• 17.243 nieuwsartikelen
  • 182.270 films
  • 12.561 series
  • 34.740 seizoenen
  • 655.956 acteurs
  • 200.413 gebruikers
  • 9.463.022 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2200 stemmen

Ajax gaat weer 433 spelen komend seizoen

Bakircioglu zal wel rechts komen te staan dan alhoewel ik hem persoonlijk niet zo goed vind als de Mul

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik denk/hoop van niet. Met name in de CL niet, ik vind ook dat Babel dan misbruikt wordt aan de linkerkant. Ajax zou veel beter zijn in de 4-4-2.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2200 stemmen

Volgens mij probeert Ajax een spits binnen te halen

Namen van Francois Sterchele, Modric en Kuranyi worden al een tijdje genoemd

In dat geval zal Ajax denk ik 442 gaan spelen met Huntelaar en 1 van die 3 aankopen. Babel heeft het wat mij betreft gewoon niet als centrumspits. Je zag het in de wedstrijd tegen Jong Israel. Het zwakste was de voorhoede met Rigters en Babel

happie

• 6263 berichten
  • 426 stemmen

Kuranyi zou wel mooi wezen in ieder geval. Is zeker voor de Nederlandse competitie een goeie spits.

Ben benieuwd wat Oranje vanavond gaat doen. Ik heb zo'n gevoel dat de aanval dusdanig zwak is dat ze het niet gaan redden.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2200 stemmen

Die rechtsback Zuiverloon vind ik ook erg zwak net als Bakkel en helaas ook Spartaan Medunjanin

Middenveld gaat wel voor de rest. Aanvallend erg zwak inderdaad. Zowel Rigters als Babel kon niet overtuigen tegen Israel.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Aanvallend had Nederland het inderdaad lastig tegen 9 Israeli's achter de bal.

Wat een conclusies weer op basis van een dergelijke wedstrijd.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2200 stemmen

Er springt gewoon geen enkele speler bovenuit. Wellicht alleen Royston Drenthe

En ik baseer het niet op 1 wedstrijd. In die oefenduels was het aanvallend ook niet veel soeps

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Babel vind ik een lastig verhaal. Hij heeft het talent wat je in grotere maten bijvoorbeeld ook bij Theirry Henry ziet. Overigens ook veel overeenkomsten (begon allebei als buitenspeler, scoorde allebei te weinig, en hebben allebei veel dezelfde kwaliteiten (Henry natuurlijk wel veel meer)).

Maar de vraag is of het eruit gaat komen. Ik denk van wel maar dan moet hij wel het vertrouwen krijgen en HTC moet hem volgend seizoen in het centrum laten spelen. Die 3de spits (zelf hoop ik op Modric of Kuranyi) kan mee voorin rouleren met KJH en Babel.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2200 stemmen

Modric is volgens mij meer een linkermiddenvelder en de mogelijke opvolger van Perez of Sneijder maar hij kan ook voorin spelen

Ik weet het niet met Babel hij heeft teveel gebreken om een echt goede voetballer te worden. Hij mist het echte afmaken van een centrumspits en hij is te voorspelbaar als linksbuiten.

Ik ben zelf nog altijd meer gecharmeerd van Nicolae Mitea wellicht omdat hij een echte linksbuiten is en wat veelzijdiger en efficienter is. Het enige nadeel aan Mitea is dat ie te snel geblesseerd raakt

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Tja dat afmaken krijgt hij nog wel... denk ik. Verder als Babel kansen krijgt in het centrum kan hij met zijn snelheid en techniek in kleine ruimtes uitgroeien tot een topspits denk ik.

happie

• 6263 berichten
  • 426 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Die rechtsback Zuiverloon vind ik ook erg zwak net als Bakkel en helaas ook Spartaan Medunjanin

Middenveld gaat wel voor de rest. Aanvallend erg zwak inderdaad. Zowel Rigters als Babel kon niet overtuigen tegen Israel.

Ik vind het centrale duo wel goed, in ieder geval één met veel potentie. Zelfs Maduro stond een beetje boven de meeste spelers. Ik vond hem nog een vrij puike wedstrijd afleveren.

Jammer dat Aissati geblesseerd is.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2200 stemmen

Babel heeft al een aantal kansen gehad in het centrum toen Ajax 442 speelde met Babel en Huntelaar voorin. Toen kon hij me net zo min overtuigen als aan de linkerkant. Hetzelfde geldt voor zijn optredens in Jong Oranje. Hij houd geen bal vast word ook weinig aangespeeld maar toch doet ie te weinig

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2200 stemmen

Een wat gevoeliger onderwerp wellicht: Wat vinden jullie ervan dat de meerderheid van de spelers in de basis van Jong Oranje (9 van de 11) van buitenlandse afkomst zijn? Op diverse forums wordt er al over gediscusseerd en ik ben wel benieuwd hoe jullie er over denken hier.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

ze hebben een nederlands paspoort dus zijn het gewoon nederlanders, ik zie het probleem niet zo.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2200 stemmen

Ik weet het niet

Aan de ene kant vind ik het alleen maar leuk een aantal jongens van buitenlandse afkomst in de selectie maar 9 van de 11?

