- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Kijk, ik weet dat ik nu een heleboel shit ga over mijn hoofd krijgen, maar goed. Ik moet morgen toch in bad. 
Ik heb zoiets van: laat de profs doping nemen. Bekijk het eens niet als sport, maar louter als beroep.
Als iemand van ons bij zijn baas komt en zegt dat hij of zij hoofdpijn heeft, gaat hij antwoorden: "Neem een pilletje!"
Als men iedereen die zijn beroep uitoefend moest controleren op doping, meer dan de helft van Nederland én Vlaanderen testen positief. Haast iedereen neemt de dag van vandaag wel een pilletje tegen één of ander pijntje of kwaaltje.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Kijk, ik weet dat ik nu een heleboel shit ga over mijn hoofd krijgen, maar goed. Ik moet morgen toch in bad. 
Ik heb zoiets van: laat de profs doping nemen. Bekijk het eens niet als sport, maar louter als beroep.
Als iemand van ons bij zijn baas komt en zegt dat hij of zij hoofdpijn heeft, gaat hij antwoorden: "Neem een pilletje!"
Als men iedereen die zijn beroep uitoefend moest controleren op doping, meer dan de helft van Nederland én Vlaanderen testen positief. Haast iedereen neemt de dag van vandaag wel een pilletje tegen één of ander pijntje of kwaaltje.
Ik ben het hier op zich wel mee eens, maar dan dienen de sporters wel aan te geven welke middelen ze gebruiken (en de dopinglijst flink inkorten, dat ook).
Dan kan Jan Publiek zelf uitmaken welke sporters ze als 'helden' zien.
Wordt een sporter dan toch betrapt op een middel dat hij niet heeft opgegeven, dan is de schande oneindig groot!
De grote winst is dat de sporters zich veel beter medisch kunnen laten begeleiden. Waarom zou verstandig en gecontroleerd gebruik van bijvoorbeeld bloeddoping schadelijk zijn? Hoogtestages hebben nagenoeg hetzelfde effect, en dat mag wel.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Het lijkt wel of de gehele sportwereld het dopingprobleem in de schoenen van de wielrenners schuift om zelf schone handen te houden (ok, de gewichtheffers doen ook mee).
Daar stoor ik me ook mateloos aan. Of die andere sporten het niet aandurven of dat ze machtiger zijn ik weet het niet maar dit zou niet de gang van zaken moeten zijn.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ik kan me nog een uitspraak van Jan Timman herinneren, toen hem eens gevraagd werd naar dopinggebruik in de schaakwereld.
Hij zij iets als: "Ik geloof niet dat er pilletjes zijn waardoor je beter gaat schaken, maar als die pilletjes bestaan, dan zou er verplicht midden in elke toernooizaal een grote bak met die pilletjes moeten staan waar men naar hartelust uit kan snoepen. Welke schaker wil nou niet beter gaan spelen?".
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
De medaillekansen stijgen wel natuurlijk, maar weet iemand de achterliggende reden voor het volgende:
850 Teletekst do 18 jan
**SCHAATSEN****************************
******WK sprint zonder sterke Aziaten
**China en Zuid-Korea doen dit weekend
met een veredelde B-ploeg mee aan de WK
sprint in Hamar (Noo).Kyou-Hyuk Lee is
de enige topper die door een van beide
Aziatische landen is afgevaardigd.
China verschijnt in het Vikingskipet
met de heren Bing Sun en Jianquan Zhu
en de dames Shuang Zhang en Peiyu Jin.
Dat betekent dat kanonnen als Fengtong
Yu,Beixing Wang,Fei Wang,Aihua Xing en
Hui Ren thuis zijn gelaten.
Zuid-Korea stuurt de heren Kyou-Hyuk
Lee en Jae-Bong Choi en als enige dame
Kim You-Lim.Sang-Hwa Lee (leidster in
de WB-stand 500 meter) en Kang-Seok Lee
(tweede in de WB-stand 500 meter) geven
de voorkeur aan de Asian Games.
Art
-
- 13507 berichten
- 3672 stemmen
In de laatste zin staat misschien het antwoord op je vraag 
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
In de laatste zin staat misschien het antwoord op je vraag 
Niet echt. Waarom zouden ze de voorkeur aan de Asian Cup geven boven het WK? Dat is toch erg raar?
