- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2199 stemmen
Niet onder Foppe de Haan. 
Bij Foppe was het ook niet zo hecht. Het was ook meer de ene groep tegen de andere groep en dan nog het EK winnen.
Hulde
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat mag nooit het geval zijn. Je gaat gewoon met de meest sterke selectie naar een eindtoernooi. Vooral niet naar het grootste toernooi; het wereldkampioenschap. Hij heeft gewoon gefaald en op het EK (mocht Oranje het halen) dan gaat hij ook weer op zijn bek, hoop ik. En half Nederland hoopt mee.
Wie zegt dat hij niet met de sterkste selectie ging, het was tenslotte wel een selectie die zich gekwalificeerd had (Kon je van de sterren elf van van Gaal niet zeggen.)
Daarbij mag je van mij realistisch zijn en vaststellen dat de jonge selectie daar vooral was om te leren en (laten we wel wezen) niet goed genoeg om te winnen. Absuurd om te stellen dat die gefaald heeft. Portugal is Nederland vrijwel altijd de baas. Verder werden we 1e (of was het 2e? ) in de zwaarste poule.
Ik heb ook liever een coach die het EK of WK ook echt wint ipv te zeggen dat ze voor de winst gaan. Dus we shall see. (Al denk dat dit EK te vroeg komt en pas op het volgend wk (als Sneijder eindelijk doorbreekt
) en de generatie die twee keer op rij het jeugd EK won mee gaat tellen, goed genoeg zijn om een kans te maken.
Japie Mol
-
- 354 berichten
- 1997 stemmen
Sjezus, wat maakte Krajicek het spannedn zeg. Ze had het in de tweede set eigenlijk al af kunnen maken. Volgende ronde waarschijnlijk tegen Hingis. Wordt weer een mooie partij. Weet iemand mij te vertellen of er zondag wordt gespeeld op Wimbledon? Dacht namelijk traditioneel van niet, maar misschien vanwege de vele regen wel?
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Misa speelde zeker een leuke maar ook spannende partij en had het inder veel eerder af kunnen maken. Maar Anna Chakvetadze speelde ook bij vlagen goed tennis, zeker op de cruciale momenten in de tweede set, en is ook nog eens een speelster uit de top 10. Dan kun je wel wat
Goed dat Krajicek wint van zo'n speelster want dat is toch belangrijk voor haar ontwikkeling als tennister. Ben erg benieuwd naar haar volgende partij. En Japie Mol, het is maar een enkele keer eerder voorgekomen dat er wordt gespeeld op die zondag. En deze editie van Wimbledon heeft echt niet heel veel last gehad van de regen dus die traditie blijft dit jaar denk ik wel intact 
Japie Mol
-
- 354 berichten
- 1997 stemmen
Dat is jammer. Dan wordt het dus maandag. En dan wacht natuurlijk de arbeid. Dan maar via internet op het werk volgen (stiekem, anders wordt de baas boos) 
happie
-
- 6262 berichten
- 426 stemmen
Ik zie liever resultaat dan schitterend voetbal, 80% balbezit en een WK zonder Nederlandselftal.
En dan nog bakt ie er niks van. Ook al spelen ze niet dominant, dan nog verliest hij de topwedstrijden.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ik zie liever resultaat dan schitterend voetbal, 80% balbezit en een WK zonder Nederlandselftal.
Wat dacht je van geen resultaat, geen schitterend voetbal, geen balbezit en 3 goaltjes (1 countergoal, 1 vrije trap en 1x een flits van de topspits die prompt op de bank moest zitten) op een heel WK... We hebben aanvallers van Real Madrid, Arsenal, Liverpool, Chelsea en Bayern Munchen, een interessant middenveld met veel talent (Vaart, Sneijder, Schaars, Zeeuw) en routine (Davids, Seedorf, Bommel) en ook nog eens een absolute topkeeper, dan kun je dat verschrikkelijke WK toch geen succes noemen zeg...
Dat EK kan me gestolen worden, hoop oprecht dat ze dat niet halen zodat we met een echte coach naar Zuid-Afrika kunnen werken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach er zijn zo veel landen met spelers die bij topclubs spelen... En ook met al de door jou genoemde 'toppers' verloren we van Portugal. 0-3 in de Kuip, meen ik.... Om nog maar over het mislopen van WK 2002 te zwijgen.
