• 17.257 nieuwsartikelen
  • 182.321 films
  • 12.566 series
  • 34.761 seizoenen
  • 656.033 acteurs
  • 200.430 gebruikers
  • 9.464.651 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2201 stemmen

Ik ken hem alleen van naam maar toch R.I.P.

happie

• 6268 berichten
  • 426 stemmen

AMSTERDAM - Trainer Henk ten Cate van Ajax kan zondag tijdens de eerste competitiewedstrijd tegen RKC waarschijnlijk weer over Roger beschikken. De Spanjaard, die in de voorbereiding zijn teen brak, lijkt op tijd fit voor het duel in de Amsterdam ArenA.

Roger bekerde maandagavond met het tweede elftal van Ajax tegen de beloften van Omniworld. Hij had met twee treffers een groot aandeel in de uiteindelijke zege: 4-0. Roger speelde de hele wedstrijd.

happie

• 6268 berichten
  • 426 stemmen

Ik wist al wat Faas Wilkes bereikt had, had hem nog nooit zien voetballen. Maar das niet zo gek, ja weleens bij jubilea wedstrijden, reunies ofzoiet dergelijks.

Maar zijn carriere zegt genoeg: 2de ned. profspeler, 1ste nederlandse speler in het buitenland, in oranje 34 goals uit 38. Voor zijn tijd scheen het in ieder geval een goede voetballer te wezen. Hij speelde met Abe Lenstra altijd in de voorhoede bij Oranje.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Faas, rest in peace

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

Ik wist al wat Faas Wilkes bereikt had, had hem nog nooit zien voetballen. Maar das niet zo gek, ja weleens bij jubilea wedstrijden, reunies ofzoiet dergelijks.

Maar zijn carriere zegt genoeg: 2de ned. profspeler, 1ste nederlandse speler in het buitenland, in oranje 34 goals uit 38. Voor zijn tijd scheen het in ieder geval een goede voetballer te wezen. Hij speelde met Abe Lenstra altijd in de voorhoede bij Oranje.

Inderdaad, ik ken hem ook niet als speler, maar als je ziet wat hij bereikt heeft, zegt het genoeg.

happie

• 6268 berichten
  • 426 stemmen

Ik hoorde net op de radio dat Kees Rijvers ( dat scheen samen met Wilkes en Lenstra het gouden trio te wezen ) zei dat Wilkes in adem genoemd mocht worden met Cruijf en van Basten. Dat klopt wel gezien zijn cijfers.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

Ik hoorde net op de radio dat Kees Rijvers ( dat scheen samen met Wilkes en Lenstra het gouden trio te wezen ) zei dat Wilkes in adem genoemd mocht worden met Cruijf en van Basten. Dat klopt wel gezien zijn cijfers.

Gezien de cijfers zeker.

Maar toch stond deze man veel verder op de achtergrond dan Cruijff en Van Basten.

Daar zijn meer beelden van en daar heeft iedereen het over zeg maar.

Over Wilkes niet, althans ik heb er nooit echt iets van gezien, maar misschien is dat ook wel omdat er toen nog geen professioneel voetbal was in Nederland.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Jong Oranje – Jong Duitsland is geëindigd in 2-2.

En weer in de laatste minuut gelijk gemaakt door de Duitsers

0-1 Jenner (‘17)

1-1 Kiesling (’45)

1-2 Elia (’80 p.)

2-2 Trochowski (’90)

De goal van Trochowski jammer genoeg in de rebound, nadat Vermeer eerst de penalty had gestopt. Jammer.

Maar toch speelden ze goed vond ik, helemaal omdat het team toch flink is veranderd na het gewonnen EK deze zomer.

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

Wat denkt men hier? Hoe lang blijft Van der Sar nog aanvoerder? Of zelfs bij de selectie?

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2201 stemmen

The Hunter schreef:

Portsmouth mag dan wel een bod gedaan hebben op Klaas Jan, maar dat is voor hem nu echt geen (sportieve) stap omhoog.

Alleen financieel zal het beter voor hem zijn, maar bij Ajax speelt hij tenminste CL.

En daarbij kan hij, als hij zo doorgaat, over 2 jaar makkelijk naar een echte topclub.

En dat Ajax Gravesen niet wil, is opzich te begrijpen, want er zijn eigenlijk al genoeg middenvelders, ook met genoeg kwaliteit.

En daarbij moeten jongere spelers als Verthongen en Schilder ook een kans krijgen dit seizoen.

