• 17.243 nieuwsartikelen
  • 182.284 films
  • 12.566 series
  • 34.761 seizoenen
  • 656.032 acteurs
  • 200.430 gebruikers
  • 9.464.304 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Dan moet het maar verplaatst worden naar amateurveldjes ...

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Hoezo . het kan toch gewoon zoals in andere landen?

Als Ajax tegen Feyenoord speelt kan het in het PSV-stadion. Als Ajax tegen PSV speelt in de Kuip etc.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Men probeert hier een traditie op te bouwen. Wat maakt het in hemelsnaam uit ? Als je wilt winnen kan dat overal. En typisch dat veel mensen daar nu pas mee komen en in de jaren dat PSV makkelijk won van Ajax in de Arena nooit geklaagd werd. Nogmaals: van mij mag het allemaal anders, winnen moet men overal kunnen. Zal mij een worst wezen of dat in de Kuip is, in het Philips Stadion of in De Goffert.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Volgens mij is daar al talloze malen over geklaagd.

En het lijkt me sterk dat je het gigantische voordeel van een thuiswedstrijd gaat bagatelliseren...

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Hoezo . het kan toch gewoon zoals in andere landen?

Als Ajax tegen Feyenoord speelt kan het in het PSV-stadion. Als Ajax tegen PSV speelt in de Kuip etc.

Maarja, dan krijg je weer het probleem dat als bijvoorbeeld AZ kampioen mocht worden en Utrecht de beker wint, deze 3 stadions 'vechten' om die wedstrijd.

Ik weet het, die situatie zal zeldzaam zijn, maar het kán ooit gebeuren.

Daarom zou Nederland gewoon een nationaal stadion moeten hebben.

Maar dat zal er wel nooit komen.

Dus daarom de JCS gewoon in de Arena spelen, het is al jaren zo, dus gewoon zo houden. Net als dat de beker in de Kuip wordt gespeeld.

arkadi

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

maakt toch wel degelijk uit of je in eigen stadion speelt of niet.

Natuurlijk kan je overal winnen maar je kan ook overal verliezen.

In eigen stadion is kans op winnen toch groter.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Ik twijfel er niet aan dat de Arena in dit geval voordelig is voor Ajax. Net zoals De Kuip dat is voor Feyenoord in de beker. Mij valt het alleen op dat er nu pas over geklaagd wordt. Misschien heb ik wat gemist, wie weet. Maar het zij zo: JC schaal in de Arena. De beker in De Kuip. Traditie. Zie het probleem niet en het zal me ook een worst wezen als men hierop terugkomt en elk jaar een geschikt neutraal terrein gaat zoeken.

kos

• 46816 berichten
  • 8940 stemmen

Ik vind het erg pijnlijk. Bij de grote clubs onderling valt het dan nog redelijk mee, maar stel dat een kleinere club een keer de bekerfinale speelt. Dan zouden ze tegen Feyenoord uit moeten spelen .

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Ja dat is waar , maar het niet voor niets de Johan Cruijf Schaal en die staat in verband met Ajax.

Maargoed een klein voordeel voor Ajax is er dus wel maar ach .. zo belangrijk is die prijs nou ook weer niet.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Feit is wel dat PSV hem 1x vaker heeft gewonnen dan Ajax

Maar goed, traditie is traditie en zolang er geen nationaal stadion staat in Nederland mag deze wedstrijd gewoon in de Arena gespeeld worden.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2201 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Hoop niet dat er nu weer allerlei voorbarige conclusies getrokken worden. In de voorbereiding hemelde iedereen hem nog op en vandaag is hij overal opeens de lul.
(quote)
Omdat hij nog hoogstens een jaar bij Ajax speelt en je andere internationals hebt die ook goed uit de voeten kunnen op rechts én zeker bij Ajax blijven.

(quote)
Heeft hij in die 20 minuutjes veel kunnen laten zien ? Buiten die rebound heeft hij nou niet veel ballen gekregen.

Ik trek nog geen voorbarige conclusie over Ogararu.

Ik zeg alleen dat ie belabberd speelde en ik denk dat iedereen dat kan beamen.

Dan speelt Grygera hoogstens nog een jaar bij Ajax?

So what, als ie gewoon goed is en dat is ie en hij staat nog altijd onder contract bij Ajax dan moet ie gewoon spelen.

Wat Perez betreft: Een goal kan veel spanning bij een speler weghalen, intikker of niet.

