• 17.246 nieuwsartikelen
  • 182.288 films
  • 12.566 series
  • 34.761 seizoenen
  • 656.033 acteurs
  • 200.429 gebruikers
  • 9.464.411 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

happie schreef:

Okay op speelminuten en vorm dan hadden we geen Boulahrouz gehad die op dat moment een moeilijk einde seizoen had met HSV. Dan had ie kromkamp niet op moeten roepen, dan had ie van Bommel toen dus ook niet op moeten roepen, dan had ie Cocu niet op moeten roepen die raakte namelijk tegen de Aussies geblesseerd, had ie Robben, van Persie, van Nistelrooij, Vennegoor, van der Vaart en Babel ook niet op moeten roepen want die speelde ook de laatste tijd niet veel. Wie hadden we dan nog wel.

Het moge duidelijk zijn dat de 'vorm' waar ik het over had een sarcastische poging was om vorm (of beter gezegd, sense) te geven aan zijn dubieuze beleid.

happie

• 6268 berichten
  • 426 stemmen

ToNe schreef:

(quote)

Ja, dat was gister.

En met Boula was het langer dan gister. Ook Stam speelde back, nog recentelijker bij Milan. En het gaat om de balans van de vleugelposities: Waarom bezet je de vleugels met spelers die voor de eigen actie gaan ipv van een balans proberen te vinden met iemand die de spits wél weet te bedienen? Waarom ik het vermeld?

Omdat spelers niet optimaal ingezet worden. Dan is het niet gek dat het niet draait en bepaalde spelers niet renderen. Van Nistelrooij is daar slachtoffer van, maar ook Van Bommel.

Seedorf heeft in zijn grote teen nog meer rust en talent dan die onbeproefde jochies die de voorkeur kregen. Hij had meer potten kunnen breken en zou tegen Portugal voor veel meer rust gezorgd. Zelfs Cocu, die als voorbeeldfiguur geldt, liet zich gaan, zoals hij bij PSV en tijdens de kwalificatie wel eens deed. Eenheid is goed, maar om constant als babysit voor de jochies op te komen...

Seedorf heeft nooit en ten nimmer zijn stempel kunnen drukken op het Nederlands elftal. Het was telkens niks als hij geselecteerd werd met hem. Hij was altijd met zijn eigen bezig. Hij heeft ook talent maar niet voor Oranje. Zoals ik al zei hij is een grandioze clubspeler.

ff over Sneijder ik zei dus al eerder daarom is het jammer dat dat niet zo was op het WK. En Ooijer en Boulahrouz waren de beste rechtsbenige verdedigers die we hadden in de selectie en aangezien ze allebei ook ervaring hebben als rechtsback stond er een dus daar. Als je geen vleugelspelers wil moet je 4-4-2 gaan spelen. Daar ben ik zelf wel een voorstander van.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

happie schreef:

Sorry ik weet niet wat jij gezien hebt, maar Advocaats resultaten beter?? Van Basten is de best beginnende bondscoach ooit en onder Advocaat voetbalde we ook niet goed en hebben we met geluk de volgende ronde gehaald.

Het is niet dat ik Advocaat terug zou willen want dat wil ik absoluut niet maar de halve finale op een EK is gewoonweg niet slecht. Nu kwamen we tot de achtste finales dus ik durf ook wel te zeggen dat Advocaat zijn periode tot nu toe zeker niet minder was dan die van Van Basten.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

kijkert schreef:

Op deze manier interesseert het hele Oranje me op een bepaald moment geen moer meer.

Dat heb ik ook steeds meer. Van Basten gaat wel heel erg zijn eigen gang. Ik denk in ieder geval niet dat er nu het elftal staat wat de gemiddelde nederlander graag zou zien. Ik denk dat een middenveld met Seedorf, Van Bommel en Davids en een aanval met Van Nistelrooy en Makaay zeker niet zou onderdoen voor het team wat er nu staat.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Dat lijkt me ook niet.

happie schreef:

Het wordt misschien maar tijd om 4-3-3 weg te doen en 4-4-2 te gaan spelen, want we hebben er de spelers niet meer voor.

Die hebben we al zo'n 10 jaar niet meer.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

happie schreef:

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik dacht dat Sneijder ook naar voren toe moet voetballen

Ja, iemand die voor de verdediging speelt maar naar voren moet voetballen. Kansloos uiteraard.

Vooral omdat hij in geen enkele oefen of kwalificatiewedstrijd op die positie gespeeld had, maar tijdens een superbelangrijke WK-wedstrijd wordt hij daar opeens neergezet .

Volgens mij zag V basten het WK als een oefentoernooitje of zo .

