- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
starbright boy (moderator films)
-
- 22609 berichten
- 5253 stemmen
Geweldige prestatie van Krajicek. Deze Wimbledon is ze volwassen geworden als tennister.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2199 stemmen
Op Gio na zouden alle aankopen van Feyenoord bij Ajax niet in de basis staan dus ik wordt nog niet warm of koud. Ik heb overigens het volste vertrouwen in Van Geel en vind Kennedy zeker een goede aankoop. Delorge vind ik ook vreemd maar hij heeft nog geen eerlijke kans gekregen. En over Collin tja, ik heb liever dat Ajax nu een gokje maakt, want anders speelt hij volgend jaar in de Premier League en dan is hij onhaalbaar.
Ik denk dat spelers als Makaay,Slory en de Cler ook bij Ajax in de basis hadden gestaan
Ook kan het geen kwaad om het gewoon toe te geven. Als supporter van een topclub kan ik me niet voorstellen dat je van Bakircioglu,Delorge en Colin echt staat te juichen. Dat Ajax breedte versterkingen wil kopen wil niet gelijk zeggen dat ze elke bout voetballer maar moeten halen. Als Colin daadwerkelijk een contract zou krijgen is er financieel gewoon iets mis met Ajax.
kos
-
- 46809 berichten
- 8937 stemmen
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Ik denk dat spelers als Makaay,Slory en de Cler ook bij Ajax in de basis hadden gestaan
Ik heb een hekel aan Ajax maar zelfs ik vind Huntelaar, Bacircuglu en Emanuelsson beter.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Geweldige prestatie van Krajicek. Deze Wimbledon is ze volwassen geworden als tennister.
Schitterende prestatie inderdaad 
Begrijp ik het goed dat ze met deze prestatie is geplaatst voor de Olympische Spelen ?
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2199 stemmen
Ik heb een hekel aan Ajax maar zelfs ik vind Huntelaar, Bacircuglu en Emanuelsson beter.
Ik heb meer met Ajax dan met Feyenoord maar ik vind Makaay,Slory en de Cler beter dan die 3 die jij noemt
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Begrijp ik het goed dat ze met deze prestatie is geplaatst voor de Olympische Spelen ?
Iemand die weet hoeveel plaatsen ze ongeveer zal gaan stijgen nu op de wereldranglijst?
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
gewoon een soort toernooiwinst dus ergens in de top dertig zoals voor rosmalen.
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Ik heb meer met Ajax dan met Feyenoord maar ik vind Makaay,Slory en de Cler beter dan die 3 die jij noemt
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2199 stemmen
Makaay is gewoon een internationale spits die in Spanje en Duitsland bewezen heeft dat ie het kan. Gewoon een geweldige aankoop van Feyenoord. Huntelaar is in Nederland een goede spits maar moet het erbuiten nog maar bewijzen
De Cler vind ik als linksback zeker beter dan Emanuelson. Emanuelson is te slordig met de bal maar is wel goed als opstomende linkermiddenvelder. Helaas voor hem lijkt dat de vaste plek van Wesley Sneijder
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
makaay is van wereld klasse alleen niet voor ajax en wat de cler en emanuelson betreft vind ik emanuelson toch een wat betere voetballer ook al is ie wat slordig, en dat zal dit seizoen idd wat beter moeten gaan.
en sneijder blijft niet.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2199 stemmen
Mocht Sneijder idd nog weggaan denk ik dat Ajax nog wel een dure speler zal kopen
De namen van Luka Modric en Jerome Rothen zag ik al op Internet staan. Maar misschien is toch Laurent Delorge de opvolger van Sneijder 
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
sneijder is niet te vervangen maar zoals zo vaak zal er wel weer een talent op staan mischien niet dit jaar maar dan volgend jaar.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2199 stemmen
Sneijder is niet goed genoeg te vervangen denk ik.
Maar om nou als vervanger van Grygera Colin te halen...
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
hij is op proef, dus niks is zeker. en grygera was in het begin ook dramatisch.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Huntelaar zou zeker de voorkeur krijgen. Pas veel beter in het 4-3-3 systeem dan Makaay.
Emanuelson zou ook de voorkeur krijgen boven De Cler, ondanks zijn slordigheidjes af en toe, maar ook De Cler is verre van perfect.
Slory en Bakircioglu is te betwijfelen, beide hebben wel wat.
Goed, Ajacieden zijn blij(/tevreden) met Huntelaar/Emanuelson/Bakircioglu en de Feyenoorders met Makaay/De Cler/Slory.
En Colin lijkt me niet de vervanger van Grygera. Die zou er namelijk niet komen, zei Van Geel een tijdje terug.
En daarbij is het inderdaad nog helemaal niet zeker.
