• 17.243 nieuwsartikelen
  • 182.279 films
  • 12.563 series
  • 34.742 seizoenen
  • 655.998 acteurs
  • 200.420 gebruikers
  • 9.463.665 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Verkerk ook

Is inderdaad een beetje zielig aan het worden, hij kan maar beter stoppen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Di Luca de schade goed beperkt waardoor het inmiddels wel duidelijk is dat hij de Giro zal gaan winnen. Het is hem gegund.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Unibet mag niet starten in Tour.

De organisatie van de Ronde van Frankrijk heeft bekendgemaakt welke 21 teams op 7 juli mogen starten tijdens de proloog in Londen. Zoals verwacht is het Zweeds-Belgische Unibet.com er niet bij. De wildcards gingen naar Astana (Vinokourov-Klöden), Agritubel en Barloworld.

De deelname van de achttien eerste ProTourteams van het jaar 2006 stond al vast sinds de winter. Organisator ASO (Amaury Sport Organisation) voegde daar nu het Zwitserse Astana (wiens manager Walter Godefroot nochtans in opspraak kwam na de dopingbekentenissen uit zijn Telekom-tijd), het Franse Agritubel en het Britse continentale Barloworld aan toe.

Unibet.com, dat al lange tijd met ASO overhoop ligt omwille van de Franse kansspelwetgeving, is de enige ploeg uit de ProTour die niet is uitgenodigd.

In totaal zullen 189 renners aan de start van de Tour verschijnen. (belga/hln)

De deelnemende teams en belangrijkste renners:

Gerolsteiner: Schumacher (Dui)

T-Mobile: Rogers (Aus), Sinkewitz (Dui)

Davitamon (B): McEwen (Aus), Evans (Aus)

Quick.Step (B): Boonen (BEL)

CSC: Sastre (Spa), F. Schleck (Lux), Voigt (Dui)

Caisse d'Epargne: Valverde (Spa), Pereiro (Spa), Karpets (Rus)

Euskaltel: S. Sanchez (ESP)

Saunier Duval: Millar (GBr)

Discovery Channel: Hincapie (VSt), Popovych (Oek)

AG2R: Moreau (Fra), Dessel (Fra)

Agritubel: Mercado (Spa)

Bouygues Telecom: Voeckler (Fra), Fédrigo (Fra)

Cofidis: Sy. Chavanel (Fra), Nuyens (BEL)

Crédit Agricole: Hushovd (Noo)

Française des Jeux: Casar (Fra), Lovkvist (Zwe)

Barloworld: Hunter (ZAf), A. Efimkin (Rus)

Lampre: Bennati (Ita), Valjavec (Slo)

Liquigas: Pozzato (Ita), Backstedt (Zwe)

Milram: Petacchi (Ira), Zabel (Dui)

Rabobank: Freire (Spa), Menchov (Rus), Rasmussen (Den)

Astana: Vinokourov (Kaz), Klöden (Dui)

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Barloworld, lachwekkend .

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

speedy23 schreef:

De deelnemende teams en belangrijkste renners:

Gerolsteiner: Schumacher (Dui)

T-Mobile: Rogers (Aus), Sinkewitz (Dui)

Davitamon (B): McEwen (Aus), Evans (Aus)

Quick.Step (B): Boonen (BEL)

CSC: Sastre (Spa), F. Schleck (Lux), Voigt (Dui)

Caisse d'Epargne: Valverde (Spa), Pereiro (Spa), Karpets (Rus)

Euskaltel: S. Sanchez (ESP)

Saunier Duval: Millar (GBr)

Discovery Channel: Hincapie (VSt), Popovych (Oek)

AG2R: Moreau (Fra), Dessel (Fra)

Agritubel: Mercado (Spa)

Bouygues Telecom: Voeckler (Fra), Fédrigo (Fra)

Cofidis: Sy. Chavanel (Fra), Nuyens (BEL)

Crédit Agricole: Hushovd (Noo)

Française des Jeux: Casar (Fra), Lovkvist (Zwe)

Barloworld: Hunter (ZAf), A. Efimkin (Rus)

Lampre: Bennati (Ita), Valjavec (Slo)

Liquigas: Pozzato (Ita), Backstedt (Zwe)

Milram: Petacchi (Ira), Zabel (Dui)

Rabobank: Freire (Spa), Menchov (Rus), Rasmussen (Den)

Astana: Vinokourov (Kaz), Klöden (Dui)

Nuyens .