Bovendien gaat dat om een paar Koreanen, maar die Chinese sprintsters dan?
Art
-
- 13507 berichten
- 3672 stemmen
Omdat ze daar in Azië de Winter Asian Games blijkbaar hoger aanslaan? 
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Omdat ze daar in Azië de Winter Asian Games blijkbaar hoger aanslaan? 
Nogmaals: die opmerking sloeg, zoals ik het bericht lees, slechts op twee Koreaanse sprintsters, niet op de rest.
En dan nog vraag ik me af waarom ze de Asian Cup hoger aanslaan.
Ik vind het wel jammer hoor.
Art
-
- 13507 berichten
- 3672 stemmen
Aha, ik las het berichtje iets te snel zie ik nu
En bij de Winter Asian Games zal publicatie, geld en eer de doorslag geven
Toch even opzoeken waar die Chinese toppers zijn gebleven...
X. Hernandez
-
- 180 berichten
- 429 stemmen
De UCI vond dat Pereiro dit middel wel mocht gebruiken en klasseerde de zaak ondertussen al, maar het AFLD eist nog een medisch voorschift.
Het AFLD wacht al sinds augustus op dit bewijs. Als Pereiro op 25 januari nog altijd niks van zich heeft laten horen, dan start het AFLD een strafprocedure.
Het Franse dopingagentschap heeft ook aan de UCI gevraagd op welke gronden het Pereiro groen licht heeft gegeven.
"Wij zullen geen genoegen nemen met een administratief dossier", zegt de preses van het AFLD in Le Monde.
Tegen het einde van de week is alles in orde"
Oscar Pereiro zelf reageerde erg kort: "Ik nam een product dat salbutamol bevatte omdat ik de toelating had van de UCI om het te gebruiken. Anders had ik dat niet gedaan", zei Pereiro.
(foto Belga)
Caisse d'Epargne, het team van Oscar Pereiro, ziet ook geen reden tot paniek.
"Oscar heeft de medische bewijzen, maar hij is vergeten om contact op te nemen met het dopingagentschap", zei de woordvoerder van de ploeg, Francis Lafargue
"Hij kreeg in oktober en november een vraag van het Franse dopingagentschap AFLD om meer uitleg, maar antwoordde niet. Dat was een slordigheid."
"Recent kreeg Pereiro dan een brief waarin het AFLD ermee dreigde om hem te verbieden nog in Frankrijk te koersen en daarop reageerde hij wel", zei de woordvoerder van Caisse d'Epargne.
Lafargue meldde ook nog dat het AFLD "voor het einde van de week" de vereiste documenten in de bus zal krijgen.
Blijkt alles dat toch weer "in orde" te zijn. Maar toch is het wielrennen weer in een negatief daglicht gekomen, het lijkt wel als het een sport op zich is in de media, waarbij zoveel mogelijk positieve gevallen worden gezocht. Natuurlijk krijgt het wielrennen weer een deuk want wie zal nog geloven in Pereiro, het zal het imago van de tour ook niet ten goede komen. Ben nog bereid Pereiro voordeel van de twijfel te geven want het was niet dat hij plotseling uit het niets kwam.
Maar als een positieve test in de voetbal, tennis -of basketbalwereld voorkomt, zal het voor het openbaar gemaakt wordt eerst tot op de bodem worden uitgespit.
Maar in het wielrennen moet alles direct voorpaginanieuws zijn om toch maar te bewijzen dat wielrennen een 'slechte' sport is.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Eigenlijk belachelijk. Als je eens rondkijkt heeft de helft van de wielrenners astma.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Niet echt. Waarom zouden ze de voorkeur aan de Asian Cup geven boven het WK? Dat is toch erg raar?
Bovendien gaat dat om een paar Koreanen, maar die Chinese sprintsters dan?
Die Asian Games schijnen vrij belangrijk te zijn daar, een soort Olympische winterspelen voor Aziaten. Bovendien hebben ze daar meer kans op medailles. Die Chinezen rijden daar denk ik ook.
