- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Overigens heeft Barcelona één keer verloren van Real (2-0) en is er één keer 3-3 gespeeld. Was bij deze laatste wedstrijd bijvoorbeeld Barcelona een penalty onthouden, dan was de uitslag dus 3-4 geweest en was Barcelona kampioen.
Dat wil niet zeggen dat teams scheidsrechters de schuld moeten geven, maar wel dat bij een systeem waarbij doelsaldo (eerst) doorslaggevend is deze factor minder prominent aanwezig is.
Maar goed, het zal de Spanjaarden blijkbaar worst wezen
.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
KNVB denkt aan boycot oefenduels Marokko
Geschreven door Bart Kruyt op dinsdag, 22 mei om 23:10
Het nationale elftal van Marokko is voorlopig mogelijk niet meer te bezichtigen op Nederlandse grond. Nadat het oefenduel tussen Jong Oranje en Jong Marokko vanavond compleet uit de hand liep overweegt de KNVB een serieus verbod voor oefenduels tegen Marokko.
De taferelen van vanavond kunnen immers niet als een incident worden bestempeld. Marokkaanse fans zorgden in het verleden ook al eens voor tumult in Arnhem, Enschede en Utecht. Vanavond was het Willem II-stadion in Tilburg het slachtoffer.
KNVB-woordvoerder Frank Huizinga sprak over de welbekende druppel. "Marokkaanse supporters kunnen zich kennelijk niet gedragen", sprak de zegsman tegen het ANP. "We willen in Nederland nou eenmaal geen hoge hekken meer om het voetbalveld. Het is daarom lastig en ondoenlijk om mensen die gelijktijdig over de omheining komen, tegen te houden."
Bondscoach Foppe de Haan reageerde eveneens geschokt. "Al toen ik in de eerste helft twee supporters het veld op zag lopen, dacht ik van: wat is dit?", zei de oefenmeester na afloop tegenover het nieuwsportaal. "Ik ben voetbaltrainer geworden omdat ik het ooit leuk vond, maar dit is verre van leuk."
Hmm ik moet eerlijk zeggen dat dit me niet verbaasd, dit is namelijk niet het eerste incident waarbij Marrokaanse supporters zich misdragen. Ik was vanmiddag even in Tilburg en toen al waren Marrokaanse jongeren bezig met herrieschoppen. Toch triest dat we in Nederland niet een vriendschappelijke potje voetbal kunnen spelen tegen een land waar zo'n hechte band mee bestaat. Simpelweg omdat het bij verschillende 'supporters' van hen ontbreekt aan ook maar een greintje respect voor de mede mens.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Wie was trouwens die idioot tussen het marokaanse publiek die met een vlag wapperde waar een geweer op stond? Wat hield dat embleem eigenlijk in, jihad ofzo? 
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2201 stemmen
Op het EK tot 20 jaar in 2005 was er al gedonder
Vorig jaar in het Utrecht stadion ook
En nu weer in Tilburg
Terechte beslissing dus van de KNVB
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Utrecht zet foto's relschoppers op internet.
Het Nederlandse FC Utrecht heeft foto's van zes relschoppers op haar website gepubliceerd. Supporters worden opgeroepen te helpen om de hooligans te identificeren. Wie de gezochte personen herkent, kan bellen om de identiteit van de hooligans prijs te geven.
FC Utrecht speelde donderdag thuis in stadion De Galgenwaard tegen FC Groningen. Relschoppers mishandelden tijdens de wedstrijd een aantal stewards. Een steward van de club raakte daarbij gewond. Acht relschoppers werden aangehouden voor openlijke geweldpleging. De voetbalclub hoopt de overige hooligans met hulp van supporters te vinden. (novum/hln)

kos
-
- 46816 berichten
- 8940 stemmen
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Terechte beslissing van de KNVB wat betreft die Marokkaanse 'supporters'.
Triest, maar helaas.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Had gisteravond om elf uur nog trein terug uit Tilburg. Zelden zo bedreigd gevoeld. Waren ook wel een man of 50 politie die regelmatig ingrepen maar er zelf ook regelmatig van langs kregen. Om nog maar niet te spreken van toevallige voorbijgangers. Triest volk is het.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Terechte beslissing dus van de KNVB
Spartaan1986
-
- 3619 berichten
- 2201 stemmen
Wel raar dat ze die gasten niet zoeken. Die hooligans van Utrecht,Ajax en Feyenoord worden wel altijd gezocht maar deze gasten zijn op de 1 of andere manier moeilijk te achterhalen.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Even over vanavond mensen, wat verwachten we van de CL-finale?
Ik hoop op een herhaling van 2005! 

The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Ik verwacht dat AC Milan het vanavond wel gewoon gaat doen.
Met o.a. Seedorf en Kaka in topvorm op het middenveld moet het lukken.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3311 stemmen
Ik gun het Kuijt wel, maar toch hoop ik stiekem op gerechtigheid voor 2 jaar geleden.
kos
-
- 46816 berichten
- 8940 stemmen
Beide sympathieke clubs maar deze keer hoop ik op Milan.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Milan gaat hem pakken. Denk ik en hoop ik. Zou Seedorf's 4e cup zijn. Da's gewoon krankzinnig maar wel erg indrukwekkend.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik heb al jarenlang een zwak voor Juventus en AC Milan, dus mijn voorkeur voor vanavond is duidelijk. Ik weet ook zo goed als zeker dat Milan die cup wint. Het kwaliteitsverschil tussen de clubs is gewoon te groot.