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
als 020 fan vind ik het alleen maar leuk voor feyenoord dat die spelers komen en met hofland trouwens die niet genoemd word
hebben ze ook een hele goeie, die had ik iniedergeval liever dan colin. 
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2199 stemmen
@ The Hunter
Maar het ging mij er meer om wie beter is. Iemand die het al in het buitenland heeft laten zien of iemand die nog alleen in de NL competitie gevoetbald heeft
De Cler is idd ook geen geweldige voetballer maar als linksback toch een stuk degelijker dan Emanuelson.
En Bakircioglu is eigenlijk het beste als aanvallende rechtermiddenvelder. Slory is een typische rechtsbuiten die bij Ajax ook niet misstaan had.
Denk niet dat ik het leuk vind om te zeggen want zoals ik al eerder zei heb ik nog meer met Ajax dan met Feyenoord maar Feyenoord heeft tot nu toe veel beter ingekocht dan Ajax. Ok het was ook nodig na het dramatische seizoen maar zij besteden hun geld wel goed. Ajax verspilt het door dit soort spelers te kopen. Van het geld van spelers als Delorge en Colin kan je een goede vervanger voor Grygera kopen. Maar van Geel wil dat dus helemaal niet. Heel raar want om nou alleen maar met gastjes van rond de 20 achterin te spelen is ook niet gezond. Het is te hopen voor Ajax dat Stam het nog aan kan.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Feyenoord wil nu ook nog Jon Dahl Tomasson en Denny Landzaat halen. Leuk dat er nog geldt is, maar liever weer een paar jongere talenten nu... : Heerlijk om zo veeleisend te kunnen zijn. 
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Ja, oké, Feyenoord heeft zeker beter ingekocht. En internationaal heeft bijvoorbeeld Makaay al meer gepresteerd dan Huntelaar, maar dat wil niet zeggen dat Huntelaar minder is.
Dat Ajax zijn geld momenteel niet al te goed besteed ben ik het ook mee eens, als is Bakircioglu niet slechter dan De Mul.
Maar neem een Seedorf, die is momenteel niet haalbaar bijvoorbeeld om Sneijder op te volgen.
Maar goed, er is nog zat hoop, want zoveel kostten Delorge en Bakircioglu nu ook weer niet (en Colin ook niet, mocht die komen). Het geld dat De Mul eventueel opbrengt als hij verkocht wordt is waarschijnlijk meer.
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Feyenoord wil nu ook nog Jon Dahl Tomasson en Denny Landzaat halen. Leuk dat er nog geldt is, maar liever weer een paar jongere talenten nu... : Heerlijk om zo veeleisend te kunnen zijn. 
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2199 stemmen
De Mul is een typische rechtsbuiten met een goede voorzet en Bakircioglu is net als Babel meer een eenmansvoetballer.
Maar ik denk ook niet dat ze het geld hebben voor een goede opvolger van Sneijder. Ajax moet wel snel duidelijkheid krijgen over de situatie met Sneijder want anders krijg je bij Ajax het zelfde effect als Feyenoord vorig jaar toen Dirk Kuyt nog op het laatste moment vertrok.
Delorge en Colin zullen niet veel kosten maar het is gewoon knap zinloos om dit soort spelers te halen. Breedteversterkingen is niet erg maar het moet toch beter kunnen dan dit.
Bakircioglu daarentegen heeft Ajax toch nog redelijk wat gekost. Misschien was het verstandiger geweest om af te wachten of de Mul wel echt vertrekt want ondanks alle speculaties is ie officieel nog niet weg. Hetzelfde geld voor Perez
kos
-
- 46809 berichten
- 8937 stemmen
Bakircioglu moeten ze echt niet rechtsbuiten zetten, wordt hetzelfde verhaal als Perez.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Tuurlijk, Makaay op de bank.
Sommige 020 fans zijn nog dommer dan ik dacht .
Maar fijn dat jullie je geen zorgen maken, beetje onderschatting kan nooit kwaad. 
Lekker denigerend
Ik ben juist altijd heel erg kritisch over Ajax zoals in dit topic wel te lezen valt. Ik vind alleen niet dat we, nu Feyenoord meteen weer allerlei kansen moeten toegeven omdat ze een paar (oud)toppers hebben gekocht. Van NAC dacht men een paar jaar geleden ook dat het subtop werd. Dat viel toen ook tegen.
Uh ja, Makaay op de bank ja. In Huntelaar heeft Ajax een betere spits dan Makaay. Huntelaar voetbalt al weinig mee, terwijl Makaay nog erger is, met Makaay speel je de wedstrijd gewoon met 10 man (Makaay is wel een goede spits! Maar voetbalt te weinig mee en kan niet in een 4-3-3).
