• 17.243 nieuwsartikelen
  • 182.284 films
  • 12.566 series
  • 34.761 seizoenen
  • 656.033 acteurs
  • 200.429 gebruikers
  • 9.464.310 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

happie

• 6265 berichten
  • 426 stemmen

Theo Janssen is door bondscoach Marco van Basten opgeroepen als vervanger voor Wesley Sneijder. De middenvelder van Ajax en zijn vrouw verwachten een dezer dagen hun eerste kind, waarna hij heeft aangegeven niet af te willen reizen naar Ierland.

Woensdag speelt Nederland een vriendschappelijke wedstrijd tegen Ierland, waarbij Theo Janssen nu ook deel uitmaakt van de selectie. In 2001 werd de 25-jarige middenvelder van Vitesse al eens opgeroepen door toemalig bondscoach Louis van Gaal, maar heeft nog geen interlands achter zijn naam staan.

Had ie voor deze wedstrijd alleen maar spelers van dat soort clubs gedaan. Veel beter vooral voor ajax die spelen 8 wedstrijden in drie weken met dit erbij. De bondscoach van italië heeft alleen maar andere spelers opgeroepen dan op het wk, behalve de resevervedoelman, hoorde ik gister bij studio voetbal.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Je blijft lachen met Marco.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Verstandig van Wesley , zo een oefeninterland stelt toch weinig voor.

Over Theo ben ik overgens minder enthousiast. Zijn talententijden liggen toch al ver achter hem ..

happie

• 6265 berichten
  • 426 stemmen

kos schreef:

Je blijft lachen met Marco.

Wie had ie anders op moeten roepen.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

happie schreef:

(quote)

Wie had ie anders op moeten roepen.

Van Bommel natuurlijk.

Maar ja, als je eerst alleen maar af loopt te geven op bepaalde spelers, moet je wel een groot hart hebben om op je woorden terug te komen.

Helaas heeft Van Basten een klein hartje.

Op deze manier interesseert het hele Oranje me op een bepaald moment geen moer meer.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

kijkert schreef:

Op deze manier interesseert het hele Oranje me op een bepaald moment geen moer meer.

Inderdaad, het lijkt mee op een prive-projectje van Marco dan echt een team dat ons land vertegenwoordigt.

happie

• 6265 berichten
  • 426 stemmen

Van Bommel heeft afgedaan. Ik vind het niks meer dan logisch dat Janssen een kans krijgt. Die had allang hoger op gekund.

En trouwens wat maakt het uit wie hij voor deze wedstrijd selecteert. Het is sowieso al fout om een interland te spelen deze week. Het is een oefenwedstrijd Ierland uit, van mij part hadden ze een selectie vol met eerste divisie spelers.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Nadat hij van Bommel de rug heeft toegekeerd kan hij er natuurlijk moeilijk weer op terug komen .. Toch jammer want Mark is natuurlijk de beste vervanger.

Mij intereseerd het NL elftal op het moment ook weinig maar dat komt voornamenlijk omdat het toernooi net is afgelopen en die oefeninterlands toch ruk zijn.

Met het EK horen ze wel weer van mij.

happie

• 6265 berichten
  • 426 stemmen

kos schreef:

(quote)
Inderdaad, het lijkt mee op een prive-projectje van Marco dan echt een team dat ons land vertegenwoordigt.

Het lijkt wel of het met van Bommel en van Nistelrooij zo geweldig is gegaan, maar ik vond het WK-ruk. Dat vindt ik net zoiets als dat Davids erbij moet. Onzin!!

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

happie schreef:

Het lijkt wel of het met van Bommel en van Nistelrooij zo geweldig is gegaan, maar ik vond het WK-ruk.

Ik ook. Helaas kwam dat door Marco, niet door deze spelers.

Dat vindt ik net zoiets als dat Davids erbij moet. Onzin!!
Die moet er ook bij.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

happie schreef:

Van Bommel heeft afgedaan. Ik vind het niks meer dan logisch dat Janssen een kans krijgt. Die had allang hoger op gekund.

Nou nee, Janssen als linkermiddenvelder in Oranje selecteren getuigt gewoon van enorm weinig voetbalinzicht vind ik. Net zoals bvb Perez als linksbuiten opstellen. Gewoon heel dom.

Janssen is een spelverdeler die zijn stempel op een elftal moet drukken en vrijheid moet krijgen om ballen te geven.

