• 17.188 nieuwsartikelen
  • 182.019 films
  • 12.557 series
  • 34.722 seizoenen
  • 655.146 acteurs
  • 200.358 gebruikers
  • 9.458.628 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

kos

• 46806 berichten
  • 8936 stemmen

Art schreef:

Lekkere etappe vandaag! En wat zonde van Vino

Beste wat er kon gebeuren voor de toeschouwers.

Nu weet je zeker dat er strijd komt want Vino valt desnoods gewoon elke dag aan om dat goed te maken. .

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

Het kan inderdaad nog flink wat vuurwerk op gaan leveren. Dat was een paar jaar geleden ook toen hij wat tijd verloor. Gelijk bij de eerste de beste etappe die hem lag toeslaan! Nu maar hopen dat zijn verwondingen meevallen.

Pieter Montana

• 6681 berichten
  • 2297 stemmen

Jammer ook dat Boonen nu zijn groene trui kwijt is. Al kan het klassement van de groene trui er morgen weer heel anders uit zien aangezien de volgende etappe zo goed als vlak is.

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

kos schreef:

Beste wat er kon gebeuren voor de toeschouwers.

Nu weet je zeker dat er strijd komt want Vino valt desnoods gewoon elke dag aan om dat goed te maken.

Inderdaad, en dan zeker met de tijdrijderscapaciteiten van Klöden in het achterhoofd. Hoewel Vinokourov de kopman is bij Astana, blijft Klöden als ploegmaat een geduchte tegenstander.

En prachtig hoe Cancellera zich in die bocht corrigeert, inclusief een ferme 'zwiep'.

kos

• 46806 berichten
  • 8936 stemmen

Ik vind het vooral mooi dat Cancellara elke dag gewoon mee voorin rijdt . Slim is anders (valpartijen heeft ie al gezien), maar wel leuk om te zien.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Art schreef:

Ik heb ook een team van vluchters en heb ook een paar die jij hebt maar dat je Chavanel bent vergeten!

Mja misschien was-ie te duur toen ik besloot, of heb er gewoon overheen gekeken... Zat toch vooral op de centen te letten want het was moeilijk te voorspellen vandaag. En dat bleek gezien de sprint die ik eigenlijk niet had verwacht...

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

Ik had ook een groepje verwacht. Eens kijken waar ik morgen mee voor de dag ga komen Enne, Chavanel was ietsje goedkoper dan Voeckler

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Mja, gewoon gemist dan Enfin, geen erg, kleine kostenpost vandaag. Morgen zullen we toch zeker nog eens een ouderwetse sprint krijgen? Bennatti ligt voor de hand...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3904 stemmen

Vandaag de nummer 1,2,4 en 5 dus ik ben tevreden.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

kos schreef:

Die Cancellara heeft wel ballen moet ik zeggen .

Ik heb deze week al enkele interviews hem hem gevolgd en het is ook een zeer vriendelijke én intelligente man.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3904 stemmen

Die ook nog een of twee tijdritten gaat winnen.

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

speedy23 schreef:

Ik heb deze week al enkele interviews hem hem gevolgd en het is ook een zeer vriendelijke én intelligente man.

Inderdaad, spreekt naar verluid minstens vijf talen, waaronder een klein beetje Nederlands. Dat het dus een 'ferme kerel' is, kan een zwaar understatement genoemd worden.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Matchostomos schreef:

Inderdaad, spreekt naar verluid minstens vijf talen, waaronder een klein beetje Nederlands.

Het is een Zwitser, dus als je dat Nederlands mee gaat tellen lijken 5 talen me redelijk logisch eigenlijk...

Verder is het vast een intelligente en aardige man hoor, daar niet van. En een erg leuke renner die de tour flink wat kleur heeft meegegeven.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2624 stemmen

Pieter Montana schreef:

Jammer ook dat Boonen nu zijn groene trui kwijt is.

Heel jammer, met een of twee top 10 noteringen heeft hij die wel verdiend!

Wist niet dat Belgen ook zo vergaand chauvinistisch zijn..

Pieter Montana

• 6681 berichten
  • 2297 stemmen

Goodfella_90 schreef:

(quote)

Heel jammer, met een of twee top 10 noteringen heeft hij die wel verdiend!

Eigenlijk 3x top 5 notering en 1x een top 10 notering

Maar ja, Parijs is nog ver...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Met vier punten achterstand op Zabel. En laat dat nu de punten zijn die net zijn eigen ploegmaat Steegmans hem afgesnoept heeft. Moest dat in Parijs gebeuren, Steegmans wordt gelyncht.

starbright boy (moderator films)

• 22599 berichten
  • 5249 stemmen

Boonen heeft volgens mij een status in Vlaanderen die alleen in het redelijk recente verleden overtroffen werd door Museeuw, Merckx en misschien Van Impe.

Zabel vindt zichzelf "te oud" voor groen, met McEwen gaat het lichamelijk en er komt ongetwijfeld een dag (vandaag?) dat het fameuze treintje keurig in de rails blijft. Ik denk dat Boonen die groene trui thuisbrengt.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Toch maakt Boonen geen sterke indruk. Al twee keer achter z'n eigen knecht geeindigd en gister niet voorin, terwijl hij, met zijn kwaliteiten, daar wel had moeten zitten (als Zabel, Freire en Bennati daar zitten, moeten Boonen dat ook kunnen). Ik heb zo'n gevoel dat Zabel wel eens voor een verrassing zou kunnen gaan zorgen door nog eens groen te pakken.

Ik zat er weer helemaal naast in de rondemaster, ik had toch een zwaardere etappe verwacht. Het verbaast me dat niemand wat geprobeerd heeft op de col van 2e categorie.