Slory is (nog) niet beter dan De Mul of Bakircioglu. En de keuze tussen De Cler of Emanuellson vind ik niet zo heel lastig. Het zijn beide aanvallende backs maar Emanuellson is technisch beter en wordt alleen nog maar beter integenstelling tot De Cler die over de top heen is. Als laatste Hofland, die is niet beter dan Stam of Vermaelen dus zou er bij mij ook niet instaan.
Ben wel blij voor Feyenoord dat ze op de korte termijn een goede selectie hebben. Alleen vind ik dat er meer rekening met de toekomst moet worden gehouden. Als ze nu weer Lanzaat en Tomasson halen zullen ze het de komende 2 jaar goed doen, maar wat erna? Timmer, Lucius, De Cler, Gio, Makaay zijn al oud en hebben geen restwaarde. Verder zou het niet goed zijn als hierdoor, De Guzman, Bruins, Slory, Castelen en Drenthe speelminuten inleveren. Want Feyenoord zal toch een keer een transferklapper moeten maken wil het haar continuïteit waarborgen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Dat continuïteitsprobleem heb je altijd. Neem Ajax bijvoorbeeld. Wat als volgend jaar Stam en Davids stoppen, Babel, Sneijder en Huntelaar (en misschien nog wel een paar talenten) verkocht willen (=moeten) worden? Zie daarom ook graag dat er nu nog wat andere spelers gehaald worden dan die van het kaliber Delorge en Colin.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Maar Ajax vangt alleen voor Davids en Stam geen geld voor die andere wel integenstelling tot Feyenoord dat in het slechste geval een ongeveer zestal spelers heeft zonder restwaarde.
Over die aankopen betreft geef ik je gelijk het probleem is echter dat die topspelers waarschijnlijk alleen komen als ze ook opgesteld worden. En op dit moment zijn er nu eenmaal weinig vacatures vrij in het elftal, geen eigenlijk. Dus is het lastig dat soort spelers te halen. Maar ook ik zou graag elke linie (keeper niet meegerekend) versterkt zien worden met 1 goede speler. Maar dat zal een heel karwij worden voor Van Geel en co.
kos
-
- 46809 berichten
- 8937 stemmen
Door die oudere spelers stijgt de waarde van de jongeren.
Je ziet hoe een Drenthe opeens volop in de belangstelling van topclubs staat als hij eventjes in een goedlopend elftal speelt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Daarbij had Feyenoord wel een inhaalslag te maken op het gebied van ervaring en kwaliteit. Hoop eigenlijk dat ze ook nog wat 24-26 jarigen halen, al zullen die waarschijnlijk te duur zijn als ze een beetje kunnen ballen.... Misschien nog een oudje en een talent. Feyenoord lijkt in ieder geval voor het eerst in jaren een gezonde voedingsbodem te kunnen bieden.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Door die oudere spelers stijgt de waarde van de jongeren.
Je ziet hoe een Drenthe opeens volop in de belangstelling van topclubs staat als hij eventjes in een goedlopend elftal speelt.
Dat stond die Quinces Owusu abbey ofzoiets een jaar geleden ook. Drenthe heeft gewoon een paar wedtrijden boven zijn kunnen gespeeld. (tussen overigens helemaal niet zo'n geweldige spelers) Als Drenthe weer lekker tussen die goede oude spelers bij Feyenoord gaat spelen voorspel ik dat het wel eens flink kon gaan tegenvallen. Ik zou zeker niet wachten om deze stelling van Kos onderuit gehaald te zien worden en hem nu verkopen want meer ga je er niet meer voor krijgen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Het voordeel zit juist in een hoge hematocriet (veel rode bloedcellen, veel mogelijkheid tot zuurstofbinding) dus dat lijkt me stug. Wellicht kan je EPO ook direct opsporen en dat verheimelijken met die pleisters ofzo.
Heb even wat rond gezocht en het blijkt dat EPO na drie dagen al niet meer op te sporen is en omdat dit natuurlijk bijna niet te controleren is zijn ze met de hematocrietwaarde test gekomen. In theorie kun je dus ook zeggen dat EPO helemaal niet verboden is mits het in een kleine hoeveelheid wordt genomen en je hematocrietwaarde onder de 50 % blijft
Dit is nog een ander stuk over hoe je je hematocrietwaarde kan laten dalen en toch de voordelen hebben.
Een zoutoplossing doet wonderen. Maar nog beter: (bloed)plasma vervangende middelen zoals Intralipid. Binnen enkele uren is dat gedaan. Dat zorgt voor een vergroting van het volume van het bloed en dus voor een daling van de hematocrietwaarde.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.