- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Of de tour wordt gewoon overnieuw gehouden.. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
De Federer verslaat Nadal opmerking hoeft volgens mij niet tussen spoilertags.
happie
-
- 6265 berichten
- 426 stemmen
En de San Antonio Spurs zitten in de finale van de Western Conference. Wellicht de eerste NBA titel voor een nederlander.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
opmerkelijk dat Robben naar Bayern gaat
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Als ik dat bericht op VI lees zou Robben dus 24 miljoen moeten kosten? Wat een bespottelijk bedrag
gotti
-
- 14091 berichten
- 5947 stemmen
Thomasson moet weg bij Stuttgart. Iets voor Feyenoord?
gotti
-
- 14091 berichten
- 5947 stemmen
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=92938/sc=0838ab
En zie ik op de foto nou een glimlach bij Van Gaal?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Als ik dat bericht op VI lees zou Robben dus 24 miljoen moeten kosten? Wat een bespottelijk bedrag
Te laag of te hoog? Ik vind het bedrag zo wel goed eigenlijk...
Thomasson moet weg bij Stuttgart. Iets voor Feyenoord?
Prachtige speler idd met ik denk wel een Feyenoord hart. Maar volgens mij verdiend hij wel 2,5 miljoen per jaar ofzo. En al is het de helft dan kan Feyenoord dat nog steeds niet betalen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
opmerkelijk dat Robben naar Bayern gaat
Is toch nog niet zeker?
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Ik vind trouwens dat ze in Nederland ook het 'systeem van onderling resultaat' moeten invoeren bij het selecteren van een kampioen wanneer het puntenaantal gelijk is. Net zoals bijv. in Spanje. Dat acht ik belangrijker dan een beter doelsaldo, los staand van dit seizoen.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Daar zal men in Eindhoven het niet mee eens zijn denk ik.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Bovendien gaat het om het resultaat van het hele seizoen, dus is doelsaldo logischer.
Wat is het trouwens treurig dat Wesley Sneijder absoluut geen zelfkritiek heeft.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Te laag of te hoog? Ik vind het bedrag zo wel goed eigenlijk.
Veel te hoog die jongen voetbalt al twee seizoenen zelden of nooit. En als die speelt is die ook nog slecht ook.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Veel te hoog die jongen voetbalt al twee seizoenen zelden of nooit. En als die speelt is die ook nog slecht ook.
Mwah vind het een goed bedrag. Wanneer hij fit is is hij op zijn positie 1 van de beste ter wereld.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Wanneer hij fit is. Én wanneer hij niet zo zielig doet. Én wanneer hij niet bij elke aanraking zo'n overdreven schwalbe maakt.
Dan komt hij daarbij misschien bij in de buurt.
Zoals hij de laatste twee jaar speelde is 24 miljoen veel te veel voor hem.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik vind trouwens dat ze in Nederland ook het 'systeem van onderling resultaat' moeten invoeren bij het selecteren van een kampioen wanneer het puntenaantal gelijk is. Net zoals bijv. in Spanje. Dat acht ik belangrijker dan een beter doelsaldo, los staand van dit seizoen.
In dat geval wordt de competitie naast de play-offs nog meer op een handvol wedstrijden beslist en doet de vorm van een ploeg gedurende het hele seizoen er nog minder toe.
Barcelona heeft een doelsaldo van +20 ten opzichte van Real? En omdat de ze dan 1 wedstrijd van ze verliezen tellen die opeens niet meer mee.
PartyMarty
-
- 3165 berichten
- 1311 stemmen
Wanneer hij fit is. Én wanneer hij niet zo zielig doet. Én wanneer hij niet bij elke aanraking zo'n overdreven schwalbe maakt.
Dan komt hij daarbij misschien bij in de buurt.
Zoals hij de laatste twee jaar speelde is 24 miljoen veel te veel voor hem.
Ben het wel eens met je ergernis, het is een ongelovelijke miet, maar hij is wel goed, hopelijk leert ie wat bij in munchen, zou goed zijn voor oranje.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3907 stemmen
Hoorde gister bij studio voetbal trouwens dat hij op het punt stond voor 5 jaar bij te tekenen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
[Barcelona heeft een doelsaldo van +20 ten opzichte van Real? En omdat de ze dan 1 wedstrijd van ze verliezen tellen die opeens niet meer mee.
Idd. Als beide clubs uiteindelijk op een gelijktal punten eindigen, hoort het te worden beslist op het feit welke van de 2 clubs de betere was in onderlinge duels. Is toch vrij logisch? En mocht het dan alsnog 1-1 staan, dán kan er gekeken worden naar het doelsaldo.
Bovendien gaat het om het resultaat van het hele seizoen, dus is doelsaldo logischer.
Het aantal behaalde punten is daar al een indicatie voor.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Idd. Als beide clubs uiteindelijk op een gelijktal punten eindigen, hoort het te worden beslist op het feit welke van de 2 clubs de betere was in onderlinge duels. Is toch vrij logisch?
