- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Nederland dreigt Europese tickets te verliezen
Geschreven door Jurre de Ruiter op donderdag, 24 augustus om 14:52
De Nederlandse clubs moeten komend jaar in Europa goed presteren. Onder meer de uitschakeling van Ajax en het gelijke spel van FC Twente hebben ervoor gezorgd dat Nederland op de coëfficiëntenranglijst van de UEFA al twee plaatsen is gezakt. Mocht dit komend seizoen niet veranderen, dan verliest Nederland twee tickets voor de UEFA Cup.
Rusland en Roemenië dreigen nu Nederland definitief voorbij te gaan. Steaua Boekarest, Spartak Moskou en CSKA Moskou wisten zich afgelopen week wel te plaatsen voor de Champions League, wat beide landen veel punten oplevert.
(
Met dank aan de KNVB, die organisatie die het Nederlandse voetbal kapot maakt door een semi-autist bondscoach te maken, en de nummer 5 van de competitie de mogelijkheid gunt zich voor CL-voetbal te plaatsen...
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Barcelona was er niet echt op gebrand deze wedstrijd te winnen..
Ze speelden anders wel met een topelftal, met Ronaldinho, Messi en Eto'o in de basis. Als ze het niet serieus namen hadden ze Van Bommel wel opgesteld. 
SpaghettiWestern
-
- 129 berichten
- 0 stemmen
Met dank aan de KNVB, die organisatie die het Nederlandse voetbal kapot maakt door een semi-autist bondscoach te maken, en de nummer 5 van de competitie de mogelijkheid gunt zich voor CL-voetbal te plaatsen...

en ik geloof niet dat vBasten invloed heeft gehad op het verlies van Ajax. Als jij die connectie wel ziet, wil ik het graag van je horen.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen

en ik geloof niet dat vBasten invloed heeft gehad op het verlies van Ajax. Als jij die connectie wel ziet, wil ik het graag van je horen.
Henk Kesler zie ik als connectie, die zowel Van Basten handhaaft als de nummer 5 van de competitie de mogelijkheid gunt zich voor CL te plaatsen.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Ajax wint dit seizoen de Uefa Cup.
Dat zou de wonden misschien nog een beetje helen..
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Dat zou de wonden misschien nog een beetje helen..
Nee.
Als we (de Ajax fans) nu al een paar jaar roepen dat de UEFA-cup winst van Feyenoord geen hol voorstelt kunnen we het niet ineens als een leuke prijs gaan beschouwen omdat Ajax eventueel die prijs zou kunnen winnen.
Het kampioenschap is dit jaar alles wat belangrijk is en als we toevallig ver komen in de UEFA-cup is dat alleen belangrijk voor de jeugd van ons team en is dat zeer zeker geen prestatie van formaat.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Van Bommel definitief naar Bayern
Geschreven door Harm Jan Deuring op zaterdag, 26 augustus om 15:31
Mark van Bommel verruilt FC Barcelona voor Bayern München. De Duitse landskampioen betaalt de Catalaanse ploeg 12 miljoen euro voor de middenvelder, die bij Barcelona niet kon rekenen op een basisplaats.
Bayern-manager Uli Hoeneß heeft de transfer inmiddels bevestigd. De 29-jarige Van Bommel, die bij Barcelona nog een verbintenis had tot medio 2008, tekent in München een contract voor drie seizoenen. Komende week wordt hij medisch gekeurd.
Leuk voor de zaakwaarnemer, die krijgt binnen een jaar twee keer een aardig zakcentje 
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Leuk voor die zaakwaarnemer, maar toch vind ik het een beetje vreemd.
Hij deed het toch best aardig vorig jaar, ondanks zijn blessures. Dan zou je zeggen dat hij zich nu wil bewijzen.
Maar waarschijnlijk zat het anders tussen de club en Van Bommel, anders vertrok hij niet.
En Bayern kan nog wel een middenvelder gebruiken, want momenteel tegen 1. FC Nurnberg is het niet veel.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Aardige winst ook voor een speler die vorig jaar gratis werd weggehaald.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Bayern München - 1. FC Nürnberg 0-0
Waarbij Makaay voor open doel miste.
VfB Stuttgart - Borussia Dortmund 1-3
Bayer Leverkusen - VfL Wolfsburg 1-1
Hannover 96 - Alemannia Aachen 0-3
Borussia Mönchengladbach - Arminia Bielefeld 1-0
VfL Bochum - Energie Cottbus 0-1.