Bij Oranje moet ie zich kapot rennen, meeverdedigen, in een strak keurslijf spelen etc. Precies de dingen die hij niet kan.

Marco .

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Bij Oranje moet ie zich kapot rennen, meeverdedigen, in een strak keurslijf spelen etc. Precies de dingen die hij niet kan.

En hem, tijdens de persconferentie, openlijk verwijten dat hij zijn taken niet goed uitvoert.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

O ja, dat ook nog .

happie

• 6265 berichten
  • 426 stemmen

kos schreef:

(quote)
Ik ook. Helaas kwam dat door Marco, niet door deze spelers.

(quote)
Die moet er ook bij.

Met Davids wonnen we net zoveel en kwamen we net zo ver. Davids had zeker rood gekregen in de wedstrijd tegen portugal. En speelde zeker geen goed seizoen bij de spurs. Davids word de laatste verheerlijkt door de nederlandse supporters alsof het een van de beste nederlandse spelers aller tijden is.

Van Bommel heeft zeker niet goed gespeeld op het WK, daarvoor zal hij wel bij zichzelf te raden moeten gaan. Ik heb van Bommel nog nooit goed zien spelen in het Nederlands elftal en van Nistelrooij mag ook wel eens een keer een goede concurrent krijgen.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Waarom zegt hij gewoon niet dat hij geen spelers dult die een uitgesproken persoonlijkheid hebben.

Een goedlopende ploeg hoeft geen eenheidsworst te zijn.

We hebben tijdens het WK gemerkt hoe dit Oranje nieuwe stijl opereert. Ik kijk dan liever naar een stel primadonna's als Kluivert en Seedorf.

Wat dat betreft heeft Van Basten ook te veel ingespeelt op de publieke sentimenten bij het thuislaten van deze vedette's.

happie

• 6265 berichten
  • 426 stemmen

kos schreef:

(quote)

Nou nee, Janssen als linkermiddenvelder in Oranje selecteren getuigt gewoon van enorm weinig voetbalinzicht vind ik. Net zoals bvb Perez als linksbuiten opstellen. Gewoon heel dom.

Janssen is een spelverdeler die zijn stempel op een elftal moet drukken en vrijheid moet krijgen om ballen te geven.

Marco .

Die rol van spelverdeler heeft hij bij vitesse niet meer hoor. Die rol is onderhand meer toebedeeld aan Hersi. Jansen heeft de afgelopen seizoenen wel vaker als linkermiddenvelder gespeeld zeker als Knopper en Hersi ook meespeelde, dus dat ie ook bij Vitesse naar behoren. Ik zou niet weten waarom dat bij het Nederlands elftal niet zou kunnen.

PS. Perez heeft vaak zat vanaf links gespeeld bij AZ en dat goed gedaan. Het is de enige speler aan de buitenkant bij Ajax met een goede voorzet.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

happie schreef:

Met Davids wonnen we net zoveel en kwamen we net zo ver. Davids had zeker rood gekregen in de wedstrijd tegen portugal.

Wat is dat nou voor koffiedik kijken. Met davids hadden we misschien niet eens tegen Portugal moeten spelen omdat we eerste in de poule werden, weet jij veel.

En speelde zeker geen goed seizoen bij de spurs. Davids word de laatste verheerlijkt door de nederlandse supporters alsof het een van de beste nederlandse spelers aller tijden is.

Dat is hij ook.

Van Bommel heeft zeker niet goed gespeeld op het WK, daarvoor zal hij wel bij zichzelf te raden moeten gaan. Ik heb van Bommel nog nooit goed zien spelen in het Nederlands elftal en van Nistelrooij mag ook wel eens een keer een goede concurrent krijgen.

Als jij Maduro, Babel, Landzaat etc. beter vind dan deze twee zijn we idd snel uitgepraat.

Het is alleen jammer dat geen enkele voetballiefhebber in heel Europa dat zal begrijpen.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

@happie

Wat jij zegt over Davids en Van Bommel geldt net zo goed voor een Sneijder en Van Der Vaart.

Laatstgenoemde is helemaal een lachertje aangezien hij terugkwam van blessureleed en tijdens zijn invalbeurten de bal niet eens vast kon houden, laat staan staande blijven.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

happie schreef:

Die rol van spelverdeler heeft hij bij vitesse niet meer hoor. Die rol is onderhand meer toebedeeld aan Hersi. Jansen heeft de afgelopen seizoenen wel vaker als linkermiddenvelder gespeeld zeker als Knopper en Hersi ook meespeelde, dus dat ie ook bij Vitesse naar behoren. Ik zou niet weten waarom dat bij het Nederlands elftal niet zou kunnen.

