• 17.243 nieuwsartikelen
  • 182.279 films
  • 12.561 series
  • 34.740 seizoenen
  • 655.967 acteurs
  • 200.415 gebruikers
  • 9.463.274 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2200 stemmen

Ajax beloofde Excelsior winstpremie

07 mei 2007, 09:49

rotterdam -

Ajax zou vorig weekeinde zijn winstpremie hebben uitgeloofd aan Excelsior als die club erin zou slagen om titelconcurrent AZ pootje te lichten. Het zou om zo’n 7000 euro per man gaan. ,,Maar hoe hoog precies die premie was, kan ik niet zeggen’’, zegt Excelsior-aanvaller Robert Braber uit Willemstad.

Volgens Braber is er nog niet betaald. ,,We hebben nog geen geld gezien. Het schijnt dat Ajax minder wil betalen, omdat het uiteindelijk geen kampioen is geworden.’’ De spelers van Excelsior vinden dat een beetje vreemde gang van zaken, volgens Braber. ,,Het lag toch niet aan ons dat Ajax geen kampioen is geworden. Ze hebben er zelf eentje te weinig gescoord.’’

Excelsior won de wedstrijd tegen AZ met 3-2. Bij Ajax zeggen ze van niets te weten over een premie. Woordvoerder Marcel Baas: ,,Maar ik ga het wel uitzoeken.’’ Excelsior-trainer Ton Lokhoff zegt ook van geen discussie rond de beloofde premie te weten. ,,Ik weet überhaupt niets af van een premie.’’

Braber wel. ,,Het ging om een leuk bedrag en dat is altijd lekker meegenomen’’, aldus de spits van Excelsior. Ton Lokhoff lacht erom. ,,Ik heb die jongens laten weten dat dit het moment was om het land te laten zien wat we in huis hebben. Ik wil gewoon altijd winnen. Zoals ik ook gewoon van hem wil winnen.’’

Lokhoff en Ten Cate zijn goede vrienden sinds ze begin deze eeuw samen NAC leidden.

© 2007 Noordhollands Dagblad

happie

• 6263 berichten
  • 426 stemmen

kos schreef:

(quote)
Golden State niet onderschatten.

Nee dat zal ik zeker niet. Dat heb ik na Dallas wel afgeleerd.

Spurs-Suns 111-106. Goede overwinning van de spurs, daar hebben ze het thuisvoordeel meegepakt.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Koeman blijft bij PSV. Hopelijk kunnen ze wat versterkingen halen om de leegte die Cocu en Alex achterlaten op te vullen.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2200 stemmen

de leegte

Letterlijk vd Leegte

Hij gaat hoogstwaarschijnlijk naar PSV

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Vond trouwens wel dat de verdediging van Ajax gisteren (behalve die ene fout) uitstekend functioneerde. Er heerste ook een uitstekende mentaliteit, jammer dat het in de competitie anders was..

Ik blijf er ook bij dat Ajax er ten opzichte van vorig seizoen behoorlijk op vooruit is gegaan, veel beter voetbal over het algemeen. Maar Huntelaar moet idd gewoon bij de 16 blijven, laat het voetballen maar aan het middenveld over. Ik hoop ook echt dat Sneider blijft..

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Waren er nog mensen bij de huldiging van Ajax ?

Ik vond het zwaar tegenvallen..

Maar goed het weer was slecht en de prijs was natuurlijk ook een stuk minder dan gehoopt.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ook in Vlaanderen nieuws:

Ajax stelt onderzoek in naar aanmoedigingspremie

Ajax stelt een intern onderzoek in naar de mogelijke belofte van een winstpremie aan de selectie van Excelsior voor een gunstig resultaat tegen AZ op de slotdag van de competitie. Aanleiding voor het onderzoek is de berichtgeving van vandaag hierover in diverse Nederlandse media. De leiding van Ajax heeft de spelers van Excelsior zelf een nooit een aanmoedigingspremie in het vooruitzicht gesteld, stelt de club. Desondanks wordt toch intern onderzocht of en in hoeverre de berichtgeving juist is. "We willen vooral weten waar dit bericht vandaan komt", verklaart woordvoerder Marcel Baas. Het betalen van aanmoedigingspremies is overigens niet verboden in Nederland, wél in België.

Koploper AZ verspeelde acht dagen geleden de landstitel door op de slotdag van de competitie in Rotterdam met 3-2 te verliezen van Excelsior, dat al wist dat het de nacompetitie zou spelen. Ajax had daardoor een goede kans op de titel, maar kwam in de uitwedstrijd tegen Willem II één doelpunt tekort om concurrent PSV achter zich te houden. (novum/hln)

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Dat van die premie voor Excelsior van Ajax blijkt dus een grap te zijn. Die mediageile journalisten interpreteren het maar al te graag verkeerd..

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Ik geloof wel in een dergelijke premie en zie ook werkelijk het probleem er niet van in.

kos

• 46815 berichten
  • 8939 stemmen

Precies, in landen als Spanje of Italie is dat doodnormaal.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Precies, in landen als Spanje of Italie is dat doodnormaal.

Daar vreten ze ook paella en spaghetti...

kos

• 46815 berichten
  • 8939 stemmen

Dat hebben we hier ook al overgenomen .

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat wat men elders doet geen maatstaf is.

Maar een ploeg stimuleren het uiterste te geven is wat mij betreft OK. AZ had gewoon zelf beter moeten spelen.

