• 17.202 nieuwsartikelen
  • 182.191 films
  • 12.561 series
  • 34.738 seizoenen
  • 655.737 acteurs
  • 200.388 gebruikers
  • 9.461.595 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik vond Cruijff best positief anders hoor! Maar idd 4-4-2 of 4-3-3 het maakt geen drol uit. Maar Cruijff zei toch wel weer zinnige dingen en roemde de prestatie van De Haan.

Cruijff begon niet over systemen dat deden de tafelheren!

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Het gaat erom dat hij per definitie zijn almachtige 4-3-3 blijft verdedigen en niet gewoon toegeeft dat 4-4-2 ook werkt. Ik denk ook dat spitsen als Huntelaar en Van Nistelrooij thuis hebben gezeten en dachten : waarom speelt Van Basten nu geen 4-4-2, dan zou ik nog wat ballen krijgen als spits.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Hij zegt niet dat 4-4-2 niet werkt, hij zegt alleen dat 4-3-3 beter is qua veldbezetting enzo. Verder spreekt hij met lof over De Haan, hij zou alleen wel anders gespeeld hebben. Dat mag toch? Maar als de journalisten dan proberen de woorden in de mond van Cruijff te leggen is het niet Cruijff die die over systemen praat maar de journalisten die wouden het horen!

En over het Nederlandselftal gesproken, als zij 4-4-2 spelen krijgen de spitsen niet per definitie meer ballen, maar dat dacht je denk ik zelf ook al . Het gaat er alleen om hoe de buitenspelers hun rol invullen. Dus niet zo als Robben en Babel naar binnentrekken maar ipv daarvan moeten ze buitenom.

Maar één van de grootste kwalen van Oranje bevindt zich in de achterhoeden. We hebben namelijk niet één verdediger die uitblinkt in het verdedigen én in het opbouwen waardoor de 4-3-3 sowieso al amper gespeeld kan worden. Van Basten kan inprincipe best 4-3-3 spelen maar dan wel met een ander defensief centrum en andere buitenspelers (lees: echte). Maar ik denk niet dat dat haalbaar is voor komende zomer dus zal er een ander systeem moeten komen. Ik zelf zou graag een 3-5-2 zien met één hangende spits maar ik weet niet in hoeverre dat haalbaar is tegen sterke landen, dat zou getest moeten worden. Niet haalbaar dan maar met een 4-5-1 of 4-4-2 maar dat moet je aan de hand van je materiaal beslissen.

Het nadeel aan een 4-4-2 met Huntelaar en V. Nistelrooy is wel dat je 2 erg statische spitsen hebt. Ik denk persoonlijk dat dat niet goed uitpakt. En verwacht dat een koppel als Huntelaar-Kuyt, Huntelaar-Babel, V. Nistelrooy - Babel of V. Nistelrooy - Kuyt beter werkt.

4-3-3 vind ik leuk maar is tegenwoordig helaas vaak niet haalbaar

Daarom hoop ik ook dat Ajax bijvoorbeeld volgend seizoen 4-4-2 speelt met een ruit op het middenveld.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik heb het hier enkele dagen geleden nog gezegd: een doelpunt redelijk vroeg in de wedstrijd nijpt die Serven de keel toe. Want dan moeten ze zelf voetballen en kunnen ze niet niet eeuwig voor die goal hangen.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Kai schreef:

Het gaat er alleen om hoe de buitenspelers hun rol invullen. Dus niet zo als Robben en Babel naar binnentrekken maar ipv daarvan moeten ze buitenom.

Drenthe en De Ridder hebben gisteren vaker de achterlijn gehaald dan welke buitenspeler in Marco's team dan ook in 3 jaar tijd. Het gaat om de intentie; Marco speelt countervoetbal en Foppe puur op de aanval. De 'Nederlandse stijl' is niet 433 (dat is echt een fabeltje) maar aanvallend voetbal! Denk maar aan '88 of '98, toen speelden we toch ook echt 442. Het leukste team op dit moment is AZ; speelt 442. Het een sluit het ander echt niet uit, wat Jopie ook beweert.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Geweldige prestatie weer.

2 jaar op rij Europees kampioen.

En wat een geweldig voetbal lieten ze zien, zo hoort het .

Babel en De Ridder zijn weer helemaal opgebloeid op dit toernooi. En wat ik al eerder zei over Maduro: een nieuw contract aanbiede, want hij kan het wel degelijk nog.

De concurrentie op het middenveld is alleen nog iets te hoog gegrepen voor hem, Davids en Gabri zijn onomstreden lijkt me.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3306 stemmen

O, wat een plezier dat naast Aisatti ook Bakkal volgens seizoen gewoon weer voor PSV voetbalt.

