• 17.200 nieuwsartikelen
  • 182.183 films
  • 12.561 series
  • 34.737 seizoenen
  • 655.676 acteurs
  • 200.386 gebruikers
  • 9.461.278 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Advocaat was wel degene die Kluivert uiteindelijk buiten het team liet en dat Van Basten hem vervolgens niet opriep lijkt me gezien Patrick's carriereverloop redelijk logisch. Davids werd door Bassie nota bene eerst nog aanvoerder gemaakt (daarna zullen ze wel ruzie hebben gehad) en Stam werd nog zeker 3x benaderd om toch maar alsjeblieft weer voor Oranje te komen spelen. Verder bleven de relatieve oudjes Vd Sar, Van Bronckhorst, Cocu, Van Nistelrooy en toch ook Van Bommel gewoon in de basis staan. De enige die opzichtig opzij werd gezet was Seedorf, en jij mag 3x raaien wie er na 3 jaar gepruts weer bijzit...

Advocaat bracht ons uiteindelijk de jonkies Sneijder, Robben, Van der Vaart en Heitinga in belangrijke posities. Dat deed hij wel rijkelijk laat en een fan ben ik ook nooit van hem geweest, maar die spelers waren toen Van Basten het overnam al min of meer ervaren internationals. Van Basten heeft 3 echt nieuwe spelers ingepast en zoveel vind ik dat niet.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2627 stemmen

Maar waren Stam, Overmars en Cocu niet gestopt en Van Hooijdonk gewoon niet goed genoeg meer? Ik wijt het niet aan de coach dat daar andere speler voor komen. Kluivert kwam overigens ook niet aan spelen toe op het EK onder Advocaat (of het moet een kwartiertje of minder geweest zijn).

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Inderdaad. Dus niet meer dan een logisch, continu en vooral geleidelijk proces van alle jaren en geldend voor elk landenteam.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zeg ook nergens dat dat niet voor andere landen geldt, die hebben hetzelfde probleem als een 'succesvolle' generatie stopt.

Zeg ook nergens dat het een bewuste keus was van Van Basten, wel dat het hem gelukt is om met een relatief onervaren en jonge selectie het WK te halen. Is nog wel eens anders geweest (Periode Zwartkruis).

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Reinbo schreef:

Zeg ook nergens dat het een bewuste keus was van Van Basten

4 (!!!) posts daarboven:

Reinbo schreef:

Van Basten koos duidelijk voor de jongere generatie en liet de gevestigde namen als Seedorf, Kluivert etc. buiten de selectie. (...) Hij had immers net zo goed de oude garde weer kunnen oproepen dat deed hij bewust niet.

I rest my case.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zeg slechts dat hij koos om te verjongen, stel niet dat dat niets te maken had met het afhaken van een aantal oudere spelers.

Maar laten we het inderdaad maar rusten, we hebben er gewoon een andere kijk op en je probeerd me enkel dwars te zitten met het uit de context plaatsen van mijn woorden.

Van Basten moest wel/koos ervoor/gaf vertrouwen/experimenteerde....

Anyway zijn selectiebeleid heeft constant onder vuur gelegen toch heeft hij het WK gehaald met een zeer jonge ploeg en ik vind mede daarom dat hij het goed doet en heb daarom vertrouwen in hem.

Rest my case/rest your case. Als hij het EK haalt en de laatste 4 vind ik dat hij het goed doet/gedaan heeft. Mag hij zichzelf een 7 geven.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Reinbo schreef:

je probeerd me enkel dwars te zitten met het uit de context plaatsen van mijn woorden.

Sorry hoor, maar hier moet ik wel op reageren.

Jij kletst er net zolang in rond dat Steaua Boekarest een topclub is, Nederland al 30 jaar niet met gemak het WK heeft gehaald, Nederland met een 'onervaren geheel vernieuwde ploeg' het WK in 'moest', dat Van Basten wel een topcoach moet zijn omdat het zo'n aardige voetballer was, dat de selecties van Ivoorkust en Tsjechie net zo sterk zijn als die van Nederland, dat de selectie van Nederland beduidend zwakker is dan de afgelopen 16 - 18 jaar (zou het aan de nieuwe lichting liggen?) en Hofs beter is dan Seedorf (en dan weer niet). Vervolgens spreek je elkaar in opeenvolgende posts volledig tegen (nee dat lag echt niet aan de context) en dan ligt het aan mij?