Doom

• 8214 berichten
  • 1546 stemmen

Niet de spelers voor 4-3-3? Wat is dat nou voor een onzin. Robben en van Persie. Verder hebben we voor het middenveld keuzes zat.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Doom schreef:

Robben en van Persie.

Beide zijn eigenlijk linksbuiten.

Doom

• 8214 berichten
  • 1546 stemmen

Alsof Robin v Persie slecht heeft gespeeld het afgelopen WK. Alles behalve. Ook kunnen Arjan en Robin flink blijven wisselen van flanken in een wedstrijd om de tegenstander te dollen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Dat zeg ik ook nergens. Feit is wel dat van het 'typisch Hollandse' 4-3-3 voetbal niks terecht is gekomen.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Bondcoach Marco van Basten vechte allemaal persoonlijke vendettas uit met grote spelers zoals Davids, Seedorf en van Bommel. Daarom verkeerd hij nu in een lastig pakket, want hij kan zijn woorden niet meer terug nemen, en lijdt gezichtsverlies door ze alsnog op te roepen. En al dit gedoe komt niet bepaald ten goede voor het Nederlands elftal, en het Nederlands voetbal in het algemeen.

happie

• 6268 berichten
  • 426 stemmen

Sar

Boulahrouz ooijer Mathijsen Emanuelson

Schaars

Van Persie Van der Vaart Robben

Van Nistelrooij Huntelaar

Met altijd handige back ups: Gio, de Cler, Luirink, Sneijder, Affelay, Kuijt, De Zeeuw.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

kos schreef:

Dat lijkt me ook niet.Die hebben we al zo'n 10 jaar niet meer.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Beide zijn eigenlijk linksbuiten.

Van Persie speelde anders voortreffelijk op de rechtsbuiten positie.

happie

• 6268 berichten
  • 426 stemmen

Volgends Planet heeft Portsmouth een bod van 15 miljoen gedaan op Ajacied Klaas-Jan Huntelaar. De spits van Ajax staat al bij meer clubs op het verlanglijstje, maar Portsmouth lijkt hierbij de net 23 jarige aanvaller te willen inlijven.

Huntelaar heeft zelf aangegeven voorlopig bij Ajax te willen blijven. De spits die net 7 maanden bij Ajax is zegt nog veel te kunnen leren bij Ajax, en voorlopig niet naar een andere club uitkijkt. Of de geruchten rond Huntelaar en feit is blijft nog uit. Ook zouden meer clubs uit Engeland inmiddels de aanvaller van Ajax volgen.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Wie wil er nou naar Portsmouth als je bij Ajax speelt.

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

Portsmouth heeft ook net als Chelsea, en in minder mate het Schotse Hearts, ook een enorme rijke Rus als geldschieter. Zijn doel is op zijn club naar de top te laten schieten van de Premier League. Of dat gaat lukken is een tweede want Fulham had ook die plannen ook en daar is ook niet echt iets van terecht gekomen. Het lijkt trouwens wel een trend op een club te kopen want nu heeft ook een andere Amerikaan, eentje had al een zekere club met de naam Manchester United in handen, Aston Villa gekocht. Maar terug naar Portsmouth. Als je ziet welke spelers zij willen kopen dan kunnen ze toch wel een aardig team neerzetten als het allemaal lukt. Of het een topteam wordt is een tweede. En laat Huntelaar eerst dit seizoen nog maar eens zien, bij Ajax natuurlijk, of hij weer een klasse apart kan zijn. Ik heb er vertrouwen in en dan mogelijk een buitenlands avontuur. Maar laat hem voorlopig hier want dan kunnen we heerlijk genieten van hem

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Lekker opdonderen met dat Portsmouth , een club kan je niet kopen die moet door resultaten ontstaan.

Klaas Jan blijft lekker bij ons.

gotti

• 14091 berichten
  • 5947 stemmen

KJ zou gek zijn nu weg te gaan, als ie over een jaar of 2 (als het dat al duurt) bij een topclub in Europa speelt.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

mikoz schreef:

een club kan je niet kopen die moet door resultaten ontstaan.

Dat kan prima hoor.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Een echt team zou het alleen niet worden.

Kijk maar wat er met Chelsea is gebeurd.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Na decennia opeens 2 keer achter elkaar kampioen worden en de halve finale CL spelen waar ze normaal niet eens aan meededen bedoel je?

Leno

• 5922 berichten
  • 4458 stemmen

mikoz schreef:

Een echt team zou het alleen niet worden.

Kijk maar wat er met Chelsea is gebeurd.

Veruit de beste van Engeland zijn en ver in de CL komen (om die te winnen is de factor geluk ook van belang). Is daar prima gelukt, alleen zonde van alle miljonairs op de bank en tribune die nooit spelen..