Ik vond De Ridder ook erg goed. Scoren kan hij niet (zelfs niet voor open doel) maar voorzetten geven wel. Leuke wedstrijd ook gisteren, een finale waardig.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2199 stemmen

Erg goed die Nederlandse talenten

Jammer alleen van de Surinaamse vlaggen

Japie Mol

• 354 berichten
  • 1997 stemmen

Even over wielrennen. Denken jullie dat Thomas Dekker in de top 15 kan rijden deze Tour? Hij heeft vandaag weer een goede tijdrit laten zien in de ronde van Zwitserland. Hij won een paar dagen geleden ook al een lastige rit (parcours was welliswaar verkort, maar crans montana is qua stijging en lengte enigzinbs te vergelijken met alpe d'huez). Ik zie hem ook als hoogste Nederlander eindigen, aangezien Michael Boogerd nog niet helemaal fit is. Wat denken jullie?

kos

• 46809 berichten
  • 8937 stemmen

Top 15 lijkt me nog wat te hoog gegrepen.

starbright boy (moderator films)

• 22610 berichten
  • 5253 stemmen

Mij ook, daarvoor is hij met name in het hooggebergte toch echt nog te wisselvallig. Ik zie 'm best een dag of twee goed rijden in de bergen, maar niet in alle bergetappes. Ik zou het mooi vinden als hij top 30 rijdt en/of een etappe wint en mooie tijdritten laat zien.

Japie Mol

• 354 berichten
  • 1997 stemmen

Is het een idee om een apart topic te openen tijdens de tour? Er zijn volgens mij voldoende liefhebbers hier, om het topic te vullen?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Waarom zou Wielrennen een apart topic moeten hebben, valt toch gewoon onder sport. Ik zie de meerwaarde er niet van in.

starbright boy (moderator films)

• 22610 berichten
  • 5253 stemmen

We hebben het altijd met dit topic gedaan en dat werkt prima. Tegen de tijd dat de tour plaatsvind is er zo weinig concurrentie van andere sporten dat dit drie weken min of meer een tourtopic is.

Japie Mol

• 354 berichten
  • 1997 stemmen

Okee ik begrijp je punt. We houden het in dit topic. Geen probleem.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Wimbledon de eerste 2 dagen nog maar daarna is de concurrentie inderdaad geweken.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

otherfool schreef:

Drenthe en De Ridder hebben gisteren vaker de achterlijn gehaald dan welke buitenspeler in Marco's team dan ook in 3 jaar tijd. Het gaat om de intentie; Marco speelt countervoetbal en Foppe puur op de aanval. De 'Nederlandse stijl' is niet 433 (dat is echt een fabeltje) maar aanvallend voetbal! Denk maar aan '88 of '98, toen speelden we toch ook echt 442. Het leukste team op dit moment is AZ; speelt 442. Het een sluit het ander echt niet uit, wat Jopie ook beweert.

Dat zeg ik dus ook, Cruijff gisteren trouwens óók. En er is wel nogal een niveau verschil tussen de tegenstanders van jong en oud Oranje. Ik moet nog zien of De Ridder en Drenthe ook die achterlijn zo vaak halen tegen een topteam.

Spartaan1986 schreef:

Jammer alleen van de Surinaamse vlaggen

Vertel, wat is daar zo erg aan? Die jongens zijn natuurlijk erg trots op hun afkomst en dat mogen ze best zo tonen. We moeten juist blij zijn dat ze voor Nederland voetballen, dat ze dan voor één keertje hun 'Surinaamse ik' willen tonen vind ik niet erg.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Ter herinnering : Door het afzeggen van Murray voor Wimbledon kan het zijn dat je sportpools.net team niet meer klopt. Je hebt nog tot 10 uur morgenvroeg om hier verandering in te brengen.

Dit geld alleen voor mensen die Murray in hun team hadden staan.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Hmm bedankt voor de tip zeg...

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2199 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Dat zeg ik dus ook, Cruijff gisteren trouwens óók. En er is wel nogal een niveau verschil tussen de tegenstanders van jong en oud Oranje. Ik moet nog zien of De Ridder en Drenthe ook die achterlijn zo vaak halen tegen een topteam.

(quote)

Vertel, wat is daar zo erg aan? Die jongens zijn natuurlijk erg trots op hun afkomst en dat mogen ze best zo tonen. We moeten juist blij zijn dat ze voor Nederland voetballen, dat ze dan voor één keertje hun 'Surinaamse ik' willen tonen vind ik niet erg.

De vlag van een ander land tonen dan waarvoor je op dat moment speelt vind ik behoorlijk dubieus. Tuurlijk,de beste spelers van Jong Oranje zijn de Surinamers en we moeten blij zijn dat ze bij Jong Oranje spelen maar dit slaat nergens op. Constant wordt er in de media al op gehamerd dat het team veel Surinamers bevat. Moet dit dan zo tot uiting komen op het veld?

arkadi

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Wij moeten blij zijn dat ze voor Oranje willen spelen????

Zij moeten blij zijn dat ze geselecteerd worden!

En dus ga je niet met een Surinaamse vlag lopen zwaaien.

Daarbij zie ik het nut er ook niet van in en als je het doet weet je dat er reacties op komen. Dus waarom dan?