Dan wil ik bij Rabobank Jantje Boven toevoegen .

starbright boy (moderator films)

• 22628 berichten
  • 5256 stemmen

Astana is logisch, Agritubel is te verdedigen, maar Barloworld is niets meer dan een statement tegen de UCI. Heeft niet veel te zoeken in de tour denk ik, maar laat ze het tegendeel maar bewijzen.

Timmy757 schreef:

Nuyens .

Dan wil ik bij Rabobank Jantje Boven toevoegen .

En welke grote wedstrijden heeft Jan Boven dan gewonnen? Prima renner die Nuyens. Grote kans dat hij een mooie overgangsetappe wint.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Barloworld kom op zeg.

Freud

• 10772 berichten
  • 1153 stemmen

Niet eens een Franse ploeg, dat zijn we intussen gewend in de Tour dat er een paar domme Franse ploegen meerijden (Agritubel krijgt die eer nu, maar met Jalabert en Mercado hebben ze wel semi-toppers in huis), maar een Britse? Robert Hunter en Fabrizio Guidi zijn de enige namen die ik ken . En dat terwijl Acqua & Sapone, Panaria en Tinkoff dagelijks hun waarde bewijzen in de Giro, en Unibet.com ondanks alle heisa wel renners in huis heeft als Cooke, Casper, Victor Hugo Pena en Rujano.

Mmm, nu ik het wat beter bekijk zijn er gewoon geen Franse continentale ploegen behalve Agritubel, dat verklaart dat dan toch al .

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Ze verdienen natuurlijk wel een kans, ook de minder bekende renners van Tinkoff en Panaria (en A&S in mindere mate) bewijzen zichzelf bijna dagelijks in de Giro. Ik denk dat renners als Pavel Brutt gewoon de eerste week van de Giro kleur hebben gegeven. Misschien heeft Barloworld ook van dat soort renners .

Martin Van K

• 9050 berichten
  • 4563 stemmen

een Tour die weer alle kanten uit kan, nog meer dan vorig jaar geen uitgesproken favoriet.

hopelijk weer geen ganse heisa de laatste week (weken) voor de start. Als niemand uitvalt met dopingperikelen lijken voor mij Vinokourov, Klöden en Valverde de grootste kanshebbers.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Het kan sowieso leuk worden. Valverde heeft goede papieren met Pereiro Sio en Karpets als eventuele hulpjes maar onderschat ook vooral Menchov en Sastre niet.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

starbright boy schreef:

En welke grote wedstrijden heeft Jan Boven dan gewonnen? Prima renner die Nuyens. Grote kans dat hij een mooie overgangsetappe wint.

Snap je commentaar in deze context, maar Jan Boven is een coureur zoals elke ploeg er het liefst wel 8 heeft. Van onschatbare waarde en voor Rabo een aderlating als stopt.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Op zich is de keuze voor Barleworld volkomen te verklaren. Dit is de punten ranglijst onder niet protour teams. Aangezien je moeilijk met 18 rabobank renners kan starten komt Barloworld vanzelf aan bod.

Rang Prev. Code Denomination Country Points

1 3 RB3 RABOBANK NED 925

2 1 BAR BARLOWORLD GBR 883

3 2 TCS TINKOFF CREDIT SYSTEMS ITA 569.5

4 4 PAN CERAMICA PANARIA - NAVIGARE IRL 542

5 6 ASA ACQUA SAPONE - CAFFE MOKAMBO ITA 520.6

6 7 AGR AGRITUBEL FRA 492

7 - MST MOSCOW STARS RUS 487

8 8 LPR TEAM L.P.R. SUI 479

9 9 REG RELAX - GAM ESP 470

10 5 JAC CHOCOLADE JACQUES - TOPSPORT VLAANDEREN BEL 443

starbright boy (moderator films)

• 22628 berichten
  • 5256 stemmen

tovenaar schreef:

(quote)
Snap je commentaar in deze context, maar Jan Boven is een coureur zoals elke ploeg er het liefst wel 8 heeft. Van onschatbare waarde en voor Rabo een aderlating als stopt.

