- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Het is ook jammer dat Davids niet mocht spelen voor Ajax, wat zou hij belangrijk zijn geweest zeg.. Ik durf zelfs te beweren dat Ajax met Davids nooit zou zijn afgestraft.
Ik vond het eerlijk gezegd een destructieve formatie die Ten Cate had neergezet. Ajax deed namelijk iets wat bij voorbaat al het verlies aankondigde, namelijk: Werder zelf het initiatief laten nemen. En daar hoeven zij geen 2 x over na te denken, Ajax is nou eenmaal niet gewend verdedigend te spelen. Met creativiteit en meer dan 1 aanvaller was Ajax veel verder gekomen, ipv het op 'save' proberen uit te spelen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3910 stemmen
Is makkelijk praten achteraf maar is natuurlijk nergens op gebasseerd.
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2204 stemmen

Wat is je vraag?
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3313 stemmen
Het is geen vraag, meer verbazing over je vreemde woordkeuze. Die 2 jongens zijn voetballers uit de A-selectie met enorm veel talent. Daarnaast had Ten Cate erg veel personele problemen achterin, dus moest ie wel vervangers erin zetten.
De term bijlmergasten vond ik daarom een beetje vreemd gekozen.
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2204 stemmen
Want?
Het zijn oer Nederlandse jongens?
Het is mooi voor Ajax dat ze zo'n geweldige jeugd hebben maar je schiet er niks mee op. Ik kan me nog Auxerre uit herinneren wanneer nog zo'n groot talent uit de Ajax jeugd Maduro zijn debuut ging maken. Ging dat toen ook niet gigantisch mis?
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3313 stemmen
Maduro mag dan nu in een (grote) dip zitten, maar die jongen komt er nog wel! 
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2204 stemmen
Maduro mag dan nu in een (grote) dip zitten, maar die jongen komt er nog wel! 
Het is van Allochtone afkomst 
De spelers die jij noemt zijn inderdaad succesvol geweest maar dat zegt toch niet dat je deze jongens nou al helemaal moet ophemelen. Ze hebben nog niks gepresteerd en daarnaast kwam Ajax er openlijk voor uit dat ze veel autochtone NL jongens in de selectie wilden hebben.
Maduro is nooit iets geweest. Altijd teveel overschat en nu hij al een jaar niks presteert blijft iedereen hem verdedigen. Die jongen is gewoon niet goed genoeg voor Ajax
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3313 stemmen
Hè? Dat staat er toch? 
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2204 stemmen
Hè? Dat staat er toch? 
Snel verandert hé grapjas 
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3313 stemmen
het is veranderD 
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2204 stemmen
het is veranderD 
Is goet 
Jezus wat Off-Topic
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Het is van Allochtone afkomst 
Het is van buitenlandse afkomst. Een allochtoon is van buitenlandse afkomst. Allochtone afkomst is onzin.
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2204 stemmen
Het is van buitenlandse afkomst. Een allochtoon is van buitenlandse afkomst. Allochtone afkomst is onzin.
Maar het wordt wel vaak gebruikt.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Maar het wordt wel vaak gebruikt.
Ja, een waterpomptang wordt ook vaak gebruikt.
Wat is er mis mee als er jongens uit de Bijlmer mee mogen doen met het grote Ajax? Ik snap sowieso niet dat iemand daar op let.
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2204 stemmen
Ja, een waterpomptang wordt ook vaak gebruikt.
Wat is er mis mee als er jongens uit de Bijlmer mee mogen doen met het grote Ajax? Ik snap sowieso niet dat iemand daar op let.
Daar is niks mee. Ik vind het alleen nergens op slaan in een wedstrijd als deze
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ik kan je volgen als je het over jeugdspelers in het algemeen hebt, maar de link met buitenlanders/bijlmer ontgaat me. Wat heeft dat er in vredesnaam mee te maken? Als het Wassenaarse boys waren geweest was het dan anders?
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2204 stemmen
Ik kan je volgen als je het over jeugdspelers in het algemeen hebt, maar de link met buitenlanders/bijlmer ontgaat me. Wat heeft dat er in vredesnaam mee te maken? Als het Wassenaarse boys waren geweest was het dan anders?
De jongens komen toch uit de Bijlmer. Of in ieder geval uit de buurt. Wat is er dan mis met die benaming?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Ten Cate kon niet veel anders (met de wijze waarop hij wilde spelen). Ajax had gewoon zelf moeten voetballen, en niet bij voorbaat al naar achteren gaan lopen.
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2204 stemmen
Ten Cate kon niet veel anders (met de wijze waarop hij wilde spelen). Ajax had gewoon zelf moeten voetballen, en niet bij voorbaat al naar achteren gaan lopen.
Ja maar dat lag denk ik aan de onzekerheid van een aantal spelers
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
De jongens komen toch uit de Bijlmer. Of in ieder geval uit de buurt. Wat is er dan mis met die benaming?
