dit kinderlijke tempo nog niet bij hadden kunnen benen weet ik het ook niet meer. Maar we spreken elkaar morgen weer.

De Hincapies en Desselen moesten er anders al af...

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

timbo_ schreef:

Vond etappe niet veel aan. Leuk begin maar de grote keken elkaar maar wat aan.

De klassementsrijders kruisen morgen hun degens. Logisch dus dat ze vandaag zich koest hebben gehouden. En dan mag er volgens jou mak aan zijn gereden, toch gek dat mannen als Hincapie en Anton tijd hebben verloren...

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Zavo schreef:

Rabobank is toch een mooie ploeg? Staan meestal wel voor aanvallend rijden.

Ik heb ook niks *tegen* de Rabo's, maar of (ik noem eens wat) Kloden, Evans of Menchov de tour wint is mij om het even.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik verwacht veel van Kashechkin, ook Contador reed gemakkelijk mee vandaag.Valverde is misschien wel de favoriet nu Kloden en Vino problemen hebben, zelf heeft hij nog geen trap teveel gedaan.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4767 stemmen

Art schreef:

(quote)

De klassementsrijders kruisen morgen hun degens. Logisch dus dat ze vandaag zich koest hebben gehouden. En dan mag er volgens jou mak aan zijn gereden, toch gek dat mannen als Hincapie en Anton tijd hebben verloren...

Dat zijn nu ook niet dé klimmers bij uitstek hé. Anton heeft nog maar weinig bewezen en Hincapie zakte vorig jaar door het ijs als kopman in de tour. Al de echte favorieten bleven er makkelijk bij en ze kwamen ook maar bar weinig dichter bij de vluchters op toch een klim van 15 km. Er werd in totaal maar anderhalve minuut dichtgereden op een in de laatste 5 km stervende Gerdeman, Landaluze en de la Fuente. Zo hard is er dan toch niet gereden in de favorietengroep...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3904 stemmen

Art schreef:

Hincapie is gewoonweg geen Tourrenner dat is inmiddels toch wel duidelijk. Die heeft ooit 1 bergetappe gewonnen toen die in een ontsnapping zat waarbij hij de hele dag in het wiel van Oscar Pereiro kon blijven. Je helemaal leeg rijden op kop van een peleton om anderen eraf te rijden blijkt gewoon iets totaal anders te zijn dan jezelf voorin handhaven. Die Anton is een aardige klimmer (geentop) maar ook nog heel jong. Die rijdt zijn eerste Tour en heeft een voor hem waarschijnlijk zware eerste week meegemaakt. Van de kopmannen waren er vandaag echt wel mannen niet sterk en dat geen van deze mannen heeft moeten lossen zegt genoeg over het tempo.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Hincapie, Dessel, Anton... (dat Hincapie als favoriet tourwinnaar wordt genoemd vind ik onbegrijpelijk, zeker na vorig jaar) Dat zijn nu niet bepaald favorieten. Als er na een col van 1e categorie nog 40 man het peloton zitten is het bepaald geen slagveld geweest.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Geen Slagveld =! Kinderlijk Tempo

timbo_

• 13116 berichten
  • 3904 stemmen

Voor een bergetappe met een laatste klim zo kort voor de finisch was het een kinderlijk tempo vond ik ja.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.