- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Leno
-
- 5922 berichten
- 4461 stemmen
De Feyenoorders (supporters) riepen na de wedstrijd tegen Ajax in koor dat het toch niet uitmaakte omdat toch om de play offs gaat..
Ajax supporters hebben vanaf de invoering al geprotesteerd en zelfs toen Ajax er vorig jaar zo van profiteerde waren er protesten. Dat ze het als excuus gebruiken heb ik nergens gehoord..
kos
-
- 46817 berichten
- 8941 stemmen
Feyenoord gebruikt het al weken als excuus, zo van 'we hebben niks te winnen of verliezen' (daar komen ze nu wel achter) en Ajaxspelers incl. Ten Cate hebben dat ook al geroepen in de periode voordat PSV opeens punten liet liggen.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ajaxspelers incl. Ten Cate hebben dat ook al geroepen in de periode voordat PSV opeens punten liet liggen.
Ik kan het me niet herinneren, maar als het zo is hebben ze toch gelijk? Of vind jij de competitie nog spannend?
kos
-
- 46817 berichten
- 8941 stemmen
Niet als het om het kampioenschap gaat. Maar dat is zo vaak het geval.
Sowieso erg waardeloos tegenover je supporters om er maar met de pet naar te gooien omdat er zogenaamd niks op het spel staat.
Bovendien ook dom, want een ploeg die in vorm is presteert in die play-offs heel wat beter, vandaar dat ik Twente naast AZ momenteel ook de meeste kans geef in de playoffs.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Ik heb het niemand van Ajax dit seizoen nog horen zeggen. En ik kan me ook niet voorstellen dat dat een reden kán zijn voor een professional. Bij Ajax zit sowieso structureel iets mis in de wedstrijdmentaliteit. Al lang voor de play-offs werden geïntroduceerd.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Maar die play-offs dragen wel bij aan een nóg slechtere mentaliteit.
Waarom alles geven, met de kans op een blessure, als het er toch alleen nog maar in de play-off wedstrijden omgaat?
De supporters uiteraard, maar die zien al meerdere jaren slecht voetbal.
Het had er gewoon nooit moeten komen, daarom mag het van mij ook per direct afgeschaft worden.
Maar helaas zal dat niet gebeuren.
o.a. Twente-Ajax was anders nog spannend geweest voor de tweede plek, maar nu maakt het toch niet uit of je 2e of 5e wordt.
kos
-
- 46817 berichten
- 8941 stemmen
Het heeft wel invloed op de tegenstander die je treft. Lijkt me wel handig dat je tegen Feyenoord speelt ipv AZ.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3909 stemmen
Sneijder gaf gister al ongeveer aan dat bij Ajax ook de komende weken spelers gespaard gingen worden met het oog op Play Offs.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Niet als het om het kampioenschap gaat. Maar dat is zo vaak het geval.
Sowieso erg waardeloos tegenover je supporters om er maar met de pet naar te gooien omdat er zogenaamd niks op het spel staat.
Bovendien ook dom, want een ploeg die in vorm is presteert in die play-offs heel wat beter, vandaar dat ik Twente naast AZ momenteel ook de meeste kans geef in de playoffs.
Ajax was vorig jaar uit vorm, maar won wél de play-offs.
Wouter
-
- 18752 berichten
- 3104 stemmen
Sneijder gaf gister al ongeveer aan dat bij Ajax ook de komende weken spelers gespaard gingen worden met het oog op Play Offs.
En dat kun je ze niet kwalijk nemen. Als de kaarten zo liggen, dient het spel zo gespeeld te worden. De play offs zorgt voor een spannend slotaccoord van de competitie, maar degradeert die competitie zelf. Ik ben ook voor afschaffen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Die fout heeft Feyenoord vorig jaar gemaakt. Je kan beter je best doen en naar spelritme en vorm(behoud) streven dan dat je nu rustig aan gaat doen. Anders kom je er in April achter dat je niet een tandje bij kan schakelen.......
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3909 stemmen
En dat kun je ze niet kwalijk nemen. Als de kaarten zo liggen, dient het spel zo gespeeld te worden. De play offs zorgt voor een spannend slotaccoord van de competitie, maar degradeert die competitie zelf. Ik ben ook voor afschaffen.
Helemaal mee eens zou ik ook doen.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Het heeft wel invloed op de tegenstander die je treft. Lijkt me wel handig dat je tegen Feyenoord speelt ipv AZ.
Klopt, maar uiteindelijk gaat het toch over 2 rondes, dus die ander (AZ) tref je dan in de finale.
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
ben het wel met je eens, maar als de playoffs gewonnen worden is er geen haan die er nog naar kraait.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Die fout heeft Feyenoord vorig jaar gemaakt. Je kan beter je best doen en naar spelritme en vorm(behoud) streven dan dat je nu rustig aan gaat doen. Anders kom je er in April achter dat je niet een tandje bij kan schakelen.......