Hij speelt zeker niet zo op dezelfde manier als een linkermiddenvelder bij Oranje.

PS. Perez heeft vaak zat vanaf links gespeeld bij AZ en dat goed gedaan. Het is de enige speler aan de buitenkant bij Ajax met een goede voorzet.

Bij AZ was hij heel vorig seizoen al matig vanaf links, juist toen hij eenmaal achter de spitsen ging spelen werd hij goed.

Dat hij de beste voorzet heeft zal wel, maar hij heeft geen snelheid en discipline om daadwerkelijk in een positie te komen die te geven.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Daarnaast kun je vraagtekens stellen bij de geloofwaardigheid en integriteit van het beleid van Van Basten.

Bij een aantal spelers geeft hij aan, dat als ze goed spelen, ze in aanmerking komen, maar hij was er als de kippen bij om Heitinga, die op een bepaald punt zelfs in de tribunes moest plaatsnemen, te verkiezen boven Opdam. Alsof hij ooit zou afwijken van zijn plan om 'zijn' pupillen er niet bij te hebben.

Dit Oranje geeft mij een nare bijsmaak en ik verbaas mij erover dat Van Basten ermee wegkomt. Gezien het feit dat Advocaat helemaal de grond is gestampt met beter voetbal en resultaten.

happie

• 6265 berichten
  • 426 stemmen

Nee hoor ook met Davids hadden we niet van Argentinië gewonnen. Waarschijnlijk had ie niet eens meegedaan, want in twee voetbalwedstrijden haalt hij heus wel 1 gele kaart. Is het niet expres, dan is het wel per ongeluk of heeft hij de schijn tegen. Maar meestal is het terecht. Davids mag in geen velden of wegen een van nederlands beste voetballers genoemd worden. Want hij mag nog niet eens de veters lussen van ECHTE voetballers zoals Cruijf, van Basten, Bergkamp, Wilkes, Lenstra, Gullit, Kist, van Hanegem, Koeman en ik kan er denk ik nog wel aantal noemen. Die veel meer kwaliteiten dan Davids hebben. Nee ik mag Babel idd niet vergelijken met VN, want Babel word gebruikt als linksbuiten en Maduro niet met van Bommel. Want Maduro is centraal verdedigende middenvelder. Niet de positie van van Bommel. Landzaat is niks minder als van Bommel hoor. Het enige probleem voor Landzaat is dat hij pas op latere leeftijd beter werd. Van Bommel was dat al wat eerder. We zullen zien wat Janssen betreft voor zo'n wedstrijd als dit mag je zo'n jongen best een kans geven. Maar als ik jullie zo hoor wordt op iedere beslissing afgekraakt.

happie

• 6265 berichten
  • 426 stemmen

ToNe schreef:

Daarnaast kun je vraagtekens stellen bij de geloofwaardigheid en integriteit van het beleid van Van Basten.

Bij een aantal spelers geeft hij aan, dat als ze goed spelen, ze in aanmerking komen, maar hij was er als de kippen bij om Heitinga, die op een bepaald punt zelfs in de tribunes moest plaatsnemen, te verkiezen boven Opdam. Alsof hij ooit zou afwijken van zijn plan om 'zijn' pupillen er niet bij te hebben.

Dit Oranje geeft mij een nare bijsmaak en ik verbaas mij erover dat Van Basten ermee wegkomt. Gezien het feit dat Advocaat helemaal de grond is gestampt met beter voetbal en resultaten.

heitinga werd aan het eind van het seizoen pas geselecteerd boven Opdam op het moment dat Heitinga weer meerdere wedstrijden voor Ajax gespeeld had en gewoon sterk speelde ook. En wie zijn zijn pupillen dan??

Sorry ik weet niet wat jij gezien hebt, maar Advocaats resultaten beter?? Van Basten is de best beginnende bondscoach ooit en onder Advocaat voetbalde we ook niet goed en hebben we met geluk de volgende ronde gehaald.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Leuk dat je de posities opsomt, maar doet Van Basten daar iets mee? Hij laat Sneijder spelen met de punt naar achter. Hij zet Boularouz op een backpositie. En hij zet twee ballerina's op de vleugels. Mooie balans.

