• 17.381 nieuwsartikelen
  • 182.640 films
  • 12.578 series
  • 34.818 seizoenen
  • 657.956 acteurs
  • 200.529 gebruikers
  • 9.473.003 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ik verdedig Sneijder ook verder niet. En wat perez zei kon helemaal niet. Daar ben ik als ajax-supporter wel van geschrokken toen ik dat hoorde en gisteren het beeld zag.

Nou ja, back to the sport maar weer.

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

(quote)

geplaatst op 28 november 2006, 12:38 uur

(quote)

Ik weet dat je graag je gelijk krijgt, maar dat lukt natuurlijk niet op deze manier. Je kan dan wel met zo'n quote aankomen, maar zorg er dan wel voor dat deze in de context(in dit geval de meerdere berichten van kijkert) hetzelfde betekent.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Gewoon als speler niet gaan schelden op het veld. Beetje fatsoen tonen.

En dat fysieke overtredingen vaak niet bestraft worden heeft daar verder niets mee te maken, dat is een ander punt van discussie.

En dat voetbal soms oorlog is kan wel een leuke uitspraak zijn, maar is natuurlijk helemaal niet waar, of het moet psychologische oorlog zijn, zoals Mourinho als geen ander beheerst.

Sorry hoor, natuurlijk heb je gelijk, maar het voetbal is natuurlijk geen 'fatsoenlijke' business meer. Overigens begreep ik inmiddels dat ie blinde tyfushond gezegd zou hebben. Is toch weer een andere context en nog steeds wel binnen de perken mi.

Met je 2de punt ben ik het absoluut oneens. Het is vaak zelfs een oorzaak-gevolg kwestie. Ook in het onderhavige geval.

Je punt over Mourinho is tenslotte een kwestie van smaak. Enerzijds kun je de psychologische oorlogvoering noemen, maar anderzijds is het een fysieke sport waarbij het fysieke logischerwijs begeleid wordt met dubieuze teksten. Zo vind ik dat de hele discussie tussen Zidane en Materazzi ook een staaltje van psych oorlogvoering waar Mourinho een puntje aan kan zuigen.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

PartyMarty schreef:

(quote)

Sorry hoor, natuurlijk heb je gelijk, maar het voetbal is natuurlijk geen 'fatsoenlijke' business meer. Overigens begreep ik inmiddels dat ie blinde tyfushond gezegd zou hebben. Is toch weer een andere context en nog steeds wel binnen de perken mi.

Met je 2de punt ben ik het absoluut oneens. Het is vaak zelfs een oorzaak-gevolg kwestie. Ook in het onderhavige geval.

Je punt over Mourinho is tenslotte een kwestie van smaak. Enerzijds kun je de psychologische oorlogvoering noemen, maar anderzijds is het een fysieke sport waarbij het fysieke logischerwijs begeleid wordt met dubieuze teksten. Zo vind ik dat de hele discussie tussen Zidane en Materazzi ook een staaltje van psych oorlogvoering waar Mourinho een puntje aan kan zuigen.

Tja, ieder zijn eigen verantwoordelijkheid. Dat voetbal geen 'fatsoenlijke business' meer is... bestaat er heden ten dage nog 'fatsoenlijke business'? Bestond die ooit? Je moet er voor ijveren!

Dat fysiek geweld op het veld oorzaak is voor verbaal geweld praat het verbaal geweld niet goed, maar moet leiden tot meer aanpak van fysiek geweld.

De discussie tussen Zidane en Materazzi was psychologische oorlogsvoering, achteraf. Tijdens de wedstrijd wist niemand behalve Z. en M. wat er gezegd was, dus kan er geen actie ondernomen worden, maar de kopstoot was duidelijk en af te keuren met rood. Simpel.

De tekst van M. ken ik nog steeds niet precies, maar als het een onbeschofte opmerking over Z.'s zuster was, dan had dat wat mij betreft ook een straf op mogen leveren.

Verder betekent 'fysieke sport' niets meer dan een sport waarbij je lichamelijk nogal actief bent, en soms een ander aanraakt, en is geen enkel excuus tot fysieke of verbale ongepastheid.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Sorry, zie op een utopische manier best iets in je standpunten, maar het is, om in de buurt van Ten Cate te blijven, mij iets te moralistisch.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

PartyMarty schreef:

Sorry, zie op een utopische manier best iets in je standpunten, maar het is, om in de buurt van Ten Cate te blijven, mij iets te moralistisch.

Als Ten Cate dat zei, moet hij een ander beroep zoeken, hondepoepschraper of zoiets.

Waar haalt zo iemand de gedachte vandaan dat dikbetaalde mensen maar mogen schelden tegen anderen?

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Hij zei 'moraalridder' tegen de scheids. Ik vind deze discussie rondom het schelden ook te moralistisch. Verder snap ik niet waarom je een poepschraper of het recht van rijke mensen om te schelden vandaan haalt?