Maar dan wordt de competitie beslist op de vorm van een ploeg gedurende één wedstrijd, die ook nog eens onderhevig kan zijn aan scheidsrechterlijke dwalingen, schorsingen en blessures, terwijl deze factoren bij doelsaldo veel minder belangrijk zijn omdat het voor het hele seizoen geldt.
Een doelsaldo van plus 20 tov de concurrent geeft aan dat een ploeg over het hele seizoen gezien beter heeft gevoetbald (minder doorgelaten en/of meer gescoord), terwijl één verloren wedstrijd aangeeft dat de omstandigheden en vorm in 90 minuten minder gunstig waren.
Barcelona heeft op dit moment een doelsaldo van +40, en Real van +22.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Opzich het je wel gelijk. Maar als het in de onderlinge duels bijv. 2-0 staat.. ook scheidsrechtelijke dwalingen? Blessures mogen geen doorslaggevende factor zijn. Want als een club 2 x heeft verloren van de concurrent en daarvoor als reden blessures en schorsingen opgeeft, dan is het apart dat het de rest van het seizoen wel uitstekend zou hebben gepresteerd met een beter doelsaldo..
Maar het is idd discutabel als het in onderlinge duels 2-1 zou staan, het is ingewikkeld om zoiets dergelijks door te voeren in de reglementen.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Opzich het je wel gelijk. Maar als het in de onderlinge duels bijv. 2-0 staat.. ook scheidsrechtelijke dwalingen?
Nou ja, ik heb de wedstrijden niet gezien, maar voor hetzelfde geldt was het met correcte arbitrage 1-1 geworden in plaats van 2-0. En was het onderlinge resultaat 1-1 en 3-3. Maar daar gaat het niet om.
Het is, statistisch gezien, gewoon een feit dat die twee duels relatief gezien slechts een momentopname zijn, die veel meer afhankelijk is van externe factoren, dan een doelsaldo van +zoveel tov je concurrent, wat gebaseerd is op het hele seizoen.
Hoezo is dat apart? Het is juist logisch dat als een team het hele seizoen goed draait (getuige het doelsaldo), en er bij de wedstrijd mensen ontbreken vanwege schorsingen en/of (lichte) blessures dat het team dan opeens minder presteert. Ik zeg niet dat de club het verlies dan af moet schuiven op blessures (want daar moet men mee om kunnen gaan), maar wel dat zo'n club dan door die ongunstige omstandigheden op dat moment later de rekening gepresenteerd krijgt, ookal was de rest van hun seizoen feitelijk beter dan dat van de concurrent.
Overigens zou het heel goed kunnen dat Real in de twee ontmoetingen zelf minder gunstige omstandigheden kende. Maar het gaat hier even om het principe van de regeling, met de situatie in de Primera Division als voorbeeld.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Hoezo is dat apart? Het is juist logisch dat als een team het hele seizoen goed draait (getuige het doelsaldo), en er bij de wedstrijd mensen ontbreken vanwege schorsingen en/of (lichte) blessures dat het team dan opeens minder presteert. Ik zeg niet dat de club het verlies dan af moet schuiven op blessures (want daar moet men mee om kunnen gaan), maar wel dat zo'n club dan door die ongunstige omstandigheden op dat moment later de rekening gepresenteerd krijgt, ookal was de rest van hun seizoen feitelijk beter dan dat van de concurrent.
Het is erg toevallig als een club tweemaal verliest van de concurrent, vanwege zogenaamde 'externe factoren', en de rest van het seizoen wel uitstekende prestaties leverd. Eén wedstrijd kan negatief worden beinvloed door incompetente scheidrechters en/of afwezigheid van belangrijke spelers. Feit is alleen dat er over een heel seizoen verpreid 2x wordt gespeeld tegen eenzelfde tegenstander. Ook hierbij kunnen dezelfde externe factoren een rol spelen, maar het zou dan heel toevallig zijn als er voor, tussentijds, en na die 2 wedstrijden opeens wél goede prestaties worden neergezet die leiden tot een beter doelsaldo.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Die twee wedstrijden zijn nog altijd momentopnamen. Het doelsaldo niet.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Ik blijf erbij dat ik een 2-0 onderling resultaat hoger acht dan een doelsaldo. Elke wedstrijd is een momentopname, maar juist bij de belangrijke wedstrijden zijn potentiele kampioenen er op gebrand die te winnen. Een dubbel verlies duidt er bij mij op dat de winnaar gewoon de betere ploeg was en bij een gelijk puntenaantal tot kampioen bekroond moet worden. Maarja, het is een zinloze discussie, want het zal er waarschijnlijk toch nooit van komen. 
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Tja, als je het onderling resultaat de doorslag laat geven, is het weer merkwaardig dat de niet-kampioen het dan beter heeft gedaan in de wedstrijden tegen alle andere ploegen. De onderlinge wedstrijd is immers al bij de stand inbegrepen... Bij een doelsaldo is dat niet het geval.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Ja idd, daar heb ik nog geeneens bij stil gestaan. Ik leg me er bij neer. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.