- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Een ervaren trainer met een rookie coach vergelijken is ook zo krom als een banaan.
Ik vind Van Gaal een eikel, ja en hij reageert vaak belachelijk. Je mening geven mag maar de manier waarop wuif ik gewoon weg. Ik kan Van Gaal echt niet meer serieus nemen, hij komt over als een gefrustreerde man, die er blijkbaar moeite mee heeft dat San Marco wél succes heft maar wel met en mindere selectie.
Kijk, je wordt al duidelijker.
Alleen heeft Van Basten OOK geen succes. Juist na afgelopen WK heeft het Nederlands Elftal erg aan status ingeboet.
Nogmaals: plaatsen is geen doel (voor de statistieken hooguit). Presteren op een toernooi, dát is een doel. (We zijn geen Luxemburg of IJsland).
Of wou je zeggen dat we grootse herinneringen hebben aan het WK-'90?
En 'rookies' die BC van Nederland willen zijn dienen vergeleken te worden met de meest ervaren trainers die er zijn.
X. Hernandez
-
- 180 berichten
- 429 stemmen
Kijk, je wordt al duidelijker.
Alleen heeft Van Basten OOK geen succes. Juist na afgelopen WK heeft het Nederlands Elftal erg aan status ingeboet.
Nogmaals: plaatsen is geen doel (voor de statistieken hooguit). Presteren op een toernooi, dát is een doel. (We zijn geen Luxemburg of IJsland).
Of wou je zeggen dat we grootse herinneringen hebben aan het WK-'90?
En 'rookies' die BC van Nederland willen zijn dienen vergeleken te worden met de meest ervaren trainers die er zijn.
Ik denk dat het plaatsen voor een tornooi op zich wel een doel is, want presteren op een tornooi hangt vast met het aanwezig zijn op dat tornooi. Daarvoor ook 2 vb.
In 1985 schakelen de Belgen de Nederlanders( beiden met een zeer talentrijk elftal) uit op weg naar het WK in Mexico, daar halen de Belgen een onverhoopte 4de plaats. Wat als Nederland er wel in geslaagd was om het tornooi te bereiken, dan hadden jullie misschien wel Maradonna kunnen halt roepen.
In 1978 stonden Belgie en Nederland ook tegenover elkaar, ditmaal in de poules, weer 2 verschrikkelijk getalenteerde elftallen. Jan Verheyen scoort voor Belgie de 1-0 die "onterecht" wordt afgekeurd. Beide confrontaties eindigen op 0-0 en Nederland gaat door wegens beter doelpuntensaldo. Het had hier ook anders kunnen aflopen en hadden jullie nooit gebabbeld over de bal van Rensenbrink op de paal.
Hiermee maar om aan te tonen dat zich kwalificeren voor een wk wel zeer belangrijk is, en als een doel op zich mag beschouwd worden.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat het plaatsen voor een tornooi op zich wel een doel is, want presteren op een tornooi hangt vast met het aanwezig zijn op dat tornooi. Daarvoor ook 2 vb.
In 1985 schakelen de Belgen de Nederlanders( beiden met een zeer talentrijk elftal) uit op weg naar het WK in Mexico, daar halen de Belgen een onverhoopte 4de plaats. Wat als Nederland er wel in geslaagd was om het tornooi te bereiken, dan hadden jullie misschien wel Maradonna kunnen halt roepen.
In 1978 stonden Belgie en Nederland ook tegenover elkaar, ditmaal in de poules, weer 2 verschrikkelijk getalenteerde elftallen. Jan Verheyen scoort voor Belgie de 1-0 die "onterecht" wordt afgekeurd. Beide confrontaties eindigen op 0-0 en Nederland gaat door wegens beter doelpuntensaldo. Het had hier ook anders kunnen aflopen en hadden jullie nooit gebabbeld over de bal van Rensenbrink op de paal.
Hiermee maar om aan te tonen dat zich kwalificeren voor een wk wel zeer belangrijk is, en als een doel op zich mag beschouwd worden.
Ja, als als....
Als die eikel in het publiek niet had gefloten, had Mcateer dat doelpunt niet gescoord.