Bah er is weer een kabel

606

• 23885 berichten
  • 12357 stemmen

arkadi schreef:

daar heb je gelijk in dat viel me ook op pak dan de oranje vlag of gewoon rood / wit / blauw.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Waarom mogen een groep PERFECT ingeburgerde 'allochotonen' jongere (sorry kan het juiste woord niet vinden) niet een verwijzing maken naar hun roots. Waarom mogen zij geen uiting van trots geven op hun land van herkomst? Altijd maar dat zeiken, laat die jongens lekker zij zijn hartstikke trots en goed voor Nederland, laat hen dan even lekker een signaal naar het land van hun ouders/grootouders geven wanneer het toernooi ten einde is.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2199 stemmen

arkadi schreef:

Daarbij zie ik het nut er ook niet van in en als je het doet weet je dat er reacties op komen. Dus waarom dan?

Bah er is weer een kabel

Ja maar zo is het altijd dubbel in Nederland. Als iemand van buitenlandse afkomst die in Nederland geboren is een overval of mishandeling pleegt dan mogen we niet praten van een allochtoon maar als een aantal spelers (het waren zeker niet alle Surinaamse spelers) van buitenlandse afkomst die in Nederland geboren zijn de Surinaamse vlag tonen dan wordt het met de mantel der liefde bedekt en dan is het van: 'Ach ze mogen best laten zien dat ze trots zijn op hun roots'.

Consequent vind ik het in ieder geval niet

arkadi

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

@ Kai

Tuurlijk mogen ze dat doen maar ik vind het not done om dat tijdens een sportevenement dmv van vlaggen te doen.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2199 stemmen

Kai schreef:

Waarom mogen een groep PERFECT ingeburgerde 'allochotonen' jongere (sorry kan het juiste woord niet vinden) niet een verwijzing maken naar hun roots. Waarom mogen zij geen uiting van trots geven op hun land van herkomst? Altijd maar dat zeiken, laat die jongens lekker zij zijn hartstikke trots en goed voor Nederland, laat hen dan even lekker een signaal naar het land van hun ouders/grootouders geven wanneer het toernooi ten einde is.

Natuurlijk mogen ze een verwijzing maken naar hun roots. Maar moet dat in de finale van een EUROPEES kampioenschap. Ze spelen immers voor een europees land en niet voor Suriname. Als ze met de vlag van Suriname willen zwaaien doen ze dat daar maar. Er is in ieder geval genoeg talent

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Spartaan1986 schreef:

(quote)

Natuurlijk mogen ze een verwijzing maken naar hun roots. Maar moet dat in de finale van een EUROPEES kampioenschap. Ze spelen immers voor een europees land en niet voor Suriname. Als ze met de vlag van Suriname willen zwaaien doen ze dat daar maar. Er is in ieder geval genoeg talent

Talent genoeg is overdreven, zonder de allochtonen waren we geen Europeeskampioen geworden, 100% zeker. We hadden de groepsronde nog niet overleefd.

En wat is nou precies het probleem dat een paar door en door Hollandse jongens voor dat ene halfuurtje even een Surinaamse vlag dragen? Laat ze lekker, wij hebben hun net zo hard nodig als zij ons en doen het allemaal met evenveel trots voor ons Nederland

arkadi schreef:

@ Kai

Tuurlijk mogen ze dat doen maar ik vind het not done om dat tijdens een sportevenement dmv van vlaggen te doen.

Volgens mij waren Nederlandse Amerikanen er ook niet vies van

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2199 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Talent genoeg is overdreven, zonder de allochtonen waren we geen Europeeskampioen geworden, 100% zeker. We hadden de groepsronde nog niet overleefd.

En wat is nou precies het probleem dat een paar door en door Hollandse jongens voor dat ene halfuurtje even een Surinaamse vlag dragen? Laat ze lekker, wij hebben hun net zo hard nodig als zij ons en doen het allemaal met evenveel trots voor ons Nederland

(quote)

Volgens mij waren Nederlandse Amerikanen er ook niet vies van

Ik bedoelde ook in Suriname zit genoeg talent

Door en door Hollandse jongens zijn jouw woorden. De jongens van Surinaamse afkomst zijn wel allemaal in Nederland geboren maar voelen blijkbaar meer voor Suriname. Daarom heerst bij mij dat 'ons' gevoel totaal niet. En dat heeft niks met links of rechts te maken

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Dat links/rechts zeg ik toch ook niet?

En ze zijn meer Nederlands dan Surinaams dat voelen ze zelf ook wel, hier opgegroeid, kennen de Nederlandse cultuur beter en ze doen precies hetzelfde als andere Nederlandse jongens van hun leeftijd. Maar joh komop, voor die ene keer mogen ze toch wel een keer terugverwijzen naar hun roots, waar ze óók trots op zijn?

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2199 stemmen

Ik betwijfel of ze zich meer Nederlander voelen dan Surinamer. Als autochtone nederlander is dat makkelijk te stellen maar je weet niet precies hoe dat bij die jonge gasten werkt. Maar ik vind de vlaggen tonen van een ander land dan waar zij woonachtig zijn geen goed teken van integratie. Maar ik denk dat dat voor iedereen anders ligt

Overigens is op diverse fora deze discussie ook al aan de gang dus het gevoel heerst bij meerdere.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.