Dus Davids hoefde niet mee omdat hij kaarten pakt?

Vergeet men dan de impact die hij in die speelminuten die hij wél speelt.

Davids is zeker één van de betere spelers van zijn generatie en degenen die dat ontkennen halen nog steeds alle randzaken erbij. Kluivert is na Bergkamp, die na Van Basten, zeker ook niet goed genoeg in zijn hoogtij dagen.

Het afkraken is veel minder dan bij Advocaat en zou naar mijn mening nog wat feller mogen. Zijn selectiebeleid heeft niet tot een rampzalig Oranje-onwaardig toernooi geleid, dus waarom mag je niet sceptisch zijn over elke zet. Zeker als hij met verschillende maten lijkt te meten.

happie

• 6265 berichten
  • 426 stemmen

In de week voordat de competitie zal beginnen, speelt Nederland een oefenwedstrijd in en tegen Ierland. AZ-trainer Louis van Gaal is totaal niet te spreken over het tijdstip waarop hij zijn internationals moet afstaan, voor slechts een vriendschappelijke wedstrijd. De komende dagen zullen elf AZ-spelers zich moeten melden bij hun nationale team.

happie

• 6265 berichten
  • 426 stemmen

ToNe schreef:

Leuk dat je de posities opsomt, maar doet Van Basten daar iets mee? Hij laat Sneijder spelen met de punt naar achter. Hij zet Boularouz op een backpositie. En hij zet twee ballerina's op de vleugels. Mooie balans.

Dus Davids hoefde niet mee omdat hij kaarten pakt?

Vergeet men dan de impact die hij in die speelminuten die hij wél speelt.

Davids is zeker één van de betere spelers van zijn generatie en degenen die dat ontkennen halen nog steeds alle randzaken erbij. Kluivert is na Bergkamp, die na Van Basten, zeker ook niet goed genoeg in zijn hoogtij dagen.

Het afkraken is veel minder dan bij Advocaat en zou naar mijn mening nog wat feller mogen. Zijn selectiebeleid heeft niet tot een rampzalig Oranje-onwaardig toernooi geleid, dus waarom mag je niet sceptisch zijn over elke zet. Zeker als hij met verschillende maten lijkt te meten.

Sneijder speelde gister anders ook goed centraal op het middenveld. Jammer dan dat het er niet in zat bij het WK. BoulaHrouz heeft bij RKC ook zowel centraal als rechtsback gespeeld en iedereen weet dat hij dat kan. dus ik weet niet waar je daarmee naar toe wil. Ballerina's op de vleugels. Ik dacht dat hun normale positie was.

Yep Davids is één van de betere van zijn generatie, Dat WAS met kluivert een vrij goede generatie. Seedorf vind ik ook een hele goede clubvoetballer, maar voor Oranje?? nee totaal ongeschikt.

Het afkraken is minder inderdaad ja, ben ik met je eens. Dit was ook geen onwaardig oranje toernooi. Er zit geen verschil in beide toernooien qua resultaat. En qua spel trouwens ook niet. Maar er verdiende geen enkele ploeg op basis van hun "aantrekkelijk spel" het WK.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

happie schreef:

heitinga werd aan het eind van het seizoen pas geselecteerd boven Opdam op het moment dat Heitinga weer meerdere wedstrijden voor Ajax gespeeld had en gewoon sterk speelde ook.

State the obvious.

Het punt met Heitinga is dat het voor hem voldoende was om weer aan spelen toe te komen om geselecteerd te worden, terwijl de criteria voor zowel Davids, Van Bommel en Ooijer veel hoger lag.

Van Bommel moest op een bepaald punt, ondanks invalbeurten op het hoogste (CL) podium maar aan meer speelminuten komen, terwijl Heitinga op datzelfde moment alleen te zien was tijdens Talpa-shots van de tribune. Ooijer werd op datzelfde moment cynischer over het Ajax-beleid, omdat hij wederom niet geselecteerd was.

Mijn punt: Als momentum en vorm, aan het eind van het seizoen, bepalend was voor het selecteren, dan is de keuze van Heitinga te rechtvaardigen, maar is meteen de keuze een geblesseerde Van der Vaart en toevoeging van De Jong niet correct.

Dit is ook wat ik meteen bedoel met zijn pupillen. Jongens met wie hij nauw heeft kunnen samenwerken toen hij bezig was met de jeugd van Ajax.

