• 17.381 nieuwsartikelen
  • 182.630 films
  • 12.578 series
  • 34.818 seizoenen
  • 657.955 acteurs
  • 200.529 gebruikers
  • 9.472.980 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Geweldige goal van Ronaldinho inderdaad.

Dat zie je niet zo vaak. En Barcelona speelde ook weer zoals het hoorde te spelen.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

timbo_ schreef:

Ik hoor deze reactie wel vaker en kan er werkelijk met mijn verstand niet bij dat mensen dit nog te zwaar gestraft vinden. De scheids voor vuile tyfeshond uitschelden is gewoon donker rood.

Ja, als hij dit gedaan heeft wel, maar dat is maar de vraag. Volgens Sneijder en Ten Cate was het voor een speler van Sparta bedoeld. Maar ja, dat is dus het woord van de scheidsrechter tegen het woord van de speler, we zullen nooit weten wie de waarheid spreekt.

Ik kan de frustratie van Sneijder overigens goed begrijpen. Elke wedstrijd weer is hij het slachtoffer van veel, vaak harde overtredingen. De tactiek van de tegenstanders is blijkbaar om Sneijder de wedstrijd uit te schoppen. En wat doen scheidsrechters eraan? Weinig tot niks. Af en toe een gele kaart, daar blijft het bij. Als één speler in een wedstrijd structureel veel overtredingen tegen zich krijgt moeten scheidsrechters hier veel harder tegen optreden. Het valt me ook op dat scheidsrechters steeds vaker geel trekken voor commentaar op de leiding, bal weggooien, etc. en steeds minder voor harde overtredingen. Dat zag je nu ook weer, waarom kreeg die Vlug van Sparta geen geel voor die overtreding tegen Sneijder?

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

RKC zet Koster op non-actief

Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op maandag, 27 november om 10:45

RKC heeft vanochtend de samenwerking met trainer Adrie Koster en assistent-trainer Ton Verkerk met onmiddellijke ingang beëindigd. Dit brachten de Waalwijkers middels een officiële verklaring naar buiten.

Niet alleen de tegenvallende resultaten dit seizoen, maar ook de resultaten in het gehele jaar zijn aanleiding geweest om Koster de laan uit te sturen. Beide partijen kwamen tot deze beslissing in een gesprek dat vanmorgen plaatsvond.

Verkerk zal gezien de gelijkwaardige samenwerking tussen beide trainers ook niet langer deel uitmaken van de technische staf. Het bestuur van de Brabanders vergadert momenteel over de wijze waarop de club verder moet gaan. In de tussentijd zullen de taken van hoofdtrainer worden waargenomen door Adrie Bogers, trainer van Jong RKC.

De Waalwijkers behaalden dit seizoen slechts één overwinning uit veertien wedstrijden, terwijl het niet verder kwam dan vijf gelijkspelen. De defensie is bovendien de meest gepasseerde van de Eredivisie.

kos

• 46819 berichten
  • 8944 stemmen

Zavo schreef:

Ja, als hij dit gedaan heeft wel, maar dat is maar de vraag. Volgens Sneijder en Ten Cate was het voor een speler van Sparta bedoeld. Maar ja, dat is dus het woord van de scheidsrechter tegen het woord van de speler, we zullen nooit weten wie de waarheid spreekt.

heb je de beelden wel gezien?

Ben het verder wel met je eens, maar ook al wordt een speler telkens aangepakt, dan val dit nog steeds niet te tolereren, hoe begrijpelijk ook.

Het ergste vind ik overigens dat hij en ten cate doen alsof het normaal taalgebruik is. Wees dan gewoon een vent en geef je fout toe.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2206 stemmen

Hoe durft Sneijder onze Vluggertje zo aan te pakken

Vanaf de tribune was ik ook verbijsterd dat Bossen rood trok maar het is moeilijk om te zeggen als je de beelden terugkijkt.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

timbo_ schreef:

...De scheids voor vuile tyfeshond uitschelden is gewoon donker rood.

Tsja, bij nader inzien heb je wel gelijk. Maar ik geloof wel dat er van alles wordt geroepen tijdens de wedstrijd, maar is geen excuus om het dan maar te tolereren.

Ook dom om als topsporter op die manier de wedstrijd te laten beslissen.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Sneijder (en Ajax) laat zich weer eens van zijn beste kant zien. Wat is dat toch een omhoog gevallen kereltje zeg! Hij moet zich schamen!

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Overigens wil ik alvast een goal nomineren voor doelpunt van het jaar (en het is niet eens een goal van een AZ'er... )

Die van Dominique Kivuvu (NEC) tegen Feyenoord!

mrdig

• 499 berichten
  • 2702 stemmen

The Hunter schreef:

Groningen ook ja, maar die wedstrijd was toen nog niet gespeeld.

Maar ook dat was een enorme afgang.

