• 17.371 nieuwsartikelen
  • 182.586 films
  • 12.578 series
  • 34.818 seizoenen
  • 657.944 acteurs
  • 200.514 gebruikers
  • 9.471.784 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

kos

• 46818 berichten
  • 8943 stemmen

Chelsea gaat van niks naar absolute wereldtop door geld.

Real gaat van wereldtop naar absolute wereldtop door geld.

dat is het verschil.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Als je Chelsea nu af rekent (wat ik wel begrijp) is het hypocriet om dat niet te doen bij de grote Spaanse en Italiaanse clubs doet. Het is eigenlijk absurd dat zo'n competitievervalsing ooit is toegestaan. Resultaat is een complete scheefgroei in Europa. Zo domineren de 'ongezonde' landen de internationale competities (dieptepunt CL finale tussen 2 spaanse teams) en ontstaat er door de daaropvolgende verdeling van het grote geld een situatie waarbij internationals van kleinere landen inmiddels zelfs voor staartclubs uit de grotere landen kiezen.

kos

• 46818 berichten
  • 8943 stemmen

Ik snap niet wat je bedoelt. Competitievervalsing? omdat ze meer geld hebben?

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Dat geld hebben ze niet ze mogen alleen meer geld uitgeven dat bedoelt hij denk ik.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Competitievervalsing slaat op de scheefgroei in Europa. De grootste landen domineren nu de competities. Het is toch absurd dat een club in NL om een paar ton bijna failliet wordt verklaard terwijl Real idd bijna een miljard schuld heeft en maar alle galactico's kan blijven kopen om de CL keer op keer te winnen. Snap niet waarom jullie daar geen competitievervalsing in zien?

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Klopt Real Madrid is een mooiere club, maar ik snap het argument niet zo goed van: "Real is altijd al een topclub geweest". Het enigste verschil met Chelsea is dat Real Mardid al veel langer over een filnke zak met geld beschikt en Chelsea nog maar 5 jaar...

Real Madrid is voor een groot deel ook zover gekomen door de successen die het sportief heeft gehad, wat uiteraard ook geld oplevert.

Chelsea speelt nu in de top van Engeland, door het geld waar ze sinds een paar jaar over beschikken en gekregen hebben van mr. Abramovich en niet door de sportieve successen die ze gekend hebben.

Real is dus groot geworden op een sportieve manier en Chelsea is grootgebracht de laatste jaren door Abramovich.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Real Madrid is al sinds de oprichting van de Europese bekers de grootste van Europa. Zeker toen ze de eerste paar keer als enige de Europa Cup 1 wonnen. Ze hebben geloof ik nog wat spelers er rond lopen uit eigen kweek. Maar wat ik nu met Chelsea heb, had ik voor een paar jaar terug met Real. Wel in mindere maten, omdat zij wel de CL wisten te winnen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Real won geloof ik in '56 haar eerste Europa cup. Toen hadden ze Puskas en Di Stefano al binnen gehaald. En voor Di Stefano moest Real flink in de buidel tasten (dat had te maken met een rare constructie di stefano had namelijk een contract bij 2 clubs), voor Puskas weet ik niet precies wat daarvoor betaald is maar die zal ook zeker niet voor niks gekomen zijn.

Conclusie: Ook Real is groot geworden door het geld evenals Chelsea. Het enigste verschil is dat Chelsea het geld 50 jaar later kreeg.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

PartyMarty schreef:

Competitievervalsing slaat op de scheefgroei in Europa. De grootste landen domineren nu de competities. Het is toch absurd dat een club in NL om een paar ton bijna failliet wordt verklaard terwijl Real idd bijna een miljard schuld heeft en maar alle galactico's kan blijven kopen om de CL keer op keer te winnen. Snap niet waarom jullie daar geen competitievervalsing in zien?

Natuurlijk is dat competitie vervalsing. En het is idd belachelijk dat de UEFA daar niet tegen optreedt. Maar dat komt omdat ze bang zijn voor de sponsors, het mislopen van geld en de macht die deze landen hebben binnen het voetbal!