We staan weer lekker met lege handen dit seizoen. En dan gaat Twente ons ook nog uit de play-offs knallen, let maar op.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Dus morgen Raymond van Barneveld vs. Phil Taylor

En laten we dan ook niet vergeten dat die andere wedstrijd er ook mag wezen : The Dazzler vs. Mighty Mike.

Ik ga er morgen lekker voor zitten .

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

timbo_ schreef:

Ik geloof wel in een dergelijke premie en zie ook werkelijk het probleem er niet van in.

Als dat toegelaten is, is het maar de vraag in hoeverre het mogelijk moet zijn dat je een ploeg een 'aanmoedigingspremie' kan geven om te verliezen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

Kijk en daar vind ik het wel problematisch worden. Maar ik zie niet in waarom je mensen wat extra mag motiveren. Demotiveren vind ik niet kunnen.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Alleen jammer dat ze de aanmoedigingspremie voor vitesse zijn vergeten.......

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Dus morgen Raymond van Barneveld vs. Phil Taylor

En laten we dan ook niet vergeten dat die andere wedstrijd er ook mag wezen : The Dazzler vs. Mighty Mike.

Ik ga er morgen lekker voor zitten .

taylor wint (hoop ik)

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

speedy23 schreef:

Thomas Dekker pakt eindzege in Romandië na tijdritwinst.

De jonge Nederlander Thomas Dekker heeft na de Tirreno-Adriatico vorig jaar zijn tweede grote overwinning in een zware rittenwedstrijd gepakt. De 22-jarige Rabobank-renner was de beste in de slottijdrit (20,4 km in Lausanne) van de Ronde van Romandië, nadat hij zaterdag al tweede was geworden in de koninginnenrit. In de tijdrit had Dekker vijf seconden voorsprong op proloogwinnaar Paolo Savoldelli. In de eindstand onttroont hij Chris Horner (Predictor). Savoldelli is tweede op elf seconden en is klaar voor de Giro die volgende weekend begint. (bron: Belga & hln.be)

(afbeelding)

Thomas is een held!

Deze prestatie wordt in NL helemaal niet op zijn waarde geschat. De Belg zond het allemaal rechtstreeks uit (en wat ik ook erg leuk vond: waren ook hartstikke blij met de zege van onze Thomas! ) maar in NL kregen we pas een dag later een mini-samenvatting van de tijdrit. Jammer hoor, echt een gemiste kans! Wínnen we eindelijk weer eens iets, is er nóg geen aandacht voor...

Thomas, goed gedaan man!

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

mikoz schreef:

Heb me dood gelachen tijdens die huldiging

Wat zag dat er weer stumperig en ongezellig uit.

Ben blij dat ik een Ajax supporter ben , dat is pas vast bij een prijs op het Leidseplein !

Het was in Amsterdam inderdaad weer erg gezellig gisteren .

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Taylor wint niet als hij zo speelt als gisteren. Je ziet hem maar weinig zo vaak naast de grote getallen gooien, dus een 1 of een 5, of een 3 of een 7 als hij voor de 19 gaat, als gisteren. Gelukkig speelde Baxter helemaal bedroevend.

Wat is het format in deze ronde? Nog steeds best of 11 legs? Op de site staat best of 13 legs. Dat is beter voor Taylor, denk ik. Dat scheelt niet veel met het format in de Premier League en daar won Taylor laatst nog van Barney. We gaan het zien.

SillyWilly

• 382 berichten
  • 648 stemmen

mikoz schreef:

Waren er nog mensen bij de huldiging van Ajax ?

Ik vond het zwaar tegenvallen..

Maar goed het weer was slecht en de prijs was natuurlijk ook een stuk minder dan gehoopt.

Als het slechte weer en de 'troost' prijs het enige was... 50 aanhoudingen! Was men misschien gefrustreerd dat 't niet op het Leidseplein gevierd mocht worden?

Doe mij dan toch maar die PSV huldiging in 't stadion.

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

AHWA schreef:

Taylor wint niet als hij zo speelt als gisteren. Je ziet hem maar weinig zo vaak naast de grote getallen gooien, dus een 1 of een 5, of een 3 of een 7 als hij voor de 19 gaat, als gisteren. Gelukkig speelde Baxter helemaal bedroevend.

Wat is het format in deze ronde? Nog steeds best of 11 legs? Op de site staat best of 13 legs. Dat is beter voor Taylor, denk ik. Dat scheelt niet veel met het format in de Premier League en daar won Taylor laatst nog van Barney. We gaan het zien.

ik heb taylor nog nooit echt 'super' zien spelen in Nijmegen. misschien verliest hij nog.

happie

• 6263 berichten
  • 426 stemmen

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Amsterdam, 08 mei 2007

Ajax heeft het contract met de Spaanse middenvelder Gabriel García De la Torre (Gabri) opengebroken en verlengd tot 1 juli 2011. Het lopende contract met Gabri liep af op 1 juli 2009. De 28-jarige Gabri kwam in de zomer van 2006 over van FC Barcelona. De Spanjaard speelde tot nu toe 43 keer in de hoofdmacht van Ajax waarin hij 6 keer scoorde.

Bron: ajax.nl

Mooi!

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Idd, een goeie speler voor Ajax. Hopelijk komt Motta ook nog en blijft Sneijder..

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Heel erg goed nieuws ja. Geweldige speler.

Hopelijk ook voor Sneijder een reden om nog een jaar bij Ajax te blijven.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

En weer een negen darter. Dit keer door Phil Taylor tegen Barney

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

Phil Taylor! En wat een mooi gebaar!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.