Idd wat een afgang. Ik heb me voor het eerst in de Euroborg kapot zitten ergeren. (Alhoewel de bekernederlaag tegen Nac ook al vrij frustrerend was).

Ben benieuwd hoe Groningen het de komende tijd (zwaar programma) gaat doen, vooral met de huidige zwakke verdediging.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Domme actie van Sneijder, maar wie was die speler die na 5 minuten achter in de kuiten van Sneijder ging staan? Dat was namelijk 10x erger dan wat Sneijder deed. Hoe slecht het ook is wat Wesley deed ik begrijp hem wel. Sowieso mogen spelers weleens beter beschermt worden want ik betrap tegenstanders van Ajax er steeds vaker op een poging te doen een van Ajax beste spelers een gebroken been te schoppen!

mvdw89

• 496 berichten
  • 205 stemmen

Kai, houd je mond es ofzo.....

De Familie van der Wijst is weer victorieus in de familie.

Let op of het team van jullie pap gaat er nog voorbij

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Mark zullen we privé kwesties hier buiten houden.. Misschien niet zo interessant voor de rest

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Vind t een beetje schijnheilig allemaal, ellebogen etc kan vaak wel en dan is het woord tyfushond teveel?! Tuurlijk is het mooi als de hele wereld van elkaar houdt, maar voetbal is soms ook gewoon oorlog. Ik vind dan dat tyfushond wel mee valt. Kankerneger uiteraard niet, maar iedereen ziet dat verschil toch wel? Overigens vind ik een boete voor het woord 'moraalridder' nog wel de grootste aanfluiting.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

'Leonardo twijfelt tussen Ajax en Spurs'

NAC Breda-aanvaller Leonardo twijfelt tussen een overgang naar Ajax of Tottenham Hotspur, zo meldde Hugo Borst vanavond in Studio Voetbal. PSV zou vrijwel zeker achter het net vissen.

'Ajax toont interesse in transfervrije Braafheid'

Ajax lijkt haar oog te hebben laten vallen op Edson Braafheid. De 23-jarige linksback van FC Utrecht kan aan het eind van het seizoen transfervrij vertrekken indien er clubs interesse tonen. Eerder dit seizoen weigerde Braafheid zijn contract te verlengen bij FC Utrecht.

In de Engelse krant The Guardian geeft Peter Novak zijn zeventienjarige pupil Freddy Adu het advies gegeven om voor Ajax of PSV te gaan voetballen. Momenteel loopt de talentvolle aanvaller een stage bij Manchester United, wat volgens de trainer van DC United zijn ontwikkeling zal doen vertragen. Als het aan hem ligt, speelt de geboren Ghanees volgend seizoen in de Eredivisie.

Als vervanger voor de vertrekkende Zdenek Grygera worden bij Ajax de namen van Petter Hansson (SC Heerenveen) en Gibril Sankoh (FC Groningen) genoemd.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2206 stemmen

Dit zijn de namen die worden genoemd bij Ajax

Leonardo

Braafheid

Freddy Adu

P Hansson

Sankoh

T Cornelisse

Biglia

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

PartyMarty schreef:

Vind t een beetje schijnheilig allemaal, ellebogen etc kan vaak wel en dan is het woord tyfushond teveel?! Tuurlijk is het mooi als de hele wereld van elkaar houdt, maar voetbal is soms ook gewoon oorlog. Ik vind dan dat tyfushond wel mee valt. Kankerneger uiteraard niet, maar iedereen ziet dat verschil toch wel? Overigens vind ik een boete voor het woord 'moraalridder' nog wel de grootste aanfluiting.

Gewoon als speler niet gaan schelden op het veld. Beetje fatsoen tonen.

En dat fysieke overtredingen vaak niet bestraft worden heeft daar verder niets mee te maken, dat is een ander punt van discussie.

En dat voetbal soms oorlog is kan wel een leuke uitspraak zijn, maar is natuurlijk helemaal niet waar, of het moet psychologische oorlog zijn, zoals Mourinho als geen ander beheerst.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Dit zijn de namen die worden genoemd bij Ajax

Leonardo

Braafheid

Freddy Adu

P Hansson

Sankoh

T Cornelisse

Biglia

Ja in principe wel. Op zich zijn dit geen slechte keuzes. En kun ze ajax alleen maar beter maken.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Dat krijg je natuurlijk nooit voor elkaar. En ik vind het ook onzin. Als je een veldsport beoefent. Is het af en toe heerlijk om te schelden. Als het bijvoorbeeld niet gaat.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

(quote)

Dat krijg je natuurlijk nooit voor elkaar. En ik vind het ook onzin. Als je een veldsport beoefent. Is het af en toe heerlijk om te schelden. Als het bijvoorbeeld niet gaat.

Wat krachttermen voor je uit roepen is iets anders dan een tegenspeler of arbiter uitschelden.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Jij zegt dat je helemaal niet moet vloeken op het veld. En denk je dat Sneijder, mocht hij het tegen de speler hebben gehad, de enige is die een medespeler uitscheld??

