• 17.235 nieuwsartikelen
  • 182.245 films
  • 12.561 series
  • 34.738 seizoenen
  • 655.887 acteurs
  • 200.406 gebruikers
  • 9.462.600 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

EDIT: Neemt niet weg dat Madrid terecht kampioen is natuurlijk.

En eigenlijk vind ik het ook helemaal niet zo erg, er zijn veel spelers die ik het wel gun daar. Met name Beckham wat een voetballer, er wordt vaak nogal lacherig overgedaan dat hij alleen de naam heeft maar dat is onzin. Als je ziet hoe hard hij werkt voor de club en hoe belangrijk hij is (was) voor Madrid mag hij als voetballer niet onderschat worden!

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2199 stemmen

Rijkaard gedraagt zich schijnheilig. Komt over als een rustige man maar eigenlijk is het een achterbakse klootzak die mensen in hun gezicht spuugt en dug-out's molt. Daarnaast vind ik het een zwaar overschatte trainer want zeg nou zelf. Wie kan er met het materiaal van Barcelona nou niet 2e worden in Spanje?

Daarnaast zoals ik al zei heeft hij Sparta door een aantal totaal mislukte aankopen en slechte trainerschap ruim 5 jaar terug laten degraderen.

Real Madrid is een echte traditionele club met een grote geschiedenis en veel meer uitstraling. Barcelona is de laatste jaren weliswaar opgeklommen maar daarvoor was het 3x niks.

Real Madrid vind ik stijlvoller voetballen. Ze stralen meer klasse en gedegenheid uit terwijl ik bij Barcelona vaak het idee heb dat men maar wat doet.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Nog maar even een update want pas 3 aanmeldingen.

Timmy757 schreef:

Opgelet

Op 7 Juli gaat de Tour de France weer van start in London. Zoals elk jaar is er dus ook weer het spel AD Rondemaster. Om onze traditie in ere te houden heb ik dus ook weer een MovieMeter subleague aangemaakt, dus schrijft u allen in .

Subleaguenaam: MovieMeter

Wachtwoord: fuentes ( ).

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Ben de helft ervan op vakantie, dus meedoen heeft weinig zin voor mij . Anders had ik graag meegedaan! Als we een poultje doen met maar 1 team voor de hele Tour dan doe ik graag mee.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Barcelona is de laatste jaren weliswaar opgeklommen maar daarvoor was het 3x niks.

Ga hier maar wat over de rijke geschiedenis van de club lezen.

Real Madrid is vooral $$$$$ en dan nog presteren ze nu pas iets nu ze met Capello eindelijk een goede coach hebben.

Het past goed in het beeld van dit k***seizoen dat Real kampioen is. Echt een seizoen om snel te vergeten, met overal de verkeerde (en vaak onterechte) winnaars, waarin het afbraakvoetbal weer eens zegevierde. Ik ben blij dat dit seizoen voorbij is.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2199 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Ga hier maar wat over de rijke geschiedenis van de club lezen.

Real Madrid is vooral $$$$$ en dan nog presteren ze nu pas iets nu ze met Capello eindelijk een goede coach hebben.

Het past goed in het beeld van dit k***seizoen dat Real kampioen is. Echt een seizoen om snel te vergeten, met overal de verkeerde (en vaak onterechte) winnaars, waarin het afbraakvoetbal weer eens zegevierde. Ik ben blij dat dit seizoen voorbij is.

Ik kan me een periode herinneren begin 2000 dacht ik dat Barcelona niet meer dan een subtopper was. De laatste jaren hebben ze vrij goed ingekocht en nu is het weer een topclub

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Spartaan1986 schreef:

[

Ik kan me een periode herinneren begin 2000 dacht ik dat Barcelona niet meer dan een subtopper was. De laatste jaren hebben ze vrij goed ingekocht en nu is het weer een topclub

De geschiedenis gaat verder terug dan dat, ook al heb jij dat misschien niet bewust meegemaakt.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

X. Hernandez schreef:

Ook een goeie kans voor de Belgen zeker als Felliani en Vertonghen terug in de ploeg komen .