Maar Gygera moet niet zeuren. Hij wilde niet bijtekenen en nu zit hij er nog en dan wil hij per se spelen. Als hij goed zijn best doet, krijgt hij heus nog wel speeltijd, maar het is logisch dat Ten Cate in eerste plaats voor de toekomst kiest.

Ik vindt het onbegrijpelijk dat Ajax Gravesen niet wil.

Geld is er echt nog wel maar spelers als Maduro en Vertonghen moeten persee bij het eerste elftal blijven(Vraag mij niet waarom)

Gravesen is 10x beter dan een Maduro die veel groter geschreven is. Die Vertonghen is ook nog veel te jong, komt er heus wel maar het is zeker niet verkeerd om een speler als Gravesen aan te trekken. Het wordt tijd dat die van Geel eens wakker wordt.

happie

• 6268 berichten
  • 426 stemmen

The Hunter schreef:

(quote)

Gezien de cijfers zeker.

Maar toch stond deze man veel verder op de achtergrond dan Cruijff en Van Basten.

Daar zijn meer beelden van en daar heeft iedereen het over zeg maar.

Over Wilkes niet, althans ik heb er nooit echt iets van gezien, maar misschien is dat ook wel omdat er toen nog geen professioneel voetbal was in Nederland.

Ja ik weet wel dat het toen allemaal anders was en in zijn tijd was het voetballen nog niet zo groot, daarom ging hij naar het buitenland, omdat ze daar wel betaalden voor een transferbedrag van wat was het: 70000 of 700000 (damn dat waren bedragen). En er waren minder beelden, maar hij was zeker voor Nederland een grote in zijn tijd. En toen hij naar het buitenland ging, volgde er meer waardoor Nederland ook proffesioneler werd en zijn spelers ook gingen betalen.

Ik heb een doelpunt gezien van hem gister op de TV en die was bloedmooi. Maar ik kan me voorstellen dat het raar klinkt, als je nooit wat van hem gezien of gelezen hebt, dat hij wordt genoemd als één van de grootste nederlandse voetballers. Dat is hij zeker. Niet alleen voetballend, maar ook zijn bijdrage in de verandering van het nederlandse voetbal.

Doom

• 8214 berichten
  • 1547 stemmen

Spartaan1986 schreef:

(quote)

Ik vindt het onbegrijpelijk dat Ajax Gravesen niet wil.

Geld is er echt nog wel maar spelers als Maduro en Vertonghen moeten persee bij het eerste elftal blijven(Vraag mij niet waarom)

Gravesen is 10x beter dan een Maduro die veel groter geschreven is. Die Vertonghen is ook nog veel te jong, komt er heus wel maar het is zeker niet verkeerd om een speler als Gravesen aan te trekken. Het wordt tijd dat die van Geel eens wakker wordt.

Van Geel wakker worden? Dat is hij al lang, dankzij hem hebben we spelers als Gabri, Stam, Roger, Huntelaar etc. We hebben Gravesen niet nodig, Maduro en Vertonghen kunnen dit prima samen opvangen. En Maduro is zeker niet groter geschreven, deze speler heeft veel kwaliteiten.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Koekebakker schreef:

Wat denkt men hier? Hoe lang blijft Van der Sar nog aanvoerder? Of zelfs bij de selectie?

Niet lang.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

mikoz schreef:

Lekker opdonderen met dat Portsmouth , een club kan je niet kopen die moet door resultaten ontstaan.

Klaas Jan blijft lekker bij ons.

Een club richt je op en mogelijkheden tot behalen van resultaat koop je. (Door bijvoorbeeld "oerAjacied" KJH bij Heerenveen weg te KOPEN.)

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2201 stemmen

Doom schreef:

(quote)

Van Geel wakker worden? Dat is hij al lang, dankzij hem hebben we spelers als Gabri, Stam, Roger, Huntelaar etc. We hebben Gravesen niet nodig, Maduro en Vertonghen kunnen dit prima samen opvangen. En Maduro is zeker niet groter geschreven, deze speler heeft veel kwaliteiten.

Een speler als Gravesen kan elke club gebruiken.

Ik weet niet waar jij de kwaliteiten van Maduro in ziet maar die jongen heeft het loopvermogen van een bejaarde olifant en de passing van een 10 jarige.

Daarom vindt ik het ook onbegrijpelijk dat zo'n jongen bij het Nederlands elftal zit. Speel dan gewoon een ander systeem als je niks beters op een bepaalde positie hebt.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Spartaan1986 schreef:

(quote)

Een speler als Gravesen kan elke club gebruiken.