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

PartyMarty schreef:

Hij zei 'moraalridder' tegen de scheids. Ik vind deze discussie rondom het schelden ook te moralistisch. Verder snap ik niet waarom je een poepschraper of het recht van rijke mensen om te schelden vandaan haalt?

Dat heb ik niet gezegd.

Als je tijdens je werk op anderen wilt schelden, zoek dan een baan die geen impact op grote lagen van de bevolking heeft. Ga verf op muren klodderen ofzo, maar ga niet zorgen dat je wekelijks voor miljoenen op televisie komt.

Er is al genoeg hufterigheid in de maatschappij.

Enne, een scheids die zich niet voor "blinde typhushond" wenst te laten uitmaken, is zeker geen moraalridder, en een coach die hem wel voor moraalridder uitmaakt is een grote loser.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

PartyMarty schreef:

Overigens begreep ik inmiddels dat ie blinde tyfushond gezegd zou hebben. Is toch weer een andere context en nog steeds wel binnen de perken mi.

Als je je dat als scheidsrechter laat zeggen kun je beter stoppen met fluiten.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Nou ja, back to the sport maar weer.

Ja das beter denk ik. Want de dingen die gebeurt zijn bij ajax horen in principe niet bij het woord sport.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ja das beter denk ik. Want de dingen die gebeurt zijn bij ajax horen in principe niet bij het woord sport.

Vanavond AZ live! Da's leuker om over te lullen!

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Vanavond AZ live! Da's leuker om over te lullen!

Ja klopt. Winnen is door. Voor zover ze dat eigenlijk al niet waren.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

Ja klopt. Winnen is door. Voor zover ze dat eigenlijk al niet waren.

Met een gelijkje zijn ze al zeker van minimaal de tweede plaats in de groep. Zowel Braga als Grasshoppers kan niet meer dan 6 punten halen, en voor Liberec is dit de laatste poulewedstrijd.

De kans dat ze niet doorgaan is bijna nihil, maar ze moeten zorgen om groepswinnaar te worden i.p.v. nummer 2, i.v.m. de loting voor de knockout-fase.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Het is goed dat ze Liberec in ieder geval thuis krijgen. Want daar in Tsjechië is het wel heel zwaar. Mooiste wedstrijd voor AZ is de wedstrijd uit bij Sevilla. Daar kunnen ze hun niveau echt testen.

CAPIpsv

• 766 berichten
  • 636 stemmen

Az is wel door naar de knock-out fase, zijn weer een stap verder, en komen ze steeds weer dichter bij de kwartfinales.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

CAPIpsv schreef:

Az is wel door naar de knock-out fase, zijn weer een stap verder, en komen ze steeds weer dichter bij de kwartfinales.

Eigenlijk is het al drie jaar zo dat de voorronde naar de poulefase toe van crucialer belang is dan de poulefase zelf.

3 van de 5 door, met een hoop kleinere clubs, dat is mij toch eigenlijk te makkelijk.

Maar ik zal wel een roepende in de woestijn zijn als ik zeg dat ik gewoon weer terug wil naar ECI, ECII en EC III, en vanaf het begin knock-out!

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

Het is goed dat ze Liberec in ieder geval thuis krijgen. Want daar in Tsjechië is het wel heel zwaar. Mooiste wedstrijd voor AZ is de wedstrijd uit bij Sevilla. Daar kunnen ze hun niveau echt testen.

Zeker. Ben erg benieuwd naar die wedstrijd. Sevilla is een geweldige club met een heel mooi stadion.

Leuk dat ze tegen een Nederlandse club moeten spelen en voor AZ is het inderdaad een goede manier op te kijken hoe ver ze zijn.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Perez is misschien flink de sigaar. En terecht ook eigenlijk. Dat je iemand voor "tyfushond" uitscheld is tot daar aan toe. Maar voor wat hij heeft gezegd. Vind ik wel iets erger.

Art

• 13507 berichten
  • 3672 stemmen

kijkert schreef:

Maar ik zal wel een roepende in de woestijn zijn als ik zeg dat ik gewoon weer terug wil naar ECI, ECII en EC III, en vanaf het begin knock-out!

Ik roep met je mee

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Art schreef:

(quote)

Ik roep met je mee

Ik ook.

Op internet stond net dat Perez een minimum straf van 5 wedstrijden, 12.000 euro boete en een wereldwijde schorsing gedurende die straf kan verwachten voor zijn uitlatingen, dit had de Telegraaf geschreven.

kos

• 46819 berichten
  • 8944 stemmen

Leuk voetbalavondje .

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Applausje voor de supporters van Feyenoord, en vooruit, ook maar meteen voor Feyenoord en Ajax, omdat ze zo goed hun best deden...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Mijn besluit om vanaf dit jaar geen europacupvoetbal meer te kijken pakt goed uit zo te horen/lezen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Schandalig weer.