Ik wil ook nog even een lans breken voor Andrea Pirlo. De laatste maanden zijn vooral Kaka en Seedorf de favorieten bij Milan. Maar ik vind de rol van Pirlo hierin onderschat. Maldini is de dirigent, maar Pirlo de regisseur hij is het kloppend hart van zowel Milan als de nationale ploeg. Hij zet de lijnen uit en zorgt voor het patroon in het spel van Milan. Pirlo is onvervangbaar en als Pirlo vanavond uit vorm is geef ik Liverpool stiekem nog een klein kansje.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Milan gaat hem pakken. Denk ik en hoop ik. Zou Seedorf's 4e cup zijn. Da's gewoon krankzinnig maar wel erg indrukwekkend.
Geweldig ja, wat een prestatie 
Maar Seedorf is dan ook een geweldige voetballer.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Seedorf was altijd al een geweldige voetballer, maar tegenwoordig is de hype omgeslagen in zijn voordeel.
Amsteldam
-
- 57 berichten
- 75 stemmen
Het kwaliteitsverschil is minder groot dan sommigen denken, lijkt me. Waar Milan met Seedorf en Kaka geweldige middenvelders heeft, heeft Liverpool toch wel een hele degelijke ploeg hoor. Het is niet voor niets weer een CL-finale voor Liverpool met winst tegen Chelsea en Barca. Het is de taak van Liverpool om Kaka en Seedorf aan banden te leggen, dan heb je het grootste gevaar wel onder controle want van die aanval van Milan ben ik niet zo onder de indruk. Hoop op Liverpool. Dominantie van Milan moet niet al te groot worden.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Wat een puinhoop van een wedstrijd en daardoor een logische winnaar. Inzaghi is gewoon de meester in dit soort kleine ruimtes, terwijl Kaka, Gerrard en eigenlijk iedereen zich op elkaar stukloopt.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3311 stemmen
zat net hetzelfde te denken, wát een held.
Amsteldam
-
- 57 berichten
- 75 stemmen
Schrijnend het kwaliteitstekort van Zenden en Kuyt. Ver-re-weg de slechtste spelers van het veld. Benitez ook dramatische tactiek. Jammer.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3311 stemmen
Schrijnend het kwaliteitstekort van Zenden en Kuyt. Ver-re-weg de slechtste spelers van het veld. Benitez ook dramatische tactiek. Jammer.
Kuyt compenseert het nog door z'n werklust, maar over Zenden ben ik het 100% met je eens. Wat een dramatische wedstrijd speelde hij zeg.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Vertel is wat er zo dramatisch is aan de tactiek van Benitez
Benitez is juist erg sterk in de tactiek dat bewijst hij elk jaar opnieuw door met een mindere selectie uitstekend te presteren. En zeker vanavond was de tactiek van Liverpool uitstekend (de 1ste helft). Milan had echter het geluk dat ze een doelpuntje maakte (hands?). Maar het middeveld van Milan werd overlopen door Liverpool en waarbij Mascherano Kaka in de knip had en Alonso verreweg de beste man op het veld was. Het enigste wat ik Benitez verwijt was de wissel Mascherano eraf en Crouch erin, toen dacht ik gelijk dat het afgelopen was. Verder was Zenden verre van slecht en speelde hij erg dreigend aan de linker kant waarbij hij ook nog goed verdedigend werk verrichten omdat Milan vaak een extra mannetje naar haar rechte kant haalde (Pirlo, Kaka) waardoor Zenden vaak in een man minder situatie stond waar hij zich echter uitstekend uit wist te redden. Enigste minpuntje was dat zijn pass vaak niet zuiver genoeg was. Kuyt speelde een matige wedstrijd maar dat was niet zijn schuld, Kuyt heeft namelijk maar 1 opgelegde kans gekregen en dan ook gemaakt (buitenspel? )Voor de rest heeft hij gewoon hard gewerkt en er uitgehaald wat er in zat.
Youri Mulder snapt er trouwens ook helemaal geen drol van:"Vind je dat Benitez het verlies over zichzelf heeft afgeroepen door de verdedigende speelstijl?"
Liverpool speelde de eerste helft net als tegen Barcelona helemaal niet verdedigend! Dat lijkt misschien zo op papier maar dat deden ze niet. En wat is er mis met een verdedigende tactiek van Liverpool? Dat is toch iets waar ze het de laatste jaren van moeten hebben.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik heb Zenden eigenlijk alleen maar ballen zien aannemen, een nietszeggende actie zien maken en de bal weer verliezen. Pennant daarentegen heeft nog wat voorzetten gegeven die fatsoenlijk waren geweest als Crouch er had gestaan. Of Kuyt met een medespeler.
Wat is er trouwens zo grappig aan Gattuso?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Gattuso is een soort BA baracus 'een stoere kleine man'. Die pret oogjes van hem toen Milan gewonnen had 
Ik heb Zenden wel degelijk nuttige ballen zien geven, ook aan Kuyt...
Pennant speelde idd ook erg goed al haalde hij vaak wel de angel uit de aanval door de bal te lang aan de voet te houden. Zenden vond sneller de vrije man al zag dat er misschien minder spectaculair uit waardoor het niet zo opvalt. Af en toe was hij wat ongelukkig in zijn acties maar dat mag als hangende linksbuiten. Maar vooral ook verdedigend was hij erg sterk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.