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

The Hunter schreef:

Real is dus groot geworden op een sportieve manier en Chelsea is grootgebracht de laatste jaren door Abramovich.

Dat ze meer historie hebben dan Chelsea staat natuurlijk vast, maar dat betekent niet dat hun laatste 3 cups niet 'gekocht' zijn.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

PartyMarty schreef:

(quote)

Dat ze meer historie hebben dan Chelsea staat natuurlijk vast, maar dat betekent niet dat hun laatste 3 cups niet 'gekocht' zijn.

De laatste 3 noem je, dat is nog geen 10 jaar geleden.

En voor die tijd had Real Madrid ook al een grote naam en veel succes.

Bij Chelsea ligt dat anders.

En ook al ben ik het er mee eens dat Real Madrid hetzelfde doet met geld als Chelsea, toch heb ik véél meer met Real Madrid.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Maar volgens mij kan Real Madrid de Champions League van '98 en 2000 wel grotendeels op eigen naam schrijven hoor. Het is in ieder geval een vastaand feit dat het zogete 'grote Real Madrid' van de jaren '50 de successen te danken had aan de 2 'buitenlandse vedettes'. Het scheen trouwens dat di Stefano eerst naar Barcelona zou gaan, maar met behulp van dictator Franco was ie uiteindelijk bij de grote rivaal terechtgekomen. De hele voetbalgeschiedenis had er weleens heel anders uit kunnen zien als di Stefano wel naar Barca was gegaan..

Ik hoop overigens ook dat Chelski niet de CL gaat winnen dit seizoen, dan is dat een overwinning voor het grote geld. En ik gun die Mourinho niet nog eens die beker.. Gaat iedereen weer roepen dat ie de grootste trainer van de wereld is enz.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Ik zou er ook enorm van balen als Chelsea de CL dit jaar wint.

De club heeft me sowieso al nooit aangestaan, maar die Mourinho is helemaal een arrogant mannetje.

Netjes wat hij bij Porto gepresteerd heeft hoor, maar sinds hij bij Chelsea zit met het grote geld om zich heen, vind ik hem een enorm vervelende man.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

ik zou het niet erg vinden als er wat abramovich centjes naar mn favoriete cluppie gaan.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

gideonvdb schreef:

ik zou het niet erg vinden als er wat abramovich centjes naar mn favoriete cluppie gaan.

Ik weet niet wat jouw club is, maar ik hoef toch echt nooit geld van Abramovich te zien bij Ajax.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Van mij mag er best een geldschieter @ suikeroom bij Ajax aankloppen hoor.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Van mij mag er best een geldschieter @ suikeroom bij Ajax aankloppen hoor.

Zeker weten.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Tegen een geldschieter zeg ik niet meteen nee, want het is gewoon niet meer te realiseren om in de Europese top mee te draaien zonder veel geld, maar een persoon als Abramovich zou ik echt nooit willen zien.

Die verpest gewoon het voetbal en koopt alles wat los en vast zit.

X. Hernandez

• 180 berichten
  • 429 stemmen

Kai schreef:

Real won geloof ik in '56 haar eerste Europa cup. Toen hadden ze Puskas en Di Stefano al binnen gehaald.

Puskas was er nog niet bij in 1956 toen Real Madrid zijn eerste europabekers won, die kwam pas in het seizoen 1957-1958. Het is trouwens cru te stellen dat het enkel door deze 2 buitenlanders was dat Real Madrid 5x op een rij de Europabeker voor Landskampioenen won. Ook de fransman Raymond Kopa en de Spanjaard Francesco Gento (recordhouder met 6 europbekers der landskampioenen: ook nog 1966) waren buitengewoon getalenteerde spelers als je mag voortgaan op de weinige beelden die er nog van bestaan.Natuurlijk waren di Stefano en Puskas de meest begaafden Real Madrid won tussen 1956 en 1960 5x de beker en het was ironisch genoeg aartsvijand Fc Barcelona ( met Luis Suarez) die het als eerste ploeg kon halt houden in 1961 dan toen trouwens de finale verloor tegen het Benfica van Eusebio. Barcelona had toen ook een heel getalenteerde ploeg die in de jaren dat Madrid de europabeker domineerde zelf enkele keren landskampioen werd. Voor zover een stukje geschiedenis.