En Kuijt heeft gedebuteerd bij Liverpool, dat met 2-1 won.
Hij speelde best goed, veel betrokken bij aanvallen. Gaf een assist, maar die goal werd afgekeurd.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Als we (de Ajax fans) nu al een paar jaar roepen dat de UEFA-cup winst van Feyenoord geen hol voorstelt kunnen we het niet ineens als een leuke prijs gaan beschouwen omdat Ajax eventueel die prijs zou kunnen winnen.
Ik vond het anders wel een knappe prestatie van Feyenoord, die cup stelt i.i.g. meer voor dan de KNVB-beker. Je moet realistisch zijn, de UEFA-cup kun je winnen de CL niet. Ik ben het er wel mee eens dat het kampioenschap nu het belangrijkste is.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Ik vond het anders wel een knappe prestatie van Feyenoord, die cup stelt i.i.g. meer voor dan de KNVB-beker. Je moet realistisch zijn, de UEFA-cup kun je winnen de CL niet. Ik ben het er wel mee eens dat het kampioenschap nu het belangrijkste is.
Tuurlijk kun je de CL winnen. De UEFA Cup is makkelijker te winnen, maar CL is ook mogelijk.
Wie had bijvoorbeeld verwacht dat FC Porto deze ging winnen, of dat Monaco de finale zou halen?
Maar het kampioenschap is zeker het belangrijkste nu.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Tuurlijk kun je de CL winnen. De UEFA Cup is makkelijker te winnen, maar CL is ook mogelijk.
Het kan wel, maar de kans is erg klein en zeker dit seizoen, als je niet eens van Kopenhagen kan winnen...
Het is misschien wel gunstig, omdat PSV nu een zwaar programma heeft en Ajax niet.
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Het kan wel, maar de kans is erg klein en zeker dit seizoen, als je niet eens van Kopenhagen kan winnen...
Het is misschien wel gunstig, omdat PSV nu een zwaar programma heeft en Ajax niet.
De kans is klein, dat ben ik met je eens, maar de kans is er wel.
Al moet je dan wel door de voorronde heenkomen.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Nee.
Het kampioenschap is dit jaar alles wat belangrijk is en als we toevallig ver komen in de UEFA-cup is dat alleen belangrijk voor de jeugd van ons team en is dat zeer zeker geen prestatie van formaat.
Zeg ik dat we er superblij mee zouden moeten zijn ?
Het zou de wonden alleen een beetje helen.
Het kampioenschap is inderdaad het belangrijkst dit jaar om zo op te bouwen en ons rechtstreeks te kwalifitceren voor de CL next year.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Zeg ik dat we er superblij mee zouden moeten zijn ?
Het zou de wonden alleen een beetje helen..
Stel je niet zo aan aub. Door een idioot probeersel dat helaas herhaalt wordt, kon Ajax als 's lands vierde mee doen in de voorronde CL. Een cadeautje, meer niet. Net als de intertotoplek/bijna UEFA van Twente.
Beide clubs hebben gefröbeld, en bleken niet kwalitatief sterk genoeg. Beter eerst weer eens wat opbouwen dan over zware verwondingen te zeuren? Als Ajax de UEFAcup wint is dat een hele grote prestatie, en geen doekje voor bloeden. Reken maar dat er straks weer wat lekkere namen uit de CL de UEFAcup in stromen.
Wat moet AZ wel niet presteren om 'de wonde te helen'?
Wat mij betreft gewoon dezelfde doelstelling als vorig jaar: top 5, en poulefase UEFA.
De klapper komt vanzelf wel, of niet.
gimli f
-
- 1454 berichten
- 0 stemmen
Wielerfans, we kunnen weer smullen! 
Vandaag begint em:

La Vuelta! 
Met kanshebbers als Sastre, Valverde en Vinokoerov wordt het vast wel een mooie strijd. 
Owja, en dan vergeten we vooral niet:

Denis Menchov, de glorieuze winnaar van vorig jaar. Ondersteund door een ijzersterke ploeg, met daarin Rasmussen, Boogerd (!), Ardila en Weening, moet hij zijn gouden trui gaan verdedigen tegenover bovengenoemde favorieten.