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

kos schreef:

Na decennia opeens 2 keer achter elkaar kampioen worden en de halve finale CL spelen waar ze normaal niet eens aan meededen bedoel je?

Ik heb het over een echt team. Prijzen winnen ala maar ik vind het gewoon geen echt team.

happie

• 6268 berichten
  • 426 stemmen

Hmm als ik speler was en ik zou prijzen pak en het elftal zou vrij goed voetballen. Dan zou ik me geen zorgen maken, dat we geen goed team zijn.

Ik denk dat Lampard, Ballack, Terry en Schevchenko (ofzoiets ) zich daar niet druk om zullen maken. De fans overigens ook niet.

happie

• 6268 berichten
  • 426 stemmen

'Liverpool gaat definitief voor Kuyt'

Geschreven door Jurre de Ruiter op dinsdag, 15 augustus om 02:00

Volgens het Algemeen Dagblad kan Feyenoord een dezer dagen een goed bod verwachten van Liverpool op aanvaller Dirk Kuyt. De Engelsen hebben haast, aangezien ook de Engelse competitie aankomend weekend van start gaat.

Kuyt lijkt dan eindelijk zijn droomtransfer te krijgen. Na een zomer waarin hij werd gelinkt aan verschillende topploegen, lijkt een goed bod nu aanstaande. Liverpool is één van de ploegen die de Katwijker als een topploeg ziet.

Bovendien kan Kuyt dan komend seizoen naar alle waarschijnlijkheid deelnemen aan de Champions League. Liverpool won het eerste kwalificatieduel met 2-1 van Maccabi Haifa en deelname aan het Miljoenenbal is dus dichtbij.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

mikoz schreef:

Ik heb het over een echt team. Prijzen winnen ala maar ik vind het gewoon geen echt team.

Dit geldt juist voor Real Madrid en Internazionale.

Chelsea was in die samenstelling al een stuk dominanter dan deze 'sterrenteams'.

happie

• 6268 berichten
  • 426 stemmen

"Ajax heeft Gravesen niet nodig hebben ze tegen Real gezegd" en "Zdenek Grygera mag niet vertrekken om de breedte in deze selectie te houden"

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Portsmouth mag dan wel een bod gedaan hebben op Klaas Jan, maar dat is voor hem nu echt geen (sportieve) stap omhoog.

Alleen financieel zal het beter voor hem zijn, maar bij Ajax speelt hij tenminste CL.

En daarbij kan hij, als hij zo doorgaat, over 2 jaar makkelijk naar een echte topclub.

En dat Ajax Gravesen niet wil, is opzich te begrijpen, want er zijn eigenlijk al genoeg middenvelders, ook met genoeg kwaliteit.

En daarbij moeten jongere spelers als Verthongen en Schilder ook een kans krijgen dit seizoen.

Maar Gygera moet niet zeuren. Hij wilde niet bijtekenen en nu zit hij er nog en dan wil hij per se spelen. Als hij goed zijn best doet, krijgt hij heus nog wel speeltijd, maar het is logisch dat Ten Cate in eerste plaats voor de toekomst kiest.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Oud-international Faas Wilkes overleden

15/8/2006 12:01

Faas Wilkes is dinsdag op 82-jarige leeftijd overleden. De 38-voudig international geldt als één van de grootste spelers uit de Nederlandse voetbalhistorie. Zo noemde Johan Cruijff hem als grote voorbeeld.

In zijn profloopbaan speelde Wilkes voor Xerxes, Internazionale, Torino, Valencia, VVV, Levante, Fortuna '54 en opnieuw Xerxes. Hij begon zijn loopbaan bij de Rotterdamse club, waarvoor hij in 1940 debuteerde en in mei 1964 als veertigjarige afscheid nam.

Wilkes debuteerde op 22-jarige leeftijd in het Nederlands elftal. Het was een memorabel debuut, want in die interland tegen Luxemburg maakte de geboren Rotterdammer liefst vier doelpunten. Hij bleef scoren en dat leverde hem op 4 november 1959 de titel Topscorer van Oranje op, toen hij tegen Noorwegen zijn 34ste doelpunt maakte, in zijn 35ste interland.

In totaal speelde Wilkes slechts 38 keer voor Oranje. Dat was te wijten aan de halsstarrigheid van de KNVB, die jarenlang weigerde profvoetballers te laten uitkomen voor het Nederlands elftal. In die 38 wedstrijden maakte Wilkes liefst 35 doelpunten, een totaal dat slechts door twee spelers is overtroffen: Dennis Bergkamp en Patrick Kluivert.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.