Nee hoor, ik vind de Van basten aanpak erg goed en tot die wedstrijd tegen Portugal dacht iedereen dar net zo over. (De discussie toen was vooral dat we H(st)untelaar mee moetsen nemen, om werledkampioen te worden.) Getuigd van weinig visie dat het na een verloren wedstrijd (tegen een tegenstander waar Nederland vrijwel nooit van wint) ineens allemaal kut zou zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En dan nog bakt ie er niks van. Ook al spelen ze niet dominant, dan nog verliest hij de topwedstrijden.
Onzin, we hebben ons voor het eerst in 30 jaar direct gekwaliiceerd en wonnen van Tjechië, Roemenië & Ivoorkust en Servië. enkel Portugal ging mis. (met dank aan de scheidsrechter)
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ach er zijn zo veel landen met spelers die bij topclubs spelen...
Oh? Waar spelen bijvoorbeeld al die Roemenen waar we laatst met 0-0 nog goed tegen wegkwamen? En al die Bulgaren (1-1)? Om maar te zwijgen van de Luxemburgers (benauwde 1-0). Nederland heeft een top-selectie en er mogen dus topprestaties verwacht worden.
Spreek aub niet voor mij in dezen, want na een paar maandjes had ik al genoeg van de 'Van Basten aanpak' en voorzag dan ook een flop op het WK (wat het dus ook werd). Het werd een vreugdeloze zomer waarin ik uiteindelijk maar voor de positieve en aanvallende Duitsers heb geduimd, zo walgelijk en negatief vond ik Oranje...
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Onzin, we hebben ons voor het eerst in 30 jaar direct gekwaliiceerd
Onzin dus. Dat deden we in 90, 94 en 98 ook.
Nou nou. Tegen de Tsjechen was het 2x onterecht en tegen Ivoorkust was het zelfs buitengewoon onterecht. Bovengenoemde landen zijn verder natuurlijk op z'n best subtoppers. Als je de selecties naast elkaar legt zou het een schande zijn daar *niet* van te winnen.
Met die scheids was weinig mis (hij floot eerder *voor* Nederland dan *tegen*). Met het negatieve Oranje des te meer.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Onzin dus. Dat deden we in 90, 94 en 98 ook.
nee hoor, hadden steeds een 'alles of niets' wedstrijd nodig...
Nou nou. Tegen de Tsjechen was het 2x onterecht en tegen Ivoorkust was het zelfs buitengewoon onterecht. Bovengenoemde landen zijn verder natuurlijk op z'n best subtoppers. Als je de selecties naast elkaar legt zou het een schande zijn daar *niet* van te winnen.
Wat ik al zei ik win liever dan dat ik met mooi voetbal verlies. "Lang leve van Basten".
Verder theoretisch geleuter, ik kijk naar het resultaat. En als je de selcties van Tjechië en Ivoorkust subtoppers noemt past Nederland daar prima tussen.
Met die scheids was weinig mis (hij floot eerder *voor* Nederland dan *tegen*). Met het negatieve Oranje des te meer.
Volgens mij had Figo er ook afgemoeten en gaf hij voor elk wissewasje geel... wedstrijd wrd domweg doodgefloten.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
nee hoor, hadden steeds een 'alles of niets' wedstrijd nodig...
Pertinent onwaar. In 90 en 98 haalden we het WK met gemak en als groepsleider. Jij kent je feiten niet.
Hebben Tsjechie en Ivoorkust dan spelers bij zowel Manchester United, Liverpool, Chelsea, Arsenal, Real Madrid, Barcelona, AC Milan als Bayern Munchen?
Art
-
- 13507 berichten
- 3671 stemmen
Hebben Tsjechie en Ivoorkust dan spelers bij zowel Manchester United, Liverpool, Chelsea, Arsenal, Real Madrid, Barcelona, AC Milan als Bayern Munchen?
Die hebben ze
Natuurlijk niet specifiek bij die clubs maar vooral Ivoorkust heeft een aantal spelers bij de topclubs van Europa.