Vanavond de aftrap met de proloog!
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Menchov gaat 'gewoon' winnen denk ik. Alleen Valverde is als concurrent wat lastig in te schatten. Maar prachtige Rabo-ploeg verder, dat wordt genieten.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Menchov gaat 'gewoon' winnen denk ik. Alleen Valverde is als concurrent wat lastig in te schatten. Maar prachtige Rabo-ploeg verder, dat wordt genieten.
Ik denk dat er wel weer wat Spaans geweld aankomt, en Menchov zege van vorig jaar was toch wel een beetje een uitschieter. In de Tour was hij het gewoon 'net niet'.
Ik tip Vinokourov, al gun ik Perreiro Sio ook wel een plekje in het zeer korte rijtje 'Anquetil-Hinault'.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Inderdaad , vanavond is er weer Eredivisie voetbal ! 
eRCee
-
- 13453 berichten
- 1982 stemmen
Ik denk dat er wel weer wat Spaans geweld aankomt, en Menchov zege van vorig jaar was toch wel een beetje een uitschieter. In de Tour was hij het gewoon 'net niet'.
Maar goed genoeg voor de Vuelta. Ik denk dat Menchov deze tour harder omhoog reed dan vorig jaar in Spanje. Nu heeft hij ook nog een veel betere ploeg dan toen, dus zo'n spaanse coupe wordt minder waarschijnlijk.
Vino heeft in Duitsland en in San Sebastien niets, maar dan ook echt helemaal niets laten zien. Ik vind hem een bijzonder sympathieke renner maar volgens mij is hij hopeloos uit vorm.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
En Jan Vennegoor of Hesselink heeft het beslissende doelpunt gemaakt in zijn debuut voor Celtic. In de tweede helft viel hij in en scoorde de 2-1 
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
En Jan Vennegoor of Hesselink heeft het beslissende doelpunt gemaakt in zijn debuut voor Celtic. In de tweede helft viel hij in en scoorde de 2-1 
Goed debuut van hem inderdaad.
Beter dan die van Kuijt 
En Manchester City heeft met 1-0 van Arsenal gewonnen..
Arsenal heeft nu dus nog maar 1 punt uit 2 wedstrijden.
En wat is het toch wennen om een Arsenal te zien, waarbij Dennis Bergkamp ontbreekt.
Ronnievb
-
- 602 berichten
- 683 stemmen
niet bepaald hoor, voorgaande jaren werd ie ook maar af en toe gebruikt.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3909 stemmen
Vino heeft in Duitsland en in San Sebastien niets, maar dan ook echt helemaal niets laten zien. Ik vind hem een bijzonder sympathieke renner maar volgens mij is hij hopeloos uit vorm.
Ik zie vino ook niks doen deze Vuelta.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Uitslag ploegentijdrit Vuelta.
De uitslag van de eerste etappe in de 61e Ronde van Spanje, een ploegentijdrit over 7,3 kilometer.
1. Team CSC (Den) 7,3 km in 7:36
(gem. 57,5 km/u)
2. Caisse d'Epargne-Illes Balears (Spa) op 0:07
3. Team Milram (Ita) 0:08
4. Discovery Channel (VSt) 0:09
5. T-Mobile (Dui) 0:11
6. Astana (Kaz) 0:12
7. Saunier Duval-Prodir (Spa) 0:13
8. Crédit Agricole (Fra)
9. Liquigas (Ita)crlf 09
10. Quick.Step-Innergetic (Bel) 0:15
11. Euskaltel-Euskadi (Spa) 0:18
12. Rabobank (Ned)
13. Gerolsteiner (Dui) 0:19
14. Lampre-Fondital (Ita) 0:21
15. Bouygues Telecom (Fra) 0:24
16. Davitamon-Lotto (Bel) 0:25
17. Phonak (Zwi) 0:27
18. AG2R-Prévoyance (Fra)
19. Française des Jeux (Fra) 0:28
20. Cofidis (Fra) 0:30
21. Relax-GAM (Spa) 0:37
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Grappig wel, zo'n megakorte ploegentijdrit en dan nog om zeven uur 's avonds
.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Grappig wel, zo'n megakorte ploegentijdrit en dan nog om zeven uur 's avonds
.
In de namiddag houden de meeste Spanjaarden in deze tijd van het jaar misschien hun siësta. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.