Het staat niet echt in verhouding met de bevolking in Nederland. Wellicht dat autochtone NL jongeren minder buiten spelen en meer op internet zitten. Anders heb ik er ook geen verklaring voor

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Gaat het er om dat ze buitenlands zijn of dat ze zwart zijn?

Hoeveel van die 9 zijn er daadwerkelijk in het buitenland geboren?

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2200 stemmen

Buitenlandse afkomst dus dan bedoel ik Surinamers Antilianen Marokkanen Bosniers Israeliers Italianen. Maar kunnen ook genaturaliseerde Belgen zijn

Er zullen een aantal in het buitenland geboren zijn en een aantal in Nederland.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

nou laat ik het zo zeggen, als ze maar met ziel en zaligheid spelen als ze tegen een land moeten van hun afkomst of herkomst vind ik het allemaal prima. zal nog een moeilijke keuze worden voor aissati geloof ik?

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2200 stemmen

Voor de meeste gasten was het denk ik wel moeilijk toen ze tegen de Suriprofs speelden

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Een wat gevoeliger onderwerp wellicht: Wat vinden jullie ervan dat de meerderheid van de spelers in de basis van Jong Oranje (9 van de 11) van buitenlandse afkomst zijn? Op diverse forums wordt er al over gediscusseerd en ik ben wel benieuwd hoe jullie er over denken hier.

Goh, is dat echt een issue? Kan mij persoonlijk geen donder schelen... Vandaag trouwens mijn kaartje voor de finale in de bus gekregen, dus oh wee als 'we' die niet halen...

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Komt door de veranderende sociale verhoudingen in de maatschappij dat dit nu een issue is, tien-vijftienjaar geleden kon niemand het wat schelen (en toen waren er ook genoeg geen rasechte Nederlanders die in het NL elftal speelden).

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Misschien, maar ik vraag me nog steeds wel af bij hoeveel mensen het nu echt een issue is, want ik ken ze bijvoorbeeld niet...

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Zeker weten. Ken ze zelf ook niet, maar hoorde er toevallig laatst ook al over gepraat worden in een of andere televisieprogramma.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2200 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Goh, is dat echt een issue? Kan mij persoonlijk geen donder schelen... Vandaag trouwens mijn kaartje voor de finale in de bus gekregen, dus oh wee als 'we' die niet halen...

Motiveer wel even waarom het je geen donder kan schelen als je wil. Zo loopt de discussie dood

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Zeg het maar jongens, strafschop ofniet?

Ik zelf neig naar ja.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Motiveer wel even waarom het je geen donder kan schelen als je wil. Zo loopt de discussie dood

Eeh ja nogal wiedes. Als ik naar het Nederlands Elftal kijk wil ik Nederlanders zien. Een Nederlander is iemand met een Nederlands paspoort, verder hoef je toch niet te kijken?

Ik was overigens wel *tegen* het solliciteren van Kalou naar die plek in Oranje, spelers die buiten Nederland geboren zijn moeten laten we zeggen noodzakelijkerwijs kiezen voor Oranje, niet omdat dat toevallig zo beter uitkomt. De keuze voor Nederland moet vind ik buiten het voetbal liggen. Voor de Surinaamse jongens is dat geen issue, voor Medunjanin natuurlijk ook niet. Maar ik zou het niet OK vinden als bijvoorbeeld Cziommer of De Guzman voor Nederland zouden spelen...

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Kai schreef:

Zeg het maar jongens, strafschop ofniet?

Ik zelf neig naar ja.

Een halve strafschop. De halve voor Portugal gaf-ie niet. We mogen al met al niet klagen.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2200 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Eeh ja nogal wiedes. Als ik naar het Nederlands Elftal kijk wil ik Nederlanders zien. Een Nederlander is iemand met een Nederlands paspoort, verder hoef je toch niet te kijken?

Ik was overigens wel *tegen* het solliciteren van Kalou naar die plek in Oranje, spelers die buiten Nederland geboren zijn moeten laten we zeggen noodzakelijkerwijs kiezen voor Oranje, niet omdat dat toevallig zo beter uitkomt. De keuze voor Nederland moet vind ik buiten het voetbal liggen. Voor de Surinaamse jongens is dat geen issue, voor Medunjanin natuurlijk ook niet. Maar ik zou het niet OK vinden als bijvoorbeeld Cziommer of De Guzman voor Nederland zouden spelen...

Een Nederlands paspoort heb je zo hier. Dat maakt je nog geen Nederlander vind ik. Als je geboren en getogen bent en de taal vloeiend spreekt ben je voor mij Nederlander

starbright boy (moderator films)

• 22622 berichten
  • 5255 stemmen

Een klein verzoek om het bij sport te houden en hier geen politieke discussie te beginnen. Die kant dreigt het met de laatste twee berichten op te gaan.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Over het voetbal: Foppe

Hij flikt het toch maar weer met een op z'n hoogst matige selectie. Maakt de Spelen toch wel een stukje interessanter...

Nu de halve finale nog door en ik kan in m'n 'eigen' Euroborg naar een zinderende finale (Nederland - Italie heeft m'n voorkeur), da's toch wel bijzonder.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.