Volkomen mee eens. Mijn opmerking was zeker niet ten nadele van Jan Boven bedoeld, laat dat duidelijk zijn. Het zijn uiteindelijk dat soort bescheiden renners die een ploeg tot een ploeg maken. Hij is alleen niet te vergelijken met Nuyens.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Nee I know, begreep je commentaar ook wel, maar wilde Jan toch even een pluim meegeven .

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

Op zich is de keuze voor Barleworld volkomen te verklaren. Dit is de punten ranglijst onder niet protour teams. Aangezien je moeilijk met 18 rabobank renners kan starten komt Barloworld vanzelf aan bod.

Rang Prev. Code Denomination Country Points

1 3 RB3 RABOBANK NED 925

2 1 BAR BARLOWORLD GBR 883

3 2 TCS TINKOFF CREDIT SYSTEMS ITA 569.5

4 4 PAN CERAMICA PANARIA - NAVIGARE IRL 542

5 6 ASA ACQUA SAPONE - CAFFE MOKAMBO ITA 520.6

6 7 AGR AGRITUBEL FRA 492

7 - MST MOSCOW STARS RUS 487

8 8 LPR TEAM L.P.R. SUI 479

9 9 REG RELAX - GAM ESP 470

10 5 JAC CHOCOLADE JACQUES - TOPSPORT VLAANDEREN BEL 443

Ware het niet dat deze lijst wel erg vreemd berekend wordt. RB3 staat bovenaan, maar dat komt ook mede omdat zij niet in Protour wedstrijden deelnemen. Een Panaria bv zou veel hoger staan, ware het niet dat in Protour behaalde punten niet meetellen voor de Europe tour. Maar dan nog, Barloworld is een prima team, maar hier hadden andere teams toch echt meer op zijn plaats geweest.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

'Dronken Kromkamp wilde zijn vriendin slaan'

donderdag 31 mei 2007 10:41

De twee achttienjarige jongens die verdacht worden van de mishandeling van PSV-speler Jan Kromkamp, wilden diens vriendin beschermen in een hoog oplopende ruzie.

Jan Kromkamp en zijn vriendin

Volgens de twee verdachten wilde Kromkamp zijn vriendin tijdens deze ruzie slaan, waarna zij in de struiken viel, meldt De Telegraaf.

'Engeltje'

R. den Hoed, advocaat van één van de verdachten bevestigt tegen het Eindhovens Dagblad dat de jongens de vriendin van Kromkamp wilden beschermen en daarom op de PSV'er zijn afgestapt.

De ruzie tussen Kromkamp en zijn vriendin zou zijn ontstaan toen de speler van PSV na afloop van een vriendschappelijke wedstrijd tegen V.V. Acht dronken achter het stuur ging zitten. Zijn vriendin probeerde hem tegen te houden. 'Kromkamp ziet er misschien uit als een engeltje, maar hij is het niet,' aldus bronnen rond V.V. Acht.

Irritaties

Advocaat F. de Leeuw van de andere verdachte kan de lezing van zijn collega niet bevestigen. ‘Ik heb wel van mijn cliënt begrepen dat er over en weer irritaties waren en dat een man en vrouw mogelijk ruzie maakten,' zegt hij in het Eindhovens Dagblad.

Toen de twee verdachten zagen dat Kromkamp zijn vriendin wilde slaan, zouden zij hem uit zijn auto hebben gesleept en mishandeld. Kromkamp hield hier een gebroken neus, gebroken jukbeen, gebroken oogkas en een lichte hersenschudding aan over.