Als je nu gewoon had gezegd; qua resultaat viel het WK niet erg tegen en ik heb er vertrouwen in dat het op het EK onder Van Basten nog beter gaat, dan waren we het nog steeds niet met elkaar eens geweest maar dan had je het gewoon bij een mening gelaten zonder met domweg aantoonbaar incorrecte feiten te komen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zucht Steau is een topclub (heeft de Euopacup 1 gewonnen), ik zeg nergens dat van Basten een topcoach is de selecties van Tjechie en Ivoorkust zijn niet beduidend minder of beter dan die van Nederland, de selectie van het NL is op papier zwakker dan die van de afgelopen 16-18 jaar (ze spelen wel bij topclubs, maar hebben veel minder gewonnen of bereikt) etc. (Van Seeedorf/Hofs heb ik nooit gezegd) en NL heeft zich nog nooit zo soepel gekwalificeerd voor een Wk. Jij blijft mij opmerkingen uit de context halen en verdraaien, verder zeg ik niets onzinnigs of aantoonbaar incorrect. (afgezien van wat geneuzel in de marge of Nederland zich ooit wel makkelijk geplaatst heeft, in de meeste gevallen was dat gewoon niet het geval, (vooral in de jaren 80 )

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Reinbo schreef:

Zucht Steau is een topclub (heeft de Euopacup 1 gewonnen)

Nottingham Forest ook (2x zelfs!). Ook een topclub? Over de selecties heb ik al genoeg gezegd.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

(afbeelding) Nationale kampioenschappen wielrennen:

- Stijn Devolder pakt Belgische titel.

- Koos Moerenhout pakt titel in Nederland.

- Christophe Moreau is Frans kampioen .

- Duitse titel is voor Fabian Wegmann.

- Kampioen van Denemarken: Alex Rasmussen

- In Italië nam Giovanni Visconti de kroon .

- In Spanje was het Joaquím Rodriguez die zich de nieuwe kampioen mag noemen.

- In het Zwitserse Brugg was het Beat Zberg die nationaal kampioen werd

- In Oostenrijk ging de titel naar Christian Pfannberger.

- In Rusland mocht Vladislav Borisov zegevieren.

- Bij de Wit-Russen pakte Branislau Samoilau de zege.

- In Kazachstan was het Maxim Iglinski die zoals verwacht de nationale trui nam.

- Candido Barbosa mag zich een jaar lang de Portugese kampioen noemen.

- Magnus Backstedt greep in Zweden de zege.

- In Noorwegen moest Thor Hushovd verrassend zijn meerdere erkennen in de jonge Alexander Kristoff.

- Kampioen van Polen: Tomasz Marczynski

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Mooi NK wielrennen vandaag. Boogerd koerste weer op z'n Boogerds (wat is 'ie nog goed). Ik had het Langeveld ook wel gegund overigens.

Morgen de onthullingen van Jurk Jakje, brrr.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Ik wil dan graag een onthulling over mijn vraag hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat die man van 1997 tot 2006 doping heeft gebruikt en dat hij niet één keer is gepakt. Ik hoop ook dat hij openheid geeft over de andere namen op de Fuentes-lijst en al die renners moeten (indien nodig) per direct worden geweigerd voor deze Tour, bewijzen of niet.

Van een hele andere orde maar wel zo belangrijk. Team CSC tekent dus schijnbaar niet dat dopingcontract. Dit zou dus betekenen dat ze niet mogen starten in de Tour

De Tour is nog niet begonnen en ik word er nu al misselijk van .

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Als alle teams nu gewoon niet tekenen, is de boodschap duidelijker richting de bedenkers van dat 'dopingcontract'. Het idee alleen al is van de zotte, maar goed.

Die Stijn DeVolder kan wel eens een grote renner worden voor de toekomst. Goed dat hij besluit zich niet op te blazen door de Tour de France te rijden ondanks aandringen van de ploegleiders. Verstandige jongen. Zo'n roes kan ook verkeerd uitpakken natuurlijk.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Ik wil dan graag een onthulling over mijn vraag hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat die man van 1997 tot 2006 doping heeft gebruikt en dat hij niet één keer is gepakt.

Is volgens mij niet zo moeilijk tegenwoordig om die waardes netjes op pijl te houden na het dopinggebruik. Ik heb wel eens gehoord dat er binnen 12 uur na inspuiten gecontroleerd moet worden wil men het nog kunnen opsporen. Aangezien deze zaken echt niet de avond voor de koers worden genomen (meestal een maand of drie voordat er gepiekd moet worden dacht ik) is opsporingskans ontzettend klein.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Mug schreef:

Die Stijn DeVolder kan wel eens een grote renner worden voor de toekomst. Goed dat hij besluit zich niet op te blazen door de Tour de France te rijden ondanks aandringen van de ploegleiders. Verstandige jongen. Zo'n roes kan ook verkeerd uitpakken natuurlijk.