Ik zou niet weten waar ze vandaan komen, en jij weet het blijkbaar ook niet. Of ze oerhollands zijn weet ik ook niet, overigens. Interesseert me verder ook niets, en daarom vond ik het raar dat iemand daar wel op let.
't Gaat om de voetbalkwaliteiten, en niet waar hun familie vandaan komt of in welk huis in welke wijk ze wonen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Ja maar dat lag denk ik aan de onzekerheid van een aantal spelers
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Niet met 5 middenvelders spelen.
Jij gaat met 4 aanvallers tegen Bremen voetballen??? De hele aanval van Ajax heeft gister amper ballen gehad... dus hoe meer aanvallers je er in zet hoe meer overbodige spelers je hebt... Daarbij komt nog dat Ajax zowel de slag achterin als op het middenveld verloor waardoor de aanval amper ballen heeft gehad, meer aanvallers waren dus totaal overbodig geweest!
Ze zijn op dit moment de op een na beste ploeg in de lang niet moeilijkste competitie van Europa.
Absoluut zeker wel, normaal gesproken wordt er nergens in Europa door de competitie leider zoveel punt verlies geleden dan in Duitsland, al heeft Barcelona op dit moment meer verliespunten dan Schalke. Maar normaliter is dat niet zo. Daarbij komt nog dat het verschil tussen kampioen en degradatie nergens zo klein als in Duitsland. Om maar wat clubs te noemen die in het verleden bijna kampioen waren en het seizoen daarop (vechten tegen het) degraderen, HSV, Leverkusen, Bochum, Nürnberg etc.
En ook uitwedstrijden zijn in Duitsland uitermate lastig te winnen. En om nog even terug te komen op Bremen op dit moment staan ze idd 2de maar als je de laatste jaren bekijkt zijn ze waarschijnlijk wel de meest constante club van Duitsland.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Als Ajax gewoon had durven te voetballen had ik het nog wel eens willen zien. Bremen stelde gisteren ook niet zoveel voor.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Jij gaat met 4 aanvallers tegen Bremen voetballen???
Ik zou niet met 5 middenvelders spelen idd. Ik ben alleen wel benieuwd waar jij die 4 spitsen vandaan haalt..
Idd. Omdat er maar 1 aanvaller stond, Huntelaar was daarom handiger geweest. Die is de ideale halve kansen benutter.. Babel is nou niet bepaald een breekijzer.
Achterin verloor Ajax geen slag, maar op het middenveld wel. Zeker nadat die middelmatige Lindenberg 2 x geel kreeg. Dat was de nekslag voor Ajax. Met meer aanvallers hadden ze meer 'afgedwongen', waardoor het middenveld minder onder druk zou hebben gestaan.
Nou nee, dat is nog altijd gewoon good old Bayern Munchen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Als Ajax gewoon had durven te voetballen had ik het nog wel eens willen zien. Bremen stelde gisteren ook niet zoveel voor.
Mee eens.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Dat 'ze uit de buurt' komen is al mis met die benaming. Alsof de Bijlmer het centrale punt van Amsterdam is.
happie
-
- 6272 berichten
- 426 stemmen
Wat een drama pot van Ajax.
Slechte opstelling , slechte wedstrijd.
Bremen was veel sterker.
Al was de 2e goal wel onterecht en was de rode kaart ook erg overdreven. Ook veel pech dus.
Jammer had goede hoop 
En Wome had zeker geel moeten krijgen.
happie
-
- 6272 berichten
- 426 stemmen
En Wome had zeker rood moeten krijgen.
Verder was het gewoon voetballen tegen 12 man. Dan zit Jan Mulder te klagen over het nederlandse arbitrage, maar die portugees is zo mogelijk nog slechter.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik zou niet met 5 middenvelders spelen idd. Ik ben alleen wel benieuwd waar jij die 4 spitsen vandaan haalt..
Ik nam aan dat je met 4 aanvallers wou gaan spelen aangezien ik niet zou weten hoe je aan nog meer verdedigers komt.. k ben benieuwd met welke opstelling jij dan zou spelen... (3-4-3 ofzo?)
Een van de eerste lessen van de trainerscursus (en toch doen trainers het vaak nog fout) nooit geen aanvallers erbij zetten als er geen ballen voorin komen... Die voetballers zijn totaal overbodig. Over de keuze Babel of Huntelaar valt te twisten omdat Babel het voordeel heeft dat het de ideale counterspeler is.
De verdediging was anders ook een gatenkaas. En nogmaals als je al alle duels verliest wat heeft het dan voor nut om er nog een aanvaller bij te zetten aangezien die toch niet bereikt kunnen worden?
Werder doet de laatste jaren niet onder voor Bayern.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3910 stemmen
Werder doet de laatste jaren niet onder voor Bayern.
Hoe kun je zoiets nu zeggen?
Kampioen 2004/05, 2005/06 Bayern Munchen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.