'Twee pilsjes'

Kromkamp zelf wil niet reageren, PSV-woordvoerder Pedro Salazar wel: ‘Ik stond om half tien naast Kromkamp in de kantine van Acht. Hij zal toen een of twee pilsjes hebben gedronken. Ik weet niet hoeveel hij er op had om elf uur en of hij toen ruzie heeft gehad met zijn vriendin. Feit is dat er geen enkele rechtvaardiging bestaat voor het grove geweld tegen Jan.’

Het tweetal wilde maandagavond aangifte doen tegen Kromkamp, maar werd op het politiebureau in Eindhoven meteen aangehouden.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

De zaak gaat zich toch steeds meer in het nadeel van Kromkamp keren. Al blijft hij natuurlijk zwaar mishandeld.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Kai schreef:

De zaak gaat zich toch steeds meer in het nadeel van Kromkamp keren. Al blijft hij natuurlijk zwaar mishandeld.

Volgens mij zit bij Jan zijn kop in elkaar en is hij bewusteloos geslagen die avond, terwijl zijn vriendin ongedeerd is en de "mannen" die aangehouden waren op eigen kracht naar het politieburo konden komen en verder geen schrammetje hebben. Een beetje oppassen aub met wat je zegt Kai! Die gasten helpen gewoon een ander verhaal de wereld in om hun eigen straatje schoon te vegen. Dit soort gasten moet gewoon keihard worden aangepakt.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Tuurlijk heb je gelijk als jou verhaal klopt. Maar let wel, als Jan Kromkamp dronken was en zijn vriendin in elkaar wou slaan (het zal belangrijk worden wat zij getuigd) dan is ook zijn verhaal niet helemaal zuiver natuurlijk. Neemt niet weg dat wat ik net al zei er natuurlijk veel en veel te veel geweld is gebruikt.

Maar het verhaal begon eerst van Jan Kromkamp is in elkaar geslagen. Daarna was hij dronken. En nu zou hij ook al zijn vriendin willen hebben mishandelen. Dan mag je toch concluderen dat het verhaal toch wel steeds meer een andere wending krijgt.

Ik oordeel verder niet of je Krompkamp voor een deel zelf schuldig is ik constateer alleen wat er geschreven wordt. Namelijk dat de zaak (of beter gezegd de verhalen) zich steeds meer tegen Kromkamp keren of dat nou terecht is ofniet. Echter drukte ik me misschien wat verkeerd uit. Excuses daarvoor dan!

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Excuses niet nodig, ik wilde je alleen even meegeven dat je op moet passen met de verhalen die de wereld in worden geslingerd, zeker gezien het feit dat ze bij de "daders" vandaan komen.

Ik ken toevallig de vriendin van Jan en het klopt inderdaad dat ze woorden hadden of zij niet beter kon rijden, dat lijkt me iets anders dan mishandeling.

Nu wordt dat echter als "geldige reden" aangevoerd om iemands kop in elkaar te trappen en daar heb ik nogal wat moeite mee.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2201 stemmen

Sterchele op weg naar Ajax

www.voetbalonline.nl, 31 mei 2007 16:15 - Talentvolle belgen weten tegenwoordig feilloos de weg naar de eredivisie te vinden. Ook François Sterchele zal die weg waarschijnlijk bewandelen. Heerenveen en Ajax tonen bijvoorbeeld grote belangstelling voor de topscorer van de Belgische eerste klasse. Martin van Geel, sportief directeur van Ajax, nam al contact op met Germinal Beerschot over een mogelijke transfer.

Dat zal nog aardig wat voeten in de aarde hebben om Sterchele te halen, want Germinal wil liefst 4 miljoen euro voor hem hebben. Ook Anderlecht is in de markt, maar de kampioen liet weten slechts anderhalf miljoen euro te willen betalen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

wavanbuuren schreef:

...

Oke ik begrijp het nogmaals ik ben 100% tegen de daders, ik wou alleen de verklaringen van de daders laten zien waarbij ik mij mss wat verkeerd uitdrukte!