Zeer goeie kans. Er zijn velen die namelijk niet weten dat dit 'ploegje' al dertien (13) maal op rij ongeslagen is. Dat betekent ook al iets denk ik.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1234 stemmen

Ja dat die reeks woensdag ten einde komt! (Muahaha)

edit: vergis ik me natuurlijk compleet. Welke dag is de finale (tussen België en Ned)?

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2199 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

De geschiedenis gaat verder terug dan dat, ook al heb jij dat misschien niet bewust meegemaakt.

Zal best maar de geschiedenis die wat dichterbij ligt lijkt me meer relevant omdat het wat actueler is

Respekked

• 6286 berichten
  • 1234 stemmen

Radio Rijnmond houdt ondertussen de spanning erin in Rotterdam:

AMSTERDAM - Giovanni van Bronckhorst beslist maandagavond of hij bij Barcelona blijft of terugkeert naar Nederland. Dat maakte Radio Rijnmond maandag bekend. Of hij bij een terugkeer voor Feyenoord kiest, is niet bekend.

De Rotterdamse zender maakte ook bekend dat Roy Makaay zijn keuze af laat hangen of Van Bronckhorst naar Feyenoord komt. De spits van Bayern München zou graag met hem samen spelen.

bron: www.nu.nl

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

tovenaar schreef:

Ben de helft ervan op vakantie, dus meedoen heeft weinig zin voor mij . Anders had ik graag meegedaan! Als we een poultje doen met maar 1 team voor de hele Tour dan doe ik graag mee.

sportpools doen we natuurlijk ook weer met zijn allen mee neem ik aan

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Respekked schreef:

Radio Rijnmond houdt ondertussen de spanning erin in Rotterdam:

AMSTERDAM - Giovanni van Bronckhorst beslist maandagavond of hij bij Barcelona blijft of terugkeert naar Nederland. Dat maakte Radio Rijnmond maandag bekend. Of hij bij een terugkeer voor Feyenoord kiest, is niet bekend.

De Rotterdamse zender maakte ook bekend dat Roy Makaay zijn keuze af laat hangen of Van Bronckhorst naar Feyenoord komt. De spits van Bayern München zou graag met hem samen spelen.

bron: www.nu.nl

dat laatste geloof ik werkelijk niks van. Makaay die zo graag een keer met Van Bronckhorst wil samenspelen

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Aparte gedachtengang, Barcelona was toen immers tweemaal achtereen kampioen van Spanje geworden. In de jaren '90 was Barcelona sowieso de grootste club van Spanje.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2199 stemmen

Al met al vind ik Real Madrid toch gewoon een mooiere en grotere club. Maar ik snap best dat vooral ajacieden dat niet vinden. Barcelona lijkt immers de nieuwe hofleverancier van Ajax te worden.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Valt mee, tot nog toe is alleen Gabri overgekomen. Maar ik hoop dat je gelijk hebt.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

arkadi schreef:

Ik vind het onderliggende resultaat om kampioen te worden ook geen goede richtlijn om te bepalen wie kampioen wordt.

Gewoon doelsaldo ..das toch het meest rechtvaardig?

Juist niet. Dan wordt het beslist op een doelpuntje meer of minder tegen de degradatiekandidaten. Als twee ploegen evenveel punten hebben en je wilt weten wie de beste is dan lijken me de onderlinge resultaten veruit de beste afspiegeling. Bovendien is het doelsaldo veel te fraudegevoelig, makkelijker te beinvloeden.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2199 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Valt mee, tot nog toe is alleen Gabri overgekomen. Maar ik hoop dat je gelijk hebt.

Roger heeft ook een Barca verleden

Motta en Krkic worden ook veel genoemd als mogelijke versterkingen

Maar qua uitstraling en ambiance vind ik Ajax en Real Madrid meer op elkaar lijken ondanks de spelers over en weer

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Barcelona probeert meestal aanvallend voetbal te spelen, Real is vooral resultaatgericht, wat dat betreft zou ik Real meer met PSV vergelijken en Barca met Ajax.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Roger heeft ook een Barca verleden

Maar die kwam niet over van Barca maar van Villarreal. Dat hij een Barca verleden heeft is irrelevant aan de stelling.