Dat Vino tijd heeft verloren is misschien wel goed voor de tour. Nu moet hij wel aanvallen. Hopelijk dat hij dat morgen ook al gaat doen, anders krijgen we weer zo'n verhaal als vorig jaar, toen niemand wat durfde.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3904 stemmen

Boonen wint het groen wel. Zijn concurrenten vallen allemaal nog harder door de mand.

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

otherfool schreef:

Het is een Zwitser, dus als je dat Nederlands mee gaat tellen lijken 5 talen me redelijk logisch eigenlijk...

Geen idee of Zwitsers meer aanleg hebben voor het aanleren van verscheidene talen, maar zó logisch vind ik het nu ook weer niet. Ik ken namelijk maar weinig mensen of renners die bekwaam zijn tot het vloeiend spreken van vijf talen. En ik zei minstens vijf, dus het zouden er ook meer kunnen zijn. (Michel Wuyts sprak erover, tijdens een interview met Cancellara, maar heb het maar deels gehoord)

kos

• 46806 berichten
  • 8936 stemmen

Zavo schreef:

Dat Vino tijd heeft verloren is misschien wel goed voor de tour. Nu moet hij wel aanvallen. Hopelijk dat hij dat morgen ook al gaat doen, anders krijgen we weer zo'n verhaal als vorig jaar, toen niemand wat durfde.

Nu al? Ik denk dat hij wacht tot zwaardere etappes...

Boonen vind ik ook tegenvallen, ik hoop dat Bennati nog iets kan, Lampre maakt toch een erg sterke indruk.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3904 stemmen

Cancellara is een italiaanse zwitser. Dus italiaan, duits, engels en nederlands zijn in dat geval logisch. Maar veel renners in het peleton spreken veel talen want ze rijden nu eenmaal met veel verschillende nationaliteiten in de ploegen.

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

De meeste wielrenners spreken volgens mij inderdaad wel meerdere talen. Sommige ook Nederlands, Backstedt bijvoorbeeld, maar Marcel Wüst spant de kroon met zijn zeven talen! Dankzij hem weet ik wat Rabo in het Spaans betekent!

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

Kai Reus!

Wielrenner Reus zwaargewond bij ongeval

GRENOBLE (ANP) - Wielrenner Kai Reus van de Rabobankploeg is donderdag zwaargewond geraakt bij een trainingsongeval in Frankrijk. Reus, die niet meedoet aan de Ronde van Frankrijk, wordt in een ziekenhuis in Grenoble kunstmatig in coma gehouden.

Hij is donderdagavond geopereerd aan een bloeding, linksachter in het hoofd. Reus heeft een gebroken linkersleutelbeen en drie gebroken ribben aan de rechterkant. De toedracht van het ongeval is volstrekt onduidelijk. De 22-jarige renner uit het ProTeam van Rabo vertrok 's morgens in Tignes voor een training en werd later bewusteloos langs de weg gevonden.

Reus was in Frankrijk om maandag samen met collega Leon van Bon gasten van de Rabobank te begeleiden in een beklimming van een berg. ,,Wat er met hem gebeurd is, weten we niet'', zei een woordvoerder van de ploeg. ,,Hij ligt aan de beademing, de artsen hopen hem in de loop van de ochtend te laten ontwaken. Vannacht hebben ze nog een ct-scan gemaakt, gelukkig bleken daar geen verdere complicaties uit.''

GSM

Dion van Bommel, een van de teamartsen van Rabo, is donderdagavond nog naar het ziekenhuis in Grenoble vertrokken. De begeleiders van de ploeg traceerden Reus pas donderdagavond om 20 uur, nadat een medewerker van het ziekenhuis diens gsm had beantwoord.

,,Dit hakt er erg in bij de renners die de Tour rijden'', aldus de zegsman van de ploeg. ,,Kai is een persoonlijke vriend van Thomas Dekker. Dit is erg hard aangekomen bij de andere renners.'' Reus, sinds juli vorig jaar lid van het ProTeam, was in 2003 wereldkampioen op de weg bij de junioren. Vorig jaar won hij bij de beloften zowel het NK tijdrijden als het NK op de weg.

kos

• 46806 berichten
  • 8936 stemmen

.

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

In dat geval vraag ik me af waarom er dan zo lovend wordt gedaan over de talige intelligentie van Cancellara, aangezien dat bij vele andere renners nooit aan bod komt. Cancellara mag dan een opvallende week gehad hebben, dat kan de commentators toch niet weerhouden om hetzelfde van andere renners te zeggen.

Maar goed, misschien liet ik me te snel leiden door die ene vermelding.

En vandaag wordt een rit voor de sprinters, al lijkt de rit van morgen al meteen de geknipte rit voor Vino om tijd terug te nemen.

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

Matchostomos schreef:

In dat geval vraag ik me af waarom er dan zo lovend wordt gedaan over de talige intelligentie van Cancellara, aangezien dat bij vele andere renners nooit aan bod komt.

Misschien spreekt hij ze vloeiend en dat is knapper dan je verstaanbaar kunnen maken in verschillende talen, als u begrijpt wat ik bedoel

timbo_

• 13116 berichten
  • 3904 stemmen

Las het ook net Art. Hopen dat het bijbrengen vanmiddag goed gaat en dat er geen complicaties zijn.

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

Was echt even schrikken. Ik hoop dat zijn herstel voorspoedig gaat verlopen en dat Rabo deze klap te boven komt en een mooie Tour gaat rijden.

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

Art schreef:

Misschien spreekt hij ze vloeiend en dat is knapper dan je verstaanbaar kunnen maken in verschillende talen, als u begrijpt wat ik bedoel

Dat is ook wat ik bedoelde, hij spreekt ze naar verluid bijzonder vloeiend. Dus ik begrijp wat u bedoelt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.