Belgen vertel aub is wat over Sterchele wat is het voor iemand.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

4 miljoen is in ieder geval veel te veel.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2201 stemmen

Van Geel ontkracht vertrek Mitea

Geschreven door Franklin Stoker op donderdag, 31 mei om 23:08

Nicolae Mitea blijft ook volgend seizoen in het shirt van Ajax spelen. Technisch directeur Martin van Geel vertrouwde aan het Amsterdamse AT5 toe dat de 22-jarige Roemeen zijn dienstverband bij de club gewoon zal voortzetten.

Eerder suggereerde De Telegraaf dat Mitea te licht voor het niveau zou zijn bevonden en bij Ajax mocht vertrekken. Volgens Van Geel heeft Mitea door vele blessures een moeizaam seizoen gedraaid, maar krijgt hij in het nieuwe voetbaljaar de kans om zijn waarde voor de ploeg te bewijzen.

De voormalig speler van Dinamo Boekarest maakte in dit Eredivisiejaar slechts achtmaal zijn opwachting voor de ploeg van Henk ten Cate. Mitea heeft nog een lopend contract tot medio 2009.

Niet alleen het vertrek van Mitea werd ontkent. Van Geel liet tegenover het Parool weten dat ook Kenneth Perez Ajax niet gaat verlaten. Binnenkort volgt er wel een gesprek met de publiekslieveling van Ajax.

Van Geel zegt te begrijpen dat Perez het moeilijk heeft met het geringe aantal speelminuten dat hij krijgt. "Maar wij zijn zeer tevreden over Perez", sprak Van Geel. "Ondanks zijn spaarzame basisplaatsen heeft hij een ontzettend hoog rendement gehad. Kenneth hoeft zeker niet weg bij ons."

happie

• 6263 berichten
  • 426 stemmen

Spartaan1986 schreef:

.......

Van Geel zegt te begrijpen dat Perez het moeilijk heeft met het geringe aantal speelminuten dat hij krijgt. "Maar wij zijn zeer tevreden over Perez", sprak Van Geel. "Ondanks zijn spaarzame basisplaatsen heeft hij een ontzettend hoog rendement gehad. Kenneth hoeft zeker niet weg bij ons."

Perez zal zeker niet weg hoeven denk ik. Hij moet zich ook wel realiseren dat er bij een topclub gewoon minder kans is als basisspeler, zeker als er op je favo positie iemand als Sneijder staat. Maar als hij bij AZ was gebleven had hij wellicht ook minder gespeeld.

Verder:

Transfer Sneijder naar Valencia bijna van de baan.

Az wil Lazovic.

Alex bijna zeker naar Chelsea

Feyenoord heeft Adriaanse weer in beeld.

happie

• 6263 berichten
  • 426 stemmen

Lebron James bezorgt Cleveland het thuisvoordeel in de wedstijd uit bij de Pistons. 48 puntjes. Is wel netjes.

Leuke Finale.

Spurs tegen wellicht de Caveliers.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2201 stemmen

happie schreef:

(quote)

Perez zal zeker niet weg hoeven denk ik. Hij moet zich ook wel realiseren dat er bij een topclub gewoon minder kans is als basisspeler, zeker als er op je favo positie iemand als Sneijder staat. Maar als hij bij AZ was gebleven had hij wellicht ook minder gespeeld.

Verder:

Transfer Sneijder naar Valencia bijna van de baan.

Az wil Lazovic.

Alex bijna zeker naar Chelsea

Feyenoord heeft Adriaanse weer in beeld.

Wat vind je ervan dat Mitea alsnog blijft

happie

• 6263 berichten
  • 426 stemmen

Hmm ben niet zo gecharmeerd van onze grote vrind Mitea. Ik ben zondag naar Ajax - Az geweest, daar was hij inderdaad niet best. Maar daar had ik wel begrip voor. Maar als ajax hem wil houden zullen ze daar wel een reden voor hebben.

Overigens ben ik positief over de invalbeurt van Maduro. Daarin speelde hij vrij sterk.

gotti

• 14091 berichten
  • 5947 stemmen

Maduro heeft ook de kwaliteiten om één van Neerlands beste middenvelders te worden, mits hij zsm uitgeleend wordt aan een fatsoenlijke middenmoter. Van op de bank zitten bakken bij Ajax wordt ie namelijk niet beter.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.