- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Heb ik ook gelezen maar je weet hoe ik erover denk. Ach, een discussie kan geen kwaad zolang er maar geen rascisme ofzoiets dergelijks aan te pas komt. (Overigens niet dat ik daar iemand op dit forum van beticht, maar op andere fora's wel).
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2199 stemmen
Ik denk ook niet dat het hier om iemands huidskleur gaat maar om zijn afkomst op grond van gevoel. 
Je moet ook begrijpen dat mensen door een Surinaamse vlag twijfelen over de oprechtheid van een aantal gasten in hun gevoel voor Nederland.
Maar ik snap ook wel hoe jij erover denkt
kos
-
- 46809 berichten
- 8937 stemmen
Het ZIJN toch ook Surinamers. Wat is nou het probleem.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Wat zijn het nu? Nederlanders of Surinamers? Je kiest of voor het ene, of voor het andere, maar een nationaliteit kiezen als het je goed uitkomt is voor mij geen optie.
kos
-
- 46809 berichten
- 8937 stemmen
Wat zijn het nu? Nederlanders of Surinamers? Je kiest of voor het ene, of voor het andere, maar een nationaliteit kiezen als het je goed uitkomt is voor mij geen optie.
happie
-
- 6262 berichten
- 426 stemmen
Beetje raar dat er hier geklaagd word over het zwaaien van Surinaamse vlaggen. Het word nou nog een belangrijker onderwerp in dit forum dan de toernooiwinst van Nederland.
Dit is ook niet bepaald een sportdiscussie lijkt mij.
happie
-
- 6262 berichten
- 426 stemmen
Mensen die voor een CLwijziging waren, die hebben pech want de CL blijft tot 2012 ongewijzigd.
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2431 stemmen
De meeste van die jongens zijn waarschijnlijk in Nederland geboren en zijn dus Nederlanders met Surinaamse roots die een EK hebben gewonnen met het Nederlands elftal. Dus het slaat imo nergens op om met Surinaamse vlaggen te gaan zwaaien. Moet Affelay straks ook maar met een Marokaanse vlag gaan zwaaien als NL het EK zou winnen in Zwitserland (wat waarschijnlijk niet zal gebeuren)? Ik vind het echt flauwekul.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Mag ik nog wel met een Fries vlaggetje zwaaien? Affelay heeft affiniteit met beide landen dus mag hij best met beide vlaggen zwaaien als-ie daar gelukkig van wordt. En mocht Nederland tegen Marokko spelen mag-ie ook beide volksliederen meezingen. Snap werkelijk het probleem niet...
PatrickL
-
- 1586 berichten
- 2431 stemmen
Waarom zou je met een Fries vlaggetje zwaaien als je het Nederlands elftal aan het aanmoedigen ben?
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2199 stemmen
Lekker makkelijk
Spelen voor Nederland maar nu zijn het opeens weer Surinamers 
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2199 stemmen
Mag ik nog wel met een Fries vlaggetje zwaaien? Affelay heeft affiniteit met beide landen dus mag hij best met beide vlaggen zwaaien als-ie daar gelukkig van wordt. En mocht Nederland tegen Marokko spelen mag-ie ook beide volksliederen meezingen. Snap werkelijk het probleem niet...
Friesland ligt in Nederland en is dus een deel van Nederland. Marokko en Suriname niet
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2274 stemmen
Het was voor Suriname ook geen optie om gekoloniseerd te worden.
Toen Suriname werd gekoloniseerd leefden er alleen nog maar Indianen. De voorouders van de surinaamse voetballers die we nu kennen kwamen pas veel later.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2274 stemmen
Ik vind het trouwens niet echt een probleem dat ze met de Surinaamse vlag zwaaien, ik denk heus wel dat ze trots zijn om het als Nederlanders gewonnen te hebben. Net zoals ze trots zijn op hun Surinaamse roots. Nederland zou zonder deze voetballers idd niet het EK gewonnen hebben, maar andersom natuurlijk ook niet.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2274 stemmen
Mja, en hoe kwamen ze daar?
.
Ze besloten op een dag naar Suriname toe te zwemmen, omdat een medicijnenman had voorspeld dat latere nakomelingen een EK -21 tweemaal zouden winnen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Sorry die post was voor die 2 posts van jou bedoeld ik verwijder mijn bericht wel even 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
[ook geen optie om gekoloniseerd te worden.