Helemaal mee eens, je moet gewoon elke wedstrijd je stinkende best doen ook al schiet je daar niks mee op als je na de ranglijst kijkt. Vorm moet je krijgen via goede westrijden. Het is nogal achterlijk om te denken van, als we nu een paar wedstrijden rustig aan doen, dan zijn we tijdens de play-offs weer in vorm. Je bent juist in vorm als je van te voren goede wedstrijden speelt (je kunt die vorm niet vastleggen, door van te voren minder uit te geven het zijn geen spaarzegeltjes!).
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Helemaal mee eens, je moet gewoon elke wedstrijd je stinkende best doen ook al schiet je daar niks mee op als je na de ranglijst kijkt. Vorm moet je krijgen via goede westrijden. Het is nogal achterlijk om te denken van, als we nu een paar wedstrijden rustig aan doen, dan zijn we tijdens de play-offs weer in vorm. Je bent juist in vorm als je van te voren goede wedstrijden speelt (je kunt die vorm niet vastleggen, door van te voren minder uit te geven het zijn geen spaarzegeltjes!).
Maar je lichaam is wel een spaarzegeltje, en je kunt net even wat minder risico's nemen, om heel te blijven.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Je raakt eerder geblesseerd als je op 80% voetbalt. Daarbij moet het hele team wedstrijdritme hebben en op elkaar ingespeeld zijn.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Barcelona en Lyon uit de CL.
Hopelijk wint Arsenal vanavond wel, anders is er helemaal niks meer aan. Het voetbalseizoen is wat mij betreft nu zo goed als over.
Wat een kloteseizoen wordt dit, competitie al beslist, geen leuke ploegen meer in de CL, ik denk niet dat ik nog veel voetbal ga kijken dit seizoen. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3909 stemmen
Barcelona in deze vorm is ook geen aanwinst voor de CL. Heb ze twee keer tegen Liverpool gezien en twee keer absoluut niet gezien waarom deze ploeg de volgende rondes leuker zou maken. Arsenal zie ik dat wat meer bij maar als PSV fan zou ik natuurlijk dolgraag zien dat we ze vanvond eruit knikkeren.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Niet gedacht dat ik dit ooit zou zeggen maar Barca misten Van Bommel gisteren!
Er was geen enkele 'body' op het middenveld van Barcalona het middenveld werd onder de voet gelopen door Sissoko, Gerard en Riise bijvoorbeeld. Ik snapte daarom ook niet dat bijvoorbeeld Edmilson niet werd ingebracht (was die geblesseerd?). Volgens de Telegraaf had Ronaldinho tot aan de 35ste minuut 100%(!) balverlies, Ronaldinho was sowieso een drama gister.
Verder natuurlijk alle lof voor Liverpool, de ploeg hield de linies klein waardoor Barcalona niet kon voetballen, zo zou elke club Barca te lijf moeten gaan want als ze geen ruimtes krijgen haal je toch wel de angel uit het team. De periode dat Liverpool ook zelf met meer dan 4 man voor de bal ging spelen werd dan ook meteen door Gudjohnson afgestraft, voor de 0-1 voetbalde Liverpool heel tactisch met meestal maar 3 man voor de bal, Kuyt, Bellamy en een doorschuivende middenvelder.
En Zavo, natuurlijk moet PSV vanavond gewoon winnen 
Arsenal speelt alleen 'leuk' alz ze weten dat ze toch wel winnen. Vorig jaar tegen Villareal hebben ze vanaf de 1-0 in de thuiswedstrijd vastgehouden aan 10 man achter de bal... Verder is het een schande dat een team als Arsenal soms geen enkele Engelse speler in de selectie heeft! En de belangrijkste reden dat PSV moet winnen is nog wel het feit dat als ze dat niet doen en Nederland nog een paar plaatsen op de Uefa ranglijst verliest, Ajax de komende 3 jaar helemaal geen Champions League meer speelt.
PS. Het voetbal dat clubs als AC Milan en Liverpool spelen valt misschien niet onder de noemer 'leuk' maar het is wel razend interessant 
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
We zijn juist weer wat aan het stijgen, qua punten dan, op de coëfficientie lijst. Of AZ of Psv moet in de halve finale komen en dan gaan we Rusland voorbij. Dus laat Arsenal maar winnen en AZ onze eer hoog houden! 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Niet gedacht dat ik dit ooit zou zeggen maar Barca misten Van Bommel gisteren!
Wat een onzin. De drie slechtste spelers op het veld waren de drie 'groten' Ronaldinho, Etoo en Messi, het lijkt me dat dat het probleem was.

Natuurlijk niet! 