Het is natuurlijk wel jammer, want het WK Sprint is nu sterk gedevalueerd, vooral bij de vrouwen.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Die Asian Games schijnen vrij belangrijk te zijn daar, een soort Olympische winterspelen voor Aziaten. Bovendien hebben ze daar meer kans op medailles. Die Chinezen rijden daar denk ik ook.
Het is natuurlijk wel jammer, want het WK Sprint is nu sterk gedevalueerd, vooral bij de vrouwen.
OK. Ik wist niet dat die spelen daar zo belangrijk waren. Het blijven natuurlijk mondiaal gezien maar regionale kampioenschappen, en dan zijn er in die regio ook nog maar eens drie fatsoenlijke schaatslanden (China, Korea en Japan).
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
De grootste kanshebber bij de mannen is er toch gewoon bij. Wordt dus toch gewoon erg moeilijk voor Wennemars
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik zou het eigenlijk wel leuk vinden als Kyu-Hyuk Lee zou winnen. Hij draait al jaren in de subtop mee, ik zou het 'm wel gunnen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Ik heb gewoon en groot zwak voor Wennermars vindt dat een prachtige sportman. Samen met Boogerd mijn favoriete Nederlandse sporter.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ik heb gewoon en groot zwak voor Wennermars vindt dat een prachtige sportman. Samen met Boogerd mijn favoriete Nederlandse sporter.
Het is natuurlijk onmogelijk, maar ik zou Gerard van Velde die titel zo graag gunnen!
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
Feyenoord toch uitgesloten van Europees voetbal voor dit seizoen. Daarnaast een boete van 60k.
Balen.. Tottenham nu walk-over?
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Het is natuurlijk onmogelijk, maar ik zou Gerard van Velde die titel zo graag gunnen!
Die gunde ik de olympische medaille een aantal jaar geleden al. En die heeft die ook gewonnen ook.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
't Is een schande.
Een club straffen voor fouten van een andere club en van politie in een ander land. (Die een zooitje dronken relschoppers een stadion in bonjourt!)
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Feyenoord toch uitgesloten van Europees voetbal voor dit seizoen. Daarnaast een boete van 60k.
Ook in de Vlaanderen groot nieuws:
Feyenoord uit Uefa Cup gezet.
De Uefa heeft Feyenoord met onmiddellijke ingang uit de Uefa Cup gezet. De beroepscommissie van de Europese voetbalbond herriep daarmee de beslissing van de tuchtcommissie, die de Rotterdamse club slechts een voorwaardelijke straf van twee thuiswedstrijden zonder publiek had opgelegd. Feyenoord werd bestraft vanwege de zware supportersrellen tijdens het Uefa Cup-duel op 30 november in Nancy. Naast een schorsing tot eind dit seizoen, krijgt het ook een boete van 60.000 euro. Normaliter had Feyenoord in de 1/16de finales moeten aantreden tegen Tottenham Hotspur. (LPB & hln.be)
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Wat een onzin.
Ik vind het echt een schande hoe dit kan. Dat Feyenoord wordt uitgesloten begrijp ik nog. Maar waar ik erge moeite mee heb is dat dit de eerste keer niet gebeurde. Hoe kunnen twee uitspraken zo verschillend zijn terwijl ze dezelfde zaak beoordelen. Erg raar en ook gewoon erg slecht beleid.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het echt een schande hoe dit kan. Dat Feyenoord wordt uitgesloten begrijp ik nog. .
Maar wat valt Feyenoord nou te verwijten? De problemen kwamen toch door ongeleide eikels die door de politie en bestuurders van Nancy het stadion binnen werden geloodst? En dat ze daarvoor gaan rellen in de binnenstad daar kan Feyenoord ook niets aan doen. Dat is gewoon een kwestie voor de Franse justitie.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Daar verbaas ik me inderdaad ook nog het meeste over.
Eerst alleen een voorwaardelijke straf en een boete en nu ineens directe uitsluiting en ook meteen voor het volgende jaar.
Dat scheelt nogal wat.
robin00787
-
- 322 berichten
- 750 stemmen
Aan de ene kant blij dat Feyenoord dr uit gezet wordt, aan de andere kant had ik ze graag zien afgaan tegen de Spurs 
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Aan de ene kant blij dat Feyenoord dr uit gezet wordt, aan de andere kant had ik ze graag zien afgaan tegen de Spurs 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.