X. Hernandez
-
- 180 berichten
- 429 stemmen
Wilde gewoon aantonen dat het kwalificeren voor een groot tornooi, toch als op een doel op zich mag beschouwd worden. Want bepaalde kwalificatie matchen zijn toch heel belangrijk en misschien zelf moeilijker te winnen dan bepaalde wk -en ekmachten. En het is niet enkel door die goal van Mc Ateer dat Nederland zich niet kwalificeerde voor wk 2002.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Wilde gewoon aantonen dat het kwalificeren voor een groot tornooi, toch als op een doel op zich mag beschouwd worden. Want bepaalde kwalificatie matchen zijn toch heel belangrijk en misschien zelf moeilijker te winnen dan bepaalde wk -en ekmachten. En het is niet enkel door die goal van Mc Ateer dat Nederland zich niet kwalificeerde voor wk 2002.
Ik wilde zeggen dat het verkloten van een groot toernooi je niet een beter coach maakt dan iemand die het net niet haalt door verschillende omstandigheden. (Vergeet niet dat ten tijde van Van Gaal de Portugezen én de Ieren hoog op de wereldranglijst stonden. Nou, dan gaat het een keer mis. Poe hé.
Als in '88 dat buitenspeldoelpunt tegen de Ieren niet onterecht werd goedgekeurd hadden we geen beker gehad, soms zit het mee, soms zit het tegen, maar de oneindige reeks k*tpotten onder Van Basten, dat is geen toeval meer. En dan moeten er prestaties op een toernooi tegenover staan wat mij betreft, en die staan er niet tegenover.
X. Hernandez
-
- 180 berichten
- 429 stemmen
Ja daarom ben je niet direct een betere coach en ik geef toe de kwalificatiepoule van Nederland voor wk 2002 was zeer sterk. ( Ierland dat dan ook ng schitterend wk speelde, en onterecht werd uitgeschakeld door Spanje), maar van Basten is er toch maar mooi ingeslaagd om Nederland in een toch ook moeilijke poule op een zeer eenvoudige manier naar het WK te loodsen.
Natuurlijk heeft hij dan fouten gemaakt door Huntelaar etc, niet mee te maken naar het WK, , maar Van Gaal heeft ook in zijn selecties fouten gemaakt.
Maar wat ik hier allemaal moet aanschouwen met de Belgische nationale ploeg maakt je wel minder kritisch voor andere landen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Ja, als als....
Als die eikel in het publiek niet had gefloten, had Mcateer dat doelpunt niet gescoord.
Volgens mij was de situatie waar je hier op doelt de 2-0 thuis tegen Portugal van Concesaio. Die goal van Mcateer had daar niks mee te maken.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij was de situatie waar je hier op doelt de 2-0 thuis tegen Portugal van Concesaio. Die goal van Mcateer had daar niks mee te maken.
Oh, ik meende dat dat in de wedstrijd tegen de Ieren was.
Maar je hebt gelijk.
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
tegen de ieren werd het nog 2-2 door een zondag schot van gio geloof ik.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Maradonna!! Romario was ook niet al te groot volgens mij.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3315 stemmen
Maradonna!! Romario was ook niet al te groot volgens mij.
ho ho, we hebben het wel over vleugelspelers hier! 
X. Hernandez
-
- 180 berichten
- 429 stemmen
tegen de ieren werd het nog 2-2 door een zondag schot van gio geloof ik.
De goal van Mcateer viel in de wedstrijd in Ierland. Die werd met 1-0 verloren
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
De goal van Mcateer viel in de wedstrijd in Ierland. Die werd met 1-0 verloren
als je begrijpt wat ik bedoel
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ha!
King Loek heeft eindelijk een vol punt te pakken. Weliswaar tegen de hopeloos uit vorm schijnende spanjaard Shirov, maar toch mooi. De vorige ronde had hij ook al de volle winst moeten krijgen.
De vijftig procent score zit er weer in, wat gezien dit deelnemersveld een goede prestatie zou zijn.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3315 stemmen
Wat leuk om een schaakliefhebber te zien hier. Ik werk elk jaar bij het Corus Chess Tournament (oftewel het Hoogovens Schaaktoernooi). En hoewel ik geen schaakfan ben, vind ik het toch erg leuk om zo'n evenement mee te maken. Netjes van Loek idd dat ie gewonnen heeft.
Had persoonlijk iets meer van de jonkies Carlsen en Karjakin verwacht. In voorgaande jaren hebben ze de B groep "ge-ownd" terwijl ze er nu in de onderste regionen verkeren.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Wat leuk om een schaakliefhebber te zien hier. Ik werk elk jaar bij het Corus Chess Tournament (oftewel het Hoogovens Schaaktoernooi). En hoewel ik geen schaakfan ben, vind ik het toch erg leuk om zo'n evenement mee te maken. Netjes van Loek idd dat ie gewonnen heeft.