Dus ik heb goede hoop dat ie vanaf nu beter gaat spelen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Dan speelt Grygera hoogstens nog een jaar bij Ajax? So what

Dan is de keuze dus begrijpelijk. Ten Cate wil bouwen en gebruikt spelers die hij voor langere tijd beschikbaar acht. Of jij en ik het daar nu mee eens zijn of niet.

Wat Perez betreft: Een goal kan veel spanning bij een speler weghalen, intikker of niet. Dus ik heb goede hoop dat ie vanaf nu beter gaat spelen.
Ik reageerde op het feit dat jij vond dat "Perez voor de verandering eens behoorlijk speelde". Mijn vraag was nu dus hoe dat kan, aangezien hij bijna geen bal geraakt heeft na die intikker en verder ook niet veel heeft kunnen doen. Natuurlijk hoop ik ook dat hij door deze goal meer vertrouwen krijgt en zijn oude vorm weer terugkrijgt. Hij kan zeker nuttig zijn voor Ajax.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2201 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Dan is de keuze dus begrijpelijk. Ten Cate wil bouwen en gebruikt spelers die hij voor langere tijd beschikbaar acht. Of jij en ik het daar nu mee eens zijn of niet.

(quote)
Ik reageerde op het feit dat jij vond dat "Perez voor de verandering eens behoorlijk speelde". Mijn vraag was nu dus hoe dat kan, aangezien hij bijna geen bal geraakt heeft na die intikker en verder ook niet veel heeft kunnen doen. Natuurlijk hoop ik ook dat hij door deze goal meer vertrouwen krijgt en zijn oude vorm weer terugkrijgt. Hij kan zeker nuttig zijn voor Ajax.

Wie weet komt er een contractverlenging in de zaak Grygera. Ik zou in ieder geval niet de beste speler op die positie die je hebt helemaal niet meer laten spelen.

Die oude vorm had Perez de laatste pak em beet 2,3 maanden bij AZ al niet meer.

Dat komt niet in 1x terug maar wie weet kan deze intikker zijn zelfvertrouwen wat opkrikken.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Dan kun je net zo goed zonder Huntelaar spelen want die is volgend jaar ook weg. Zolang je Grygera hebt moet je hem opstellen want hij is één van de beste rechtsbacks / centrumverdedigers in Nederland. Bovendien, als hij nu goed speelt kun je hem in de winterstop nog verkopen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Ik zeg ook niet dat ik hem niet zou opstellen. Alleen dat ik de keuze van Ten Cate begrijpelijk vind. Net zoals ik kan begrijpen dat hij Charisteas geen kans meer geeft (of ik het daar mee eens ben is dan weer een ander verhaal).

Ten Cate heeft duidelijk aangegeven dat als Grygera blijft, hij moet strijden voor een plaats op de linksback positie. Hoewel ik denk dat dat na de afgelopen paar wedstrijden wel eens anders zou kunnen zijn en dat Zdenek binnenkort een kans krijgt op rechts. Als ik Ten Cate was zou ik niet te veel kloten en óf Ogaragu, óf Heitinga daar een paar wedstrijden laten staan. Per slot van rekening zijn ook zij goede backs. Misschien niet in vorm op dit moment, maar dat komt nog wel.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

mikoz schreef:

Ja dat is waar , maar het niet voor niets de Johan Cruijf Schaal en die staat in verband met Ajax.

Maargoed een klein voordeel voor Ajax is er dus wel maar ach .. zo belangrijk is die prijs nou ook weer niet.

Eigenlijk is het gewoon de Nederlandse supercup die een 'naam' heeft gekregen. Ajax heeft er verder weinig mee te maken, het is omdat de 'beste Nederlandse speler ooit' toevallig een Ajaxied is.

Ik snap uberhaupt eigenlijk niet waarom er zo gediscussieerd wordt om deze overbodige titel, het is alleen maar pure commercie. Dat Ajax vandaag heeft gewonnen van PSV is zelfs geeneens een indicatie (zie verleden), maar gewoon een momentopname.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Een beetje indicatie geeft het toch wel vind ik.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

kos schreef:

Ik heb alleen het begin van de JC schaal gezien waarin PSV gigantisch slap speelde. Was Ajax echt beter of was het wat gelijkopgaand?

Laat je niks wijsmaken Kos. PSV begon erg zwak. Vanaf een minuut of tien na de 1-0 voor Ajax tot en met de 20 minuten na rust toen Ajax de 2-1 scoorde was PSV de betere ploeg op het veld. In die periode had PSV ook gewoon toe moeten slaan. Na de wedstrijd was ook iedereen het hierover eens (Inclusief Ajaxcieden als Ten Cate en Menzo) dus vindt de verhaaltjes van een beter Ajax verbazingwekkend.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Staat nog niks over dus schrijf ik het maar...