Ik weet niet waar jij de kwaliteiten van Maduro in ziet maar die jongen heeft het loopvermogen van een bejaarde olifant en de passing van een 10 jarige.

Daarom vindt ik het ook onbegrijpelijk dat zo'n jongen bij het Nederlands elftal zit. Speel dan gewoon een ander systeem als je niks beters op een bepaalde positie hebt.

Je kunt wel allemaal toppers (Gabri, Roger én Gravesen) gaan kopen, maar dan heb je een middenveld dat dalijk bestaat uit een aantal internationale topspelers en een aantal eigen jeugd spelers (Sneijder, Maduro, Verthongen)

Sneijder gaat dit seizoen zeker spelen en ook Maduro zal de nodige speeltijd krijgen.

Dan krijg je bijvoorbeeld Gravesen op de bank en daarvoor wil hij niet komen, dus krijg je weer onrust.

Ik ben het dus ook met Doom eens, want Van Geel heeft al genoeg toppers binnengehaald en de eigen jeugd is ook gewoon belangrijk.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ja ik weet wel dat het toen allemaal anders was en in zijn tijd was het voetballen nog niet zo groot, daarom ging hij naar het buitenland, omdat ze daar wel betaalden voor een transferbedrag van wat was het: 70000 of 700000 (damn dat waren bedragen). En er waren minder beelden, maar hij was zeker voor Nederland een grote in zijn tijd. En toen hij naar het buitenland ging, volgde er meer waardoor Nederland ook proffesioneler werd en zijn spelers ook gingen betalen.

Ik heb een doelpunt gezien van hem gister op de TV en die was bloedmooi. Maar ik kan me voorstellen dat het raar klinkt, als je nooit wat van hem gezien of gelezen hebt, dat hij wordt genoemd als één van de grootste nederlandse voetballers. Dat is hij zeker. Niet alleen voetballend, maar ook zijn bijdrage in de verandering van het nederlandse voetbal.

Ik zag het gisteren ook op televisie en het was inderdaad een prachtige goal.

Het transferbedrag was geloof ik slechts 70.000.

Zijn naam was voor mij dan wel erg bekend en ik wist ook dat het een grote speler was in die tijd, maar de beelden waren me inderdaad niet bekend en dan is het inderdaad lastiger voor te stellen.

Doom

• 8214 berichten
  • 1547 stemmen

The Hunter schreef:

Ik ben het dus ook met Doom eens, want Van Geel heeft al genoeg toppers binnengehaald en de eigen jeugd is ook gewoon belangrijk.

Juist, de eigen jeugd is belangrijk. Maduro en Vertonghen zijn twee zeer talentvolle spelers. Geef ze wat speeltijd. Ik heb ze beide erg hoog zitten. Ik begrijp overigens niet waarom ten Cate de jonge Vertonghen laatst wisselde tegen PSV voor Maduro. Volgens ten Cate zat hij niet in de wedstrijd. Ik vond hem juist degelijk spelen.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2201 stemmen

Doom schreef:

(quote)

Juist, de eigen jeugd is belangrijk. Maduro en Vertonghen zijn twee zeer talentvolle spelers. Geef ze wat speeltijd. Ik heb ze beide erg hoog zitten. Ik begrijp overigens niet waarom ten Cate de jonge Vertonghen laatst wisselde tegen PSV voor Maduro. Volgens ten Cate zat hij niet in de wedstrijd. Ik vond hem juist degelijk spelen.

Tuurlijk is de eigen jeugd belangrijk maar als je een topspeler als Gravesen kan krijgen dan laat je dat buitenkansje toch niet liggen.

En zeker niet een speler die je op die positie kan gebruiken. Gravesen straalt wat uit, Maduro totaal niet.

Daarnaast is Maduro al een jaar niet in vorm en lijkt mij uitlenen een redelijke optie.

Maar Ten Cate laat die jongen bijna wekelijks spelen.

Ongelofelijk

Respekked

• 6287 berichten
  • 1238 stemmen

The Hunter schreef:

Jong Oranje – Jong Duitsland is geëindigd in 2-2.

En weer in de laatste minuut gelijk gemaakt door de Duitsers

0-1 Jenner (‘17)

1-1 Kiesling (’45)

1-2 Elia (’80 p.)

2-2 Trochowski (’90)

De goal van Trochowski jammer genoeg in de rebound, nadat Vermeer eerst de penalty had gestopt. Jammer.