Erg goede renner die alleen nog erg weinig koersinzicht vertoont. Mocht dit verbeteren kan het een hele goede worden. Belgie is ook wel weer eens toe aan een goede ronderenner.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

timbo_ schreef:

Is volgens mij niet zo moeilijk tegenwoordig om die waardes netjes op pijl te houden na het dopinggebruik. Ik heb wel eens gehoord dat er binnen 12 uur na inspuiten gecontroleerd moet worden wil men het nog kunnen opsporen. Aangezien deze zaken echt niet de avond voor de koers worden genomen (meestal een maand of drie voordat er gepiekd moet worden dacht ik) is opsporingskans ontzettend klein.

Bij EPO wordt volgens mij toch gekeken naar het hematocriet? Dat is zeker langer zichtbaar (anders zou het ook geen effect hebben).

Blijf dat hele doping sowieso een raar verhaal vinden. Het meeste spul is helemaal niet bewezen effectief in de zin dat je er beter van gaat fietsen. Van EPO krijg je een hogere zuurstofbindingscapaciteit maar doordat het bloed dikker wordt vermindert het transport. Daarbij: goede coureurs hebben niet noodzakelijkerwijs een hoog hematocriet. Ook testosteron is een dubieus middel qua werkzaamheid.

Ik blijf ervan overtuigd dat er genoeg renners rondrijden zonder doping die uitstekend presteren. Al is het alleen maar in de Raboploeg. En eigenlijk geloof ik ook een klein beetje in de onschuld van Landis.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Nationale kampioenschappen wielrennen:

- Stijn Devolder pakt Belgische titel.

- Koos Moerenhout pakt titel in Nederland.

- Christophe Moreau is Frans kampioen .

- Duitse titel is voor Fabian Wegmann.

- Kampioen van Denemarken: Alex Rasmussen

- In Italië nam Giovanni Visconti de kroon .

- In Spanje was het Joaquím Rodriguez die zich de nieuwe kampioen mag noemen.

- In het Zwitserse Brugg was het Beat Zberg die nationaal kampioen werd

- In Oostenrijk ging de titel naar Christian Pfannberger.

- In Rusland mocht Vladislav Borisov zegevieren.

- Bij de Wit-Russen pakte Branislau Samoilau de zege.

- In Kazachstan was het Maxim Iglinski die zoals verwacht de nationale trui nam.

- Candido Barbosa mag zich een jaar lang de Portugese kampioen noemen.

- Magnus Backstedt greep in Zweden de zege.

- In Noorwegen moest Thor Hushovd verrassend zijn meerdere erkennen in de jonge Alexander Kristoff.

- Kampioen van Polen: Tomasz Marczynski

Nog een paar:

- Estland: Erki Putsep (Bouygues Telecom)

- Groot-Brittannië: geannuleerd

- Letland: Aleksejs Saramotins (Rietumu Bank-Riga)

- Luxemburg: Benoît Joachim (Astana)

- Tsjechië: Tomas Buchacek (PSK Whirlpool)

- Slovakije: Martin Riska (Swiag Teka)

- Volodymyr Dyudya nieuwe Oekraïnse kampioen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

eRCee schreef:

Bij EPO wordt volgens mij toch gekeken naar het hematocriet? Dat is zeker langer zichtbaar (anders zou het ook geen effect hebben).

Jawel maar je kunt die hematocrietwaarde weer drukken door bepaalde pleisters te gebruiken zodat je wel de voordelen maar niet de te hoge hematocrietwaarde hebt. Ik weet absoluut niet hoe het precies zit daar niet van maar je moet er in ieder geval verdomd snel na het toedienen bij zijn wil je het nog achterhalen.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2199 stemmen

Waar is Ajax in godsnaam mee bezig?

'Ajax heeft contract klaarliggen voor Colin'

2/7/2007 9 :02

Ajax geeft Jurgen Colin de kans een contract te verdienen. De verdediger staat nog op de loonlijst van Norwich City, maar zal komende donderdag present zijn tijdens de eerste training van de Amsterdamse club, meldt De Telegraaf. De voormalig jeugdinternational traint drie weken mee.