happie
-
- 6262 berichten
- 426 stemmen
Onzin, we hebben ons voor het eerst in 30 jaar direct gekwaliiceerd en wonnen van Tjechië, Roemenië & Ivoorkust en Servië. enkel Portugal ging mis. (met dank aan de scheidsrechter)
Roemenië, Ivoorkust en Servië winnen alle toplanden wel van. Hij verloor van Italië. Wint nooit van topper buitenom Tsjechië. Hij heeft inmiddels gespeeld tegen Duitsland, Brazilië, Engeland, Italië dus en Argentinië. Laatst speelt hij gelijk tegen Roemenië en Bulgarije. En dan hebben we nog niet eens gehad over de dieptrieste 1-0 overwinning in en tegen Luxemburg. ( ook een "topoverwinning" op een "topland")
happie
-
- 6262 berichten
- 426 stemmen
Als verdedigende middenvelder lijkt me Schaars of van Bronckhorst beter. Mooi dat je het wat betreft Landzaat met me eens bent. Schandalig dat een wisselspeler van Wigan Athletic in de basis staat van Nederland
Of een verdediger van Stade Rennes. Of dat je al niet eens spits selecteerd die en in de Nederlandse, en in de Engelse en ook nog in de Spaanse competitie topscorer is geweest.
happie
-
- 6262 berichten
- 426 stemmen
Geen Hingis, maar Granville is de denk ik wel verrassende tegenstandster van Krajicek.
Federer en Safin maken er helaas geen spannende pot van.
Verrassend ook denk ik:
Ferrero verslaat Blake en Mathieu verslaat Lublicic(ofzoiets).
kos
-
- 46809 berichten
- 8937 stemmen
Schaars verdedigende middenvelder
. dat is nou precies de reden dat Nederland nooit kampioen wordt.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Die hebben ze
Natuurlijk niet specifiek bij die clubs maar vooral Ivoorkust heeft een aantal spelers bij de topclubs van Europa.
Wat zijn de topclubs van Europa? Buiten de 8 teams die ik noem waar Nederlanders spelen zijn dat er misschien nog een 5-tal (Lyon, Inter, Juventus, Valencia en misschien nog net Sevilla, eventueel nog aangevuld met wat Duitse topclubs). Selectie Ivoorkust voor het WK:
Doel: Boubacar Barry (Beveren), Gerard Gnanhouan (Montpellier), Jean-Jacques Tizie (Esperance)
Verdediging: Arthur Boka (Racing Strassbourg), Guy Demel (Hamburger SV), Cyrille Domoraud (Creteil), Emmanuel Eboue (Arsenal), Seydou Kante (Beveren), Blaise Kossi Kouassi (Troyes), Abdoulaye Meite (Olympique Marseille), Kolo Toure (Arsenal), Marc Zoro (Messina)
Middenveld: Kanga Akale (AJ Auxerre), Abdoulaye Djire (Beveren), Emerse Fae (Nantes), Christian Koffi Ndri (Le Mans), Marco Ne (Beveren), Siaka Tiene (St Etienne), Gilles Yapi Yapo (Nantes), Gneri Yaya Toure (Olympiakos Piraeus), Didier Zokora (St Etienne)
Aanval: Aruna Dindane (Lens), Didier Drogba (Chelsea), Bonaventure Kalou (Paris St Germain), Arouna Kone (PSV), Bakary Kone (Nice), Kandia Traore (Le Havre).
Je staart je blind op Drogba; er zijn welgeteld 2 verdedigers van Arsenal en dus de spits van Chelsea, verder veel bij Franse middenmotors... Er zitten zelfs spelers van Beveren, Troyes, Esperance (?) en Creteil (?) bij. Onvergelijkbaar met Nederland dus.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Geen Hingis, maar Granville is de denk ik wel verrassende tegenstandster van Krajicek.
Federer en Safin maken er helaas geen spannende pot van.
Verrassend ook denk ik:
Ferrero verslaat Blake en Mathieu verslaat Lublicic(ofzoiets).
Dan wil ik ook nog even de winst van Krajicek samen met Radwanska in het damesdubbeltoernooi melden. Na de ruim 2,5 uur van vanmiddag heeft ze vanavond weer ruim 2 uur op de baan gestaan en won ze samen met de Poolse in de laatste set met 8-6.
Morgen staat nog de wedstrijd met de Tsjech Damm in het mixdubbeltoernooi te wachten.
Respect voor deze 18 jarige (!).
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2627 stemmen
Maar ben bang dat het haar opbreken zal.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2199 stemmen
Transfers 29-06-2007
Tuyp van FC Groningen naar FC Volendam
Boerrigter van Jong Ajax naar FC Zwolle
Arnoud van Toor van Haarlem naar Omniworld
Boersma van Heerenveen naar Veendam
Lurling van FC Koln naar NAC Breda
Van Driel van Vitesse naar VVV Venlo
Rozehnal van PSG naar Newcaste United
Kapo van Juventus naar Birmingham City
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Roemenië, Ivoorkust en Servië winnen alle toplanden wel van. Hij verloor van Italië. Wint nooit van topper buitenom Tsjechië. Hij heeft inmiddels gespeeld tegen Duitsland, Brazilië, Engeland, Italië dus en Argentinië. Laatst speelt hij gelijk tegen Roemenië en Bulgarije. En dan hebben we nog niet eens gehad over de dieptrieste 1-0 overwinning in en tegen Luxemburg. ( ook een "topoverwinning" op een "topland")
Ach is beter dan verliezen van Ierland of schotland.