Trek eens een parallel met de introductie van Maduro.

Sorry ik weet niet wat jij gezien hebt, maar Advocaats resultaten beter??

Van Basten is de best beginnende bondscoach ooit en onder Advocaat voetbalde we ook niet goed en hebben we met geluk de volgende ronde gehaald.

Ongeslagen tijdens de kwalificatiereeks met lelijk, inconsitent voetbal? Scoren op die schaarse momenten waarin er 'mooi' gespeeld werd?

En uiteindelijk op het moment waarop het moet gebeuren finaal op je bek gaan?

Nee, dan zie ik liever het Oranje van Advocaat die nog eens ouderwets een tegenstander vast kon zetten in hun eigen helft.

Ik ben nog steeds geen voorstander van resultaatvoetbal, dus als bij slecht spel zal ik blijven morren. Ik ben geen teletekstsupporter.

Het gaat er ook niet om het Als..., dan. Het gaat er om dat Van Basten tot op heden een prutser blijkt.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

happie schreef:

Sneijder speelde gister anders ook goed centraal op het middenveld. Jammer dan dat het er niet in zat bij het WK.

Dat is het nu juist. Door Marco werd hij als verdedigende middenvelder opgesteld, niet zo vreemd dat het dan niet lukt.

happie

• 6265 berichten
  • 426 stemmen

sorry maar ik geloof dat men met advocaat ook nog geeneens een tegenstander van het kaliber Andorra konden vastzetten. Met dat zielige ruit van hem. En was zijn eindronde zo goed dan. gelukkige winst op Duitsland, Tsjechie wel de beste wedstrijd sinds tijden ( maar ja) toch verloren, Een doodgewone overwinning op Letland, Van een beter Zweden winnen na strafschoppen en tegen Portugal kansloos onderuit. Het laatste echte goede voetbal was in 2000. Ik heb ook niet gezegd dat we zo geweldig gevoetbald hebben.

Okay op speelminuten en vorm dan hadden we geen Boulahrouz gehad die op dat moment een moeilijk einde seizoen had met HSV. Dan had ie kromkamp niet op moeten roepen, dan had ie van Bommel toen dus ook niet op moeten roepen, dan had ie Cocu niet op moeten roepen die raakte namelijk tegen de Aussies geblesseerd, had ie Robben, van Persie, van Nistelrooij, Vennegoor, van der Vaart en Babel ook niet op moeten roepen want die speelde ook de laatste tijd niet veel. Wie hadden we dan nog wel.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Sneijder speelde gister anders ook goed centraal op het middenveld. Jammer dan dat het er niet in zat bij het WK. BoulaHrouz heeft bij RKC ook zowel centraal als rechtsback gespeeld en iedereen weet dat hij dat kan. dus ik weet niet waar je daarmee naar toe wil. Ballerina's op de vleugels. Ik dacht dat hun normale positie was.

Ja, dat was gister.

En met Boula was het langer dan gister. Ook Stam speelde back, nog recentelijker bij Milan. En het gaat om de balans van de vleugelposities: Waarom bezet je de vleugels met spelers die voor de eigen actie gaan ipv van een balans proberen te vinden met iemand die de spits wél weet te bedienen? Waarom ik het vermeld?

Omdat spelers niet optimaal ingezet worden. Dan is het niet gek dat het niet draait en bepaalde spelers niet renderen. Van Nistelrooij is daar slachtoffer van, maar ook Van Bommel.

Seedorf heeft in zijn grote teen nog meer rust en talent dan die onbeproefde jochies die de voorkeur kregen. Hij had meer potten kunnen breken en zou tegen Portugal voor veel meer rust gezorgd. Zelfs Cocu, die als voorbeeldfiguur geldt, liet zich gaan, zoals hij bij PSV en tijdens de kwalificatie wel eens deed. Eenheid is goed, maar om constant als babysit voor de jochies op te komen...

happie

• 6265 berichten
  • 426 stemmen

kos schreef:

(quote)
Dat is het nu juist. Door Marco werd hij als verdedigende middenvelder opgesteld, niet zo vreemd dat het dan niet lukt.

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik dacht dat Sneijder ook naar voren toe moet voetballen, maar één ding weet ik wel zeker. Het wordt misschien maar tijd om 4-3-3 weg te doen en 4-4-2 te gaan spelen, want we hebben er de spelers niet meer voor.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.