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4563 stemmen

Respekked schreef:

edit: vergis ik me natuurlijk compleet. Welke dag is de finale (tussen België en Ned)?

niet te snel op de feiten vooruit lopen hé

laten we beiden maar eerst onze halve finale winnen woensdag!

Respekked

• 6286 berichten
  • 1234 stemmen

Martin Van K schreef:

(quote)

niet te snel op de feiten vooruit lopen hé

laten we beiden maar eerst onze halve finale winnen woensdag!

vandaar de haakjes

Vi-nieuws

Naar verluidt: Hofland voor 4 miljoen euro naar Feyenoord.

Goed nieuws! Hopelijk kan hij wat aan de 66 tegendoelpunten doen.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Spartaan1986 schreef:

(quote)

Zal best maar de geschiedenis die wat dichterbij ligt lijkt me meer relevant omdat het wat actueler is

Als dat zo is, ga je volgens mij toch te makkelijk voorbij aan de voorlaatste CL winnaar.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Zavo schreef:

Barcelona probeert meestal aanvallend voetbal te spelen, Real is vooral resultaatgericht, wat dat betreft zou ik Real meer met PSV vergelijken en Barca met Ajax.

Dan heb je het bij beide voorbeelden wel over de laatste 5 jaar mag ik hopen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Zavo schreef:

Juist niet. Dan wordt het beslist op een doelpuntje meer of minder tegen de degradatiekandidaten. Als twee ploegen evenveel punten hebben en je wilt weten wie de beste is dan lijken me de onderlinge resultaten veruit de beste afspiegeling. Bovendien is het doelsaldo veel te fraudegevoelig, makkelijker te beinvloeden.

Je moet een maatstaf hebben die over het gehele seizoen gaat. Dan kies je dus voor het doelsaldo en niet voor de momentopname van twee wedstrijden.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Rijkaard gedraagt zich schijnheilig. Komt over als een rustige man maar eigenlijk is het een achterbakse klootzak die mensen in hun gezicht spuugt en dug-out's molt. Daarnaast vind ik het een zwaar overschatte trainer want zeg nou zelf. Wie kan er met het materiaal van Barcelona nou niet 2e worden in Spanje?

Daarnaast zoals ik al zei heeft hij Sparta door een aantal totaal mislukte aankopen en slechte trainerschap ruim 5 jaar terug laten degraderen.

Vergeet niet het vergooide EK toen de golfmaatjes Winter en Van Vossen nog even mee mochten doen... in de halve finale! Nee hoor, ook ik vind Rijkaard de kwal van de Nederlandse voetbalwereld. Mag Van Gaal nog zo zijn best doen...

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Je moet een maatstaf hebben die over het gehele seizoen gaat. Dan kies je dus voor het doelsaldo en niet voor de momentopname van twee wedstrijden.

Om van alles af te zijn: een beslissingswedstrijd om het kampioenschap!

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Om van alles af te zijn: een beslissingswedstrijd om het kampioenschap!

Dat is net zo goed een momentopname.

Doelsaldo is gewoon het meest eerlijk.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Spartaan1986 schreef:

(quote)

Maar qua uitstraling en ambiance vind ik Ajax en Real Madrid meer op elkaar lijken ondanks de spelers over en weer

Vind ik ook, vandaar ook tevreden met Real als kampioen.

Maar ook als het Barcelona was geworden, vond ik het goed hoor.

Ik ben in Spanje geen fanatieke supporter van één club.

En die samenwerking tussen Ajax en Barcelona, klinkt allemaal leuks, maar ik hoop dat het niet zo wordt als wat Chelsea met PSV doet.

Dan ben je dus gewoon afhankelijk van wat Chelsea aankoopt en verdien je er later nog geen stuiver mee.

Nee, spelers als Gabri overnemen is mooi en een keer een talent is ook leuk, maar Ajax blijft Ajax.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Hunter schreef:

Dat is net zo goed een momentopname.

Doelsaldo is gewoon het meest eerlijk.

Meest eerlijke lijkt mij het onderlingeresultaat.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.