Wat een prachtige prestatie van Bram Som op de 800 meter in Göteborg!

Enneh... het enige voetbalnieuws dat ik wél interessant vind...

Bolton Wanderers - AZ 1-3!

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

BenicioDelToro schreef:

Wat een prachtige prestatie van Bram Som op de 800 meter in Göteborg!

het ergste is dat ik het nog steeds niet gezien heb. Maar het op de radio volgen was ook meer dan spannend te noemen.

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2201 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Laat je niks wijsmaken Kos. PSV begon erg zwak. Vanaf een minuut of tien na de 1-0 voor Ajax tot en met de 20 minuten na rust toen Ajax de 2-1 scoorde was PSV de betere ploeg op het veld. In die periode had PSV ook gewoon toe moeten slaan. Na de wedstrijd was ook iedereen het hierover eens (Inclusief Ajaxcieden als Ten Cate en Menzo) dus vindt de verhaaltjes van een beter Ajax verbazingwekkend.

Ik ben het er niet mee eens dat PSV had moeten winnen.

De wedstrijd ging gelijk op maar Ajax was aanvallender en verdedigend veel sterker.

Dat bracht de beslissing in de wedstrijd.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Kan best zijn dat PSV in die periode het spel in handen had (al ben ik het er niet geheel mee eens), maar tot veel kansen of druk heeft dat niet geleid. Ik heb geen moment het gevoel gehad (op de eerste 2 minuten na de 1-1 na) dat PSV het Ajax moeilijk ging maken.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

BenicioDelToro schreef:

Bolton Wanderers - AZ 1-3!

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

BenicioDelToro schreef:

Uhm, er zijn wel wat mensen die er wat over hebben geschreven maar dat is een beetje overspoeld door de berichten over de wedstrijd Ajax - PSV van gisteravond....

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2201 stemmen

Quido schreef:

Kan best zijn dat PSV in die periode het spel in handen had (al ben ik het er niet geheel mee eens), maar tot veel kansen of druk heeft dat niet geleid. Ik heb geen moment het gevoel gehad (op de eerste 2 minuten na de 1-1 na) dat PSV het Ajax moeilijk ging maken.

Helemaal mee eens.

Alleen begin van de 2e helft gingen ze wat druk zetten dat duurde hooguit een kwartier daarna ging het weer liggen en kon Ajax redelijk makkelijk uitlopen naar een 3-1 voorsprong.

happie

• 6265 berichten
  • 426 stemmen

PSV heeft in ieder geval niet meer kansen gehad als Ajax. Na de 2-1 had PSV in ieder geval helemaal niks meer in te brengen. Ik heb in ieder geval iets gezien wat ik al een tijd niet meer bij Ajax zag en dat was hard werken. Vooral Gabri en Sneijder op het middenveld en ook Rosales vond ik wel aardig spelen. Ik vond bij PSV Salcido wel goed spelen.

Ik denk dat Ajax nu wel de kritieken heeft doen verstommen van de mensen die zeiden: "Ajax is Huntelaar". De grootst mogelijke onzin dus.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3907 stemmen

happie schreef:

Ik denk dat Ajax nu wel de kritieken heeft doen verstommen van de mensen die zeiden: "Ajax is Huntelaar". De grootst mogelijke onzin dus.

Niet op basis van deze ene wedstrijd. Dat zullen ze nog vaker moeten bewijzen wil die kritiek verstommen.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

het ergste is dat ik het nog steeds niet gezien heb. Maar het op de radio volgen was ook meer dan spannend te noemen.

Sport volgen via de radio is echt een kwelling! Niet goed voor mijn zenuwen! Moet ik zeker niet doen als ik autorij!

Spartaan1986

• 3619 berichten
  • 2201 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Niet op basis van deze ene wedstrijd. Dat zullen ze nog vaker moeten bewijzen wil die kritiek verstommen.

Daar heb je ook wel gelijk in.

Maar in ieder geval kunnen ze ook 3x scoren zonder Huntelaar. Dat is toch een goed teken

happie

• 6265 berichten
  • 426 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

maar dat maakt het nog steeds wel onzin. Maar dat wist ik al, want Huntelaar heeft ook niet alle wedstrijden gescoort en niet alle doelpunten gemaakt. Assist geeft ie nooit dus. Dat die kritiek pas later verstomt interreseert me niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.