gideonvdb

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

The Hunter schreef:

(quote)

Ik weet niet wat jouw club is, maar ik hoef toch echt nooit geld van Abramovich te zien bij Ajax.

dat zeg je nu maar als ajax(ook mijn club Trouwens) 5X achter elkaar de champions league wint moet je is zien hoe blij je bent ook al begrijp ik je standpunt wel

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

The Hunter schreef:

Tegen een geldschieter zeg ik niet meteen nee, want het is gewoon niet meer te realiseren om in de Europese top mee te draaien zonder veel geld, maar een persoon als Abramovich zou ik echt nooit willen zien.

Die verpest gewoon het voetbal en koopt alles wat los en vast zit.

Ajax, Feyenoord en PSV vreten ook al decennialang de andere Nederlandse clubs leeg, als er weer eens ergens een talentvolle speler opduikt. Daarom blijven het ook de 'grote 3' in Nederland. Op die manier verpesten ze feitelijk de Nederlandse competitie op gelijke wijze, dus waarom vingertje wijzen als een andere club dat op Europees niveau doet?

En de kans dat AZ zich er definitief tussennestelt acht ik overigens niet heel groot, alhoewel Scheringa wel bezig is met een degelijk basis aan te leggen, hetgeen de Molenaartjes 30 jaar terug niet deden.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

gideonvdb schreef:

(quote)
dat zeg je nu maar als ajax(ook mijn club Trouwens) 5X achter elkaar de champions league wint moet je is zien hoe blij je bent ook al begrijp ik je standpunt wel

Daar heb je ook zeker een punt, en ja, dan ben ik heel blij , maar het idee dat het net zo gaat worden als bij Chelsea, daar moet ik niet aan denken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat een goal van Pi-Air tegen Galatasaray.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Ajax, Feyenoord en PSV vreten ook al decennialang de andere Nederlandse clubs leeg, als er weer eens ergens een talentvolle speler opduikt. Daarom blijven het ook de 'grote 3' in Nederland. Op die manier verpesten ze feitelijk de Nederlandse competitie op gelijke wijze, dus waarom vingertje wijzen als een andere club dat op Europees niveau doet?

Vind ik geen terechte vergelijking.

Topclubs in een bepaald land die zo nu en dan een talent bij een kleinere club halen, is anders dan een topclub die door middel van een persoon als Abramovich overal al 'grotere' spelers vandaan haalt, omdat ze daar toch genoeg geld voor hebben en daarom maar miljoenen betalen om er zeker van te zijn die speler te kunnen halen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik zie het probleem niet echt.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Dat is gewoon dat ik vind dat er een verschil zit in het scouten van een talent en het strooien met enorm veel miljoenen om een speler ergens anders vandaan te halen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kijkert heeft gelijk, Nederlandse clubs doen hetzelfde bij de overige Nederlandse clubs. Wat Chelsea doet Europees gezien, doen de Nederlandse clubs in het Nederlandse voetbal. Je meet met twee maten.

X. Hernandez

• 180 berichten
  • 429 stemmen

Chelsea mag dan nog zoveel geld hebben, en zijn ploeg bijeenkopen, het is ook niet dat ze de afgelopen 4 jaar zoveel uitzonderlijke prestaties bereikt hebben.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Real ook niet met hun Galactico aankoop beleid.

X. Hernandez

• 180 berichten
  • 429 stemmen

Inderdaad Real hun beleid is meer gericht op het commerciele. Moesten Ronaldinho niet hebben wegens te 'lelijk', samuel eto'o' ook eerst bij madrid maar was commercieel niet interessant genoeg. Barcelona koopt ook wel heel goeie voetballers, maar het zijn sinds de komst van Rijkaard niet zo'n dure inkopen om toch maar een bepaalde ster te kopen, er zit een beleid achter. Ronaldinho, eto'o', messi, deco in mindere mate beleefden hun internationale doorbraak pas bij Barcelona.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.