Dit seizoen spelen ze bijna altijd aanvallend, maar vooral ook mooi technisch voetbal. Helaas resulteert het niet altijd in overwinningen, maar ik zie het 10 keer liever dan het degelijke effectieve, saaie PSV.
Dat zal me een zorg zijn, ik hou sowieso niet van Engelse spelers. 

Ik vind het vooral saai.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Wat een onzin. De drie slechtste spelers op het veld waren de drie 'groten' Ronaldinho, Etoo en Messi, het lijkt me dat dat het probleem was.
Klopt en daarom was juist een type Van Bommel nodig, die zou duels kunnen winnen en ballen kunnen leveren aan dit 3-tal. Zodat die konden doen waar ze goed in zijn en dat is voetballen. En dan hoefden ze niet de duels op het middenveld aan te gaan.
Dit seizoen spelen ze bijna altijd aanvallend, maar vooral ook mooi technisch voetbal. Helaas resulteert het niet altijd in overwinningen, maar ik zie het 10 keer liever dan het degelijke effectieve, saaie PSV.
Ik zie liever goed voetbal dan aanvallend voetbal

Daarbij komt nog dat zoals Koeman volgens de engelse pers al zei, Wenger heel voorspelbaar is. Een club die Arsenal tactisch aanpakt is erg kansrijk tegen deze ploeg. Arsenal heeft zeer slecht voetballende centrale verdedigers, waardoor je juist die 2 spelers moet vrijlaten en de rest vastzetten, opbouwend komen ze er dan echt niet uit. Eigenlijk moet je net als je tegen Barcalona doet ook tegen Arsenal doen, de linies klein houden dus. Waardoor ze geen gebruik van hun sterkste wapen, de snelheid, kunnen maken. En technisch is Arsenal ook niet superieur eigenlijk alleen Henry, Hleb, Rosicky en Van Persie hebben fabelachtige techniek. Maar de helft van dit viertal doet vanavond (gelukkig!) niet mee. 
Ik wel spelers als Terry, Lampard en Gerrard zijn helden 
Ik ben sowieso voor een maximaal aantal buitenlanders in één elftal
Ik vind het vooral saai.
Tja, dat is een kwestie van smaak. Ik vind het razend interessant
Tip: Hou is een keer een hele wedstrijd Andrea Pirlo in de gaten dat is echt genieten 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Nou ben ik al een jaartje of 10 fan van Juventus en AC dus van Cambiasso en Zanetti geniet ik iets minder
Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Cocu is trouwens ook heel leuk om te volgen vanavond 
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Tja, ik ben geen fan van het 'moderne' voetbal, zoals dat soort spelers en ploegen het spelen. De boel gesloten houden, zowel achterin als op het middenveld en dan hopen op een counter of een individuele actie van de ster-aanvaller of een standaardsituatie om te scoren. Ik vind het niks. Je kunt het wel 'goed' noemen in de zin dat je er wedstrijden mee wint, maar ik kijk toch ook voor het mooie voetbal en ik merk dat ik steeds vaker afhaak, wedstrijden niet afkijk, omdat er gewoon niks meer aan is zo.
Geef mij maar mooi combinatievoetbal. Hoeveel doelpunten worden er nog gescoord uit mooi uitgespeelde combinaties? Helaas is tegenwoordig 95% goals uit standaardsituaties, schoten van afstand of een ingeving van een goede aanvaller. (Dat laatste kan dan natuurlijk wel mooi zijn.)
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3909 stemmen
Je kunt toch niet zeggen dat Liverpool gister minder mooi voetbal liet zien als Barcelona. De eerste helft was er maar een ploeg die voetbal speelde en dat was Liverpool.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Je kunt toch niet zeggen dat Liverpool gister minder mooi voetbal liet zien als Barcelona. De eerste helft was er maar een ploeg die voetbal speelde en dat was Liverpool.
Liverpool was zeker beter, maar ik vond het geen leuke wedstrijd. Normaal gesproken speelt Barcelona leuker voetbal, maar dit seizoen is het wat minder. Ronaldinho heeft z'n doel daar bereikt en kan beter vertrekken en Etoo en Messi hebben duidelijk nog niet hun oude vorm van voor de blessures.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ronaldihno maakt helemaal niet zo'n slecht seizoen door als de media voor doet. Hij heeft nu al meer doelpunten dan de hele vorige competitie bij elkaar. Verder heeft hij al wedstrijden in z'n eentje beslist...
Vertrek bij Barcalona zou een ramp zijn voor de club denk ik. Barcalona moet gewoon een type Viera ofzo in de selectie erbij hebben zodat ze oorlog kunnen maken.
kos
-
- 46817 berichten
- 8941 stemmen
Klopt, maar de verdediging is toch echt wel broos hoor. Wat ook ligt aan de aanvallende speelstijl natuurlijk.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.