Kijk, er spelen in de Belgische ploeg ook verschillende spelers met roots uit onze vroegere kolonie Congo. En ik heb nog nooit iemand met de Congolese vlag weten zwaaien tijdens een nationale wedstrijd van de Belgische ploeg.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2199 stemmen
Maar in Belgie hebben ze het 'buitenlanders' beleid ook beter onder controle. Er spelen hooguit 3 spelers met buitenlandse roots in het Belgische basisteam.
happie
-
- 6262 berichten
- 426 stemmen
Lekker makkelijk
Spelen voor Nederland maar nu zijn het opeens weer Surinamers 
Het zijn gewoon zowel Nederlanders als Surinamers. Als zij met de vlaggetjes van het land willen zwaaien dat in hun bloed zit, dan moeten ze dat toch lekker zelf weten. Het was pas echt vaag als Jenner en Kruiswijk met surinaamse vlaggen gingen zwaaien.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2199 stemmen
Het zijn gewoon zowel Nederlanders als Surinamers. Als zij met de vlaggetjes van het land willen zwaaien dat in hun bloed zit, dan moeten ze dat toch lekker zelf weten. Het was pas echt vaag als Jenner en Kruiswijk met surinaamse vlaggen gingen zwaaien.
Als ze positief in het nieuws komen dan zijn het opeens Surinamers en als ze negatief in het nieuws komen mogen we er niet over spreken want dan zijn het gewoon Nederlanders. Moet jij eens proberen om met een Nederlandse vlag te gaan zwaaien in Suriname bij een wedstrijd van het Surinaamse elftal. Denk niet dat zij dat kunnen waarderen. Denk dat je in 6 stukken terug komt..
happie
-
- 6262 berichten
- 426 stemmen
De meeste van die jongens zijn waarschijnlijk in Nederland geboren en zijn dus Nederlanders met Surinaamse roots die een EK hebben gewonnen met het Nederlands elftal. Dus het slaat imo nergens op om met Surinaamse vlaggen te gaan zwaaien. Moet Affelay straks ook maar met een Marokaanse vlag gaan zwaaien als NL het EK zou winnen in Zwitserland (wat waarschijnlijk niet zal gebeuren)? Ik vind het echt flauwekul.
Weet je wat flauwekul is een speler die niet in het Nederlands elftal wil spelen om de bondscoach en dus zijn land in de steek laat. Of diezelfde bondscoach die een stel losers selecteerd om een eindronde te halen. Dat is flauwekul. Dat zijn Nederlanders, dan heb ik liever een paar Nederlandse Surinamers die met een Surinaamse vlag zwaaien.
happie
-
- 6262 berichten
- 426 stemmen
Als ze positief in het nieuws komen dan zijn het opeens Surinamers en als ze negatief in het nieuws komen mogen we er niet over spreken want dan zijn het gewoon Nederlanders.
Het is meestal andersom.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2199 stemmen
Nee hoor. Ik kan het je wel uitleggen maar dan gaan we meer de politieke kant op en dat is niet de bedoeling op moviemeter neem ik aan.
happie
-
- 6262 berichten
- 426 stemmen
Diverse websites melden dat Zenden al in vergevorderd stadium zou zijn met de Amsterdamse club. Zenden, die dit seizoen de Champions League bereikte met zijn club Liverpool, zou ook in de belangstelling staan van zijn oude club PSV Eindhoven.
De 30-jarige Zenden speelde eerder voor FC Barcelona, Chelsea en Middelsbrough. Ook speelde hij vierenvijftig interlands voor het Nederlands elftal waarin hij zeven keer scoorde. Zenden, die geboren werd in Maastricht zou ook in de belangstelling staan van diverse Spaanse clubs.
Nee hè. Hier zitten we toch niet op te wachten.
Volgens de Italiaanse sportkrant zat zaterdagavond een Romeinse delegatie op de tribune van het Euroborg de eindstrijd van het EK onder 21 te bekijken. Het was sowieso de bedoeling om de nieuwbakken Servische aankoop Aleksandar Kolarov aan het werk te zien, maar ook Maduro werd nauwgezet gevolgd.
De twaalfvoudig international heeft nog een contract tot volgend jaar zomer in de Amsterdam ArenA en zou in het Stadio Olimpico de concurrentie moeten aangaan met de Argentijn Pablo Ledesma. De Amsterdammers hebben nog geen aanstalten gemaakt om het contract te verlengen, waardoor de naam van de middenvelder van Almere de komende weken in de nodige Zuid-Europese kranten zal verschijnen.
Die kunnen ze dan beter verhuren. Want hij heeft immers laten zien dat hij er nog steeds is.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2199 stemmen
Waarom zit je niet op Zenden te wachten. Lijkt me toch een goede versterking voor Ajax.
happie
-
- 6262 berichten
- 426 stemmen
Uhm nee. Ik neem aan dat hij komt om te spelen. En ik zou niet weten voor wie.
kos
-
- 46809 berichten
- 8937 stemmen
Nee hoor. Ik kan het je wel uitleggen maar dan gaan we meer de politieke kant op en dat is niet de bedoeling op moviemeter neem ik aan.
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2199 stemmen
Uhm nee. Ik neem aan dat hij komt om te spelen. En ik zou niet weten voor wie.
Zenden kan prima op de plek van Sneijder of je moet er van uitgaan dat Sneijder blijft. Daarnaast zijn Babel en Mitea ook niet altijd even overtuigend als linksbuiten
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.