Ik zag het al gebeuren toen het bekend werd dat er kaarten waren vrijgekregen buiten Feyenoord om. Ook al heeft Feyenoord zelf nog gewaarschuwd dat dergelijke dingen konden gebeuren, komt dit hard aan, keihard. En de echte supporters en de club zullen er onder moeten gaan leiden, Feyenoord stond in dit geval écht machteloos. Ik wacht met spanning de beslissing va nde tuchtcommissie van de UEFA af. het zal wel zeer desastreuse gevolgen hebben.

Geen europees voetbal, geen geld wat zal resulteren in een grote depressie. Ook snap ik de beslissing van sommige spelers niet om na afloop nog eens even fijn te gaan klappen. Hard optreden hier tegen en ik hoop dat de desbetreffende mensen hard gestraft gaan worden, al heb ik er een hard hoofd in. Stadionverbod voor het leven!

Een verlies kan ik nog slikken, dan gewoon van Wisla winnen maar dit is triest, dieptriest.

Ajax ook weer niet al te best, erg zonde ook. Ten Cate kan weer van begin af aan beginnen. Perez schijnt een rot gevoel over gehad te hebbe naan zijn straf. Laat hem juist een rot gevoel over hebben van wat hij gezegd heeft, heel wat mis met hem.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Een zwarte avond voor het Nederlandse voetbal. En dan heb ik het niets eens over de wanprestaties van onze "topclubs" die weg worden gespeeld door een degradatiekandidaat uit Spanje en een subtopper uit Frankrijk.

Wat mij betreft word Feyenoord met onmiddelijke ingang uit de UEFA Cup gesodemieterd en komt er een enorme straf. Een jaar geen Europa om te beginnen, celstraffen voor deze gekken ten tweede en ook zeker nog een enorme financiële straf voor Feyenoord. Ook meteen weer de schuld aan de politie van Nancy geven, niet te geloven, en dan met droge ogen beweren dat ze niet weten wie het zijn . Wel een stadionverbod maar geen identificatie ? Ja dag !

En dan ga ik op een ander forum nog wel even uitleggen dat de politiek hier op moet treden .

kos

• 46819 berichten
  • 8944 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Wat mij betreft word Feyenoord met onmiddelijke ingang uit de UEFA Cup gesodemieterd en komt er een enorme straf.

Mja, ik zou niet weten hoe de club Feyenoord zoiets had kunnen voorkomen. Lijkt me nogal cru, zo'n straf.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Het is natuurlijk ook niet zo slim van de plisie om traangas in een stadion te gebruiken, hadden ze dat niet gedaan was de wedstrijd misschien niet gestaakt.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

kos schreef:

(quote)
Mja, ik zou niet weten hoe de club Feyenoord zoiets had kunnen voorkomen. Lijkt me nogal cru, zo'n straf.

Je kunt het de politie van Nancy moeilijk kwalijk nemen dat ze iets hebben geprobeerd om deze idioten te laten stoppen met het vernielen van de complete binnenstad van Nancy.

Zelfs als deze supporters niet in het stadion waren gekomen en alleen de binnenstad hadden gemold had ik hetzelfde standpunt ingenomen. Het is gewoon schandalig en vanuit de UEFA móet nu actie komen. Door zo'n straf komt de vaderlandse politiek misschien in actie (Bos én Marijnissen zijn Feyenoord-fans zag ik).

Bovendien heeft de UEFA geen keuze omdat Feyenoord nog een voorwaardelijke straf had door de wedstrijd in Boekarest van vorig jaar en de wedstrijd tegen Blackburn dit jaar. Drie keer in een jaar lijkt me meer dan genoeg om een schorsing te verantwoorden.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3315 stemmen

Het wordt tijd dat Feyenoord deze mafkezen zelf gaat aanpakken. Rondstrooien met stadionverboden zou absoluut niet misstaan. Al is het alleen om een statement af te geven:

Tot hier en niet verder

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

moviefreak#1 schreef:

en dan met droge ogen beweren dat ze niet weten wie het zijn . Wel een stadionverbod maar geen identificatie ? Ja dag !

Aangezien die supporters geen kaartjes via Feyenoord hebben bemachtigd, weten ze dat inderdaad niet.

Ik hoop dat de Franse autoriteiten hun identiteitspapieren i nbeslag nemen en overleveren aan de Nederlandse justitie, dan kan er wel tegen op getreden worden.

Ook sluit ik me aan bij kos. Feyenoord had dit niet kunnen voorkomen en na het niet legitiem verkrijgen van kaartjes hebben ze nog een waarschuwin ggedaan.

Een dergelijke straf lijkt mij inderdaad erg cru maar ik ben wel bang dat die er gaat komen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.