Had persoonlijk iets meer van de jonkies Carlsen en Karjakin verwacht. In voorgaande jaren hebben ze de B groep "ge-ownd"
terwijl ze er nu in de onderste regionen verkeren.
Ze spelen nu in de A-groep, tegen (gedeeltelijk) de absolute top. Jonkie (hoewel al weer 19..) Radjabov doet het daarentegen geweldig.
Ik kijk nu overigens al uit naar de twaalfde ronde, als Topalov - Kramnik op het programma staat!
Wat is jouw werk trouwens, daar in Wijk aan Zee?
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3315 stemmen
Ze spelen nu in de A-groep, tegen (gedeeltelijk) de absolute top. Jonkie (hoewel al weer 19..) Radjabov doet het daarentegen geweldig.
Daar heb je gelijk in, die komen vanzelf wel boven drijven in de komende jaren.
Ik kijk nu overigens al uit naar de twaalfde ronde, als Topalov - Kramnik op het programma staat!
Geloof me, je bent niet de enige 
Wat is jouw werk trouwens, daar in Wijk aan Zee?
Receptie. Simpel werk, maar het betaalt goed en het is goed met mn studie te combineren voor die 2 weken.
Je hebt er veel verstand van. Schaak je zelf en/of heb je ook wel eens meegedaan?
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ik schaak zelf al ruim 25 jaar, maar op bescheiden niveau (rating +/- 1950, voor de insiders). Zo heel veel verstand van het spelletje heb ik dus niet, maar van het randgebeuren des te meer. In tegenstelling tot wat velen denken zijn schakers absoluut geen saaie personen, altijd wat te beleven rond de superego's in de top en de wereldvreemden op lagere niveau's.
Zelf heb ik nooit met een vierkamp op Hoogovens meegedaan. Het is me te ver weg en op mijn krukkenniveau zijn genoeg ééndagstoernooitjes hier in de regio te vinden.
Vroeger heb ik nog wel eens met het (al lang ter ziele gegane) OHRA toernooi in Amsterdam meegedaan, en mijn beste prestatie was het in een simultaanwedstrijd verslaan van de toenmalig Belgisch kampioen Luc Winants, al mocht mijn simultaanremise tegen Gennadi Sosonko uit 1985 er ook zijn. 
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
ik heb eens samen met een paar jongens de prijs van een poule gewonnen
ik won mijn eerste 4 op rij maar toen verloor ik er 2 door blindheid.
Tommeh
-
- 7318 berichten
- 3315 stemmen
Vroeger heb ik nog wel eens met het (al lang ter ziele gegane) OHRA toernooi in Amsterdam meegedaan, en mijn beste prestatie was het in een simultaanwedstrijd verslaan van de toenmalig Belgisch kampioen Luc Winants, al mocht mijn simultaanremise tegen Gennadi Sosonko uit 1985 er ook zijn. 
Dan zijn mooie prestaties idd!
Sosonko loopt hier trouwens nogsteeds rond als commentator.
Dit kan ik alleen maar beamen. De topspelers zijn stuk voor stuk arrogant (behalve Anand) en alleen al het kijken naar die vage warhoofden die aan de meerkampen meedoen is topvermaak 
kos
-
- 46818 berichten
- 8942 stemmen
Inderdaad, ik heb verder vrij weinig met schaken (buiten dat ik het gewoon een tof spel vind) maar het zijn altijd wel geweldige figuren.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ook nummer 2 van Tour positief.
HLN BREAKING NEWS De 29-jarige Spanjaard Oscar Pereiro testte tijdens de Tour de France 2006 positief op het verboden product salbutamol. Dat meldt de Franse krant Le Monde op zijn website. Pereiro werd tweede in de Tour, na de Amerikaan Floyd Landis, die dan weer positief testte op het gebruik van testosteron. Salbutamol is een geneesmiddel tegen astma, maar volgens het Franse Antidopingagentschap zou Pereiro geen medische reden gehad hebben om het product te gebruiken. Mocht na Landis ook Pereiro uitgesloten worden uit de de Tour 2006, dan wordt de Duitser Andreas Klöden eindwinnaar. Nog zes andere renners werden tijdens de Tour betrapt op het gebruik van salbutamol.