Feit blijft dat van Basten gezien het materiaal buitengewoon goede resultaten scoort.
Dat er nu een paar users op een filmsite onder aanvoering van een paar azijn pissnende journalisten die weer eens iets nieuws (het woord zegt het al) willen denken dat ze beter bondscoaches zijn dan een van Nederlands meest geslepen en succesvolste voetballers die ook nog eens Cruijff als adviseur heeft en met een vernieuwde lichting het Wk gehaald heeft voor slechte Bondscoach/mislukkielinguitmaken gaat er bij mij niet in. Ik heb meer geloof in Van Basten. Sorry jongens. 
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ik heb meer geloof in Van Basten. Sorry jongens. 
Je bent zelf toch ook maar een 'user op een filmsite'?
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ben het met Reinbo eens.
Altijd die zeikerds, die azijnpissers die ALTIJD willen klagen, dat geeft zo'n negatieve sfeer rond het Nederlandse Elftal dat de helft van de bevolking alleen al daarom afhaakt.
Niemand kan het natuurlijk perfect doen en overal worden fouten gemaakt. Onvoorwaardelijke steun is niet wat ik zou vragen, maar wel een bepaalde steun, en geen ongenuanceerde kritiek toelaten.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ben het met Reinbo eens.
Altijd die zeikerds, die azijnpissers die ALTIJD willen klagen, dat geeft zo'n negatieve sfeer rond het Nederlandse Elftal dat de helft van de bevolking alleen al daarom afhaakt.
Ik haak al een tijd af omdat het spel niet om aan te zien is. En als er dan nog resultaat wordt gehaald maakt het iets goed, maar een achtste finale WK met een flinke scheut geel en rood (toegegeven: samen maakt dat oranje) door onbenullige harko-acties versta ik niet onder goed spel.
Dan kun je kritiek wel wegzetten als 'azijnzeiken', maar dat lijkt me niet terecht.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Nu giet je het in een andere vorm, en met mijn kritiek had ik jou in principe niet op 't oog.
Die wk-1/8e finale was idd walgelijk. Ik ben nog niet uit de analyse wat dat precies was.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Feit blijft dat van Basten gezien het materiaal buitengewoon goede resultaten scoort.
Dat is dus *niet* zo want het materiaal is wereldtop en de resultaten zijn dat *niet*.
Welke journalisten? Ik kan prima m'n eigen mening vormen.
Heb je het nu over diezelfde Cruyff die Europees Kampioen Foppe de Haan een tactisch onbenul heeft genoemd? Die man moet snel het ouden ten dage huis in.
Nog maar eens; vergelijk de selectie van Nederland met die van Tsjechie of Roemenie en het zou niets minder dan een schande zijn geweest als we het WK niet hadden gehaald. Na het EK 2004 zijn alleen Stam en de wisselspelers Frank de Boer en Overmars afgehaakt dus het valt wel mee met die 'nieuwe lichting'.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Je bent zelf toch ook maar een 'user op een filmsite'?
Daarom spreek ik mijn vertrouwen ui in Van Basten en Cruijff, zij hebben er ongetwijfelt meer verstand van dan ik. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik haak al een tijd af omdat het spel niet om aan te zien is. En als er dan nog resultaat wordt gehaald maakt het iets goed, maar een achtste finale WK met een flinke scheut geel en rood (toegegeven: samen maakt dat oranje) door onbenullige harko-acties versta ik niet onder goed spel.
Dan kun je kritiek wel wegzetten als 'azijnzeiken', maar dat lijkt me niet terecht.
Je hebt het hier over EEN wedstrijd. Verder ga je volledig voorbij aan het feit dat we op dat moment nu helaas geen gouden generatie hadden, maar sechts een onervaren geheel vernieuwde ploeg. Van basten kijkt tenminste vooruit ipv dat hij een net niet resultaat will boeken met een has been been ploeg. (Laten we eerlijk zijn mat Davids Seedorf en de de Boertjes waren we ook geen wereld kampioen geworden....)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.