Maar toch speelden ze goed vond ik, helemaal omdat het team toch flink is veranderd na het gewonnen EK deze zomer.

speelden de duitsers in Oranje shirts en vice versa?

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Maar Jong Oranje speelde bij vlagen echt goed. Ik durf de weddenschap wel aan dat ze leuker spelen dan het grote Oranje. Tijd voor Foppe als bondscoach van Oranje ?

Doom

• 8214 berichten
  • 1547 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Tijd voor Foppe als bondscoach van Oranje ?

Teken ik meteen voor. Ik ben het vage beleid van Marco van Basten wel een beetje zat. Het klopt gewoon niet wat hij doet.

happie

• 6268 berichten
  • 426 stemmen

Doom schreef:

(quote)

Eigen jeugd is zeker belangrijk niet alleen is het , het handelsmerk van Ajax. Maar het is bovendien ook goed voor de toekomst van het Nederlands voetbal. Maar ik vind dat Ajax ook eens naar talenten van de Nederlandse subtoppers moet kijken, want daar loopt ook altijd behoorlijk wat talent rond. Zoals Ramon Zomer, Braafheid, Tiendalli en Kruiswijk.

happie

• 6268 berichten
  • 426 stemmen

The Hunter schreef:

Dat is één ding wat zeker is. Geen Huntelaar meer, Geen schaars, geen Emanuelson, geen Zomer meer. Ook geen Hofs?

happie

• 6268 berichten
  • 426 stemmen

Enkele geruchten!!!!!

Newcastle United staan op het punt op Collins John van Fulham over te nemen. De Nederlandse aanvaller moet zeven miljoen euro kosten. (The Guardian)

Naar mijn mening is deze jongen nog geen 7 euro waard.

Mahamadou Diarra heeft te kennen gegeven te willen vertrekken naar Real Madrid en hekelt de houding van Olympique Lyon, dat de voormalig speler van Vitesse niet wil laten gaan voor minder dan 35 miljoen euro. (L`Equipe). Real Madrid is druk bezig om de Malinees international naar de Spaanse hoofdstad te halen en wil de speler nog vóór de competitiestart op 27 augustus aantrekken. (AS)

Goede voetballer geworden. Was hij al bij Vitesse, maar bij Lyon zeker Real waardig geworden.

Thomas Gravesen denkt serieus na om voor Celtic te tekenen. Volgens de zaakwaarnemer van de Deen, John Sivebaek, zal Real Madrid hem geen strobreed in de weg leggen. (Marca)

Geen ajax meer.

José Antonio Reyes is van mening dat wanneer zijn transfer naar Real Madrid geen doorgang zal vinden, het zowel slecht is voor hem als voor Arsenal. (AS)

Maxi Rodríguez staat in de belangstelling van zowel AC Milan als Internazionale. De Argentijn denkt echter absoluut niet aan een vertrek bij Atlético de Madrid. (AS)

Feyenoord-aanvaller Dirk Kuyt laat de kans op een transfer naar Liverpool schieten om naar Newcastle United te kunnen verkassen. (Daily Start)

Dit lijkt me een zeer onnozel gerucht. Iedere voetballer zou kiezen voor Liverpool.

happie

• 6268 berichten
  • 426 stemmen

“Berichten dat we er al uit zijn met Liverpool zijn flauwekul. We staan niet op het punt om een contract te ondertekenen. Het kan wel ineens snel gaan, maar het kan ook helemaal niet gebeuren", aldus Jansen die dus niet uitsluit dat Kuyt binnenkort bij The Reds zal spelen.

Het Engelse Bolton Wanderers wil ver gaan om voor de competitiestart Jan Vennegoor of Hesselink in te lijven. Volgens het Algemeen Dagblad zouden zij bereidt zijn om 7.5 miljoen euro te betalen voor de PSV-aanvaller. Dit is slechts een half miljoen minder dan de vraagprijs.

Gomes in de basis vanavond voor Brazilië

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

happie schreef:

Naar mijn mening is deze jongen nog geen 7 euro waard.

Prima speler hoor.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Doom schreef:

(quote)

Schilder speelde tegen PSV, niet Vertonghen.........

happie

• 6268 berichten
  • 426 stemmen

kos schreef:

(quote)
Prima speler hoor.

Misschien, maar zeker nog geen 7 miljoen waard

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Ik denk toch wel iets in die prijsregio. Jonge speler met veel talent.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.