Voor Colin zou een vierjarig contract klaarliggen bij Ajax, dat in de 26-jarige Utrechter een rechtsback en rechtsbenige centrumverdediger ziet. Voor die posities heeft de club nu onder meer Jaap Stam, John Heitinga en George Ogararu.

Colin speelde de laatste twee seizoenen voor Norwich City, dat uitkomt in het Championship. Hij kwam 58 duels in actie, waarvan 54 als basisspeler. Voorheen voetbalde de bij PSV opgeleide verdediger voor NAC Breda, RC Genk en PSV. Bij NAC leerde hij in het seizoen 2002/03 de huidige Ajax-trainer Henk ten Cate kennen.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Colin...

Leuk en aardig allemaal voor de subtop, maar dit is zeker geen directe versterking.

Misschien leuk voor de breedte, maar voor echte versterkingen verwacht ik toch wel andere namen.

Motta schijnt nog altijd te spelen, ben benieuwd.

Om nog even terug te komen op nieuws van afgelopen week, aangezien ik er niet was: Feyenoord is goed bezig met nieuwe aankopen.

Vooral Van Bronckhorst en Makaay.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2199 stemmen

Delorge,Bakircioglu,Colin

Hier wordt je als ajacied toch niet vrolijk van? Zeg het me maar?

Als je breedteversterkingen nodig hebt kom je toch nog niet op Jurgen Colin. Volgens mij is die gozer zowel bij NAC als bij PSV geflopt. Nu in de Engelse 1e divisie een beetje opgebloeid maar ik kan me niet voorstellen dat dit nou de opvolger van Grygera moet zijn?

1. Of het geld is op bij Ajax

2. Of er zit iemand die totaal geen verstand van voetbal heeft

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Spartaan1986 schreef:

1. Of het geld is op bij Ajax

2. Of er zit iemand die totaal geen verstand van voetbal heeft

3. Of er zit een genie met een visionaire blik.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2199 stemmen

Feyenoord overklast Ajax tot nu toe met aankopen. Het is voor Ajax te hopen dat Sneijder en Huntelaar blijven

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

timbo_ schreef:

Jawel maar je kunt die hematocrietwaarde weer drukken door bepaalde pleisters te gebruiken zodat je wel de voordelen maar niet de te hoge hematocrietwaarde hebt.

Het voordeel zit juist in een hoge hematocriet (veel rode bloedcellen, veel mogelijkheid tot zuurstofbinding) dus dat lijkt me stug. Wellicht kan je EPO ook direct opsporen en dat verheimelijken met die pleisters ofzo.

Zijn er nog namen genoemd door Jaksche?

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

eRCee schreef:

Zijn er nog namen genoemd door Jaksche?

Die Spaanse dokter.

Die kan er nu nog moeilijk onderuit.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Feyenoord overklast Ajax tot nu toe met aankopen. Het is voor Ajax te hopen dat Sneijder en Huntelaar blijven

Op Gio na zouden alle aankopen van Feyenoord bij Ajax niet in de basis staan dus ik wordt nog niet warm of koud. Ik heb overigens het volste vertrouwen in Van Geel en vind Kennedy zeker een goede aankoop. Delorge vind ik ook vreemd maar hij heeft nog geen eerlijke kans gekregen. En over Collin tja, ik heb liever dat Ajax nu een gokje maakt, want anders speelt hij volgend jaar in de Premier League en dan is hij onhaalbaar.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Kai schreef:

Op Gio na zouden alle aankopen van Feyenoord bij Ajax niet in de basis staan dus ik wordt nog niet warm of koud. I

Tuurlijk, Makaay op de bank. Sommige 020 fans zijn nog dommer dan ik dacht . Maar fijn dat jullie je geen zorgen maken, beetje onderschatting kan nooit kwaad.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Op dit moment wel, maar de selectie van Ajax bestond al uit enkele toppers en die van Feyenoord niet.

Daarbij is die van Ajax nu ook nog van grotere kwaliteit.

Maar goed, de transferperiode duurt nog 2 maanden, dus er komt vast nog wel een echte versterking.

En Krajicek

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tuurlijk maar de aankopen zijn onbegrijpelijk. Bakircioglu is goed bankmateriaal maar Delorge is nog geen Jong AJax waardig. Collin ook een paar keer aan het werk gezien, niets bijzonders. Ik verwacht nog wel dat Motta binnenkort de overstap naar Amsterdam maakt.

Inderdaad top van Krajicek al was ik bang dat ze door de rain intermission te gefrustreerd raakte. Was ook het geval maar ze herstelde op tijd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.