De UCI zou de Spaanse renner van Caisse d'Epargne wel de toestemming gegeven hebben om voor medische doeleinden het product te gebruiken. Het Franse Antidopingagentschap (AFLD) vond onvoldoende redenen en vroeg Pereiro tot drie keer toe om uitleg. Telkens zweeg de Spanjaard, die eerder in zijn carrière bij Phonak ook al eens verdacht werd van bloeddoping. Het AFLD geeft Pereiro nog tot volgende week donderdag de tijd om duidelijkheid te verschaffen, anders wordt een strafprocedure opgestart. In dat geval kan Pereiro zijn tweede plaats (of zijn eindwinst als Landis effectief veroordeeld wordt voor dopinggebruik) te verliezen en uitgesloten worden van de volgende Tour.
Pereiro werd volgens Lemonde.fr twee keer betrapt op het (in en buiten competitie) verboden product. Eerst na de rit van Montélimar naar Gap. Pikant detail: een dag eerder was hij betrokken in een marathonvlucht met onder meer ritwinnaar Jens Voigt, die hem de gele trui opleverde. Na de koninginnenrit naar La Toussuire (die van de enorme inzinking van Landis) testte Pereiro weer positief op hetzelfde product. Die avond heroverde hij de gele trui.
Het AFLD onderzoekt verder nog zes dossiers van renners die in de Tour al dan niet terecht salbutamol gebruikten en positief testten. Hun namen zijn niet bekend, maar er zouden enkele Franse renners tussen zitten. Het hele verhaal doet ook terugdenken aan het geval Joseba Beloki. De Spanjaard probeerde na zijn zware val in de Tour van 2003 zijn carrière te herlanceren bij het Franse La Boulangère, maar de ploegdokter verbood om nog verder gebruik te maken van een product tegen astma. (hln/belga)

kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Slecht nieuws voor een ieder die het wielrennen een warm hard toedraagt.
Maar het wordt ook eens tijd om dat hele antidoping beleid te herzien. Een middel dat op doktersvoorschrift gebruikt mag worden, zou natuurlijk door IEDEREEN gebruikt moeten mogen worden.
Als dat spul tegen astma helpt en wordt voorgeschreven kan het nooit zo heel gevaarlijk zijn, en laat dat dan vrij.
Laat de ploegen dan zelf maar voor medische begeleiding zorgen opdat het verstandig gebruikt wordt.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Treurig om te horen dit, maar het lijkt er gewoon bij te horen tegenwoordig.
Verder aan de ene kant wel eens met kijkert, maar aan de andere kant is het ook gewoon te sneu voor woorden om het te moeten legaliseren.
Wielrenners die niet van plan zijn zulke verboden middelen te gebruiken, worden dan bijna gedwongen, willen ze sportief ook succes behalen.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Treurig om te horen dit, maar het lijkt er gewoon bij te horen tegenwoordig.
Verder aan de ene kant wel eens met kijkert, maar aan de andere kant is het ook gewoon te sneu voor woorden om het te moeten legaliseren.
Wielrenners die niet van plan zijn zulke verboden middelen te gebruiken, worden dan bijna gedwongen, willen ze sportief ook succes behalen.
Op zich is dat sneu, ik ben ook niet voor vrijgave van alles, zeker geen EPO of bloeddoping of zo, maar een middel tegen astma, waarom zou een ander dat niet mogen gebruiken? Het hoeft niet, maar wie zegt mij dat een astmapatient (was Kneetemann dat niet?) die dat middel gebruikt er ook geen baat bij heeft bij het fietsen?
De dopinglijst is wat mij betreft gewoon bizar groot, en het slaat nergens meer op dat wielrenners als ze eens een hoestdrankje slikken in februari, omdat ze verkouden zijn, dat drankje moeten aangeven en laten onderzoeken omdat er wel eens 'doping' in zou kunnen zitten. Op die manier maakt het antidoopingbeleid de sport meer kapot dan doping op zichzelf. Want uiteindelijk is 'doping' ook maar een subjectief begrip.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Salbutamol gebruik ik zelf ook. Kan me niet voorstellen dat je er wat aan hebt als topwielrenner zijnde, al zullen ze het vast in grotere doses gebruiken dan ik bij een astma aanval doe.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Er lijk wel echt geen einde aan te komen.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
En dan komt weer de vraag: welke andere sporters stonden er op die lijst van die spaanse dokter?
Het lijkt wel of de gehele sportwereld het dopingprobleem in de schoenen van de wielrenners schuift om zelf schone handen te houden (ok, de gewichtheffers doen ook mee).
Art
-
- 13507 berichten
- 3672 stemmen
Ik geloof dat een zekere Nadal ook op de lijst zou staan...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.