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

Jij zegt dat je helemaal niet moet vloeken op het veld.

Dat zegt hij helemaal niet. Waarom verdraai je zijn woorden?

En denk je dat Sneijder, mocht hij het tegen de speler hebben gehad, de enige is die een medespeler uitscheld??

Vast niet, maar dat maakt toch niet uit?

Sneijder is zo'n druiloor die het onder toeziend oog van de scheids doet, of het waarschijnlijk zelfs tegen de scheids had!

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

Jij zegt dat je helemaal niet moet vloeken op het veld. En denk je dat Sneijder, mocht hij het tegen de speler hebben gehad, de enige is die een medespeler uitscheld??

Je snapt het verschil tussen "shit" of "GVD" roepen als je zoveelste pass niet aankomt, of je voor de tigste keer net te laat bij de bal bent, en het uitkafferen van medespelers, tegenspelers of arbitrage?

En of Sneijder de enige is interesseert me verder geen barst.

Edit: wat us-raider zegt, inderdaad.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Je snapt het verschil tussen "shit" of "GVD" roepen als je zoveelste pass niet aankomt, of je voor de tigste keer net te laat bij de bal bent, en het uitkafferen van medespelers, tegenspelers of arbitrage?

En of Sneijder de enige is interesseert me verder geen barst.

Edit: wat us-raider zegt, inderdaad.

GVD kan voor andere net zo kwetsend wezen, als het uitschelden van medespelers en tegenspelers. Maar die mening is voor iedereen.

Verder hebben Sparta (behoudens het eerste kwartier) en Nec verdiend gewonnen. En hoop ik dat ik zondag en die week erop in de Arena een fijnere uitslag en wedstrijd te zien krijg.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

(quote)

GVD kan voor andere net zo kwetsend wezen, als het uitschelden van medespelers en tegenspelers.

Dit vind ik spijkers op laag water zoeken.

Een GVD gewoon uitroepen zoals ik ook wel eens doe als het plakken van mijn band niet direct goed lukt is heel iets anders dan een persoon aanvallen met scheldwoorden.

Als ik samen met iemand anders iets doe, en het lukt me niet, dan kan ik best wel eens iets roepen uit frustratie, maar als ik die ander ga uitschelden, dan heeft hij/zij gelijk als die zegt: rot effe lekker op, doe het maar alleen, idioot.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ja in principe wel. Op zich zijn dit geen slechte keuzes. En kun ze ajax alleen maar beter maken.

Zit er wat mij betreft maar 1 bij die ajax eventueel beter zou kunnen maken en bij diegene ligt het er maar net aan of je hem in het gareel weet te houden. Deze mag Ajax van mij zelfs allemaal kopen ze zullen er geen steek beter van worden.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

us_raider schreef:

(quote)

Dat zegt hij helemaal niet. Waarom verdraai je zijn woorden?

geplaatst op 28 november 2006, 12:38 uur

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Dit vind ik spijkers op laag water zoeken.

Een GVD gewoon uitroepen zoals ik ook wel eens doe als het plakken van mijn band niet direct goed lukt is heel iets anders dan een persoon aanvallen met scheldwoorden.

Ik verplaats het ook niet in mezelf, maar er zijn mensen die zich er wel beledigd door kunnen voelen.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ik verplaats het ook niet in mezelf, maar er zijn mensen die zich er wel beledigd door kunnen voelen.

Het is toch niet tegen hun persoonlijk bedoeld? Dat is toch even wel een verschil hoor.

Als Sneijder gewoon "typhus" had geroepen tegen het gras, zijn schoenen of de lucht, dan was er niets aan de hand wat mij betreft, natuurlijk kan een sporter af en toe gefrustreerd raken, maar het gaat er hier om dat er gewoon tegen de scheids gescholden wordt, net als Perez vorige week tegen de grensrechter deed.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

(quote)

geplaatst op 28 november 2006, 12:38 uur

(quote)

Nou, speciaal voor jou: niet gaan schelden tegen medespelers, tegenspelers, arbitraal trio, publiek, coaches of wie dan ook. Een krachtterm, dat is iets dat wel kan passeren, gewoon als uitlaatklep, maar niet IEMAND uitschelden.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Het is toch niet tegen hun persoonlijk bedoeld? Dat is toch even wel een verschil hoor.

Als Sneijder gewoon "typhus" had geroepen tegen het gras, zijn schoenen of de lucht, dan was er niets aan de hand wat mij betreft, natuurlijk kan een sporter af en toe gefrustreerd raken, maar het gaat er hier om dat er gewoon tegen de scheids gescholden wordt, net als Perez vorige week tegen de grensrechter deed.

Ik verdedig Sneijder ook verder niet. En wat perez zei kon helemaal niet. Daar ben ik als ajax-supporter wel van geschrokken toen ik dat hoorde en gisteren het beeld zag.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.